Articles by "Lifestyle"
Showing posts with label Lifestyle. Show all posts
hai assalammualaikum

Air Penambah Tenaga Untuk Ibu Menyusu Di Bulan Ramadan - Bulan puasa ni, memang selalu risau, takut tak larat badan nak berpuasa. Mana taknya, nad masih lagi menyusukan anak. Farhanah ni, kuat betul la menyusu dia, lain sikit dari kakak dia. Jadi,  setiap kali bulan puasa,  nad mesti akan ambil makanan yang mengenyangkan dan tambah susu badan.

Banyak sebenarnya bulan puasa nad ambil ni, supaya susu sentiasa ada, dan bertenaga selalu. Alhamdulillah,  selepas buat air ni,  badan takdela letih mana,  masih mamou buat kerja dan susukan farhanah dari lepas sahur sampaila ke waktu berbuka.

Ni air penambah tenaga yang nad buat waktu sahur untuk ibu menyusu macam nad.


Antara minuman dan makanan yang nad campur untuk diblend. Air farm fresh,  air dutch lady kurma, kurma dan oat. Kurma tu nad ambil dalam 3 biji je.


Kesemua ni,  nad kisar buat air minum waktu sahur. Blender ni memng khas untuk buat air.. Ehhee..


Ni la rupa dia.. Macam smoothie sikit.. Warna air dia memang nampak oekat sebab dah campur macam-macam kan,  then dia manis. Sebab ade kurma..

Alhamdulilkah,  minum air yang nad buat ni,  badan bertenaga,  tak penat dan paling penting susu cukup untuk farhanah sepanjang bulan puasa ni.

Waktu malam,  nad ambil air Lazz Susu Kambing.. Hehehe.. Memang banyak nad minum susu.. Hehehe.. Lagipun susu ni kan bagus untuk tubuh badan kita..

Jadi,  yang tak menyusu anak pun bokeh buat minuman ni..
hai assalammualaikum

Ingin Miliki Rumah Idaman, Kontraktor Rumah NAS Nuri Construction Boleh Laksanakan - Setiap orang mendambakan rumah idaman sendiri di atas tanah sendiri. Seronok kan kalau tinggal dekat rumah yang kita idamkan, rekabentuk yang kita mahu dan segalanya dibuat mengikut citarasa kita. Tipu la ,takda siapa yang suka. Nad suka tengok rumah-rumah besar yang cantik, dengan rekabentuk yang unik, teringin sangat nak rumah macam tu.


Sebuah rumah yang selesa, selamat dan memenuhi segala keperluan aktiviti merupakan impian setiap individu terutama dalam kalangan mereka yang berkeluarga. Keselesaan dan keselamatan yang dimaksudkan itu dapat dilihat dari aspek reka bentuk kediaman, kemudahan sosial, infrastRuktur dan lain-lain. Beruntung siapa yang ada tanah tu, boleh buat rumah yang diidamkan.

Setakat ni, nad dengan suami takdela tanah sendiri nak buat rumah, tapi kitaorang terfikir, rumah sekarang yang nad duduk dengan suami, nak ubahsuai sedikit. kalau nak renovate rumah ni memang tak boleh sembarangan, perlu dilakukan secara berhati-hati kerana kos yang ditanggung bukanlah kecil. Lebih-lebih lagi, pengubahsuaian disebabkan rumah lama yang telah rosak. Selain kewangan, paling penting kena cari kontraktor yang layak dan berkemahiran.

Bina Atau Ubahsuai Rumah Yang Diidamkan, NAS Nuri Construction Boleh Laksanakan

Haritu saja-sajalah cari kontraktor yang boleh ubahsuai rumah ni. Bila nad online, nad terjumpa satu syarikat kontraktor rumah yang nad rasa bagus untuk ambil dia untuk ubahsuai rumah ni iaitu NAS Nuri Construction. NAS Nuri Construction merupakan sebuah syarikat pembinaan rumah kediaman berdasarkan spesifikasi atau kehendak pelanggan yang diasaskan oleh Hj Noor Azman Sakiman. Syarikat yang berdaftar dengan CIDB gred G5 (bagi kerja binaan bawah RM 5 juta) dengan modal dibenarkan RM 500 000.00.


Syarikat ini banyak terlibat dalam projek kerajaan persekutuan dan negeri serta swasta seperti baik pulih sekolah, membina bangunan tambahan sekolah, kerja pembersihan, membina jeti, membina kediaman perumahan, baik pulih bangunan kerajaan dan lain-lain kerja berkaitan. Bila banyak dah mereka buat, nampak sangat ia boleh dipercayai kan.


