Articles by "review product"
Showing posts with label review product. Show all posts
hai assalammualaikum

Teh Boh Digemari Ramai Walaupun Sudah 90 Tahun - Teringat dulu, zaman kanak-kanak, mak selalu sediakan sarapan pagi atau minum malam dengan air teh BOH. Kitaorang adik beradik, cepat-cepat duduk, dengan cawan masing-masing. Lepas tu, ambil biskut dan cicah. Sambil makan, sambil berborak...rindu sangat waktu tu. Sebenarnya sampai sekarang nad masih buat pun, dengan anak sendiri la..hehee..Teh BOH memang digemari walaupun sudah 90 tahun lamanya. Minuman teh yang menyegarkan dan sedap dinikmati dengan apa sahaja makanan, seperti nasi lemak, kuih, pencuci mulut dan macam-macam lagi.


Teh Boh Digemari Ramai Walaupun Sudah 90 Tahun, Ada BOH Ada Ummph!!

Teh BOH minuman teh popular sejak 1929 lagi. BOH telah wujud selama 90 tahun dan masih kukuh "Experteas" dan merupakan jenama untuk setiap generasi. Teh BOH ni telah menjadi air minuman ruji masyarakat Malaysia, tidak kira Melayu, China dan India. Ia telah menjadi sebahagian daripada keluarga sejak zaman nenek moyang lagi. Nad pasti, air teh BOH ni ada di simpan di setiap rumah di Malaysia.


Minuman ini digemari kerana aromanya yang memikat. Aroma teh BOH sememangnya menjanjikan kelainan rasa dan keunikan tersendiri. Rasanya yang sedap, masih tidak berubah, warnanya yang menarik, dan ketika menikmati air ini, memang dapat melegakan tekak dan menghangatkan badan. Sekali minum, memang rasa Ummph!!!!..


Teh BOH dihasilkan di Cameron Highlands

Korang mesti tau dari mana teh BOH ni dihasilkan. Semestinya tempat percutian yang digemari ramai iaitu Cameron Highlands. Salah satu tempat yang wajib pergi apabila bercuti di Cameron Highlands ialah Ladang Teh Sungai Palas. Teruja sangat kan melihat ladang teh yang menghijau, landskap yang menakjubkan dan pemandangan panorama yang menakjubkan, ladang teh benar-benar indah.

Cameron Highlands adalah salah satu tempat pertanian yang paling subur di negara ini, yang mempunyai semua ciri-ciri yang sesuai untuk meningkatkan teh yang luar biasa. Dengan persekitaran tanah tinggi beriklim nyaman dan tanah yang subur serta kepakaran yang diwarisi turun temurun telah menghasilkan teh BOH yang cukup istimewa dengan aroma dan ciri-ciri tersendiri.


Teh BOH diproses dengan teliti untuk mendapatkan kualiti teh yang bagus. BOH menggunakan gabungan kaedah tradisional dan moden untuk menuai dan menghasilkan teh asli yang asli, rasa dan aroma tersendiri.


Dengan Potbag BOH, Minuman Teh Mudah Disediakan

Kalau dulu, teh BOH keluar dalam bentuk serbuk, kemudian dikeluarkan dalam bentuk uncang atau potbag. Minuman teh jadi bertambah mudah disediakan dengan hanya memasukkan teabag ke dalam sebuah teko, dan rendamkan dengan air panas. Kemudian ditambah sedikit gula bagi menambah kemanisan air teh, Siap!!..Dah boleh dihidangkan. Satu potbag BOH cukup untuk satu teko dan diminum beramai-ramai. Potbag nampak sahaja kecil tetapi ia membawa kehangatan dan
kebahagiaan untuk semua generasi.



BOH Menjadi Sebahagian Isi Rumah 

Sampai sekarang, nad dah bekeluarga pun masih minum air teh BOH ni. Suami nad memang gila kan air teh lagi-lagi teh BOH ni. Stok dekat rumah memang sentiasa ada, tak pernah tak ada. Pada nad, BOH dapat menyatukan keluarga dan memberi ikatan yang kuat sebab semua orang suka dengan teh BOH. Sampai anak-anak sendiri suka minum air teh ni. Anak-anak ikut cara mak waktu kecik. Minum air teh dengan biskut..hehee..


