Articles by "Cerita tv"
Showing posts with label Cerita tv. Show all posts
 hai assalammualaikum
 
Drama Aku Yang Kau Gelar Isteri, Drama Bermain Dengan Syirik, Seram!! - Selepas tamatnya drama Takdir Yang Tertulis, yang episod akhir buat orang terkejut tu, slot Samarinda diganti dengan drama terbaru iaitu Aku Yang Kau Gelar Isteri. Kalau tengok tajuk ingat cerita cintan cintun, biasa je, tapi bukan ye, cerita ni bermain dengan syirik, pakai susuk, seram juga sebab ada hantu..
 
Cerita ni sama la macam drama sebelum ni, drama Cinta Sekali Lagi, tapi yang dalam ni dia pakai nasi kangkang, yang drama ni pulak guna susuk nak tarik perhatian laki orang. Cerita pakai guna-guna ni memang berlaku dunia realiti. Sama-sama tengok ambil iktibar.
 
Mula-mula episod satu macam biasa je, ingat tak best, tapi masuk episod 2, dah menarik dan menyeramkan. Pelakon semua hebat-hebat, selalu juga nampak diaorang berlakon, lagi-lagi Sharifah Sakinah. Cerita ni ada la seksi-seksi sikit, huhu.

Aku Yang Kau Gelar Isteri

Cerita ni kisahnya, Laila, yang memiliki muka yang sangat buruk, berjerawat, dan tiada siapa nak berkenalan dengannya. Dalam diam-diam, Laila suka dengan Eizlan dan menyangka Eizlan menyukai dia, kerana hanya Eizlan sahaja yang ingin berkawan dengannya. Tapi sebenarnya Eizlan mencintai perempuan lain iaitu Raihani.
 

 
Akhirnya Eizlan pun berkahwin denagn Raihani, dan membuatkan Laila menjadi marah. Perkahwinan Eizlan dengan Raihani pulak tidak mendapt restu mak Eizlan. Pada hari perkahwinan mereka, mak Laila pulak meninggal. Laila bertambah marah, dan patah hati, lalu pergi ikut Cik Embun. Cik Embun ni la yang ajar Laila pakai susuk. Cik Embun ni pun sebenarnya muka buruk juga, tak lawa pun..huhu.
 
Kehidupan Eizlan dan Raihani sangat bahagia sehingga dikurniakan 2 orang anak. Sampailah Laila muncul semula balik ke kampung tu. Laila menjadi sangat cantik dan berbeza dengan Laila yang dulu. Kerana dendam,  Laila gunakan mistik ni, nak musnahkan rumahtangga Eizlan dan Raihani. Mulala Laila goda si Eizlan ni. Ornag laki oii mana tak goyah, lagi-lagi bila Laila dah cantik.
 


 
Hubungan Eizlan dan Raihani diuji. Korang rasa apa jadi ye? Ni yang buatkan nad menunggu setiap episod. 

Barisan pelakon Aku Yang Kau Gelar Isteri

Adi Putra sebagai Ezlan
Nadia Brian sebagai Raihani
Sharifah Sakinah sebagai Laila
Atiq Azman sebagai Pian
Lana Nordin sebagai Embun
Zaki Azeman sebagai Naim
Ummar Dzariff sebagai Rais
Laura Olivia sebagai Ain
Aznah Hamid sebagai Mak Lang
Rosli Rahman Adam sebagai Pak Salleh
Kuza sebagai Mak Su
Jasper Supayah sebagai Rose
Baby Azreen sebagai Maryam
Puteri Ateeqah Ayu sebagai Maisarah
Zahir Deck sebagai Amin
Ferth Jasni sebagai Fakhri
Razali Abdul Ghani sebagai Abang Darus
Zaleha Abdul Kadir sebagai Mak Wan
Syarafi Sudarmaji sebagai Zairi
Ariff Amran sebagai Hadi

Drama Aku Yang Kau Gelar Isteri ditayangkan di TV3 setiap hari Isnin sehingga Khamis jam 10 malam. Jangan lupa tengok..
hai assalammualaikum

Episod akhir Takdir Yang Tertulis Yang Mengejutkan, Plot Twist Sungguh - Pergh, ramai juga ya yang layan drama Takdir Yang Tertulis ni, kihkih. Habis penuh timeline facebook, twitter dengan episod akhir drama ni. Masing-masing terkejut, masing-masing tak percaya dengan episod akhir Takdir Yang Tertulis ni, plot twist sungguh. Ya, semalam tamatla sudah, drama Takdir Yang Tertulis. Memang semua menantikan apa yang berlaku pada episod akhir. 
 
Semalam, memang siap-siap duduk depan TV ye. Pukul 10 malam menanti penuh debaran drama Takdir Yang Tertulis. Nad layan dari episod 1 lagi, sampaila episod akhir drama ni. Taknak ketinggalan, sebab nak tau drama ni satu persatu. Dari mula lagi drama ni banyak plot twist yang buat kita tertanya-tanya. Sebab tu tak boleh tinggal satu episod pun..huhu. Mana yang tak tengok tu bolehla tengok dekat IQIYI..hehe.

Apa yang terjadi dengan episod akhir? Mika anak kepada Hakim, peguam Cik Salmah oii. Macam mana terjadi? Mana yang tengok taula, yang tak tengok, meh nad bagitau. 


Sinopsis Takdir Yang Tertulis

Drama ni, kisahnya, Juwita berkahwin dengan Azlan, tapi perkahwinan tak berapa bahagia, disebabkan perangai Juwita yang terlalu ego dan selalu memalukan suaminya. Pada masa sama, dalam diam-diam, Azlan telah berkahwin dengan perempuan lain, iaitu Ruhila. Disebabkan campur tangan mak Ruhila, Cik Salmah, rumatangga mereka menjadi kucar kacir, dan Azlan ikut je apa yang mak mertua dia suruh.
 

Episod awal-awal memang tak percaya Azlan kawin dengann Ruhila, sebab diaorang pun buat macam biasa je. Pastu lama-lama Juwita tau masa Azlan nak takeover ambil office Juwita, dia perkenalkan isteri kedua dia. Masa tu Azlan dengan Juwita nak bercerai tapi belum bercerai. Ruhila tak suka apa yang Azlan buat, dia tak nak aniaya kawan baik dia, tapi Azlan dah tak tahan dengan perangai Juwita yang selalu malukan dia, tak hormat dia sebagai suami.
 

Cik Salmah , mak Ruhila upah peguam, Hakim namanya untuk usir Juwita. Cik Salmah sebenarnya yang gila harta, sebab tu dia buat macam-macam. kemudian dalam keadaan kucar kacir, Juwita dah diusir dari pejabat, dari rumah, muncul pulak Ean. Siapa dia?

Sebenarnya, Azlan, Juwita, Ruhila dan Ean ni satu kawan dekat kolej. Ruhila dengan Ean bercinta, tapi Cik Salmah tak setuju. Azlan pulak suka Ruhila, Juwita pulak suka Azlan. Lepas Ruhila rejek Azlan, Azlan pergi ke Juwita, tu yang ajak kawin. 

Masa tu pulak, ada kejadian tak diingini, di mana Ean dan Ruhila ni mabuk dan buat benda tak senonoh sampai Ruhila mengandung. Ruhila bingung tak tau nak buat apa, Cik Salmah pun dah mengamuk. Ruhila nak bagitau Ean, tapi bila datang rumah nampak Ean dengan perempuan lain. Tapi tus emua perangkap untuk memisahkan mereka berdua. Tu sebab Ruhila bila jumpa Azlan, terus ajak kawin sebab nak tutup yang dia mengandung. 

Berkahwin senyap-senyap selama 7 tahun, Juwita sendiri tak tau Azlan kawin. 

Mika pulak siapa? Hah!!, Ruhila pun melahirkan mika, tapi dia meroyan masa tu. Jadi Cik Salmah suruh buang anak tu. Tapi Azlan tak sampai hati bawak balik mika ke rumah Juwita. Jadi diaorang la jaga Mika sampai besar.
 
Dalam keadaan kucar kacir tu, Ean datang bantu Juwita. Ean pun seorang peguam. Masa ni la sikit-sikit perkara terbongkar. Yang sebenarnya Ean bukan curang tapi diperangkap. Mika anak Ean bukan anak Azlan..macam-macam ye.


Kesiannya, pada Azlan, sebab dia dari mula tak tau Mika tu bukan anak dia. Episod akhir baru dia tau, tu pun Mika bagitau. Weii!! memang kesian sungguh.