Nad tengok dekat facebook, banyak feedback positif yang diberi, dan mereka semua puashati dengan hasil kerja kontraktor rumah NAS Nuri ni.

Pada tahun 2009, NAS Nuri Construction Sdn Bhd dengan menumpukan pada binaan rumah banglo milik persendirian di sekitar Selangor dan Negeri Sembilan.


Syarikat ini telah membina 90 buah banglo yang berjaya disiapkan sepanjang mereka beroperasi. Dalam setahun mereka hanya membuat 15 banglo sahaja bagi menjaga servis dan kualiti pembinaan seperti mana yang dikehendaki pelanggan. Apa yang nad tertarik, kontraktor ni mempunyai warranti, iaitu selama 3 tahun warranti bagi struktur rumah yang dibina. Ingat barang je ada warranti, rumah pun ada ok. Warranti ni terbahagi kepada dua, waranti kemasan  selama 12 bulan dan warranti struktur binaan rumah selama 36bulan. Jadi apa-apa kerosakan sepanjang warranti boleh dibaiki.

Nad pun mengimpikan rumah idaman dengan rekabentuk sendiri.  Rumah yang nad duduk sekarang ni, sebenarnya rumah arwah mak mertua. Rumah ni pun memang dah dimiliki oleh arwah bukan menyewa. Yang duduk rumah ni, suami, jadi lepas nad kawin dengan suami, nad dengan suami la yang tinggal dan jaga rumah ni. Rumah ni memang dah terlalu lama, dan banyak yang perlu diperbaiki. Suami ada terfikir juga nak baiki, nak ubahsuai rumah ni demi keselesaan keluarganya juga. Tapi, kena buat perlahan-perlahan, ni pun tengah kumpul duit. 



Apa yang nad tau, selain membuat rumah,  NAS Nuri Construction ni ada membuat perkhidmatan ubahsuai rumah. Sejak penghujung 2009 hingga kini, NAS Nuri Construction Sdn Bhd telah terlibat dalam lebih 100 projek kerja membina kediaman dan juga renovasi. Nad tengok hasil kerja mereka di facebook, memang sangat teratur, kemas, teliti dan cantik.

Kita kalau boleh, nak cari kontraktor rumah yang buat kerja dengan teratur dan kemas. Buat rumah dari barang dan bahan yang berkualiti, dan memberi servis terbaik dari dalam sehingga luar rumah.

Melihat kepada skop kerja yang dilakukan oleh kontraktor rumah NAS Nuri Construction ni, segala kerja binaan ditapak akan diselia oleh seorang penyelia tapak dan dipantau oleh 2 pegawai, iaitu pegawai teknikal (struktur binaan rumah) dan juga pegawai kemasan (bagi kerja kemasan, reka bentuk dalaman dan juga material kemasan tapak)


Manakala pekerja binaan mereka dipecah mengikut kemahiran masing-masing dari permulaan kerja hingga selesai (tiada pekerja yang sama akan kekal di tapak hingga akhir), setiap perjalanan kerja akan diselia oleh seorang penyelia tapak dan dipantau oleh pegawai bertanggungjawab, dan segala urusan pembelian barang ditapak diuruskan staff kewangan di pejabat.

Nampak teratur kan..



Bukan sahaja dalam rumah yang dititiberatkan, sistem perparitan, longkang dan kakilima keliling rumah serta tangki air polythene turut diambil kira supaya tiada masalah kemudian hari. Kontraktor NAS Nuri Construction turut membuat rawatan anai-anai bagi memastikan rumah kukuh dan tahan lama. Bagus giler kan..jadi kita yang nak buat rumah ni takda risau kemudian hari kan.

Satu Contoh Rumah Yang Dibina oleh NAS Nuri Contruction


1 unit banglo dibina di Sepang (Standard spec).. Kos keseluruhan anggaran RM420k (harga termasuk retaining wall, gabion dan 6% GST).. Saiz binaan rumah: anggaran 2800kps (binaan guna gov loan),




Spesifikasi:
• Kemasan lantai bertile (pilihan mengikut klien).. 6ka tiles dinding bilik air dan dapur,kawasan tertentu 10ka.
• Bata bagi dinding digunakan jenis bata merah dengan wire mesh.
• Struktur reinforced concrete(ikut structure drawing), Ketinggian dalam rumah 10Ka,
• Kuda-kuda (truss) jenis zincalumn
• Bumbung jenis metaldecking dengan capping
• Siling jenis plaster ceiling dengan cornish (pemasangan oleh specialist ceiling plaster)
• Tingkap jenis aluminium casement NB
• Pintu bilik jenis solid decorative (alatan kunci brand St Guchi/Greset) (pintu dipasang oleh specialist).
• Cat luar jenis tahan cuaca dan dalam rumah jenis Nippon Matex dengan sealer istimewa(jenama Nippon dan setara), sealer jenama Jotun.
• Longkang dan kakilima keliling rumah
• tangki air jenis polythene dengan tangki septik comply IWK. 
• Rawatan anai-anai 
• Waranti kemasan 12bulan dan struktur binaan rumah 36bulan


