Showing posts with label Lifestyle
hai assalammualaikum

Miaow Miaow Keluarkan Perisa Baharu ' Lebih Berapi ' dan Pastinya Sedap - Yeah!!, snack kegemaran nad, Miaow Miaow keluarkan perisa baharu, kini ' Lebih Berapi ' dan pastinya sedap. Macam tau-tau je nad suka makanan pedas ni, mestila kena cuba perisa baharu dari Miaow Miaow ni. Miaow Miaow memperkenalkan empat pek perisa baharu yang menyelerakan di bawah siri Flame, yang merangkumi perisa Sambal Balado dan Keropok Udang Berperisa Kari BBQ, serta Keropok Udang dan Sotong Berperisa Pedas Korea.

Miaow Miaow makanan ringan yang boleh dinikmati oleh semua orang daripada pelbagai peringkat usia.  Miaow Miaow merupakan jenama keluarga dan pengasasnya adalah adik beradik Chink Poh Cheng dan Chuang Poh Lim. 
 hai assalammualaikum

Download Aplikasi Marrybrown Sekarang! Banyak Tawaran Menarik Korang Boleh Dapat - Sana sini nad tengok ramai yang dah download aplikasi Marrybrown, sebab diaorang taknak lepaskan peluang untuk dapatkan tawaran yang menarik dalam aplikasi tu. Nad sendiri dah download aplikasi Marrybrown, memang jimat banyak bila nak nak makan dekat Marrybrown. 

Pengguna yang bijak, mesti akan pilih yang murah, dan berjimat cermat, apabila nak membeli, macam Nad la.. Hahaha. Siapa yang tak download lagi aplikasi Marrybrown, download cepat sekarang! Dapat beli makanan Marrybrown dengan harga murah menggunakan aplikasi Marrybrown. Siap dapat percuma 1 ketul ayam goreng bila jadi new member. 

RAMADAN 21 : NASI KERABU YANG DIIDAMKAN

in , by Nadia Johari, 14:26:00
hai assalammualaikum

Ramadan 21 : Nasi Kerabu Yang Diidamkan - Bukan selalu aku nak makan Nasi Kerabu ni, bila betul-betul teringin je baru beli. Nak buat memang tak reti la, aku ni orang jawa, mana la tau buat nasi kerabu. Nasi ambeng pun aku tak pernh buat. Tau beli je.. Hahaha. Yela bahan nak buat banyak, walau nampak macam senang tapi dah tak tau, kita beli jela kan.. Hehehe.

Aku belajar makan nasi kerabu pun masa belajar kolej. Yela kawan dengan pelbagai negeri, macam-macam makanan la aku belajar. Ingat lagi pertama kali makan, pelik sebab kuah sikit, pastu cuma sayur, ikan goreng (masa tu tak tau boleh makan dengan ayam), ada sambal sikit.

 hai assalammualaikum

Optom Bangi, Pakar Pemeriksaan Mata Profesional Di Bangi - Korang pernah tak pergi buat pemeriksaan mata?  Pentingnya jaga mata ni supaya dapat mencegah kerosakan dan kehilangan penglihatan. Pemeriksaan awal mata dapat membantu kita untuk mengesan jika mata kita mempunyai masalah atau tidak, terutama sekali bagi kanak-kanak, supaya dapat dirawat lebih awal. Salah satu tempat pakar pemeriksaan mata yang menyediakan khidmat penjagaan awal mata secara profesional ialah di Optom Bangi.

Optom Eyecare Bangi, Pusat Optometri dan pakar cermin mata, menyediakan khidmat penjagaan awal mata secara profesional dengan kelengkapan berteknologi tinggi dan sesuai untuk semua peringkat usia. 
 hai assalammualaikum

Mask Terbaru Himaya, Himaya H99 Premium Face Respirator Warna Pink Dew - Benda penting waktu sekarang ialah mask muka. Ada orang pakai mask apa pun takda masalah, ada orang pakai mask habis naik jerawat dekat muka. Ada orang cari mask yang cantik dan selesa semasa dipakai. Banyak jenis mask ada, tapi yang paling ok mask KF94, KF95 macam tu. Dalam banyak-banyak mask, nad suka pakai mask Himaya. Corak dan warna angat menarik sesuai untuk perempuan. Kalau korang nak tau, Himaya ada keluarkan mask terbaru mereka. 

