PERBEZAAN BULAN RAMADHAN SEBAGAI ISTERI

in , by Nadia Johari, 23:27:00
hai assalammualaikum

Perbezaan Bulan Ramadhan Sebagai Isteri - Hari ini merupakan hari yang ke 13 umat Islam berpuasa di bulan Ramadhan. Bulan Ramadhan tahun ini amat berbeza bagiku yang bergelar isteri. Bukan beza sedikit tapi beza banyak sangat..huhuhu.. Kalau dulu nad berpuasa dengan keluarga dan maklah yang sediakan semuanya untuk nad, sekarang berbeza. Kalau dulu jejaka mafia kerap beli makanan tunjuk..yela orang bujang..sekarang tidak lagi..hahha





Menyediakan juadah
Sebelum nad kawin, makla yang sediakan semua makanan sebab masakan mak la paling best..haha..nad cuma tolong mak je mana yang patut..bab-bab menghias ke..bab mengisi makanan dalam pinggan..hah itulah keje apnad..hhehe..tapi lepas kawin ni, nadla yang kene sediakan juadah bersahur dan berbuka. Orang cakap nak pikat hati suami kenelah masak guna air tangan sendiri. Kalau tak sedap pun die akan makan juga sebab isteri die dah penat masak..kahkahkah.. Setiap hari kene pikir juadah apa nak disediakan, nasibla ade banyak resepi dekat internet ni kan..hehe.. Memang bukan senang ooo... Tapi best jugak main masak-masak dekat rumah ni, banyak menu dah cuba.

Bersahur
Kalau dulu sebelum kawin bangun sahur mak lah kejutkan..kita tido lewat pun takpe sebab mak yang kejutkan pasti bangun..sekarang takleh tidur lewat..kalau tidur lewat pun kene set jam. Bangun sahur je kene siapkan semua. Sahur kali ini pula nad yang kene kejutkan suami untuk bersahur..hahaha..memang lain..nak biasakan diri memang susah..lagi-lagi nak bangun dari tido..liat nor..

Berbuka
Dulu berbuka bila makanan dah sedia nad la orang pertama duduk dekat meja..hahhaha..berbuka dengan keluarga..makanan macam-macam..sekarang berbuka dengan suami , berdua sahaja dan makanan takdela banyak sangat sebab duduk berdua je kan..kang beli lebih membazir pulak..walaupun hakikatnya kami berdua kuat makan. Kalau dapat event berbuka dekat luar mesti ajak suami sekali..jadi mana-mana sekarang dengan suami je..aummm..

Berterawih
Dulu berterawih dengan mak sekarang dengan suami. Pergi ke surau bersama suami. Suasana itu memang berbeza dengan orang yang berbeza.

Perasaan selepas menjadi isteri memang berbeza..semuanya isteri kene buat.suami membantu mana yang patut je..hehhe..nak raya ni lagilah excited nak mengemas nak bershoping..nak meriahkan rumah ni yang dulu suram.




SHARE 24 comments

Add your comment

  1. Wahhh seronoknyaaa.. tak sabar lak ena nak merasai suasana sedemikian.. ihiks... lambat lagi nak berumah tangga, 8 tahun lagi

    ReplyDelete
  2. Pweeeewwwittt .. romantisnya Nadia Johari .. hehehee... :)

    Memang berbezalah kalau dah berumahtangga, semua benda nampak sedap dan manis, tak caya? Cubalah makan suap2 sekali sekala .. hehhee.. :P

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum nad...perubahan yg perlu kita lakukn setelah menjadi isteri....semuanya atas tanggunjawab seorang isteri menyediakan juadah berbuka n bersahur...moga nad dpt melalui hari2 yg indah sebagai seorang isteri yer...:)

    ReplyDelete
  4. part yg plg best bila shopping raya ... ambil saja mana nak , suami byr ... heh heh heh

    ReplyDelete
  5. wah sweetnya..tak sabar nak rasa pengalaman mcm tu..hehehe

    ReplyDelete
  6. aina..hehe...kene siap sedia mental dan fiikal

    ReplyDelete
  7. hasruk hassan..bang hehe terlbih suap dah bang..hehe

    ReplyDelete
  8. mama maszul..insyallah..semoga semuanya indah..semoga nad dapat laluinya dengan baik

    ReplyDelete
  9. qaseh vee..hahaha..tu memang best

    ReplyDelete
  10. siti zawiah..insyallah..akan merasa nanti

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah ..Tahniah Nad ..hehehe Sekarang ni kena buat semua la kan ... Ya la bila dah ada suami kena jaga makna minum dia la

    ReplyDelete
  12. amboi2 korang... apa2 pun tahniah ya tuan tanah... semoga kamu berdua dirahmati Allah... bahagia hingga akhir hayat...