Mengikut apa yang nad tengok dan baca feedback, nad pasti nad akan menggunakan khidmat NAS Nuri Construction untuk mengubahsuai rumah nad. Nak berurusan denagn mereka pun mudah, hanya deal dengan seorang kontraktor sahaja. Jadi tak semak kepala nak cari banyak orang. Dengan cara ni, bolehlah kita buat kiraan bajet mengikut kemampuan kita.

Jadi sesiapa yang nak buat rumah, yang ada tanah sendiri, nak ubahsuai rumah, korang boleh dapatkan perkhidmatan NAS Nuri Contruction ni untuk mencapai impian korang memiliki rumah idaman yang superb. Tapi mereka hanya buat di bahagian Selangor dan Negeri Sembilan.

Nak tengok hasil kerja mereka, nak tau lebih lanjut pasal mereka atau nak tau apa-apa berkaitan pembuatan rumah dna ubahsuai rumah, korang boleh layari
NAS NURI CONSTRUCTION SDN BHD
No. 26-2F (2nd floor), Jalan Setia Perdana AY U13/AY, 40170 Shah Alam, Malaysia
Website: www.nasnuri.com
Facebook: NAS Nuri Construction Sdn Bhd
Blog rasmi: www.dawaibesi.com
Contact : 
019-348 7372 -Encik Fairul
03 33923478 - pejabat
Email : sales.nasnuri@gmail.com
hai assalammualaikum

Edisi terhad Syiling emas Peringatan Tun Dr Mahathir - Seperti kita tau, Tun Mahathir sekali lagi telah menjadi Perdana Menteri untuk kali kedua pada pilihanraya tahun lepas. Ketika itu Tun M merupakan pengerusi Pakatan Harapan dan telah memenangi Pilihanraya Umum yang Ke 14. Kemenangan yang tidak dijangka, dimana, pemerintahan yang selama ini dipegang oleh Barisan Nasional telah bertukar kepada Pakatan Harapan. Dan pada 10 Mei, Tun Dr Mahathir telah mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri yang Ke 7.


Edisi terhad Syiling Emas Peringatan Tun Dr Mahathir

Dari dulu nad kagum dengan Tun M ni, sekarang umur dah 93, masih ingin libatkan diri dalam politik ni. Banyak yang kita nampak apa yang Tun Dr Mahathir telak lakukan kepada negara Malaysia, seperti terbinanya Menara Berkembar Petronas, Proton dan macam-macam lagi. Pembinaan dan penciptaan yang dibuat telah Memacu Malaysia ke arah Pemodenan. Disebabkan itu, koleksi syiling emas telah dikeluarkan bagi memperingati jasa Tun Dr Mahathir selama ini.




Bukan syiling macam tu je dapat, tapi ia diselitkan di dalam sebuah yang seakan-akan buku berwarna merah dan mempunyai wajah Tun M dalam bentuk karikatur. Syiling tu ada di dalam nya di sebelah kanan. Dalam buku tu ada serba sedikit tentang Tun Dr Mahathir dalam semua bahasa, Melayu, Cina dan India.


Buku ni juga siap denagn tandatangan Tun M dan juga ada lagu Negaraku di belakang buku.



Meh kasi close up sikit duit syiling emas ni..hehee. Ni la syiling emas Edisi Terhad Tun Dr Mahathir. Di Bahagian hadapan, ada nama dan muka Tun M. Bahagian belakang, lambang Pakatan Harapan.

Syiling Emas ni memang betul-betul emas tau, ketulenan emas 999; seberat 0.1 gram. Syiling emas ni telah diusahakan oleh sebuah syarikat, Puncak Julung Enterprise. Bila nad dapat, nad sendiri rasa kagum sebab miliki duit syiling emas ni. Nad pasti ada di kalangan kita yang gemar mengumpul duit syiling, dan syiling emas ni takda mahal mana, cuma RM 160 sahaja.