Himaya Malaysia memperkenalkan warna terbaharu untuk rangkaian pelitup muka Himaya H99 Premium Face Respirator iaitu Pink Dew. Warna pink  dew, memang lawa. Selain Chic Vintage, warna baharu ini juga menampilkan Nabila Razali sebagai duta utama. 
 hai assalammualaikum

Louisa Scarf, Tudung Mudah Dibentuk, Cantik Dan Selesa - Kalau tengok laci, dah banyak tudung yang ada, tapi tetap juga nak membeli kalau nampak yang berkenan..hehehe. Macam nad banyak dah tudung plain, yang bercorak ni memang tak banyak. Bukan senang nak cari tudung bercorak yang senang dibentuk. Corak lawa tapi kain licin, sangat tak suka. Banyak kali tersalah pilih. Nad kalau boleh tudung ni, paling penting la senang dibentuk, awning on point, barula bila keluar tu takda stress.

Macam biasa aktiviti harian scroll instagram, like kawan punya posting. Lepas tu ternampak kawan nad gayakan satu tudung ni, cantik sangat corak dia. Kawan pakai pun cantik je, apa lagi terus nad ke instagram tudung tu, Louisa Scarf. Masa nad usha tu dia baru buat launching 5 March haritu. 
 hai assalammualaikum

Lintasan Pejalan Kaki 'Fries' McDonald's Yang Ikonik Di Ibu Kota Kuala Lumpur - McDonald's merupakan pilihan ramai untuk makan sambil lepak santai bersama kawan-kawan atau keluarga. Sekarang, McDonald's bukan sahaja untuk duduk santai dan makan, malah boleh meraikan harijadi dan pelbagai majlis. Bila pergi McDonald's wajib pesan set yang ada sekali kentang goreng atau 'Fries". Kentang goreng ni boleh makan di mana-mana atau tuang dalam dulang, lepas tu makan ramai-ramai dengan keluarga atau kawan-kawan. 'Fries' ni la kegemaran anak-anak nad sekarang. 

Ada banyak cara makan kentang goreng ni kan, ada makan begitu sahaja, ada makan dengan sos, ada juga makan dengan aiskrim. Disebabkan kentang goreng ni, McDonald’s Malaysia melakar sejarah ibu kota Kuala Lumpur dengan menjadikan ilustrasi kentang gorengnya - “McDonald’s French Fries” - yang terkenal di seluruh dunia sebagai lintasan pejalan kaki di hadapan McDonald's Bukit Bintang.
 hai assalammualaikum

Durioo+ - Platform Penstriman Buat Kanak-Kanak Muslim Di Seluruh Dunia Yang Menekankan Nilai-Nilai Islamik - Sebagai ibu, mestilah ambik berat apa cerita yang anak-anak tonton . Kita ni kalau boleh nak bagi anak-anak tonton cerita yang ada nilai-nilai Islamik. Hah, ni nad nak kongsi, ada satu platform penstriman, dipanggil Durioo+ platform animasi buat kanak-kanak muslim di seluruh dunia, yang menekankan nilai-nilai islamik di dalamnya. Menarik, boleh la bagi anak-anak nad tengok.

Januari lalu, Menteri Komunikasi dan Multimedia Malaysia, Tan Sri Annuar Musa telah melancarkan sebuah syarikat Animasi Teknologi Malaysia bernama Durioo. 
 hai assalammualaikum

Healife Pusat Rawatan Kesihatan Menggunakan Perubatan Moden Dan Tradisional - Healife yang ditubuhkan pada 2019, merupakan pusat pertama dan satu-satunya di Malaysia yang menggunakan perubatan moden dengan perubatan tradisional mengikut keperluan pesakit. Pusat ini mempunyai proses dan jenis perubatan yang unik untuk pelbagai rawatan penyakit.

Healife, pusat kesihatan dan kesejahteraan bertaraf antarabangsa yang ada di Malaysia terletak di Menara Olympia Kuala Lumpur, dan mempunyai 2 cawangan lain lagi di Abu Dhabi dan 1 cawangan bakal di buka di Qatar. 
© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS