Salam Maulidur Rasul : Kenali Rasul Kita Muhammad S.A.W - Salam Mulidur Rasul kepada semua. Sama-sama kita berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W, nabi kita yang sangat mulia ini. Perlulah kita sentiasa mengingatinya, mengikuti ajarannya, menjadikan contoh sifat budi pekerti dan cara kepimpinannya. Tujuan menyambut Maulidur Rasul ini tidak lain melainkan untuk mengingati Rasulullah dan menunjukkan kasih sayang kita kepadanya. 

Setiap Muslim pastinya cintakan Rasulullah SAW iaitu seorang insan yang banyak berkorban dalam usaha menyebarkan dakwah Islamiah. Insan agung yang sentiasa berusaha mengeluarkan manusia daripada kegelapan jahiliah kepada nur Islam.Rasulullah S.A.W sebagai seorang insan yang tinggi keperibadiannya, dijadikan sebagai ikon perpaduan ummah. 
Minggu lepas Nad menyertai Green Trails Adventure Bukit Cherakah Puncak Alam anjuran IJM Alam Suria. Ia adalah pengalaman yang luar biasa untuk mendaki bersama-sama penduduk Alam Suria dan juga rakan-rakan dari luar kawasan. Ia merupakan satu penglaman yang sungguh mendebarkan! 

Bagi Nad, ini adalah pendakian pertama saya, jadi rasanya sungguh menarik. Nad sentiasa mencari cabaran baru dan pengalaman mendekati alam semualajadi ini adalah satu impian yang tercapai.
Order Nasi Ganja Secara Online, Mudah Dan Senang - Pernah dulu bercuti ke Ipoh, list utama nak makan Nasi Ganja, tapi tak kesampaian sebab masa nak balik tu, anak buat perangai sampai lupa pasal Nasi Ganja. Kali kedua bercuti ke Ipoh dengan kawan-kawan pun tak sempat nak makan sebab masa tak mengizinkan. Biasalah, banyak tempat nak terjahnya. 

Orang cakap Nasi Ganja paling sedap dekat Ipoh, betul ke? Ke ada tempat lain? Lepas tu haritu kawan mr mafia datang rumah, dan dia bawa Nasi Ganja tapi bukan dari Ipoh, beli dengan kawannya. Nad rasa, sedap juga, kuah pun pekat dan banyak, senang la beli Nasi Ganja online je lepas ni.
Karnival Kongsi Rezeki : Semua Barang Diberi Percuma Secara Ikhlas, Program Usaha Murni Yang Perlu Dikekalkan - Kisahnya bila anak terpilih masuk pertandingan mewarna mewakili sekolah Tabika Pandan Jaya Utara. Cikgu yang pilih Farhanah dan beberapa kawan dia yang lain sertai pertandingan mewarna ni di Karnival Kongsi Rezeki.Tak terfikir pulak karnival ni macam mana, sebab kita fikir anak masuk pertandingan je..hehee. Sampai je lokasi, baru kita faham yang Karnival Kongsi Rezeki ni, bagi barang secara percuma, seikhlas hati. Kira macam barang preloved yang masih elok, bolehla bagi sesiapa sahaja.

Karnival Kongsi Rezeki ni anjuran Pertubuhan Komuniti Pandan Prihatin diadakan di Dewan MPAJ, Taman Cempaka Ampang. Program ini telah dirasmikan oleh  YB Ir. Izham Bin Hashim, Exco Kerajaan Negeri Selangor, Adun N21 Pandan Indah.
Pertama Kali Join Keretapi Sarong 2023 : Program Hari Malaysia Simbolik Perpaduan Antara Kaum - Sebelum-sebelum ni tengok jela orang post video diaorang join Keretapi Sarong ni. Memang happening habis program ni. Berkumpul dekat LRT yang dipilih, berjalan dan menyanyi bersama dengan memakai baju tradisional. Tahun ni,akhirnya untuk pertama kali nad dapat join program Keretapi Sarong 2023. Yeah!!, seronok ye, sebab nak rasai macam mana suasana program Keretapi Sarong ni.

Nad dapat join pun, sebab ada kawan ajak. Akhirnya ada juga kawan nak join program Keratapi Sarong ni..hehehe. Kawan yang sama jenis, suka join benda-benda macam ni. Ada kawan baru syok. Tapi sebenarnya program macam ni, kalau korang takda kawan pun takpe, sebab akan dapat kawan baru nanti.
F&N Meraikan 140 Tahun : Komited Tumpu Aspek Kelestarian : Fraser & Neave Holdings Bhd ('F&NHB' atau 'Kumpulan'), nama yang sinonim dengan tradisi dan kecemerlangan, dengan bangganya menyambut ulang tahun ke-140 jenamanya dengan menampilkan tema tulus ikhlas yang bergema secara mendalam di kalangan komuniti Malaysia – “Kisah Kita… Selamanya.”