Korang mesti memiliki duit syiling emas Tun M ni..jadikan koleksi..memorable sangat ni..Kalau sesiap berminat  untuk memiliki syiling peringatan tersebut boleh melayari laman web rasmi https://tunmcc.com.my/ , Facebook: https://www.facebook.com/puncakjulung dan Instagarmhttps://www.instagram.com/puncakjulung/ untuk membuat pembelian.
hai assalammualaikum

Plastik Sampah Ada Bauan Sedap, Semut , Lalat Pun Dah Tak Hinggap - Selalunya untuk plastik sampah, beli yang biasa dan murah je, yela nak buang sampah kan, bukan nak buat apa. Plastik tu juga nak dibuangnya nanti. Haritu nampak Sis Lin, dia post pasal plastik sampah yang siap ada bauan sedap. Macam bau lemon, epal semua tu la. Pergh macam best pulak tengoknya. Yela selalunya kalau buang sisa makanan, bau makanan, busuk kan, kalau guna plastik sampah yang ada bau sedap ni, best juga ya. Tapi Sis Lin beli dekat kedai Eco. Kat KL ni takde lagi kedai Eco rasanya, ada pun dekat jauh dengan rumah nad. Takkanla nak perginya.


Lepas tu, semalam pergi ke Tesco, pergi ke bahagian tisu. Tiba-tiba nampak plastik sampah yang ada bauan sedap ni. Tengok harga, mak aih boleh tahan, RM5 lebih. Kalau kedai Eco RM2 lebih je. Mula fikri, nak ke taknak, nak ke taknak..hahaa..lama juga fikir sebab plastik sampah, nanti nak buang juga, harga dahla mahal. Tapi, ada suara-suara suruh ambil..hahaa. Jadinya kita ambil la. Pejamkan mata dengan harga dia, sebab nak tau elok ke tak. Dari luar plastik dah bau sedap. Yang ada plastik sampah bau epal dan lemon. Nad ambil dua-dua tu.


Plastik dia kecik je. Jadi nad buat untuk buang sisa makanan. Memang dekat sinki, ada bekas Ikea untuk buang sisa makanan. Bekas tu pulak dekat dengan tingkap. sebelum ni, pakai plastik biasa, esoknya pasti ada semut, lalat atau cicak sekali datang dekat sisa makanan tu wlaaupun plastik dah ditutup. Naik geram je. Tapi lepas pakai plastik sampah bauan sedap ni ( nad buka yang bau epal, warna hijau )..esoknya tengok takda semut atau lalat atau cicak pun. Wah berguna juga plastik sampah ni.

Lagi, takda bau busuk dari sisa makanan tu. Bau epal adalah..hahahaa..Best sangat, kira bagus beli plastik ni walaupun harga dia mahal dan plastik akan dibuang. Takpela, yang penting, binatang tak datang. Tadi tag Sis Lin , sekali dia cakap ada bau kopi. Tapi tu dekat Eco la. Tesco takde lagi..huhuu..Bila la dapat pergi ke Eco agaknya ye..hahaha..Nak borong plastik sampah bauan sedap ni.

Korang cubala guna plastik ni. Segar juga bau epal dan lemon ni.
hai assalammualaikum

Kasutku Dicuri!!! - Pagi tadi, mr mafia masuk bilik, tak kejut tak apa terus cakap " sayang! Kasut hilang! Kasut kene curi"..Nad yang masih mamai, separa sedar,  terus macam segar. Terus berlari turun,  keluar tengok kasut. Memang takda. .Hilang dah. .Kena curi weiii. .Kurang asam betul. .Yang hilang kasut mr mafia dengan kasut nad, pemberian mr mafia masa mula-mula kawin dulu. Pernah buat entry, kasut pemberian suami ni, klik SINI.

Masa keluar,  nampak pagar terbuka. Cakap dengan mr mafia " abang buka pagar ke?  "..dia cakap tak. .hurmmm. .Sahla memang kasut kena curi.

Selalunya, nad dengan anak-anak, tidur depan tv. Pulak tu, beberapa hari sebelum ni Farhanah demam,  tu tidur bilik. Takut dia panas dekat bawah ni. Tak sangka pulak, masa kitaorang tidur bilik,  boleh terjadi kes curi ni. Pertama kali, kasut nad kene curi ni. Sebenarnya kes curi kasut ni dah lama berlaku dekat sini, tu pun mr mafia dengan jiran ada cakap.


Sebelum ni mr mafia dah pesan,  kasut jangan letak luar,  nanti kena curi. Kasut jalan nad, dah rosak,  sebab tu pakai kasut sukan tu. Almaklumla,  bila dah pakai,  nak masuk rumah dah penat. Pastu lupa nak ambil bawak masuk dalam.huhu..Nah,  ni akibatnya. .Dah kena rembat!! ..Degil,  taknak dengar cakap suami. .Hamikkkk kau!!!..pengajaran ni. .sobsobsob..