Kemana-mana sahaja, pasti akan ada minuman teh ni. Kepekatan, keunikan dan perisanya, telah menghasilkan teh keemasan kepada mereka yang ingin menikmati masa-masa yang teristimewa bersama keluarga dan sahabat handai. Yang pastinya, Ummph dikongsi bersama. Tanpa teh BOH, rasa tak lengkap je. Bila tetamu datang ke rumah, pasti minuman teh BOH ni akan dihidangkan. Sambil minum, sambil berborak menghabiskan masa bersama.


Ketika buat kerja pun, nad menikmati dengan secawan teh BOH..Masa tu, rasa dapat pulak banyak idea, dan kerja dengan keadaan yang tenang.

BOH telah menjadi sebahagian daripada isi rumah dan menjadi kegemaran semua orang, bukan sahaja orang tua, dewasa, malah anak-anak dapat menikmati air teh ini. BOH dapat memupuk perpaduan dan mewujudkan keseragaman di kalangan orang yang tersayang.


Teh BOH Boleh Dinikmati Pelbagai Cara

Sebenarnya, air teh ni bukan diminum sebagai  air teh biasa sahaja, malah boleh dinikmati dengan banyak cara. Antaranya, air yang nad buat ni, air teh BOH ditambah dengan halia dan madu. Cara ni bagi membuang angin dalam badan.

Banyak lagi cara, seperti teh ais lemon, teh susu, dan macam-macam lagi.


Teh BOH memang digemari walaupun sudah 90 tahun lamanya. Tidak sah bagi masyarakat Malaysia jika tidak menikmati teh tarik dalam sehari. Ia seperti minuman wajib bagi rakyat Malaysia. Minuman teh yang menyegarkan dan sedap dinikmati pada bila-bila masa sahaja, sama ada pagi,petang atau malam. Teh BOH sudah terkenal bukan sahaja di Malaysia, malah di luar negara.


Untuk ketahui lebih lanjut berkenaan BOH boleh layari
Website: https://bohtea.com/
Facebook: https://www.facebook.com/BohTeaMalaysia/
Instagram: https://www.instagram.com/bohteamalaysia/
hai assalammualaikum

Bowel Wellness Dan Women Wellness, Produk Himalaya Wellness Untuk Kesihatan Tubuh Badan - Korang pernah dengar produk Himalaya tak. Nad tau pun dari kawan-kawan nad yang ambil produk Himalaya ni. Selalu juga nad nampak kedai Himalaya ni dalam shopping mall, tapi jarang masuk. Selepas baca  maklumbalas dari kawan-kwan, diaorang cakap produk Himalaya ni bagus. Sejak tu, nad terus cuba pakai produk Himalaya ni. Sebelum ni, beli produk untuk anak-anak ( bonnisan untuk tambah selera anak ) dengan skincare je, sekarang nad ambil produk Himalaya Wellness iaitu Bowel Wellness dan Women Wellness untuk kesihatan tubuh badan nad.

Kalau dulu muda remaja, tak risau sangat badan ni, tak risau kesihatan langsung, yela, muda kan, kuat katanya. Dah dewasa, beranak pinak ni, macam-macam pulak tak kena dengan kesihatan, dengan badan ni. Dah paham la, kita ni makin berusia..hahaha..Jadi, sakit sana sini..Hormon badan tak stabil, penat, tekanan. Mudah sangat badan ni lenguh, sakit sendi la, package denagn sembelit..perut tak lawas...haishh, macam-macam la...Sebab tu nad cuba ambil produk Himalaya Wellness iaitu Bowell Wellnes Triphala dan Women Wellness Shatavari.


Bowel Wellness Dan Women Wellness, Produk Himalaya Wellness Untuk Kesihatan Tubuh Badan

Ok nad cerita satu-satu produk ya..



Women Wellness Shatavari

Women Wellness Shatavari ialah produk untuk menyokong kesihatan wanita, mengawal haid dan untuk wanita selepas melahirkan anak.


