Showing posts with label Tips
hai guys


Affordable Prices And Deals Of Flowers From A Better Florist Malaysia

If you have a deep passion for flowers, or even if you just love gifting flowers on all the special occasions in your life, you have to check out A Better Florist, the best florist in Malaysia. This florist is fresh and new, and know exactly how the minds of today’s customer works. This Malaysia flower delivery will give you those gorgeous flowers you see online and on Instagram, affordable prices and deals throughout the entire year, and an incredible reliable flower delivery.

They became the best flower delivery Singapore has thanks to their incredible delivery. This is a florist that will deliver on the same day, completely free, every day, if you order before 3pm. There are hardly any florists that are able to deliver on the same day, especially not for free. Now, in addition to that, you’re going to love their express flower delivery. Imagine being unable to get off work and buy flowers for a birthday party. Or having a wilted arrangement on the table and guests are coming for dinner? Well, A Better Florist will dispel all of your fears from now on, as they can get to any part of the city in just 90 minutes and take care of any emergency you have! Flowers and gifts could never be purchased and delivered this easily. Go to their website and visit their online shop because they always have something prepared for their customers to grab on the go.


Whether it’s their KL flower delivery, their florist in Penang and florist in Ipoh or their flower delivery to JB, they always have a variety of gorgeous blooms on hand so that you can just click and have them sent. Choose from flowers in burlap wrapping or a mason jar, from small and huge floral arrangements… They also have a gift delivery, which consists of a hamper and fruit basket, and their hampers are to die for. From the wine hamper to the baby hamper, they make it so difficult not to grab one. They are packed with the most meaningful gifts and trinkets, all neatly and creatively put together and arranged.


The prices vary depending on the size of the arrangement, but taking into consideration the quality, the prices are quite affordable. A Better Florist, started of as the best Singapore flower delivery, spreading love with their florals throughout Singapore. After everyone got a taste of what A Better Florist has to offer, they quickly expanded to offer a UAE flower delivery, and a Hong Kong flower delivery and a flower delivery Brisbane has. Browsing online will confirm that they are the best florist in HK, the best flower delivery in UAE and the best florist in Dubai.


As far as Malaysia is concerned, they are definitely the best florist in Kuala Lumpur, and the more and more people get to know this flower delivery, the more popular they are becoming. If you love a flower shop that always has everything that you need, and has an incredibly fast delivery, then A Better Florist is going be your favourite florist of them all.

KUNCI UNTUK DAPAT HATI SENANG DAN JIWA TENANG

in , by Nadia Johari, 23:41:00
hai assalammualaikum

Kunci Untuk Dapat Hati Senang Dan Jiwa Tenang - Dalam kehidupan ni, yang penting adalah untuk mendapatkan kesenangan hati dan ketenangan jiwa. Bila hati nak tenang, dan senang datang pulak masalah. Mungkin apa yang nad dapat daripada group whatsup ni, apa yang nad kongsikan ni dapat bantu korang untuk dapat ketenangan jiwa dan kesenangan hati.

Semoga apa yang nad kongsikan dapat memotivasi untuk hidup lebih tenang dan senang hati. Perjalanan hidup di atas muka bumi ini hanyalah sementara. Jalani hari-hari mu dengan sikap yang menggembiran diri sendiri disamping boleh menceriakan orang lain juga


Antara Kunci Untuk Dapat Hati Senang Dan Jiwa Tenang

1. Tidak Membenci
Jangan benci seseorang walaupun dia buat salah padamu.

2. Tidak Merungut
Jangan berkeluh kesah sebaliknya banyakkan doa.

3. Bersederhana
Hidup sederhana walaupun kamu ada kedudukan tinggi dan berharta.

4. Bersangka Baik
Sentiasa fikir positif walaupun sentiasa di timpa ujian.

5. Selalu Senyum
Senyumlah walaupun hati terluka.

6. Selalu Memberi
Banyakkan beri sedekah walaupun kita terhalang melakukannya..

7. Doa Tanpa Pengetahuan Mereka
Jangan putus-putus mendoakan kebaikan untuk saudaramu tanpa pengetahuannya...

8. Tidak Berdengki Dan Irihati
Jangan berdengki dengan kejayaan teman-teman anda, berdoalah semoga anda jua berjaya sepertinya...jika anda dengki dengan mengaibkan dia..ingtlah  segala
amal baik anda pasti hangus..Kerana Allah tak terima amal Kebajikan orang yang Berhasad dengki..