Dahla tak tau Mika bukan anak dia, kene tipu pulak dnegan Ruhila. Jauh di sudut hati Ruhila dia sedar yang dia sebenarnya tidak menyintai Azlan. Tetapi, dia sedar dia tiada pilihan lain selain dari terus berlakon di hadapan Azlan. Dia cuba menerima Azlan sebagai suaminya namun bayangan Ean tetap hadir.
 
Akhirnya Ruhila diceraikan. Pastu berkawan semual dengan Ean. Masing-masing bahagia jugala. Mika ada dua ibu dan dua bapa.


Oh lupa, dua orang ni juga membantu Juwita. Yang gigi jongang tu pembantu Juwita, Kak Jo tapi dipecat oleh Ruhila lepas Ruhila satu keluarga ambik alih rumah Juwita tu. Yang seorang lagi tu cleaner pejabat Juwita. Diala yang mendengar perbualan Cik Salmah, Hakim dan Azlan dalam meruntuhkan Juwita. Dia juga penyelamat merekod perbualan Hakim, dan Cik Salmah, jadi ada bukti untuk menjatuhkan Hakim dan Cik Salmah pulak. Part diaorang memang lawak la.

Episod akhir Takdir Yang Tertulis Yang Mengejutkan, Plot Twist Sungguh

Episod akhir pulak, ya, ni la orang semua tak sangka oii. Betul-betul part tamat tu, Hakim dalam penjara tiba-tiba cerita recall balik dia tunjuk, kau tau dia tunjuk apa. Tunjuk Hakim yang masukkan ubat dalam minuman Ean dan Ruhila, buat diaorang pengsan. Kemudian dimasukakn dua-dua dalam bilik, dan Hakim masuk, buka baju dan tutup pintu..Weii!!!! kau rasaaaaaaa. Dia rogol Ruhila, dan rupanya Mika anak Hakim lol!!, tapi betul ke. Arrghh tak puas hati sungguh..rupa tak sama laa..hahaaha..Geram oiiii!!!..
 
Jadi Mika ada dua ibu dan 3 bapa..hah!!
 

Oh ada seorang lagi, adik Ruhila, bengong-bengong sikit tapi baik juga orangnya..hahaha. Part dia pun kelakar juga la.

Drama ni dari mula tau banyak buat orang tertanya..gila sungguh!! Ada Takdir Yang Tertulis 2 ke. Haiah, semua tertipu ye. Ada nampak kat twitter, pelakon sendiri tak percaya ending dia macam tu..hahahha. Macam Nad Zainal ( Juwita ) kata, kalau tau anak Hakim, takda aku penat-penat jaga..hahaha..Gila!!..hahaha.

Masing-masing dapat Kifarah
 
Cerita ni memang nad bagi 5 bintang, kalau 10, 10 bintang..hahaha. Cerita ni masing-masing dapat kifarah. Mana perangai ego, sombong, bajet paling bagus dalam dunia, kesudahan, satu-satu ditarik nikmat dia. Mujur ada orang nak bantu kau dalam masalah, kalau tak, tepai jalan kau duduk, jadi orang gila agaknya. Yang menipu, simpan rahsia, ambil hak orang, akhirnya kecundang juga. Rasa nikmat sekejap sahaja. Ya kene rogol, belajar kesilapan sendiri. Yang di perangkap ada pengajaran dia sendiri. Yang tamak haloba macam Cik Salmah pun akhirnya jatuh. 

Jadi kita hidup dalam sederhana jela ye. 
 
Pelakon Takdir Yang Tertulis

Pelakon Takdir Yang Tertulis memang semua mantop dan terbaik..
Nazim Othman sebagai Azlan
Nad Zainal sebagai Juwita
Elvina Mohamad sebagai Ruhila
Alvin Chong sebagai Ean
Didie Alias sebagai Cik Salmah
Iman Suhana sebagai Ruzita 
Muaz Fitri sebagai Hakim
Uchee Fukada sebagai Kak Jo
Isaac Iman sebagai Mika

Semua pelakon ni memang berlakon dengan terbaikk, sampai semua orang naik bengang ye. Lagi-lagi Nad Zainal, memang berlakon, fuh, menusuk. Macam tu la kesudahan cerita ni.
 
TAPI MASIH TAK PUAS HATI!!!..CEPAT KELUARKAN TAKDIR YANG TERTULIS 2!!
 hai assalammualaikum
 
Telefilem 44 Hari Bangkitnya Pocong Di Astro Citra - Huish, haritu tengok trailer dia dekat astro, seram oii. Selalu cerita hantu Malaysia ni tak berapa seram, ntah apa-apa punya hantu, tapi kali ni tengok, berdebar weii. Semalam tengok sikit je, astro tunjuk sikit je dulu, bagi orang tak sabar tengok, seram gila..hahaa. Cerita 44 Hari Bangkitnya Pocong di Astro Citra malam ni ye, pukul 9 malam. Tak sabar nak tengok. 
 
Ada la part macam kelakar semalam dia tunjuk sikit, macam pocong tu bergerak ke depan. Kita boleh fikir, dia gerak guna trail tu, ntah apa diaorang panggil..ahaha, sebab selalu tengok behind the scene..kihkih. Hari Bangkitnya Pocong ni, pelakon utama ialah Elly Suriati. Huishh kalau dah namanya Ellie Suriati, mestila dia berlakon macam betul. Kalau marah dia marah betul, kalau nangis, dia nangis betul. Ada part dia tarik rambut orang, hahaha, dengan orang lain kene humban. Hah!!, nanti malam korang tengokla. 
 
44 Hari Bangkitnya Pocong arahan Azmir Affandi. Antara barisan pelakon ialah Ellie Suriaty, Kody Rasheed, Riezman Khuzaimi, Anne Abdullah, Raja Syahiran, dan ramai lagi. 
 

Sinopsis 44 Hari Bangkitnya Pocong 

Kisah 44 Hari Bangkitnya Pocong ni suami isteri disebuah kampung, laki dia nama Pak Anjang ( Riezamn Khuzaimi ) dan Maimun ( Ellie Suriaty ) mempunyai seorang anak ( Kody Rasheed) yang bekerja di Singapore. Maimun ni guna-gunakan laki dia, dibagi nasi kangkang untuk dengar cakap dia. Taknak ada perempuan lain dekat dengan laki dia. Kalau tengok part dia kangkang dekat nasi, ermmm..boleh la kita imagine macam mana..huhu.
 


Maimun ni pulak asyik gaduh dengan jiran dan dibenci oleh orang kampung. Satu hari Maimun meninggal. Masa meninggal tu ada pulak kucing hitam lalu. Weii!!, terbangun mayat dia..serammm..Pastu mulalah kisah pocong Maimun ni. Mayat dia tak tenteram, dan mula muncul pocong ni. Mungkin dia nak mintak maaf dekat orang yang dah dia buat kot. HAh!!, kesudahannya tengok la malam nanti. 

Siap-siap sediakan popcorn, apa semua ya malam nanti. Standbay pukul 9 malam buka Atro Citra. Malam ni ok!!!
 hai assalammualaikum

Adik Rampas Suami Kakak, Semua Sebab Kebodohan Kakak - Siapa layan drama Cinta Sekali Lagi? Mesti rasa nak mencarut, nak tumbuk, nak genyek-genyek je kan. Bukan rasa nak buat dekat Amani, dekat Amanda sekali. Adik Rampas suami kakak, sebab kebodohan kakak sendiri. Mungkin la dalam dunia realiti ada adik spesis gila macam ni, tak boleh tengok kakak senang, tapi ade ke kakak yang bodoh terlalu sayangkan adik sampai tak boleh berfikir.. Percaya dekat adik bulat-bulat. Tinggalkan suami dengan adik..Hah, tengah menaip pun rasa nak marah..
 

Nad layan cerita ni dari episod 1 lagi. Tengok mula-mula memang sweet, lepastu biasalah, mestila ada part konflik semua. Lepastu ingatkan dah setel, tapi disebabkan kakak,si Amanda yang terlalu percayakan adik, Amani, rumahtangga jadi kucar kacir balik. Tu pun sebab Amani pakai Mak Esah. Bab Mak Esah ni memang dunia realiti orang pakai juga kalau nak dapatkan sesuatu. Tapi puncanya dari Amanda juga. 

Ok cerita dia, masa kecik-kecik diaorang naik basikal. Amanda bawa basikal tu, Amani duduk belakang. Amanda bawa basikal tu laju dan diaorang jatuh. Amani dapat kesan parut dekat tangan akibat dari jatuh basikal tu. Disebabkan tu, Amanda janji untuk jaga dan buat apa sahaja untuk Amani.