    ReplyDelete
  13. salam ramadhan... btl tu dik... mmg berbeza la bila dh jd wife... smg kekal till jannah...

    ReplyDelete
  14. aaaaaa..bestnya dapat pegi terawikh dengan suami :) tetiba rasa nak nikah. hahaha :p

    ReplyDelete
  15. first time agaknya solehah bw sini. haha wah, best giler eh bila dah kawin ni. mcam excited pula nk kwin ni. nad doakan turn solehah kwin lps ni plak ye. heee :)

    ReplyDelete
  16. itulah indahnya kehidupan suami isteri kn nad :)

    ReplyDelete
  17. sukanya seronoknya dgar cerita org dah kahwin ni..tetiba rasa gatal nak kawin cepat..

    ReplyDelete
  18. Asslmkm.. Bila dh jadi wife ni 100% perubahan berlaku.. Blm lg bila dh ada ank nti.. Lagi lain rasanya..

    ReplyDelete
  19. Nad ; selamat berpuasa dgn suasana berbeza dari sebelumnya.., setiap tahun adakan perbezaan untuk menambahkn lagi keakraban dlm hubungan rumahtangga...insyaAllah tahun berdua , lain tahun bertiga , empat berterusan bertambah2 kasih dan sayangnya..

    ReplyDelete
  20. terbaik lah Nad... isteri Solehah... berganda2 pahala... mabruk!

    ReplyDelete
  21. yang penting.enjoy kan..
    in shaa Allah nad nanti lama lama makim meriah bila dh ada anak..
    macam ciksu dh nak.masuk 7 tahun kawin.
    dah lali hidup berdua..

    ReplyDelete
  22. Salam asar dik...
    Komen cepat2 nie..hahaha..kang terlepas pula..
    Sweetnya org dapur bercinta...hahaha

    ReplyDelete
  23. Nad... yang paling best gi shopping sekarang berdua... tapi suami bayar! hehehe

    ReplyDelete


  24. GLOBAL FUND FOUNDATION : PEMIMPIN DALAM LAYANAN KEUANGAN

    GLOBAL FUND FOUNDATION adalah penyedia layanan keuangan berskala nasional, tetapi kami melihat diri kami sedikit lebih dari itu.

    LEBIH DARI SEKEDAR PENYEDIA LANYANAN KAMI ADALAH MITRA ANDA
    Untuk individu: Ketika datang ke pembiayaan, kami melampaui. Kami tidak hanya melihat angka-angka, kami membangun hubungan yang panjang dan berkelanjutan dengan klien kami. Pendekatan "pelanggan pertama" kami adalah alasan yang membuat pelanggan datang kembali.

    Untuk bisnis: Kami melihat diri kami sebagai mitra bisnis Anda. Baik Anda memerlukan hipotek komersial untuk pembelian lahan baru atau uang muka kecil untuk memfasilitasi persyaratan arus kas Anda, kami adalah jaringan layanan keuangan yang masuk ke Kanada.

    KAMI TAHU APA ITU MENGAMBIL.
    Bank tidak melihat Anda apa adanya, mereka bekerja demi keuntungan dan memperlakukan Anda seperti komoditas perdagangan. Kami tahu apa yang diperlukan untuk membuat klien kami senang dan itulah sebabnya kami menjamin layanan VIP untuk semua pelamar kami. Lupakan janji dan jadwal perbankan yang tidak fleksibel; kami selalu tersedia dan siap membantu Anda.

    KITA MENYELESAIkAN PEKERJAAN
    Ada alasan mengapa klien kami terus datang kembali. Kami memiliki layanan pelanggan terbaik di negara ini, reputasi terbaik dan waktu perputaran tercepat. Kenapa pergi ke tempat lain?

    KAMI MEMILIKI SEMUA KEUNGGULAN.
    Volume, keahlian, layanan pelanggan, berbagai mitra pemberi pinjaman dan hubungan yang tak tertandingi: persyaratan untuk tingkat persetujuan aplikasi tertinggi - semuanya dimanfaatkan hanya untuk Anda.

    Setiap orang disambut untuk melakukan bisnis dengan kami, kami tidak keberatan dengan nilai kredit Anda, semua orang diperlakukan sama

    GMAIL:: globalfundfoundation9@gmail.com

    sama sama


    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2