9. Mudah Memaafkan
Jangan merasa liat dan susah dalam memaafkan kesalahan orang lain kerana terdapat kemuliaan dan ketenangan didalam memaafkan

10. Hindari Permusuhan
Jangan menganggap orang yang tidak sependapat sebagai lawan namun dia adalah kawan anda.

Luaskan fikiran, jangan sempitkan. Setiap apa yang kta lihat, dengar memberi kita motivasi untuk lebih dekatkan diri kepada Allah.

MANFAAT BUAT AKTIVITI BERLARI

in , by Nadia Johari, 02:58:00
hai assalammualaikum

Sebut pasal berlari, mesti korang fikir penat, otot sakit, buang masa. Kalau korang nak tau, berlari merupakan salah satu aktiviti yang mudah dan boleh dilakukan pada bila-bila masa sahaja. Aktiviti berlari seeloknya dilakukan pada waktu pagi, tapi kalau tak sempat tu, balik dari kerja, boleh juga buat. Sebelum kerja tu, lepas bangun, boleh berlari sekejap. Dengan berlari sahaja, korang akan dapat banyak manfaat untuk meningkatkan kesihatan tubuh.


Manfaat Buat Aktiviti Berlari 

Ni la antara manfaat Ketika buat aktiviti berlari.

1) Meningkatkan Sistem Kekebalan Pada Tubuh. 
- Berlari menjadi salah satu aktiviti yang dapat membantu tubuh kita daripada diserang pelbagai penyakit. Bila badan sihat, kita pun mampu melaksanakan kerja seharian setiap hari, sepanajng masa dengan lancar dan bersemangat tinggi.Selama ini, penyakit seperti diabetes, strok, kanser payudara, serangan jantung serta tekanan darah tinggi menjadi penyakit yang di takuti oleh semua orang. Berlari bermanfaat besar untuk mencegah pelbagai penyakit tersebut.
   
2) Mampu Menurunkan Berat Badan Secara Efektif. 
- Bagi anda yang bermasalah dengan berat badan, maka aktiviti berlari akan sangat membantu untuk menurunkan berat badan secara semulajadi.
   
3) Bermanfaat Meningkatkan Rasa Percaya Diri anda. 
- Berlari ternyata tidak hanya menyihatkan tubuh seseorang, tetapi dapat memberi keyakinan dan rasa percaya diri dalam pelbagai situasi dan tempat di mana anda berada.
   
4) Membantu meringankan Stres Pada fikiran anda. 
- Beban hidup yang berat serta pekerjaan yang boleh menyebabkan timbulnya tekanan pada diri semua orang. Berlari membantu mengeluarkan tenaga yang berlebihan didalam tubuh serta hormon stres itu sendiri.
   
5) Mencegah pereputan tulang. 
- Dengan melakukan aktiviti berlari secara teratur dapat membantu meningkatkan kepadatan dan kekuatan tulang. Sehingga sangat berkesan untuk mencegah osteoporosis atau pereputan tulang pada tubuh anda.
   
6) Meningkatkan Tenaga Pada Tubuh Secara optimum. 
- Anggapan bahawa berlari di pagi hari akan membuat seseorang mudah letih di tempat kerja adalah salah besar. Ini kerana, aktiviti berlari yang dilakukan pada pagi hari akan mampu meningkatkan tenaga tambahan dan membuat semangat bekerja seseorang lebih tinggi.

Jadi,buatla aktiviti berlari. Buat jangan over, sampai penat sangat, buat sebab nak sihat.Main kejar-kejar dengan anak pun dah kira berlari..hahaa.

PETUA HILANGKAN SAKIT TEKAK ATAU BATUK

in , by Nadia Johari, 12:53:00
hai assalammualaikum

Tips Hilangkan Sakit Tekak Nak Demam Atau Batuk


Haritu ngadu dengan mak, sakit tekak macam nak demam. Biasalah, cuaca dekat kampung dahla sejuk, lepas tu hujan pulak. Macam mana tak rasa nak demam. Memang waktu tu tekka dah perit, badan dah nak panas. Tercari-cari gak ubat batuk, tapi tak jumpa.

Lepas cakap dengan mak, terus mak bagi petua..Hanya dua benda je, nad buat alhamdulillah, dua hari je dah baik..

Ni caranya
- Hanya menggunakan madu dan air kosong sahaja.