Benci sangat Amani dekat kakak dia Amanda. Tak senang tengok apa Amanda dapat, dia tak dapat. Amani pulak asyik nak jadi princess je. Kalau boleh semua benda nak orang sediakan untuk dia. Amani bercinta dengan Mukhlis sebab ingat Mukhlis tu kaya. Amanda pulak bertemu dengan Fahad di tempat kerja baru dia. Mula-mula gaduh, lama-lama suka. Singkatkan ceritala.. Hehehe.

Lepas tu masing-masing kawin, Amani dengan Mukhlis, Amanda dengan Fahad. Mukhlis tipu Amani, yang dia bukan orang kaya. Amani marah, dan hari-hari gaduh, dah anak seorang lelaki Fizri, pun gaduh juga sampaila bercerai. Amanda pulak bahagia, sampai ada anak dua anak perempuan Nia dan Nisya sampaila Amanda percayakan Amani suruh jaga anak-anak masa dia sertai NGO. Sebelum ni Amanda dah berhenti kerja, berhenti NGO, tapi satu hari dapat tawaran, pujuk Fahad, fahad benarkan.


Ni semua plan Amani, supaya dia dapat abang ipar dia. Disebabkan dia terlalu jeles, kakak dia dapat macam-macam yang septutnya dia dapat. Bila semua rancangan tak jadi, mula dia guna Mak Esah, ala guna-guna untuk baginorang angau. Mula-mula guna Fahad terkena sekejap, tapi lepas tu elok sebab dah sedar sikit, nampak isteri solat semua. Kemudian dia guna lagi nasi kangkang.. Terus Fahad angau dan tak endah Amanda.

Semua ni pun jadi sebab salah Amanda. Masa dia sertai NGO, dia suruh adiknya tolong. Kadang Amanda pergi jauh, dia suruh Amani duduk rumah tu. Bayangkan duduk dengan suami dan anak-anak. Apoooooo... Kalau difikir balik, boleh je dia tolak event tu,. Ceritaaa, saje tau.. Buat orang geram. Jangan la buat cerita yang menampakkan kebodohan tu.. Hah.. Geram lagi ni..

Masuk pulak, jumpa bapak Amanda yang dah lama hilang. Hah konflik pulak dekat situ. Dituduh pulak Amanda selalu nak jumpa Dr Izamel. Dr Izamel ketua NGO. Dah sebba ubat guna-guna tu Fahad pun dah jadi tak betul. Sampaila Amanda diceraikan sebab tuduh Amanda mengandungkan anak Dr Izamel.

Nad pasti ni semua kerja Amani. Siapa lagi uiiii... 

Cara Amani ni lembut je, cakap takde jerit-jerit sangat. Buat jahat dalam kelembutan. Muka jela kerek-kerek macam tu. 

Tak sabar nak tengok episod akhir uiiii... 

Dalam cerita ni bagi nad Mak Amanda dan Amani je betul. Tapi tu la, anak-anak macam tu. Bukan senang ibu tunggal jaga anak perempuan. 

Dalam realiti, tak tau la ada ke adik beradik buat macam ni. Teruk sangat tu!! Selalunya buat dekat orang lain yela.

Sebab tu jangan percaya sesiapa pun walaupun darah daging sendir dan jangan terlalu manjakan adik beradik.
 hai assalammualaikum
 
Drama Kampong Pisang Bersiri-siri - Semalam, tertengok Di Sebalik Tabir Kampong Pisang Bersiri-Siri. Mula ingat cerita ni dekat Astro Best ke apa, rupanya akan ditayangkan di Astro Citra. tengok di sebalik tabir pun dah lawak, tu buat tak sabar nak tengok nanti. Kampong Pisang Bersiri-Siri ni akan ditayangkan pada 7 Disember , setiap hari Isnin, jam 9 malam. 
 
 
Kampong Pisang Bersiri-Siri diarahkan oleh Pengarah Terbaik, Mamat Khalid. Kalau dah cerita dari Mamat Khalid semestinya best. Ingat je Filem Hantu Kak Limah, Zombi Kilang Biskut, Hantu Kak Limah Balik Rumah, Zombi Kampung Pisang, semuanya kelakar dan best. Walaupun dah lama filem ni semua, kalau ditayangkan di TV, mesti tetap tengok walaupun berulang kali..hehee.
 
Kisah Kampong Pisang Bersiri-Siri ni berkenaan Kampung Pisang yang dilanda misteri dan masalah. Setiap minggu ada sahaja yang datang menganggu dan setiap minggu berbeza hantu, seperti toyol, hantu rempit, serigala jadian, hantu sungai, orang minyak, zombi, makhluk asing, pocong dan semestinya Kak Limah. Mestila huru hara kampong tu dan mencari penyelesaian.

Kampung Pisang dibarisi pelakon yang pernah melakonkan filem sebelum ni seperti Pak Jabit dan Husin, Kak Limah, dan juga ada pelakon baru. Pelakon Puasa 16 Puasa. Drama ni semestinya komedi seram..hehee. 

Menariknya lagi, setiap minggu ada penampilan khas dari barisan selebriti popular seperti Elly Suriati, Hazama, Pekin, Ozlynn, Sofi Jikan dan ramai lagi.

Rasanay ni kali pertama drama bersiri dari Mamat Khalid. Mesti ramai tengok punyala. Nad pun tak sabar, tengok di sebalik tabir pun dah lawak..hahhaa. Tengok jalan cerita dan edit tu sama macam dekat filem. Bagusla ada cerita lawak macam ni, buat kita sekeluarga terhibur nak tengok.

Ok jangan lupa duduk depan tv 7 Disember, jam 9 malam di Astro Citra.
 hai assalammualaikum

Telefilem Tersimpang Ke Alam Bunian Di Astro Citra - Semalam, masa aku duk tukar-tukar channel, sekali ternampak satu cerita ni dekat Astro Citra. Aku baru perasan channel astro citra ni, baru ke? Mungkin dah lama, mungkin cerita sebelum ni tak berapa best. Tapi semalam Sabtu, jam 9 malam, cerita best, cerita seram, tajuknya Tersimpang Di Alam Bunian. Bila dah cerita seram, memang layan la.
 

Telefilem Tersimpang Ke Alam Bunian Di Astro Citra

Telefilem Tersimpang Ke Alam Bunian, lakonan Farid Kamil, Amerul affendi dan ramai lagi. Nad kenal dua orang ni je..hehe. Nad google, katanya ni dari kisah benar. Biasalah kisah alam bunian kita dah banyak dengar kan. Bagus juga dibuat cerita macam ni. Jadi semalam, 28 September, baru start cerita tu, jam 9 malam.



Malam tadi, ceritanya Duan ( Farid Kamil ) ni bekerja sebagai badut, sama juga dengan Isa ( Amerul Affendi ) , diaorang ni ada masalah dengan keluarga, macam Duan sudah berkeluarga, Isa pula ada seroang adik. Lepas tu diaorang ni dapat jemputan persembahan jauh dari Kuala Lumpur. Malam tu diaorang ditemani seorang kawan nama Lan. lepas habis buat kerja, diaornag pun nak balik, tapi dah tersesat jalan. Sampaila masuk kawasan Bunian, berjumpa dengan Seroja dan bapanya.

Macam biasa, bila dah sesat, dijemputla datang ke rumah Seroja, bagi rehat kejap. Seronja ni bunian. Duan dan Isa ni baik orangnya. Duan boleh nampak hantu. Duan dan Isa ni bagus dan baik, solat tak tinggal semua. Ingat Allah. Tapi Lan, seorang yang keras kepala. Biasalah, mesti ada seorang yang perangai lain.

Lepas bermalam, Lan, mula suka dengan Seroja. Siang tu, nak balik tiba-tiba van diaorang naik rosak pulak. Kenala bermalam satu hari lagi. Lan cuba dekati Seroja, tapi Seroja tak selesa. Malam tu Lan nak rogol Seroja, kemudian ada hantu, bapak Seroja gigit leher Lan. Ingat dah mati rupanya belum. Pastu ada hantu perempuan lain, bawak Lan ni ke tempat lain. Rupanya ada kisah Lan ni pernah bunuh seorang perempuan. Jadi, perempuan ni cuba balas dendam. Hantu perempuan tu bukan Seroja, tapi perempuan yang dibunuh Lan. Lan pun matila.