Mesti korang tertanya, Shatavari tu apa? Hah Shatavari atau Asparagus racemosus adalah herba popular dengan tepat dipanggil "Formula Kesihatan Perempuan". Shatavari dalam bahasa Sanskrit bermaksud 'dia yang memiliki 100 suami', yang menunjukkan peranan penting herba dalam kesihatan dan daya hidup keseluruhan wanita. Secara tradisinya, Shatavari (Asparagus) dianggap sebagai tonik rejuvinatif terbaik untuk wanita.

Bahan-bahan lain: Mikrosial Selulosa, Kalsium Hidrogen Phosphate Dihydrate, Silica Colloidal Anydrous, Magnesium Stearate.


Antara kelebihan Women Wellness Shatavari ni ialah:
- Membantu mengawal kitaran haid dan hormon dalam badan.
- Membantu merawat gejala PMS dgn melegakan kesakitan
- Meremajakan kesihatan dalaman
- Mengurangkan simptom menopause
- Meningkatkan kesuburan
- membantu ibu baru untuk menyusu
- membantu dengan memulih badan ibu selepas pelahiran
- membantu mengatasi keletihan

Siapa yang boleh mengambil produk ini
1. Wanita yang ingin mengekalkan kesihatan rahim
2. Wanita yang sedang menopaus.
3. Wanita yang ingin memperbaiki kesihatan reproduktif.
4. Ibu menyusu dengan susu ibu yang rendah


Cara nak mengambilnya:
- Ambil 2 kapsul dua kali sehari selepas makan.

Dalam satu botol ada 60 biji kapsul.

Selepas nad ambil Women Wellness Shatavari ni, badan nad rasa lain je. Rasa lebih bertenaga. Paling ketara, bila haid datang lepas ambil Shatavari ni. Nad memang jarang kena period ( haid )..orang kata biasa, tapi nad taknak la. Kalau boleh nak keluarkan darah kotor tu. Dan ambil ni, alhamdulillah, ok. Pada masa sama, susu pun bertambah. sebab tu adik nak melekat je..

Untuk mereka yang ada Diabetes / Hipertensif disarankan untuk berunding dengan doktor sebelum menggunakan produk ini.

Ok, produk kedua pulak



Bowell Wellness Triphala

Dekat kotak dia cakap Bowell Wellness Triphala ni dapat bantu penghadaman dan masalah sembelit. Hah!!,masalah nad bab perut tak lawas memang dah lama terjadi. Lepas dua atau tiga hari baru nak membuang. Bila dapat buang tu perit giler..Dulu tak tau apa ubat perlu ambil. Biarkan jela. Lepas kenal Himalaya Wellness, ada ubat untuk masalah sembelit, hah terus cuba.

Triphala (Tiga buah ) adalah salah satu rumusan herba tertua dan paling seimbang dalam tradisi Ayurveda. Perumusan ini menggabungkan tiga buah masam dan astringen yang unik untuk kesan yang dapat memberikan kesihatan.


Triphala menggabungkan kebaikan gooseberry India, Belleric Myrobalan dan Chebulik Myrobalan, yang bekerja bersama untuk melegakan sembelit dengan menghasilkan pergerakan usus yang berkesan. Triphala membantu pencernaan dan menggalakkan kesihatan gastrousus.

Bahan yang ada Ekstrak Triphala (buah Amla (Emblica officinalis), buah myrobalan belleric (Terminalia bellirica), cherobic myrobalan buah (Terminalia chebula) - 250 mg. , Koloid silikon dioksida, magnesium stearate.

Siapa yang boleh mengambil produk ini
1) Orang yang mengalami sembelit kronik.
2) Orang yang senak, perut kembung dan belching.


Cara ambilnya;
Ambil 2 kapsul selepas makan dua kali sehari.

Gembira gila lepas ambil Bowell Wellness Triphala ni. Nad dah tak sembelit, lancar je usus ni. Makan malam tu, esok paginya mesti membuang..hehee..Badan pun rasa ringan, dan ok je.

Sebenarnya bukan ubat ni sahaja kita kena ambil, dari segi pemakanan dan senaman pun kita kena titiberatkan. Paling penting minum banyak cecair: Air dan cecair yang mencukupi akan membantu melembutkan najis.