Ambil madu, tak kisah madu apa-apa, tapi macam nad, nad guna Madu B campur habatussauda dan Zafaran. Madu ni memang terbaik. Dengan campuran dua jenis bahan habatus dan zafaran lagi buat madu ni lebih berkesan. Nak tau lebih lanjut pasal madu ni boleh baca di SINI. Dan sediakan cawan, air kosong dan sudu plastik.

Dengan menggunakan sudu plastik, tuangkan madu dalam satu sudu dan masukkan ke dalam cawan. Kan orang selalu cakap, kalau nak ambil madu kena pakai sudu plastik supaya tak hilang keberkesanan madu tu.


Lepas tu masukkan setengah air kosong ke dalam cawan dan kacaukam dengan sudu plastik tersebut. Cawan, guna yang jenis berkaca ni. Sebab kita nak minum separuh cawan macam ni.

Ooppss..nanti, ada lagi..bukan setakat baca bismillah dan terus minum. Nak baik mesti la kena
- selawat 3 kali
- doa dalam hati, " Ya Allah sembuhkanla penyakit ku ni..hilangkan sakit tekak ku"

Nad amalkan pagi dan sebelum tidur. Dalam masa dua hari, alhamdulillah terus hilang..syukur. Tak perlu makan ubat batuk..hehehe..Terima kasih mak.

Korang boleh cuba.
hai assalammualaikum

Tips Menjaga Kesihatan Tubuh Badan Wanita - Penjagaan badan dan kesihatan bagi wanita adalah sesuatu yang penting. Walaupun ada sesetengah wanita yang sanggup menghabiskan duit untuk dan mengambil masa yang lama, ia sudah menjadi keperluan para kaum hawa dalam menjaga tubuhnya agar tetap sihat dan tampil menawan. Dalam menjaga kesihatan tubuh wanita biasanya memerlukan cara yang khusus kerana tubuh wanita biasanya lebih sensitif.

Kesihatan tubuh memang sangat penting untuk wanita apatah lagi pada saat wanita sedang mengalami kitaran bulanan mereka yakni haid. Wanita wajib menjaga tubuh agar tetap sihat dan bertenaga dalam menjalani aktiviti harian dengan lebih semangat, tidak kira semasa haid atau tidak. Ini antara langkah-langkah yang perlu dilakukan oleh wanita untuk tetap menjaga kesihatan tubuhnya secara semula jadi dan praktikal.

Cara menjaga kesihatan tubuh wanita secara praktikal



Pertama yang harus dilakukan pastinya adalah dengan melakukan senaman setiap hari. Dengan melakukan senaman, maka badan kita akan menjadi lebih bertenaga dan peredaran darah dalam tubuh menjadi lebih lancar. Selain itu, manfaat lain daripada senaman adalah dapat menjaga berat badan agar tetap sesuai dengan yang diinginkan. Masih banyak lagi manfaat daripada bersenam bagi tubuh.Tak kira korang sibuk ke, tetap kena senaman.

Kemudian tips seterusnya adalah dengan mengambil makanan yang berserat setiap hari. Makanan berserat akan menjaga tubuh daripada bakteria yang mengancam kesihatan tubuh. Selain itu, khasiat makanan berserat lain adalah dapat melancarkan pencernaan.

Jangan lupa untuk mengambil vitamin sebagai keperlunan hidup. Vitamin memang sangat penting bagi tubuh kerana vitamin boleh membunuh bakteria, memuluskan kulit, menyihatkan mata, dan masih banyak lagi fungsi dari vitamin. Namun jika anda tidak mempunyai masa untuk mengambil makanan yang mengandungi pelbagai jenis vitamin, anda boleh membeli multivitamin dengan dos yang sesuai. Akan tetapi jika anda meminum multivitamin, sebaiknya berunding terlebih dahulu dengan doktor agar doktor boleh mencadangkan multivitamin apa yang sesuai untuk tubuh anda dan mana yang tidak sesuai untuk tubuh anda.

Perhatikan hidangan makan anda setiap harinya. Hidangan makanan ini sering kali menjadi masalah berat badan bagi kebanyakan wanita. Hidangan makanan yang kita makan juga mempengaruhi terhadap pertambahan berat badan. Hidangan makanan harian anda dapat disesuaikan dengan aktiviti yang anda lakukan pada hari itu sama ada memerlukan banyak kalori atau tidak. Semakin banyak aktiviti harian yang memerlukan kalori, maka anda perlu menambah hidangan makan atau dengan menyesuaikan jumlah kandungan kalori yang ada di makanan anda.