Seroja selamatkan Duan dan Isa keluar dari tempat tu. Oh, ada seorang lagi lelaki, pun cuba selmatkan mereka. Sebab hati mereka baik, Seroja dan laki tu cuba selamatkan. Kalau tak mati diaorang dengan bapak Seroja. 

Akhirnya diaorang dapat keluar dari situ. Tapi........

Hah, siang tu diaorang kat kedai makan, Duan didatangi denagn seorang lelaki, cakap yang diaorang sebenarnya belum keluar lagi dari tempat tu..Arghh sudahh!!. Ingat dah habis, rupanya belum. Macam mana boleh kata belum keluar. Lelaki tu suruh diaorang datang semula tempat tu..Diaorang pun pergi..

Ingat cerita sampai habis, rupanya ada sambungan..haishhh..debor la..Jadi kena la tengok Hari Sabtu, jam 9 malam di astro citra.



Dapat tak diaorang keluar dari alam bunian tu.
hai assalammualaikum
 
Terjawab Sudah Siapakah Disebalik Topeng The Masked Singer Malaysia Minggu Akhir - Sebenarnya masa mulanya rancangan The Masked Singer Malaysia ni, nad tak layan pun sampai la minggu ke -5 nad tak tengok lagi. Kemudian, tengok ada seorang member duk update tweet #themaskedsingermy #themaskedsingermalaysia, tweet duk teka siapa yang nyanyi, macam best pulak. terus nad layan dekat On Demand Astro. Mula-mula layan minggu pertama, woww menarik, terus layan sampai minggu ke 5. Kemudian setiap hari Jumaat, tak pernah tinggal tengok dekat astro..hehee.
 
Katanya The Masked Singer ni dibuat dari Korea, lepas tu America, eh yeke, entahla, kemudian Malaysia buat pulak. Teka la siapa yang menyanyi tu. Bukan semua penyanyi, ada yang pelakon, ahli sukan, dan ada jug ayang memang penyanyi.
 
Setiap minggu, siapa yang markah terendah, terus kene keluar. Ada yang kita tak jangka, macam ahli sukan, Datuk Mirnawan Datuk Hj Nawawi , merupakan kostum Nasi Lemak. Yana Samsudin, kostum ABC, Datin Eina, kostum bunga Rafflesia, memang tak jangka. Hebat juga diaornag menyanyi.
 

Terjawab Sudah Siapakah Disebalik Topeng The Masked Singer Malaysia Minggu Akhir

So tadi, merupakan minggu akhir dalam The Masked Singer Malaysia. Antara Finalis yang masuk ke peringkat akhir ialah Enggang, Bunga Raya, Wau, Rajah Brooke, dan Orang Utan. Setiap sorang menyanyi dua lagu. semua hebat-hebat belaka. Mengikut kepada suara memang boleh tau la siapa disebalik topeng tu. Ada tu tak boleh agak, sebab nad ni bukan ambil tau sangat berkenaan artis.
 
Malam ni Rajah Brooke, Wau dan Bunga Raya suara memang lain dari lain, power seh, terpukau dengar. Enjoy sangat masa diaorang nyanyi, memang terbaik. Setiap minggu pun diaorang perform memang terbaik. Macam bunga raya, memang sampai ke minggu akhir konfius, siapakah dia?..
 


Selepas dua persembahan dipersembahkan, akhirnya tau juga keputusan. Tahniah Bunga Raya, sebab memenangi The Masked Singer Malaysia untuk musim ini. Dia juara guys..hehee. Then debaran, nak tau siapakh dia. Akhirnya, ya Bunga Raya ialah Aina Abdul..hehee. Nampak kecik masa dia pakai kostum Bunga Raya tu. Ingatkan budak mana..hehee. Tahniah Aina Abdul, berjaya buat juri dan netizen pening. Hebatla siapa yang teka dia.
 


Kedua, dimenangi Rajah Brooke. Vanessa ialah Rajah Brooke. Hebat dik suara kau..
 


Ketiga, ialah Orang Utan. Orang Utan ialah Tuju Clique.
 


Keempat, Wau. Ni dah ramai teka betul, iaitu Datin Alyah..hehee.
 



Kelima, Enggang ialah Vince.
 
Tahniah semua sebab masuk finalis, sampai ke peringkat akhir.
 
Bestnya cerita ni, bila masa buka topeng je. Kalau kalah pun takde hal la, sebab nak tau siapa diaorang..ahhahaa. Ok, tahun depan sila buat lagi The Masked Singer Malaysia musim kedua.
hai assalammualaikum

Bidadari Kiriman Tuhan Lakonan Mira Filzah - Suka sangat tengok lakonan Mira Filzah dari dulu lagi. Bagi la dia watak apa sekalipun, pasti menjadi..hehee. Dengar kata Mira Filzah bakal menjadi isteri, tapi tu bukan nad nak cerita, nad nak cerita drama terbaru lakonannya iaitu Bidadari Kiriman Tuhan. Selepas tamatnya drama Pelindung Seorang Puteri, drama Bidadari Kiriman Tuhan ni la ganti dia. Dalam cerita ni Mira Filzah melakonkan dua watak, satu autism, satu lagi biasa.


Bukan mudah ye, nak lakonkan dua watak, lagi watak autism macam ni. Selalunya kalau tengok watak ni, teringat Norkhiriah..hehee..menjadi dia. Tapi Mira Filzah bawa atak ni pun ok..Tetap comel dan manis je.


Menceritakan tentang Manis iaitu seorang guru tadika yang berusia 25 tahun serta kembar seirasnya Manja yang autism..

Manis dan Manja hidup bersama ibu dan nenek mereka yang sakit dan kebanyakan tanggungjawab dipikul oleh Manis.

Walaubagaimanapun, hati Manis kemudian mula terpaut dengan guru sekolah rendah bernama Yusuf dan akibatnya hubungannya dengan Manja mula tergugat.

Dekat situ nanti, mulala timbul konflik yang akan buat kita geram ye.

Drama ni nampak kan, yang orang istimewa ni memerlukan orang biasa untuk disayangi. Tapi orang biasa juga memerlukan orang lain untuk disayangi. Macam mana pula dengan orang istimewa ni. Hah tengokla drama ni.

Bidadari Kiriman Tuhan ialah sebuah siri drama televisyen Malaysia 2020 arahan Rashid Sibir dibintangi oleh Mira Filzah, Zul Ariffin, dan Zarina Zainuddin. Siri ini memulakan tayangan perdana di Slot MegaDrama Astro Ria bermula 25 Ogos 2020. Waktu siaran Isnin hingga khamis jam 10 malam.

Barisan pelakon Bidadari Kiriman Tuhan 
- Mira Filzah sebagai Manis Suhaila / Manja Suhana
- Zul Ariffin sebagai Cikgu Yusof
- Zarina Zainuddin sebagai Maria
- Ruminah Sidek sebagai Nenek Minah
- Maisara Sufia sebagai Suria

Jangan tak tengok ye..
hai assalammualaikum

Cerita Wabak Virus Yang Boleh Ditonton - Berani menonton filem mengenai wabak virus ini? Ramai yang share cerita virus yang sama macam kita lalui sekarang. Bukan untuk menakutkan, tapi untuk mengambil pengajaran dan iktibar supaya lebih berhati-hati. Dijauhkan dari terjadi seperti dalam cerita ni. Kita sama-sama bersatu padu, membanteras virus covid 19 ni. Tapi sekarang dah duduk rumah, mestila nak tengok cerit amenarik. Boleh layan ceriat virus ni. Nad dah tengok beberapa cerita, ada yang belum tengok lagi.

Kalau tengok cerita, ia daripada seorang yang mengalami sakit dan penyakit tu boleh berjangkit. Berjangkitan memlaui sentuhan, pernafasan dan sebagainya. Bila dah berjangkit ramai yang kene simptom tu dan mati. Ada setengah cerita jadi zombi.

Cerita Wabak Virus Yang Boleh Ditonton

Nah ni antara cerita bertemakan wabak virus yang korang boleh tengok


1. Flu (2013)

Filem ini mengenai wabak virus dari Korea Selatan. Filem yang sangat hangat! Menceritakan mengenai wabak virus H5N1 atau selesema burung yang berlaku di daerah Bundang, Seongnam, Korea Selatan. Virus ni terjadi apabila salah seorang pendatang asing dari Filipina yang diseludup masuk melalui kapal kargo tak sihat, dan semua yang ada dalam tu ters terjangkit dan mati, kecuali ada seorang terlepas dan masih hidup. Kemudian, orang yang buat seludup tu berjangkit, dan terus terjangkit dekat orang lain. Akibatnya, beribu-ribu orang dijangkiti setiap jam dan meninggal dunia hanya dalam 36 jam.