No Added
Apa yang nad suka dengan produk Himalaya Wellness ni, sebab produk dia tiada gula tambahan, warna tiruan, perisa tiruan, bahan pengawet, bahan soya dan tenusu. Bahan-bahan yang digunakan berasaskan herba.



Dua produk ni boleh diambil secara serentak selepas makan..


Produk Himalaya Wellness semestinya Halal..

Lagi satu, kesemua produk Himalaya Wellness ni perlu dapatkan nasihat doktor, yang ada penyakit, ibu mengandung tu..ok..


Korang kalau nak cuba, boleh dapatkan produk Himalaya Wellness ni di kedai Himalaya sendiri, sellaunya di dalam shopping mall, banyak sekarang ada. Kalau susah sangat, dekat Watson pun ada jual. Hah nak lagi senang, beli online je..hehe..

Untuk keterangan lanjut, boleh layari
Website: http://www.himalayainasia.com/index.php
Facebook: https://www.facebook.com/HimalayaHealthcareMalaysia/
Instagram: https://www.instagram.com/himalayamalaysia/?hl=en
hai assalammualaikum

Susu Karihome Membantu Meningkat Perkembangan Sistem Imun Kanak-Kanak - Besarkan anak-anak bukan la perkara yang mudah, banyak cabaran dan ujian terpaksa dilalui ibu bapa terutama dari segi penjagaan kesihatan serta pencegahan penyakit. Apabila anak makin membesar dan mula terdedah kepada penyakit, secara tidak langsung tubuhnya akan memberi isyarat kepada sistem imun badan.

Korang tau tak, sistem imun adalah salah satu fungsi tubuh yang sangat penting. Tanpa sistem imun, maka mudah sekali badan diserang penyakit yang disebabkan oleh bakteria dan virus. Sebab itu, amat penting anak-anak anda mempunyai kekebalan tubuh yang kuat untuk menghindari penyakit sepanjang pembesaran mereka.

Selain sistem imun, kalsium juga amat penting dalam pembesaran serta perkembangan anak-anak terutamanya dalam pembentukan tulang dan gigi anak-anak. Sebab itu pengambilan susu yang betul dan lengkap dengan nutrisi yang diperlukan untuk tubuh badan mereka  perlu dititikberatkan.


Susu Karihome Membantu Meningkat Perkembangan Sistem Imun Kanak-Kanak

Salah satu cara, nak bagi anak kita sistem imun yang kuat dan kalsium yang cukup dengan pengambilan susu. Susu kambing misalnya, menawarkan kalsium yang tinggi dan mampu mencegah masalah pereputan tulang. Ia juga mengekalkan protein dan asid amino dalam badan pada tahap yang diperlukan. Dalam banyak-banyak susu kambing, nad pilih Susu Kambing Karihome.


Susu kambing terbaik yang ada dipasaran adalah Susu Kambing Karihome.  Diimport dari New  Zealand, ia dipasarkan di banyak negara termasuk Australia, Perancis, United Kingdom, Itali, Singapura dan Malaysia.

Menariknya, Karihome adalah rumusan susu kambing yang pertama seumpamanya dan satu-satunya menjalani dua kajian klinikal, satu dari New Zealand dan kedua dari Eropah. Oleh itu, pengguna terutamanya ibu-ibu di luar sana tidak perlu bimbang untuk mengguna susu kambing Karihome.


Farhanah usia dia menginjak ke dua tahun, jadi nad fikir, untuk cari susu tepung yang sesuai dengan dia. Jadi nad pilih Susu Kambing Karihome untuk Farhanah. Mujurla dia suka dan nak minum. Susu Karihome ni takda la bau pelik, takda bau hamis. Bau natural susu je.

Kelebihan yang ada pada susu Karihome adalah ia mengandungi nutrisi semula jadi yang tinggi dan lengkap yang amat diperlukan bagi kanak-kanak yang sedang membesar dan memerlukan keperluan kalsium yang mencukupi untuk perkembangan tumbesaran mereka.


Farhanah ni jenis aktif, lincah dan lasak. Jadi, selama pembesaran dia ni, nad akan pastikan dia membesar dengan sihat dan cergas. Alhamdulillah, sejak dia minum susu kambing Karihome, dia kurang dapat sakit dan setiap hari ada je aktiviti dia buat.