Jagalah kebersihan tubuh anda. Bakteria dan kuman selalu ada di mana sahaja untuk masuk kedalam tubuh. Selain itu pada saat wanita sedang dalam masa haid, maka harus benar-benar menjaga kebersihan tubuh agar tubuh tidak terserang penyakit

Rehat cukup juga menjadi faktor penting dalam menjaga kesihatan tubuh wanita. Aktiviti harian kita memaksa kita untuk penggunaan tenaga yang ada di tubuh. Untuk itu, ketika selesai melakukan aktiviti harian, tubuh memerlukan masa untuk rehat agar dapat fit kembali. Istirehatkanlah tubuh anda sekurang-kurangnya 6 jam dalam sehari untuk menjaga tubuh agar tetap sihat.

Mengambil air putih juga sangat penting bagi tubuh. Tubuh yang kekurangan cecair akan menimbulkan berbagai macam gangguan antaranya adalah kulit badan menjadi kering. Untuk itu, anda diiharuskan mengambil air putih sekurang-kurangnya 18 gelas dalam sehari. Ini akan membuat tubuh anda tetap dalam keadaan yang prima.

Terakhir, tersenyumlah setiap hari. Dengan tersenyum maka beban yang ada di tubuh dan fikiran akan sedikit berkurang. Selain itu, tersenyum juga dapat meningkatkan kekebalan tubuh kita sehingga kita tidak mudah diserang penyakit.

Semoga dapat membantu..

TIPS MEMILIH BRIDESMAID

in , , , by Nadia Johari, 21:42:00
hai assalammualaikum


Hati-hati Pilih Bridesmaid -Dulu masa nad kawin memang nak sangat bridesmaid. Yela, ramai-ramai diapit dengan gadis-gadis, terutama bridemaid tu kawan kita. Tapi kawan dekat semuanya dah sibuk, kawan jauh hanya datang waktu majlis persandingan. Nak kata diaorang bridesmaid jugakla, walaupun tak macam bridesmaid pun..hhhee. semua kawan-kawan sekolah Unversiti. Universiti Utara Malaysia, itulah kampus kitaorang belajar. Diaorang semua datang dari jauh, ada dari pahang, Kelantan, dan Kuala Lumpur. Memang rancang siapa kawin akan pakai baju sama..ahaha.sweet je. Ssetengah je pakai baju sama, lain ikut awokla..hehe.. Jadi boleh katakan bridesmaid tak..ehehe.


Memilih bridesmaid bukan senang tau. Walaupun nak cari dua orang sahaja pun kadang pening, sebab nak cari yang betul-betul ada komitmen, dan bantu pengantin. Banyak bakal pengantin menghadapi masalah saat memilih bridesmaid, sebabnya kalau salah pilih bridesmaid, nanti perkahwinan jadi tak best atau orang akan lebih tengok bridemais daripada pengantin..haha. Ini yang taknak..maka memilih bridesmaid yang boleh padat dan bertanggung jawab adalah perkara yang sangat penting.

 Memilih Bridesmaid

- Dalam memilih bridesmaid kita harus memerhatikan perkara penting, iaitu sama ada para bridesmaid yang kita pilih telah mempunyai persefahaman yang diperlukan untuk memikul tanggung jawab besar agar pesta pernikahanmu berjalan lancar.
- Kalau ada saudara lagi senang, yela sebab dah kenal lama kan dan mungkin diaorang lebih memahami dan membantu anda dalam urusan perkahwinan.
- Kalau nak amik rakan, pastikan mereka berdua boleh diajak untuk bekerjasama dan padat dalam menyiapkan pernikahan korang.

Salah satu masalah bila pengapit lagi hensem atau cantik dari pengantin..hehhe. Macam yan terjadi dekat Amar baharin..ahhaha. Yela kadang, pengantin nak bridesmaid segak dan lawa, ala tapi tak perlu amik kisah, sebab tetap pandang pengantin juga kan. Tapi lucu bila peminat Amar Baharin ada yang komen pasal pengapit..hhehehhee.. Ni la yang paling dirisaukan pengantin..hahaha..



