FEAR FACTOR SELEBRITI MALAYSIA EPISODE 9

in , by Nadia Johari, 04:33:00
hai assalammualaikum..



tetibe letak gambar pakwa nad yang kiut ni plak..hahaha..so macam biasalah nad nak cerita pasal fear factor selebriti Malaysia ni..dah Aaron yang menjadi hos untuk rancangan ini..hehee..Fear Factor Selebriti Malaysia dibuat di Capetown Afrika Selatan..wang sebanyak RM 10 ribu menjadi rebutan setiap minggu manakala RM 200 ribu ingin direbut untuk menjadi juara Fear Factor..jikalau peserta takut melakukan aksi..peserta boleh disingkirkan..peserta perlu melalui aksi2 yang mencabar..episod kali ini aksi bermain dengan elektrik dan kereta

 cabaran pertama..kedua-dua ahli pasukan perlu digari ditangan dan dikunci..mereka juga akan disiram dengan air terlebih dahulu sebelum memasuki kawasan elektrik ini..setelah itu mereka perlu melalui kabel2 yang dipenuhi dengan elektrik..jikalau peserta terkena kabel maka mereka akan terkena renjatan elektrik..mereka perlu meronda untuk mencari laluan dimana kunci berada..setelah mendapatkan kunci..mereka boleh mebmbuka gari tersebut..kemudian mereka perlu berpecah sorang ke kiri dan sorang ke kanan untuk menekan butang yang mematikan lampu dan setelah lampu mati masa akan dikira tamat. Dalam cabaran ini masa terpantas adalah 42 saat..iaiatu group Dafi dan Zoey..mereka telah mendapat imuniti dan menggunakan imuniti tersebut..

Aaron telah membuka satu lagi imuniti.., namun peserta perlu melakukan aksi yang sama untuk kali kedua..apa bezanyer aksi kedua ni..voltan elktrik ditambah..pada mulanyer terdapat 4 group ingin mencuba namun setelah pasangan Akim dan Farish mencuba aksi ini dan sangat menyakitkan pasangan Alif dan gambit serta pasangan Johan dan Kaka telah menarik diri..Namun bagi pasangan Dazrin dan Hairul tidak berundur..dan akhirnya yang mendapat imuniti ialah group Dazrin dan Hairul..jadi untuk cabaran kedua mereka tidak akan buat..


cabaran kedua pula seperti berada di litar lumba..tapi lagi bahaya sebab apa..jeng jeng jeng..kat sini xde iklan..so xleh wat surprise..hahaa..ok..salah seornag ahli pasukan akan menjadi pemandu dan mata akan ditutup dan sorang lagi ahli pasukan akan menjadi penunjuk arah untuk naik di atas treler panjang yang sedang bergerak dan perlu melanggar tiang kuning di tas treler..aksi ini amat membahayakan, namun jika ada pasangan yang pandai bagi instruction sume akan menjadi mudah..

dalam cabaran ini..group Akim dan Farish telah masuk ke hutan dan kalah..manakala group Johan dan Kaka kereta mereka telah terbalik setelah menaiki di ats treler dan melanggar tiang kuning..(rujuk gambar)..ok la diaorng dapat pengalaman ini semua..dalam cabaran ini group Alam dan Arja telah memenangi RM 10 ribu..dua kali diaorng menang..syoklaaa..


episod kali ini..penyingkiran berbeza sedikit..peserta yang kalah atau tidak dapat laksanakan tugasan untuk cabaran kedua akan disingkirkan tetapi mengikut undian peserta yang berjaya melakukan aksi ini..jadi peserta yang kalah ialah group Elfira dan Ajak, group Akim dan Farish serta group Alif dan Gambit..namun keputusan ketiga-tiga group ade..jadi Aaron telah mengikut untuk cabaran pertama iaitu cabaran elektrik tadi..so masa Gambit dan Alif paling lama..daaaaaaaaaannnnnnnn mereka TELAH DISINGKIRKAN..over ko nyah tulisan tu dibesrkan..hohoho..sebenarnyer ramai tunggu-tunggu group Gambit ni keluar..tapi kesian Alif terpaksa ikut..ok..pasni persaingan secara baik..hahaa..ok..sebab tu letak muka Aaron yang comel tu..hehee..




SHARE 28 comments

Add your comment

  1. tak pe la nak buat cmna jodoh mreka hanya di situ..hihi

    ciksu tak tengok..

    ReplyDelete
  2. tak follow pun citer ni....best dak ??? hehe

    ReplyDelete
  3. tak sempat tengok episod ni..bagus la Gambit da kluar..hehe..mencik tengok..haha over

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum nadia...akhirnya keluar juga...;)

    ReplyDelete
  5. laa.. gambit dah keluar.. tak lah macam ni.. dah tak ada drama dan konflik.. hihi

    p/s: ingat nk promot entri fear factor episod 8 rini, alang2 nad dh buat episod 9.. dj promot entri episod 9 ni di entri pilihan bhagian kiri di blog dj yer.. :-)

    ReplyDelete
  6. aku tak tengok sebab umah sewa tade astro.. tapi gambit kuar??? TERBAIK!! aku geram tengok gambit dekat episod lipas tu.. berlagak sangat.. bagus r dah out.. patut r semangat ko buat entri ni kan..

    kg jawa dengan seksyen 7 agak dekat tapi kalau takde transport, baik tinggal je kat kg jawa sebab area sane tak banyak teksi lalu..

    ReplyDelete
  7. nmpk mcm senang je nakdpt 10ribu tu.. hakikatnya, perghhh

    ReplyDelete
  8. Alahai..kiutnya Aaron senyum..hehehe

    ReplyDelete
  9. Ada jugak lelaki minat kat Aaron he..he...
    Gambit n member tersingkir.
    Kekadg timbul kesian juga,nape la sume org anti Gambit. Tapi nak wat mcm mana sendiri suka wat perangai kasi org menyampah...

    ReplyDelete
  10. ruginyaaa ena tak dapat nk tengok... selalu ena follow, suka gila dengan rancangan F.F ni... dlu follow yg luar negara punya, tp lg adventure dri Mlysianya

    ReplyDelete
  11. adik sya suka tengok cerita ni..hehe sya tak tengok plak crte ni..ehehe

    ReplyDelete
  12. adik sya suka tengok cerita ni..hehe sya tak tengok plak crte ni..ehehe

    ReplyDelete
  13. episod yg ni mncabar kan, seramm tgk keta johan terbalik huhuhu.. haha finally si muke kerek + bajet bestt kelua jgk ngeee :D

    ReplyDelete
  14. saya tak pernah sekalipun menonton....siapa yg menang yer...

    ReplyDelete
  15. finally, kuar pon kannnn. kuikuikui :p

    ReplyDelete
  16. BUNDA tak ikuti sangat rancangan ni...tapi ada gak tengok 2 3 episod jer..

    ReplyDelete
  17. Ngehngehngeh...keluaq pun encik gambit kiter =P

    ReplyDelete
  18. Hai hai salam kenal. Terima kasih sudi jenguk belog idaaaaa.... ;)

    ReplyDelete
  19. suka gambit dah terkeluar haha...

    ReplyDelete
  20. best rancangan nie kan...

    mselim3

    pls:dapat tgk artis beraksi di fear factor

    ReplyDelete
  21. salam nad
    Terima kasih atas lawatan nad.

    ReplyDelete
  22. cabaran kali ni agak bahay...ngeri tgk

    ReplyDelete
  23. ramai betul xsuke gambit yerhh heheee :D sian dia..

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2