Wabak yang merebak dengan cepat, tentu saja, membuat orang panik dan tidak terkendali. Bagaimanapun, pegawai-pegawai lain tidak mengambil langkah serius mengenai kuarantin. Pelbagai konflik berterusan. Sepanjang filem ini anda akan terkejut dan menakutkan, boleh tengok ya. Nad dah tengok yang ni.


2. Contagion (2011)

Cerita ni dah keluar dekat HBO haritu. Hah, apa lagi nad pun tengokla. Ramai orang mengatakan gambaran filem itu, yang dibintangi oleh Gwyneth Paltrow adalah serupa dengan wabak Corona, anda tahu!

Konflik filem ini bermula dengan Beth Emhoff (Gwyneth Paltrow) yang meninggal selepas kembali dari keperluan perniagaan di Hong Kong. Selepas memeriksa ia ternyata kematian Beth disebabkan oleh virus yang tidak pernah dikenalpasti. Mengejutkan, virus itu dikatakan sebagai campuran bahan genetik dari kelawar dan virus babi. Cukup sama, dengan Covid-19 yang didakwa berasal dari kelawar di China?

Bukan itu sahaja, penyebaran virus dalam "Contagion" juga melalui hubungan fizikal dengan pesakit. Keadaannya hampir sama dengan apa yang sedang terjadi sekarang, iaitu pembelian panik, kekurangan topeng muka, dan panik awam.


3. Train To Busan (2016)

Nah, jika satu filem ini mengenai wabak virus yang anda ketahui! "Train To Busan" adalah penggila dari Korea Selatan yang berjaya menarik perhatian dunia. Malah disebut sebagai salah satu filem zombie terbaik.

Filem itu, yang dibintangi oleh Gong Yoo, menceritakan kisah wabak virus yang menjadikan manusia menjadi zombi. Kisah ini bermula dengan Seok Woo (Gong Yoo) dan anak perempuannya yang membawa kereta ke Busan untuk melawat ibu mereka.

Walau bagaimanapun, tiba-tiba ada seorang wanita yang berubah menjadi zombie dan kemudian menyerang penumpang lain dengan brutal. Virus zombie kemudian tersebar dengan cepat di kereta api.

Sepanjang filem ini, anda akan merasakan sensasi yang membuat perasaan hatinya menjadi tersisih! Walaupun begitu, filem yang diarahkan oleh Yeon Sang-Ho sangat berharga untuk ditonton, seperti yang dibuktikan oleh kejayaannya memenangi beberapa anugerah berprestij.


4. World War Z (2013)

Hah yang ni dah banyak kali juga tengok..best!!Pencinta aksi dan filem thriller pasti sudah biasa dengan yang ini! Yep, "PWorld War Z" adalah filem yang disesuaikan dari novel 2006 oleh Max Brooks dengan nama yang sama.

Filem mengenai wabak virus ini menceritakan kisah Gerry Lane (Brad Pitt), bekas penyiasat PBB, yang menjalankan misi untuk menghentikan wabak virus zombie. Gerry cuba mencari maklumat tentang virus zombie yang menyapu dunia. Orang yang terkena virus ini akan menjadi ganas dalam beberapa saat dan menyerang manusia.


5. 28 Days Later (2002)

Filem mengenai wabak virus ini tidak kurang menarik, di sini. Filem "28 Days Later" menceritakan tentang wabak virus yang melanda seluruh bandar London. Selepas meneliti, ternyata virus mematikan ini berasal dari cimpanzi yang menjadi subjek virus Rage. Virus itu kemudiannya tersebar luas dari para saintis ke seluruh masyarakat London.

Hingga suatu hari, tepat 28 hari selepas wabak virus, kurir bernama Jim bangun dari koma. Dia keliru apabila dia melihat suasana London yang sangat tenang seperti bandar mati. Jim kemudian bertemu Selena dan Mark yang kemudian berdua berjuang untuk menyelamatkan diri daripada zombi. Ya, mangsa virus menjadi zombie yang dahsyat!


6.  I Am Legend (2007)

Siapa, siapa yang tidak tahu filem ini? Filem itu, yang dibintangi Will Smith, sangat popular dan sering kali ditayangkan di televisyen. Dalam filem ini, Will Smith memainkan peranan Robert Neville, seorang virologi (virologi) Angkatan Tentera AS.

Konflik itu berasal dari virus yang sengaja dibuat untuk merawat kanser. Malangnya, virus itu menjangkiti ramai orang, menyebabkan kematian, dan menjadikannya zombie. Uniknya, di sini, Robert mempunyai imuniti yang luar biasa sehingga tidak mudah dijangkiti. Dia bertekad untuk membuat antivirus sambil mencari orang yang masih hidup.

Filem ini adalah adaptasi novel 1954 oleh Richard Matheson dengan tajuk yang sama. "I Am Legend" kemudian menjadi salah satu filem yang paling berjaya pada waktunya dan membuat keuntungan hingga $ 585 juta.


7. Deranged (2012)

Filem mengenai wabak virus seterusnya tidak kurang menarik, di sini! "Deranged" adalah filem Korea Selatan yang dibebaskan 8 tahun lalu.Kisah filem yang diarahkan oleh Park Jung-Woo bermula dengan warganegara Korea yang jatuh ke dalam sungai hingga mati. Inilah permulaan wabak virus penyakit yang berasal dari cacing parasit.

Cacing parasit ini yang dipanggil Yeongasi mutasi dan menjadikan mayat kelihatan seolah-olah ia kurang gizi. Bukan itu sahaja, anda tahu, virus ini juga boleh mengawal otak manusia! Lama kelamaan, masyarakat semakin mencurigakan kerana semakin banyak mayat dijatuhkan. Filem ini juga menggambarkan konflik antara kerajaan dan rakyat dalam mengawal wabak maut.

Itulah 7 filem bertemakan wabak virus yang boleh korang tengok semasa pkp ni.
hai assalammualaikum

Dua Juara Gegarvaganza 2019 - Hari Ahad memang hari yang dinantikan untuk aku melihat cerita kegemaran, apa lagi Gegarvaganza la. Tak pernah tertinggal tengok cerita ni. Dan sedia maklum, malam ni adalah malam terakhir atau final untuk Gegarvagan 2019. Selepas bermingu tunggu, selepas ada lagi tambahan minggu dan akhirnya, Final menjelma jua. Untuk peserta akhir Gegarvaganza 2019 yang berjaya ialah Naqiu, One Nation Emcee, Jatt, Hady, Nur Fatima dan Sham Visa. Sebolehnya aku memang nak Naqiu Boboy menang, sebab suaranya yang power, memnag best kalau dia nyanyi. Memang berbeza waktu zaman dulu kanak-kanak riang dia..hahaa.

Malam ni, dua lagu bakal dinyanyikan setiap peserta, iaitu solo dan battle. Naqiu boboy mennyanyikan lagu Srikandi. Memang hebat, terpukau, dan semua yang tengok pun tepuk tangan. Siap ada yang menangis. Malas nak cerita pasal peserta lain sebab aku minat Naqiu je..hahahha..Masa battle, Naqiu berbattle bersama Hady Mirza. Nyanyian battle diaorang bawak lagu Hah Tepuk!!..No bad, memang mengancam..Aku pun ikut tepukk..hah Tpeukk..hahaa..

Masa yang dinantikan, keputusan pemenang untuk Gegarvagana 2019. Biasalah, pastinya semua akan dapat hadiah, cuma nombor yang menentukan..

Sampai pengumuman Juara, dup..dup..dup..


Keluar nama Naqiu dan Hady Mirza Juara..What!!!..Apakah ini semua Astro!! Berapa banyak drama kau nak buat hah!!..Tapi perlu ke aku salahkan Astro, sebab yang buat keputusan ni juri..kahkahkah..

Setelah berminggu-minggu persembahan, masih tak tau nak pilih mana satu pemenang..Halloooo!!..Dalam siap kiraan ada Naib Juara dan Juara ok..takde dua juara!!..

Tapi nak marah sangat pun tak boleh..haha..over nau aku ni. Kedua-dua, Naqiu dan Hady memang telah buat persembahan yang terbaik. Selama ni diaorang push semua dah. Bakat diaorang memang woww..Kekuatan diaorang memang kebabom..