Hah!!, sila fikir masak-masak bridesmaid ye. Lagi satu hindari konflik. Ok selamat pengantin baru kepada yang nak berkahwin.
hai assalammualaikum


Cara Jadi Ibu Penyabar - Bila dah ada anak ni, tahap kesabaran tu lain sikit. Bukan mudah menjadi ibu bapa zaman moden ni. Siapa yang dapat tahap kesabaran yang tinggi tu memang bagus. Ibu bapa wajib mendidik diri menjadi seorang yang sabar dan sentiasa bersabar dengan apa jua keadaan. Kerana kesabaran yang tinggi sahaja membolehkan ibu bapa menangani setiap masalah yang berlaku dalam kehidupan anak-anak.


Kalau korang rasa tak mampu, apa kata layan cerita kartun Masha And The Bear. Nad tau cerita ni ada dekat tv, tapi tak pernah tengok,sampaila mr mafia, ajak tengok dekat youtube. Bila dah layan episod pertama, masuk lagi episod kedua, ketiga dan seterusnya. Lawak habis. Kisahnya, ada seorang budak perempuan ni namanya Masha. Masha ni seorang budak yang sangat nakal, sampai takda siapa nak berkawan dengan dia, haiwan pun taknak dekat dengan dia..hehee. Sampaila dia berjalan masuk ke rumah beruang. Masa tu la beruang terpaksa melayan karenah si Masha ni.



Nad tengok cerita ni, Beruang tu sabar sangat dengan sikap Masha. Kadang ada je diikutkan apa yang Masaha nak. Kadang dia lari juga taknak dekat dengan Masha..hahaa. Kadang tu ada juga Masha tolong selesaikan masalah..macam-macamla. Terhibur tengok cerita ni, sambil tu nad dengan mr mafia pun bercakap " cuba bayangkan, sayang beruang, Fariza budak tu..nak sabar tengok macam mana sikap beruang tu.."..hahaaa..amboii senang cakap, sebenarnya bukan ibu sahaja, bapa pun kena juga..kann..

10 Cara Menjadi Ibu Bapa Yang Sabar

1. Budak ni memang sifat degil tu akan ada. Sebab apa dia tau, main, sepah dan buat kotor untuk gembirakan diri. Jadi kita sebagai ibu bapa kena hadapi dengan tenang. Lagipun usia dia yang kecil, apa dia tau, anggaplah ni hanya sementara sahaja. Macam nad,kalau fariza buat sepah, nad cekak pinggang tapi tak marah, nad siap buat muka senyum dan lawak lagi. Nanti dia pun senyum la. Sambil tu cakap lembut. Tegas boleh, untuk sesuatu benda tertentu. Cuba layani setiap karenah anak tanpa makian, rotan dan kemarahan. Berlembut dengan anak-anak dengan memuji mereka jika mereka meninggalkan kesalahan.

2. Budak kecil ni membesar sedikit demi sedikit dan perlu dididik secara berperingkat. Anak-anak pasti akan menerima arahan dan perintah dengan gembira apabila arahan itu diberikan dengan penuh kegembiraan dan mesra.

3. Anggap segala karenah anak-anak adalah ujian Tuhan untuk hambanya. Allah pasti membalas segala kesabaran kita semasa proses membesarkan anak-anak. Setiap ujian tuhan pasti dibalas dengan baik apabila ibu bapa mampu bersabar.

4. Kita ibu bapa pun ada masalah, tapi cuba elakkan tekanan dan belajar mengurangkan konflik antara suami isteri, tempat kerja dan lain-lain yang menjadikan kita kurang sabar. Tekanan mesti dikurangkan dan dielakkan supaya ketegangan dan konflik berterusan dapat dijauhi.

5. Berfikirla, yang bukan senang nak dapat anak. Jadi, tanamkan kegembiraan dalam hati dan pandang muka anak. Bayangkan hidup tanpa anak, kosong dan sunyi.Bayangkan betapa sakitnya kita nak lahirkan dia. Fikir kenapa kita perlukan anak.

6. Banyakkan membaca nama tuhan: Ya Shabur sebanyak mungkin setiap hari supaya anda menjadi seorang penyabar.

7. Banyakkan membaca surah Yasin untuk melembutkan hati. Sebaik-baiknya dibaca setiap hari oleh ibu bapa. Apabila hati lembut, kesabaran diperoleh.

8. Banyakkan istigfar dan taawwuz untuk menjauhkan syaitan.

9. Jadikan anak-anak sebagai hiburan dan kawan sepermainan. Anak yang rapat dan mesra dengan ibu bapa akan kurang membuat karenah dan tidak menyusahkan ibu bapa.

10. Bila kita bersabar, Insyallah anak akan turut bersabar. Dia belajar dari ibu bapa dia. Didik diri sendiri dan anak untuk bersabar.