Dua pilihan Susu Kambing Karihome Mengikut Peringkat Umur  

Susu kambing Karihome ini menyediakan keperluan nutrisi mengikut peringkat umur anak-anak  iaitu:
1. Karihome Growing-Up Formula ( Langkah 3 )
2. Karihome Pre-School Formula ( Langkah 4 )

Kandungan Susu Kambing Karihome Yang Elok Untuk Perkembangan Anak- Anak

Selain itu, Karihome diformulasi dengan Double Action yang dapat membantu  sistem imun dan berat badan pada anak-anak yang mana kandungan bahan-bahan bioaktif seperti Nukleotida meningkatkan  serta menyokong perkembangan sistem imun manakala CLA dan kalsium menambah berat badan tanpa menyebabkan masalah ‘obesity’.


Susu kambing Karihome turut mengandungi Casein Phosphopeptide (CPP) yang membantu meningkatkan kelarutan dan penyerapan mineral seperti kalsium, besi dan zink. Begitu juga Taurina menyokong perkembangan otak dan fizikal anak-anak manakala Vitamin A pula menyokong perkembangan mata.

Protein curd susu kambing pula halus dan senang dihadam maka ia membantu mengurangkan masalah ekzema dan masalah penghadaman yang sering berlaku pada anak-anak yang sedang membesar.


Jadi, gunakan susu kambing Karihome yang dapat memberi nutrisi keperluan mencukupi untuk anak-anak.

Untuk Maklumat Lanjut, boleh layari
Website: https://www.karihome.com.tw/ms-MY
Facebook: https://www.facebook.com/karihomemalaysia/
Instagram: https://www.instagram.com/karihome_malaysia/

hai assalammualaikum

Minuman Arwa, Rasanya Yang Sedap Dan Mempunyai Pelbagai Khasiat ,  Sesuai Di Minum Seisi Keluarga - Memang tak dinafikan,  kita boleh tengok,  di pasaran sekarang, pelbagai jenis minuman berperisa dan juga berkhasiat yang ada dijadikan sebagai minuman tambahan seharian. Nad sendiri sebagai pengguna, nad dah cuba pelbagai jenis minuman tambahan yang ada, tapi setiap minuman yang nad ambil berbeza dari segi bahan-bahan yang digunakan. Paling nad suka, minuman itu boleh diminum dan dikongsi bersama seisi keluarga dan mempunyai kebaikan, bukan hanya sekadar minuman.


Minuman Arwa Rasanya Yang Sedap Dan Mempunyai Pelbagai Khasiat,  Sesuai Di Minum Seisi Keluarga

Baru-baru ni,  ada kawan kenalkan produk minuman Arwa keluaran Imanni Skinz. Minuman Arwa ni keluaran produk terbaru Imanni Skinz, sebuah syarikat bumiputera yang diusahakan oleh anak tempatan. Arwa ni ada maksud dia, iaitu memberi minum sampai puas, segar, terpenuhi, menyenangkan.


Bila nad tengok packaging dia memang terus tertarik, dengan gambar air macam tu,  terus cakap " nampak sedap air ni ".. Hahaha.. Belum rasa lagi tu. Minuman Arwa mempunyai tiga perisa yang memang menjadi kesukaan iaitu perisa coklat kurma,  strawberi dan mocha. Selalu sangat nampak coklat kurma kan, tapi strawberry dan mocha kurang,  bila ada ni,  nad cuba semua perisa.. Hehe. Lagi anak kita memang suka air pink ( strawberi).

Bagusnya minuman Arwa ni ia mengandungi bahan istimewa yang yang boleh di minum setiap hari oleh seisi keluarga. Beza minuman Arwa dengan minuman lain ialah bahan-bahannya yang mengetengahkan penggunaan makanan sunnah yang pelbagai di dalam satu sajian. Penggunaan bahan yang berasaskan makanan sunnah seperti Madu, Delima, Habbatus Sauda, Za'faran, Kismis, Zaitun, Al-Manna dan Kurma ini benar-benar telah menjadikan minuman ARWA lain daripada yang lain.