Tahniah untuk Naqiu dan Hady Mirza, menang Gegarvaganza 2019...Ok adakah kumpulan Boboy akan comeback dalam dunia seni..kihkih..
hai assalammualaikum


Meletup Drama Sweet Dreams Gara-Gara Ben Amir Ya!! - Wah, sana sini sebut nama Ben Amir ya. Dekat Facebook, Instagram, sekali whatsup group kau..dasyatt..Macam tu la bila ada pelakon yang handsome, nak pulak heroin yang cantik dan kiut, lembut bagai, memang nama akan disebut-sebut dan drama tu akan meletup, sebab semua orang nak tau siapa dia Ben Amir tu..hahhaa..

Nad ni memang jenis tak kenal sangat nama pelakon, kadang kurang layan drama. Mana yang best, memang layan la. Tapi pelakon Ben Amir ni, nad rasa dia memang pelakon sebelum ni. Sebelum ni rambut dia pendek, tapi dalam drama Sweet Dreams, rambut dia panjang. Ingatkan pelakon baru kan..huhuhu..Ben Amir mula melonjak naik selepas dia berlakon dalam drama Suri Hari Mr Pilot.


Biodata Ben Amir

Nama sebenar Ben Amir ialah Muhammad Amir Sabaruddin merupakan seorang pelakon dan model Malaysia. Kerjaya beliau bermula sebagai salah seorang finalis Hero Remaja 2011/2012.

Ben dilahirkan pada 13 Mei 1990 di Kuala Lumpur, dan merupakan anak keempat dari lima beradik. Beliau menerima pendidikan di UiTM kampus Lendu, Melaka dalam jurusan Diploma Pengajian Perniagaan.



Ben merupakan finalis Hero Remaja 2012 disamping Fattah Amin (juara), Syafiq Kyle, Hafidz Roshdi, Nazrief Nazri, Hafreez Adam, Fendy Bakry, dan Saharul Ridzwan yang dimana kesemua mereka mencipta nama sebagai pelakon drama dan filem.

Selepas Hero Remaja tamat, Ben ditawarkan drama Fira Ayuni lakonan Faralyna Idris, seterusnya berlakon di samping rakan seperjuagannya, Fattah dan Nur Risteena dalam drama adaptasi novel Playboy Itu Suami Aku, melakonkan watak Sam. Kerjaya filem Ben bermula pada 2015 menerusi filem Romeo Kota arahan Aaron Aziz lakonan Aaron sendiri dan pelawak Nabil Ahmad.

Kejayaan beliau hadir pada 2016, yang mana beliau berlakon sebagai Dr. Muslim atau Mus dalam drama adaptasi novel Suri Hati Mr. Pilot lakonan Neelofa dan Fattah Amin.



Ben menjadi salah seorang dari pelakon yang terlibat dalam sitkom Spanar Jaya X yang dijangka akan bersiaran di TV3 pada Februari 2019. Diarahkan oleh Ahmad Idham (pelakon asal Spanar Jaya), sitkom ini turut dibintangi oleh Uqasha Senrose, Douglas Lim dan Sangeeta Krishnasamy.

( credit :wikipedia )


Katanya, nama dia Ben Amir sebab nama kucing dia yang dah mati..

Sinopsis Sweet Dreams

Siapa layan drama  Sweet Dreams ni..setiap hari Isnin hingga Khamis jam 10 malam..Selepas habis drama Setelah Terlafaznya Akad, Sweet Dreams ni la pulak cerita dia..Tengok jalan cerita, macam sweet, romantik, kelakar pun ada..hehee..Drama ni didaptasi dari novel..


Puteri seorang gadis bisu yang diberi gelaran Ratu Kelam Kabut atau ‘Minah Clumsy’ sudah cukup sinonim dengan dirinya sejak kecil. Habis semua tiang dan dinding dilanggar, malah sudah banyak kali dia jatuh tertonggeng ke dalam longkang.

Bernasib malang atau dia memang punya masalah koordinasi fizikal tidak seimbang. Namun, beberapa siri kejadian malang tiba-tiba berubah dengan kemunculan seorang jejaka misteri yang sering menyelamatkannya. Tidak sempat mencium tanah, tubuh dia sudah disambut. Tidak sempat tergolek, tangannya sudah dipaut. Pelik, lelaki itu datang tanpa isyarat.

Qash Adam seorang pelukis selalu mendapat mimpi tentang kejadian buruk yang bakal menimpa. Kesengsaraan dialami pada zaman silam membuatkan dia kemurungan dan hidup dalam pengasingan. Anugerah yang dikurniakan membuat seluruh tubuh rasa terbeban.

Dihina, difitnah dan dicaci kerana dikatakan mempunyai kuasa magis membuatkan dia menolak sebarang bentuk hubungan dengan manusia. Dia tertekan, ini kelebihan atau satu sumpahan baginya. Mimpi yang datang bukan biasa-biasa. Ia datang dengan segunung tanggungjawab yang terlalu besar.


Namun, kemunculan seraut wajah dalam mimpinya meletakkan Qash dalam keadaan keliru. Banyak peristiwa lucu, pertelingkahan dan salah faham berlaku apabila si malang bertemu dengan si adiwira. Rahsia demi rahsia terbongkar.

Namun, sebanyak mana pun perbezaan antara Putri dan Qash, ada perasaan halus mengikat hati mereka berdua. Berkahwin dan kemudian bercinta tanpa tahu pengakhirannya.

Sama-samalah kita tonton ya..memang aku tengok Mira ni clumsy betul..Part kelakar yang kawan dia tu..hehee..

JUDUL : SWEET DREAMS
TARIKH TAYANGAN : 5 Ogos 2019
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 10:00 malam
SIARAN TV : Slot MegaDrama - Astro Ria 104 | Astro Ria HD 123
PENULIS NOVEL : Acik Lana
PENULIS SKRIP : Nazri M. Annuar & Mamu Vies
PENGARAH : Michael Ang
PRODUKSI : Juita Viden Sdn Bhd
PELAKON : Mira Filzah, Ben Amir, Sean Lee, Nina Juren, Yuna Rahim, Roy Azman, Yusuf Bahrin, Nazs Sally, PU Azman, Didi Astillah, Michael Ang

WATAK PELAKON
Mira Filzah sebagai Puteri
Ben Amir sebagai Qash Adam
Sean Lee sebagai Karl
Nina Juren sebagai Laila
Yuna Rahim sebagai Cempaka
Yusuf Bahrin sebagai Amar
Nasz Sally sebagai Farah
PU Azman sebagai Fadil
Didi Astillah sebagai Melissa
hai assalammualaikum


Anugerah Juara Lagu 33

Anugerah Juara Lagu 33, Ramai Tak Puas Hati Dengan keputusan Nombor 2 - Semalam, berlangsungnya Anugerah Juara Lagu 33 di Axiata Arena Bukit Jalil. Rancangan yang ditunggu-tunggu, nak tengok persembahan artis masing-masing. Nak tengok pun sebab pengacaranya pun best..hehe..siapa lagi dua gandingan mantap Aliff Satar dan Sherry Al hadad, memang terbaik. Pembukaan dimulakan dengan persembahan otai kumpulan Amy Search dan Dj Fuzz. Dan bermulalah satu-satu peserta AJL 33 membuat persembahan.

Bagi nad, malam tu semua ok, menari, suara semua, cuma ada beberapa yang tak ok juga la.Part menari Haqiem rusli dengan De fam memang best. Menarik de Fam boleh bawak lagu bunga Altimet punya, memang terbaik.

AJL 33 diserikan persembahan Sarah Suhairi; Ismail Izzani dan Nabila Ali di pertengahan persembahan manakala; Nico; Juzzthin; Balan; Lil’ J; Zizi Kirana; Aman Ra; Joe Flizzow; Sonaone dan Alif diakhir persembahan, sebagao penutup sebelum dibuat keputusan.