Ta bukan mudah nak mencapai kesabaran, tapi tak salah untuk mencuba. Setiap kejayaan itu adalah kerana diiringi dengan kesabaran. Tanpa kesabaran, matlamat dan kejayaan sukar dicapai. Hanya ibu bapa yang penyabar akan menjadikan anak mereka cemerlang dan gemilang.

CARA MANDI YANG BETUL ELAK STROKE

in , , , , by Nadia Johari, 08:59:00
hai assalammualaikum

Cara Mandi Yang Betul Elak Stroke - Ni nad dapat dari group whatsup berkenaan cara mandi yang betul untuk elakkan stroke. Jadi nak kongsi dengan pembaca nad tentang benda ni. Memang selalu, kita mandi mesti basahkan kepala dulu kan. Tapi sebenarnya salah cara mandian tu..

Nah nad kongsi kisah ni. Untuk renungan bersama.

" Kita selalu dengar, orang jatuh dibilik mandi.dan kena stroke dan sebagainya. Kenapa kita jarang dengar jatuh ditempat-tempat lain? Mungkin ada, tapi jarang.

Semasa saya menghadiri kursus gaya hidup sihat, seorang penceramah prpfessor UITM yang juga terlibat dengan majlis sukan negara menasihatkan, supaya, semasa mandi, jangan basahkan kepala dulu. Basahkan bahagian badan. Ini kerana, apabila kepala basah dan sejuk, darah semua akan mengalir ke kepala untuk memanaskan kepala, logik ' warm blooded human ' dan jika ada saluran darah sempit, mungkin boleh menyebabkan saluran darah pecah.

Cara mandian yang betul

1. Bermula dari segayung siramkan
di telapak kaki.
2. Segayung di betis.
3. Segayung di paha.
4. Segayung di perut.
5. Segayung di bahu.
6. Berhentilah sejenak 5-10 saat.

Kita akan merasakan seperti wap/angin yang keluar dari ubun-ubun bahkan meremang, setelah itulanjutkan dengan mandi seperti biasa.

Hikmahnya: Seperti pada gelas yang diisi air panas kemudian kita isi dengan air sejuk. Apa yang terjadi?
Gelas akan retak !!!
Jika tubuh kita …. apa yang retak?
Suhu tubuh kita cenderung panas dan air itu sejuk, maka yang terjadi jika kita mandi langsung menyiram pada badan atau kepala, angin yang harusnya keluar jadi terperangkap atau boleh membawa maut kerana pecahnya pembuluh darah.

Maka sebab itu kita sering menjumpai orang jatuh di bilik mandi tiba-tiba kena ‘stroke’. Boleh jadi kita sering masuk angin kerana cara mandi kita yang salah. Boleh jadi kita sering migrain kerana cara mandi yang salah.

Cara mandi ini baik bagi semua peringkat umur terutama yang mempunyai sakit diabetes, darah tinggi, kolesterol dan migrain/sakit kepala sebelah.
In shaa Allah..

Sila kongsi untuk manfaat bersama..

PETUA SEJUKKAN DIRI DI MUSIM PANAS

in , by Nadia Johari, 01:35:00
hai assalammualaikum

Petua Sejukkan Diri Di Musim Panas Ni - Baring tak kena, tidur lagila tak kena. Nak jalan keluar, lagila malas dengan keadaan cuaca yang teruk ni. Kalau dah rasa panas macam ni, mesti terfikirkan aircond je..sejuk je, tapi bila dapat bil, melompong kau..bila cuaca dah panas ni, macam-macam la idea kreatif mula datang. Petua yang diambil dari group whatsup dan google..hehe..tengok pun macam best je..meh tengok petua ni..

1) Letak ais atas kepala


Ada berani..hehehe..bagi kurangkan sikit panas tu..

2) pancuran ais batu


Musim panas ni, kalau boleh nak.mandi setiap sejam. Air paip pun rasa panas..nak sejuk, nah mandi ais ni..hahha..confirm tak.keluar bilik air.

3) Tidur dengan ais


Ni lagi syok. Mau mengigil kau tidur. Walaupun badan akan rasa sejuk..hahaha.lena memang lena, takut esok lagi kau terkencing je sebab sejuk sangat..hahaha

4) Duduk depan peti ais


Hah yang ni selalu buat..hahaha..sedap sangat sampai taknak bangun. Best oo buat gini..

Ada idea kreatif lain..hehhe..
© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS