hai assalammualaikum

Daging Kunyit Masakan Paling Mudah Dan Disukai Ramai - Lepas habis cuti AidilAdha, balik KL, memang malas nak buat kerja..haha..Yela mood cuti lagi katanya. Nak kemas malas, nak masak malas, tapi kena masak juga. Jadi fikir menu apa yang mudah je nak buat. Nampak daging, keluarkan daging, fikir punya fikir, hah masak daging goreng kunyit jela..hahaa.Bahan tu tak banyak mana, cuma bawang dengan daging je. Patutnya bubuh sayur kacang panjang, tapi kacang panjang takda..

Mungkin rupa biasa je, tapi sedap..hahahaa..Gila la kalau tak sedp..makan pulak dengan nasi panas-panas sekali dengan sambal belacan..hehee..


Masa post dekat facebook, semua cakap menu ni paling mudah dibuat dan sedap..ehhee..Nad belajar makan daging goreng kunyit ni pun bila kawin dengan mr mafia. Kalau tak sebelum ni memng tak pernah makanla daging goreng kunyit ni. Kalau makan dekat kedai Thailand, mesti mr mafia order daging goreng kunyit ni..

Sejak tu nad pun buat. Banyak cara la buat daging goreng kunyit. Memang nampak simple dan mudah, tapi kalau salah cara masak, mesti tak kena tekak. Macam baisalah, tengok youtube macam mana cara buat walaupun senang..hahahaha..

Mulanya nad potong daging nipis-nipis. Jadi, takyahla rebus sangat. Kemudian bubuh serbuk kunyit dengan garam. Masukkan minyak sedikit sahaja dalam 1 sudu besar. Kemudian goreng daging yang dah siap bubuh kunyit tu sehingga garing.

Nampak daging dah garing sikit, masukkan potongan bawang merah ke dalam dan gaul sekali. Gaul bagi sama rata. Dah nampak daging garing bebetul, baru angkat.

Ada orang letak cili padi nak bagi pedas. Nad sebab anak-anak nak makan, jadi tak letak..setel..boleh makan.
SHARE 14 comments

Add your comment

  1. Sedapnya daging masak kunyit. Memang mudah dan sedap

    ReplyDelete
  2. Dearest Esteems,

    We are Offering best Global Financial Service rendered to the general public with maximum satisfaction,maximum risk free. Do not miss this opportunity. Join the most trusted financial institution and secure a legitimate financial empowerment to add meaning to your life/business.

    Contact Dr. James Eric Firm via
    Email: fastloanoffer34@gmail.com
    Best Regards,
    Dr. James Eric.
    Executive Investment
    Consultant./Mediator/Facilitator

    ReplyDelete
  3. Kunyit is a great marinate for meat

    ReplyDelete
  4. Sedapnya daging goreng kunyit.. kalau Kak Sue selalu buat pedas sebab kat rumah nie kuat makan pedas.. hehehe..

    ReplyDelete
  5. sedap ni... selesa mkn nasik..

    ReplyDelete
  6. Ini memang sedappp.. Tapi dalam setahun tu.. Rasanya makan daging time kenduri, raya je.. Atau time beli2 sup.. Sbb kat rumah family tak makan so mmg zaza tak pernah masak daging.

    ReplyDelete
  7. Fav wawa ni.. Menu paling mudah sgt nak buat.. Yg xreti masak pun boleh buat

    ReplyDelete
  8. Memang senang nak masak lauk ni. Nanti nak try la

    ReplyDelete
  9. Zira pun suka daging kunyit jarang org juak kena masak sendiri

    ReplyDelete
  10. Betul tu.. daging kunyit masakan paling mudah dan sedap .. jadi pembuka selera.. hehehe

    ReplyDelete
  11. Recipe ni sedap and senang nak masak, i pernah try macam daging ayam kunyit.

    ReplyDelete
  12. Salam


    Apakah Anda mencari pinjaman?

    Nama saya Femi Otedola, saya seorang multi miliarder dan saya telah berada di industri minyak dan gas selama 28 tahun terakhir. Sekarang saya ingin memberikan pinjaman kepada orang-orang yang menghadapi masalah keuangan mencari solusi dari situasi keuangan mereka, Jadi saya harus membentuk tim profesional untuk mengelola perusahaan ini. Saya tahu apa artinya mencari dana untuk mendirikan bisnis Anda dan ketika Anda mengunjungi Bank mereka selalu meminta begitu banyak dokumen dan jaminan, Di sini kami akan meminjamkan Anda dengan suku bunga rendah, dan tanpa jaminan. Anda harus tahu bahwa kami hanya di sini untuk meminjamkan mereka yang sangat serius dan bersedia membayar kembali pinjaman.

    Kami menawarkan yang berikut:

    ~~~~ Pinjaman Kerjasama √√√√√

    ~~~~~ Pinjaman Bisnis Jangka Panjang (maks 40 tahun) √√√√√

    ~~~~~ Pinjaman Bisnis√√√√

    ~~~~~~ Pinjaman Pribadi√√√

    Catatan: hanya orang-orang serius yang boleh mengajukan permohonan. Jika Anda harus mengajukan pinjaman dari kami, Anda harus memahami bahwa kami di sini untuk meminjamkan Anda dan Anda harus jujur dan dapat dipercaya. Hubungi kami hari ini dan dapatkan wajah baru kebebasan finansial.

    Hubungi Kami melalui alamat Email berikut
    √√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√
    Femiotedolaloanfirm@gmail.com
    Femiotedolaloanfirm1@outlook.com  

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2