Untuk Anugerah Juara Lagu 33 kali mereka yang bertanding ialah

• Khai Bahar - Luluh (komposer dan penulis lirik Khai Bahar)

• Haqiem Rusli menampilkan Aman Ra - Jatuh Bangun (Haqiem Rusli/Omar K/Ikhwan • Fatanna dan lirik Haqiem Rusli/Omar K/ Ikhwan Fatanna/Aman Ra)

• Syamel - Kau Pun Sama (Syamel, Kidd Santhe/DJ Biggie of Monster Sound dan lirik Syamel)

• Amylea X Kaer - Tak Pernah Hilang (Farouk Roman dan lirik Amylea)

• Hael Husaini - Hajat (komposer dan lirik Hael Husaini/Ezra Kong)

• Siti Nordiana dan Jaclyn Victor - Nisan Cinta (Hael Husaini/Mike Chan/Ezra Kong dan lirik • Hael Husaini Mike Chan/Ezra Kong)

• Sufian Suhaimi - Di Matamu (Komposer dan lirik Sirkhan/Rinkarnaen)

• Altimet (digantikan DeFam) - Bunga (Omar K/John Jeevasingham dan lirik Altimet)

• Siti Sarah - Semakin (Komposer dan lirik Mera Utama)

• Ara Johari - Bunga (Hang Nadim/Laq/Kadok dan lirik Hang Nadim)

• Hael Husaini dan Dayang Nurfaizah - Haram (komposer dan lirik Hael Husaini/Ezra Kong)

• Misha Omar - Sampai Bila (Sharon Paul dan lirik Fedtri Yahya/Shah Shamshiri)

Keputusan Anugerah Juara Lagu 33
Ya, ramai dah tau siapa yang  menang kan.


Lagu Haram ciptaan Hael Husaini dan Ezra Kong muncul juara pada Anugerah Juara Lagu (AJL) Ke-33. Lagu yang dinyanyikan oleh Hael dan Dayang Nurfaizah itu melayakkan Haram membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM50,000 dan trofi.

Masa diaorang nyanyi, perasan dayang apkai macam lagu hujan, rupanya memang hujan sungguh dia turun..bagus giler bawah hujan dekat atas pentas..perghh..

Naib juara dimenangi  lagu Bunga dendangan Ara Johari yang meriah hadiah wang tunai RM35,000 dan trofi. Tempat ketiga disandang lagu Sampai Bila nyanyian Misha Omar yang menawarkan ganjaran wang tunai RM20,000  dan trofi.

Misha juga memenangi trofi Vokal Terbaik manakala Persembahan Terbaik diraih Sufian Suhaimi dengan lagu Di Matamu. Masing-masing membawa pulang hadiah wang tunai RM12,000.

Dekat sini ramai yang tak puas hati Ara johari menang tempat kedua, sebab ramai cakap dia nyanyi slow, lepas tu tema alahai..huhuhu..Tapi nak buat macam mana.Juri dah buat keputusan kan. Jadi kita tengok jela..

Tahniah kepada semua pemenang.

hai assalammualaikum

Drama Jangan Benci Cintaku - Tak tengok pun drama Jangan Benci Cintaku dari episod mula-mula..sebab masa tengok episod 1 macam tak best je..huhuhu.. Sekali , bila orang update selalu pasal cerita ni, tetiba pulak nak layan..hahaa. Alkisahnya selepas munculnya Husna..siapa Husna??..tertanya-tanya cerita apa diaorang tengok. Sekali tanya oh Jangan Benci Cintaku. Dari cerita yang membosankan, terus jadi best pulak ye, tu pun lepas orang update dengan nada yang marah-marah gitu..hahaa..Adala tu yang mengacau..hahah


Nad baru tengok minggu lepas, separuh cerita dah, rasa dah nak habis dah..hahaha.. Tapi dah boleh tau jalan ceritanya walau dah nak habis..hahaa..Semalam pun baru tau, kenapa Fika tinggalkan Syah, rupanya dia pergi study. Tapi kenapa Syah nak marah bebenor..gitu sekali..Lepas baca sinopsis, ok paham, perkahwinan keluarga yang tentukan, Fika pulak masih muda, dan rasa terbeban denagn perkahwinan ni. Bila dia tinggalkan suami, Syah pun ada perempuan lain. Masa tu la Fika merindui suaminya pulak. Cerita ni macam drama sebelum ni, apa ye, yang isteri tinggalkan, lepas tu kawin dengan perempuan lain..oh ye Kekasih Paksa Rela..hahaha..

Sebenarnya nad tengok kisah Jangan Benci Cintaku ni kucar kacir rumahtangga Syah dan Fika gara-gara diri sendiri yang salah dan orang luar sampai orang yang takda hubungan pun..hahaha..Nampak perangai Nek Pah yang sibuk tak sudah, bila hubungan Syah dengan Fika kucar kacir, mak Fika pun campur tangan, ye memang kesian dengan anak, tapi too much ler..Siap suruh lelaki aisng ikut anaknya ke Perth..aiyaakk..Husna Syah, Irwan pulak suka Fika, sekali denagn Syazwi tu..Lagi hebat, kawan-kawan Syah dengan Fika, yang katanya nak tolong hubungan Fika..hahaah..dasyat sangat hal rumahtangga Syah dengan Fika ni..Fika pulak, kerap la jumpa lelaki..

Memang ramai geram dengan Husna, waktak bertudung tapi nak rampas laki orang. Beria-ia suruh Syah ceraikan bini dia. Muka nampak cantik, lembut tapi perangai macam lahanat..hahaa..Ok tau ni hanya lakonan sahaja ok..hahaa..

WATAK PELAKON 
- Saharul Ridzwan sebagai Shahrizal Hayrat
- Zahirah Macwilson sebagai Rafeeqa Huda
- Niena Baharun sebagai Husna
- Luqman Hafidz sebagai Faris
- Izzue Islam sebagai Syazwi
- Amelia Henderson sebagai Damia
- Daler Yusuf sebagai Irwan
- Dilla Ahmad sebagai Zaida
- Esma Dainal as Tuan Shariman
- Azizah Mahzan sebagai Nek Pah
- Catriona Brian Ross sebagai Puan Azlin
- Laila Nasir sebagai Puan Julia
- Zul Edward sebagai Uncle Jay
- Meor Mohd sebagai Hazri
- Emelie Hanif sebagai Nelly

Nad yang tengok pun, rasa stressnyaa..hahaa..memang teruk sangat ni..Cerita dari Novel katanya ye..Katanya harini last..Jadinya siap-siap depan tv ok..hehee
hai assalammualaikum

Kartun Cam & Leon dan Larva, Anak-anak Suka, Mommy Pun Suka - Bila nak bagi anak diam, mestilah buka channel astro 611. Tak danla kau nak tengok cerita lain. Malam je kau boleh layan cerita kau..hahha. Sebab cerita kartun anak-ana, siang semua best-best, sampai mommy pun terlayan. Dua cerita kartun ni sejak muncul, amboii, best pulak tengoknya. Cerita kartun Cam & Leon, sesumpah rasanya dan Larva iaitu ulat.

Cerita ni bukan kakak Fariza je suka, adik 5 bulan pun suka. Bila dengar lagu dia, terus bangun merangkak tengok. Mommy pun dah terikut dah. Pantang dengar lagu, terus joget ikut gaya diaorang..hahaha..weii..gilerla..walaupun cerita entah apa-apa, tapi lawak siot..Kadang sedih pun boleh..hahaa..giler betul.


Cerita larva, cerita yang lawak, sedih semua ada. Dua larva yang berbeza karektor. Macam manala orang yang buat tu boleh berfikir nak buat cerita ni erk..hahaha. Boleh dibezakan dengan warna yang berbeza iaitu Merah dan Kuning. Larva Merah yang kecik tu ganas sikit, emo lebih. yang kuning, dahla suka kentot, pastu macam pandai macam ngek juga. Dahla pengotor.. Dahla takde tangan kaki, pakai lidah semua..huhu.. Cerita ni siap ada binatang lain,macam siput, kumbang perkasa, kumbang kecik, dan macam-macamla, tikus, burung. Boleh nampakla kisah kehidupan larva..haha

Nanananaan

Yang Cam & Leon pulak, rasa tu sesumpah kot. Sorang warna biru, sorang warna oren. Cam dan Leon berkawan. Setiap aktiviti mereka sentiasa bersama. Apa sahaja yang berlaku, mereka sentiasa berdua. Bermula dari makanan untuk diminum. Untuk mendapatkan makanan dan minuman, banyak perkara yang mereka lakukan. Mula dari membantu satu sama lain untuk jatuh, kadang-kadang mereka bernasib baik untuk mendapatkan makanan dan minuman, kadang-kadang tak bertuah. Tapi suka dengar lagu dia je..hahaha..

Kartun sekarang macam-macam kan..ada yang seronok ada yang biasa je.
hai assalammualaikum

Patahnya Sebelah Sayap Musim Baru - Korang ingat lagi tak cerita Patahnya Sebelah Sayap dulu di TV3 pukul 10 malam. Cerita ni naik ratingnya, heheee, memang best cerita ni sampai nad update status selalu dekat Facebook dan Twitter. Lakonan Aeril Zafril, Ummi Nazeera dan Izzue Islam.