Bila dapat je, terus nad minum.. Hahhhaa.. Sebab tengok kotak dah nampak sedap..hehhe..Nad cuba dulu minum Arwa perisa coklat kurma.


Cara penyediaan minuman Arwa

Nak sediakan pun senang sahaja. Tuangkan satu paket minuman Coklat Kurma Arwa atau Strawberi atau Coklat Mocha ke dalam secawan ( 150 ml ) air panas. Kemudian kacau dan boleh minum.


Minuman Arwa Tanpa Gula, Tanpa Maltodekstrin Dan Rendah Kalori

Sedap rasa Arwa Coklat Kurma ni, sebab dia tak terlalu manis, dan sedap. Serius, nad tak tau nak cakap macam mana, sebab selalu nad minum air coklat yang ada kurma ni manis sangat. Tapi yang ni, memang lain sangat. Apa yang nad tau, minuman Arwa Coklat Kurma ni tanpa gula dan tanpa maltodekstrin, tu yang rasa dia tak manis sangat, macam nice je la..ishh susah sangat nak tafsirkan..hahaa.. Tapi memang sedap gila..




Sama juga minuman Arwa Strawberi dan Coklat Mocha, tiada gula dan tiada Maltodekstrin. Rasa pun memang rasa asli, yang sedap diminum setiap hari. Macam air Mocha, ia bukan sahaja takda gula dan maltodekstrin malah tiada kafein..jadi elok sangat ambil. Semua minuman Arwa ni juga rendah kalori dan selamat diminum.

Minuman Arwa, Sesuai Diminum Oleh Kanak-Kanak


Hah, anak nad seorang ni kalau nampak warna pink memang pantang ye. Asal warna pink semua dia nak. Bila dia nampak minuman Arwa Strawberi ni, terus dia cakap ' mommy, air Strawberry, Fariza punya, nak mommy, please mommy "..oh my..budak ni kan.


Rasa air Strawberry ni pun sedap..bau dia pun bau strawberi. Rasa dia light je tak manis, rasa macam buah strawberi segar dipetik dari pokok kemudian kita blend dengan susu..memang yummy.. Tengok anak kita, kemain suka ye.


Minuman Arwa ni memang kanak-kanak boleh minum terutama Coklat Kurma dan Strawberry. Ia sesuai untuk di minum seisi keluarga bermula dari usia 10 bulan dan ke atas. Untuk kanak-kanak dengan usia yang masih kecil , disarankan hanya beri ½ sachet.


Untuk Mocha, nad bagi suami minum. Mocha ni ada bahan yang sesuai untuk mereka untuk kempis kan perut atau melawaskan perut. Suami ada juga minum coklat kurma, dia kata semua sedap. Nad ada rasa-rasa sikit, memang sedap. Tak sama Mocha macam kat luar. Dia punya rasa tak terlalu kuat, tapi masih sedap..


Khasiat Minuman Arwa Bukan Sahaja Sekadar Minuman Malah Mempunyai Banyak Kebaikan

Macam nad cakap, minuman Arwa ni bukan sahaja minuman biasa tapi mempunyai kebaikan lain kerana mempunyai bahan istimewa, yang membolehkan ia merawat, mencantikkan dan menambah susu badan.


Untuk Arwa Coklat bukan susu coklat biasa biasa tapi ianya minuman coklat yang di ekstrak dari Buah Koko dengan di tambah dengan 8 makanan sunnah, dimana ia dapat membantu ibu menyusu menambahkan susu badan ( milkbooster ), memberi tenaga, melegakan sembelit, membantu merawat ekzema dan gatal-gatal dan sesuai diambil ibu yang sedang hamil. Arwa Coklat Kurma juga dapat bantu memulihkan pesakit ekzema terutama di kalangan kanak-kanak.









Jadi, kalau sesiapa yang anak dia mempunyai masalah ekzema boleh cuba ambil Arwa Coklat ni. InshaAllah dgn izin Allah. Setidaknya anak akan minum dengan sedap dan semakin sihat dalam satu masa. Kalau boleh kita ikhtiar dan usaha. Atas antara testimoni yang diambil pengguna untuk merawat ekzema.