F&NHB komited dalam menyampaikan "Nikmat Sebenar, Kebaikan Sejati" dengan rangkaian pelbagai jenamanya telah membangkitkan kenangan warna-warni yang berkekalan bersama.
Bengkel Kecantikan Tanpa Make up Bersama Skeyndor - Perempuan ni, asal keluar mesti nak bermakeup, yela, malu dengan muka yang banyak cacat cela ni. Tak makeup tebal, bubuh bedak dengan eyeliner pun ok asalkan nampak cantik. Tapi, sesekali, cuba yakin sikit keluar tanpa makeup..hehee. Sebenarnya kulit tanpa makeup ni lagi sihat dari kita letak makeup. Sebab tu penjagaan wajah sangat penting untuk dapatkan kulit yang sihat. Nad mengaku, kulit nad bukanla halus mulus dan berseri. Sebab tu nad join Bengkel Kecantikan Tanpa Mekap Bersama Skeyndor.

Bagus juga sesekali join bengkel kecantikan seperti ini. Dapatla kita belajar cara penjagaan wajah yang betul. Pentingnya menjaga kulit supaya wajah kita nampak berseri-seri, dan tidak perlu lagi bergantung kepada mekap dan filter. Banyak ilmu yang nad dapat daripada bengkel ini dan pengalaman dan mempelajari beberapa petua untuk kelihatan cantik dengan mudah dalam cara yang minimum.
Cara Makan Di Suki-ya Kali Pertama - Sejak tahun lepas, bila dah banyak influencer makan dekat sini dan promote, kebanyakan restoran makanan Jepun Suki-ya Eat All You Can Sukiyaki & Shabu-Shabu ni penuh dengan orang. sampai ke hari ini, masih lagi ramai yang beratur untuk makan dekat sini. Ada yang jadikan tempat ini sebagai tempat bulanan, wajib untuk makan dekat sini. Bagi yang pertama kali makan macam and, korang jangan risau, benda tak susah pun. Meh nad ajar cara makan di Suki-ya.

Nad pun taknak ketinggalan untuk rasa makan dekat Suki-ya ni. Biasa la juga makan jenis steamboat macam ni, tapi ni ramai pergi, kita pun cubala. Masa nad pergi pun, ramai yang beratur ya. Kalau rasa taknak beratur, pergi waktu bekerja, makan dalam pukul 2,3 atau 4 petang. Masa tu tak ramai sangat orang. 
Download B Infinite App, Rebut Ganjaran Dan Sertai BI Pay Sweepstakes Contest Hadiah Bernilai Sehingga RM15,000 - Zaman sekarang orang lebih suka pakai e wallet sebab ia lebih mudah, tak perlu bawa banyak duit dan menjimatkan masa. Selain itu, sesetengah ewallet menawarkan pelbagai ganjaran dan hadiah yang menarik. Salah satu ewallet yang nad pakai ialah B Infinite App.

Mesti korang jarang nampak B Infinite App ni kan. Fungsi dia sama sahaja seperti e wallet yang lain. Hanya download, daftar, activate, topup dan dah boleh guna. 
Jom Melancong Ke Indonesia Bersama Sahabat Holidays Indonesia Travel Agency - Indonesia salah satu destinasi percutian yang nad teringin sangat pergi. Indonesia, sebuah negara yang kaya dengan kepelbagaian budaya, mempunyai tempat yang sangat cantik dan menarik, alam semula jadi yang memukau, dan keunikan tersendiri. Selalu tengok kawan-kawan melancong ke Indonesia, kongsi pengalaman mereka bercuti disana, teruja tengok, hati membuak-buak nak pergi. Untuk pertama kali macam nad, lebih elok ambil pakej dengan Travel Agency. Jadi, nad dah survey pakej pelancongan Sahabat Holidays Indonesia. Ni pun sebab kawan yang kenalkan, sebab dia pernah menggunakan khidmat mereka. Bila kawan dah pergi, mestila kita lebih percayakan.

Bila ambil khidmat travel agency ni, tak perlu kita fikir tentang initery, hotel, tempat mana pergi, sebab semua perjalanan dan aktiviti harian dah diuruskan oleh mereka. Banyak pakej yang Sahabat Holidays Indonesia sediakan, kita hanya pilih dan sediakan duit sahaja..hehe. Dekat situ kita dah menjimatkan masa sebab semua tempat dan masa dah ditetapkan. Kita ni nak bercuti dengan tenang tanpa perlu ada masalah, jadi tak pening bila semua dah ditetapkan oleh mereka. Lagi, pergi negara orang, yang kita tak arif lagi tentang tempat tu, jadi semua kita serahkan kepada travel agency.
© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2