Ala kisahnya yang Izzue Islam ( Amzar ) bercinta dengan Ummi Nazeera ( Alisha ), lepas tu si Amzar terlanggar isteri Aeril  Zafril ( Kuzairi ) iaitu Wawa Zainal. Masa tu Wawa berlakon sekejap je. Tapi Alisha yang dituduh melanggar isteri Aeril sebab kereta yang dipakai tu nama Alisha. Alisha terpaksa dipenjarakan kerana langgar lari. Walaupun semasa kejadian itu, Amzar yang juga seorang peguam, memandu kenderaan tersebut, dia taknak mengaku yang dia yang melanggar tak bantu Alisha untuk dikeluarkan daripada penjara.

Alisha, yang dipenjarakan selama 2 tahun kerana kesalahan yang tidak dilakukannya itu, terpaksa menanggung derita apabila ibunya meninggal dunia semasa dia berada di dalam penjara. Lepas keluar penjara, Alisha cuba mencari kerja, dan akhirnya dia dapat kerja sebagai tukang cuci di pejabat Kuzairi. Tidak berapa lama kemudian, Kuzairi menaruh perasaan terhadap Alisha.

Namun, apabila Kuzairi mengetahui sejarah hitam Alisha yang pernah dipenjarakan kerana melanggar seorang wanita yang juga merupakan isterinya, perasaan cintanya telah bertukar benci, tanpa mengetahui bahawa Alisha tidak bersalah. Lepas tu Kuzairi baru tau kisah sebenar yang Alisha bukan yang melanggar isterinya tapi Amzar. Kuzairi kembali mencari Alisha bagi memohon maaf atas kesalahan itu dan Amzar menerima balasan diatas perbuatannya.

Haaaa… macam mana, dah ingat dah cerita ni?


Musim baru Patahnya Sebelah Sayap ni watak Izzue Islam macam takda dah. Tapi watak mak Amzar pulak muncul..hehee.. Makcik Salbiah yang dulu mulut macam longkang, perangai nauzubillah,..haha..Musim baru mungkin dah baik sikit. Kuzairi dan Alisha dan berkahwin dan dikurniakan seorang anak perempuan. Alisha masih lembut macam dulu..hehe. Kuzairi pulak makin penyanyang gitu.

Musim kedua ni, watak Alisha dan Kuzairi akan berdepan dengan konflik yang lebih mencabar. Hmm..agak-agak macam mana dorang nak tangani masalah ni semua ? Nak tau kan? Hah!, kenalah tengok Patahnya Sebelah Sayap setiap hari  Selasa dari  jam 9.50 hingga 10.00 malam, hanya di TV3. Yang tak bestnya cerita ni 10 minit je. Jadi setiap hari selasa memang kene duduk depan tv, kalau tak terlepas..huhu..sedih, pasaipa dia buat 10 minit ja pun tak tau..geram je nor..
hai assalammualaikum

Mr Grey - Siapa tengok Mr Grey, ala dramadekat channel astro 104 setiap pukul 10, lakonan Eyra Hazali dan Fendy Bakry. Heroin tu nad kenal la, sebab dulu dia pelakon kanak-kanak. Huishh, bila dia berlakon ni, nampak besar dan matang sekarang. Makin cantik kau. Tapi hero tu nad tak berapa kenal. Ada orang cakap, dia hero remaja. Tak kisahla, tapi, tengok dia berlakon pun tak kekok. Sebab tu cerita tu best.


Nad tak tengok cerita ni dari awal, jadi tak tau mulanya macam mana, dan tiba-tiba dia kerja dekat syarikat Mr Grey tu. Nad terlayan cerita ni sebab bahasa Eyra pakai dalam cerita ni. Bahasa loghat utara Kedah weii. Pekat, betul-betul loghat Kedah. Suka dengar dia cakap, dahla becok, cakap je, pulak tu lurus bendul..hahahha. Nad pernah belajar dekat Kedah, adalah kawan memang betul-betul cakap loghat Kedah, suka dengar dia cakap. Memang tak berhenti..hahahaha.

Cara Eyra cakap, nama lakonan dia Nisa, tak tergeliat-liat. Macam dah biasa je dia cakap. Lagi kawan serumah dia pun cakap loghat Kedah. Macam-macam gelagat dia tunjuk. Kecoh, riuh, kepoh..Bukan dekat rumah je dia pakai, dekat pejabat pun sama.

Suka lagi tengok cerita Mr Grey ni sebab setiap kali si jahat tu Mr Red ka apa, asal nak buat jahat, mesti si Nisa ni nampak..hahaha. Jadinya, susah nak buat kejahatan ye. Eyra dengan bos dia Mr Grey pun cakap macam kawan..hahaha. Bagus betul la.


Tengok cerita macam nanti Eyra dan Mr Grey, bercinta. Eh, sampai kawin ni. Tapi tak tau kesudahannya. Jadi kita, tengok je la nanti ye. Nak tau sinopsis, korang google jela . Banyak keluar sinopsis nanti.

Pelakon:
Fendy Bakry sebagai Mr.Grey.
Eyra Hazali sebagai Nisa Ardina.
Shah Iskandar sebagai Ilham Arsyad.
Lisdawati sebagai Datin Musalma.
Gambit Saifullah sebagai Mr Red.
Scha Elinnea sebagai Nurul Jannah.
Fauziah Ahmad Daud sebagai Mak Yah
Mardiana Alwi sebagai Kak Ain.

Tajuk : Mr. Grey
Mula Tayangan : 9 April 2018
Masa : Setiap Isnin-Khamis, 10.00 malam
Siaran : Astro Ria 104 & Ria HD 123
Terbitan : Global Station Sdn Bhd
Jumlah Episod: 14

hai assalammualaikum


Kekasih Paksa Rela

Bersemut Timeline Media Sosial Kerana Kekasih Paksa Rela - Ohoiii, sekarang ni semua timeline, semua wall tak kira facebook, instagram dan twitter penuh dengan status kesemutan dan kesweetan tentang drama Kekasih Paksa Rela. Cerita makin lama makin buat orang tersenyum sendiri, lagi-lagi perempuan bila tengok aksi keromantikan Remy Ishak. Muka dia, masa marah, sayang ok je. Nampak macho je..hahaha.. Tapi nad suka dengan kecomelan Hanan. Cantik je dia kan.


Korang layan tak cerita ni. Nad mulanya tak berapa layan, tengok-tengok macam tu jela. Layan masa ada ayah Hanan, kes mak hanan marah anak sebab pak tiri dia. Tu memang tak patutla. Mak jenis apa tak sayangkan anaknya. Percaya cakap suami baru. Dan terus layan bila Hanan kawin dengan Adham. Mula-mula biasa je, lama-lama makin sweet pulak..eheh..Dari panggil " Pakcik "..terus panggil " Abang "...ecewahh..Lepas tu aksi peluk pulak..cuit-cuit, sekejap cuit hidung, kejap cuit mulut..hehehe. Tambah dengan pickup line Adham..huhu.

Drama macam ni, kejap majuk, marah, biasalah. Takde pengacau pun tak sah..hahaha. Mula-mula pengacau Shiqin. Sakit hati tengok, asyik sibuk je hal Adham. Dah Adham tak suka, tak yahla menyibuk. Dimana ada Adham dan Hanan, disitu ade Shiqin..huhu. Lepas tu asyik cakap benda sakit hati. Kalau kita jadi, Hanan, ofkos kita abaikan..hahaha. Tak kuasa nak melayan tau.

Macam nad cakap, nad tak layan dari mula. Tak tau pun Adham ada isteri dan apa jadi dekat isteri dia. Masa buat status dekat facebook, seorang kawan ni cakap pasal isteri Adham. Rupanya Adham ada isteri, taknak anakb ke apa ntah, lari pergi Luar Negara. Tiba-tiba adegan Adham bercuti dengan Hanan dekat Pulau Belitung, dah ada isteri dia situ. Harini birthday Adham, isterinya wish kat message..huhu. Habis cuak muka Adham. Kalaula Hanan tau.


Silalah tengok cerita ni nak tau apa jadi ye..hehe. Setiap hari Isnin-Khamis pukul 7 malam memang tunggu cerita Kekasih Paksa Rela di TV3. Nak tengok adegan sweet dan mengejutkan..huhu..Nad suka tengok hanan, comel je. Bila orang muda dan tua berkahwin, terpaksa berkahwin, lama-lama sweet. Teringat macam nad la, nad dengan suami...hahahhaa.." tua-tua, hot tau "..kihkih..