Arwa Strawberi mengandungi vitamin C dan 8 makanan sunnah yang membantu mencerahkan kulit, mengurangakn jerawat dan membantu meningkatkan sistem imun badan. Arwa Strawberi ni sebenarnya susu kambing berperisa starwberi, tidak hamis dan tak berbau. Elok untuk anti penuaan, imunisasi badan, memberi tenaga, menaikkan hemoglobin dan membantu masalah penghadaman antioksidan. Susu Kurma Strawberi juga turut boleh bantu untuk tambahkan susu ibu (milk booster)


Arwa Coklat Mocha pula terkandung bahan aktif Garnicia Cambogia dan makanan sunnah sangat elok untuk mereka yang kempiskan perut dimana ia dapat melawaskan perut bagi mereka yang ada masalah kurang lawas hingga perut nampak buncit dan sebagainya. Terkandung Asid Hidroksi Sitrik ( HCA ) yang bertindak sebagai bahan yang merencat nafsu makan dan mengurangkan berat badan. HCA mengurangkan aktiviti penting enzim ATP-Citrate Lyase yang terlibat dalam metabolisme lemak. Garnicia Cambogia dipercayai boleh mempercepatkan pengecutan rahim semasa proses berpantang. Ia juga dapat meningkatkan hormon sorotonin dalam otak untuk mengurangkan rasa lapar dan memberikan tenaga. Arwa Coklat Mocha Ia tidak sesuai untuk ibu hamil, ibu menyusu dan kanak-kanak. Ia lebih sesuai untuk kaum lelaki dan wanita dewasa yang tidak hamil dan tidak menyusu.

Testimoni Nad Sendiri

Lepas je nad amalkan minuman Arwa ni, memang ada perbezaan sikit. Macam susu makin bertambah, badan tak terlalu letih, fikiran tenang je. Lagi waktu malam sebelum tidur, nad minum, rasa nyaman je badan ni..hehe..

Anak pulak, nad tengok macam makin cergas..hehee..Lagipun dia minum sebab sedap..Elok je diambil sebab ada kandungan makanan sunnah tu. Tu yang bagi dia minum setiap hari.

Suami pun cakap sedap..Dia kata setiap pagi mesti perut dia lawas je. Membuang dengan jayanya..ehhee..

Resepi Minuman Menggunakan Minuman Arwa

Minuman Arwa ni boleh dibuat pelbagai resepi minuman tau..kalau korang rajin..nah ni antara cadangan sajian yang korang boleh buat menggunakan minuman Arwa.




Tengok pun sedap kan. Bukan orang besar je suka, budak-budak lagi suka.

Bagus kan dapat minum minuman yang sedap tapi dalam masa yang sama juga dapat berikan semua khasiat yang ada untuk tubuh untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Kalau nak buat minuman sebagai minuman harian memang boleh sangat, kalau nak minum sebab nak hilangkan sakit pun boleh. Ikut mana yang korang rasa la kan.




Produk ni pun dalam bentuk sachet. Jadi senang nak bawak pergi mana-mana. Pergi travel ke, pergi berkelah ke..kan..hehee..

Harga sekotak RM35 mempunyai 10 sachet. Sekarang tengah ada promosi, harga RM28. Murah je harga dia dengan  kandungan yang mempunyai bahan-bahan yang berkhasiat dan elok untuk tubuh badan, mampu merawat dan mencantikkan, harga kita tolak tepi..kann..

Minuman ni memang menjadi pilihan tau, sebab kawan cakap, minuman ni ramai orang beli, dan nad pun terjebak. Memang nad rekomen sangat korang yang tengah mencari minuman untuk cantik, tambahkan susu, untuk kempiskan perut,cuba minuman Arwa ni. Lagi-lagi Coklat Kurma tu, sedap ya amat. Minuman ni pun sesuai untuk mereka yang tengah ikhtiar hamil.

Jom sokong produk muslim yang diusahakan oleh anak tempatan.

Kalau korang nak beli, tengok packaging nampak sedap je kan, hehee..korang boleh dapatkan di
Facebook : Arwa Minuman No 1 Untuk Kulit
Instagram : https://www.instagram.com/arwa.hq/
Whatsapp : wasap.my/60136699892/NakTanyaArwa