Kenangan kasut sukan nad yang suami bagi. Warna pink hitam ni.. Huhu..Dah kena cari kasut sukan lain...

Kasut budak dia tak ambil,  sebab kasut anak ade lagi. Kasut jenis kasut sukan, kasut orang besar dia ambil.

Rupanya bukan kasut rumah nad je dia pencuri ni ambil,  kasut jiran pun dia ambil. Sebelah jiran sampai satu almari. Sebelah jiran lagi,  katanya sampai emlat buah rumah. .Haishh. .Kalaulah nad tidur bawah,  mesti dengar pagar dibuka..Malaun betul pencuri tu. .


Rumah jiran ade cctv,  dapatla gambar pencuri tu. Tapi ditutup dengan topi. Tengok cctv macam seram pulak. Jiran kata dia bawak macam besi ke kayu..hurmm. .

Kalau dah curi kasut, takut curi lain pulak. .Adoii dah seram. Pintu rumah kalau boleh siang malam nak tutup je. Tapi, nenek sebelah selalu cakap,  jenguk rumah, tertutup je,  hah tu yang buka pintu sikit..hahaha. .Kita bukan taknak buka,  kita jaga keselamatan.. Suami pun kadang suruh buka,  sebab rumah nanti berbau,  haba semua la.. Memang betul pun,  tapi tu la,  perasaan takut,  macam-macam boleh berlaku. Sebab tu lebih suka tutup pintu. Satu hal pulak,  kalau abang posmen satang. .Hahaha. .Takut dia ingat kita takdak rumah pulak....

Lepas ni kena lebih berjaga-jagala..
hai assalammualaikum


Seorang Wanita Bukan Biasa-Biasa - Ya, Hari Wanita dah lama lepas, tapi aku tetap nak cerita juga berkenaan wanita ni...hehehe. Sebab sekarang ni pun aku dalam fasa wanita. Aku dapat rasai semuanya, dari perit, sakit, pahit dan manis. Wanita sekarang bukan seperti dahulu,  wanita sekarang bukan biasa-biasa. Wanita kuat dari semua fizikal.

Kalau kita tengok, wanita ni banyak kerjanya. Semuanya berubah apabila ia berkahwin. Tanggungjawab tu lebih berbanding sebelum kahwin. Apabila kahwin, semua kerja di lakukan. Dari pagi sampai ke malam. Seterusnya apabila disahkan mengandung. Memang seronok bila dapat tau mengandung ye, tapi sebenarnya, ada juga penat dan sakitnya. Bawak anak dalam perut memang pengalaman yang manis tapi ada sakitnya..huhu..sakit belakang, sakit bawah, bengkak kaki, muntah, loya semuala. Dalam masa mengandung, boleh lagi dia buat kerja semua. Nampak tak wanita ni bukan biasa-biasa. Lainla kalau dia orang ada orang gaji, suami ambil berat, tu memang bertuahla..

Lepas tu pulak, waktu bersalin, sakitnya hanya Allah yang tau. Macam nak tercabut nyawa. Nafas tercungap-cungap menahan sakit. Nak meneran lagi. Semua ni untuk mu wahai lelaki bagi melahirkan zuriat yang kamu nak. Masa sakit mampu lagi buat kerja sedikit bagi taknak menyusahkan sesiapa. Ni la wanita sebenar, mereka bukan baisa-biasa ye. Dalam berpantang, masih lagi boleh bergerak, jaga anak.

Wanita sekarang bila dia nak buat, dia akan buat juga. Takde yang mampu menghalang mereka. Kerja mereka non stop. Memang bukan mudah jadi seorang wanita. dalam otak dia selalu sahaja berjalan. Macam tak pernah berehat. Bila dah masuk fasa wanita ni, memang kita jadi lebih matang. Jadi aku terfikir, macam mana la mereka yang " Tettt" tu boleh terfikir nak jadi wanita, mungkin dia tak merasa apa yang kita rasa..huhu..

Oh para lelaki, jangan terasa, kaun lelaki pun banyak tanggungjawab mereka. Tu nanti tunggu Hari Lelaki pulak la..eh ade ke..ehehee
hai assalammualaikum

Berseronok Di Future Land Fun Zone Sunway Pyramid - Hari minggu semalam,  nad bawak anak buah jalan-jalan ke Sunway Pyramid. Cadang, nak main bowling,  tapi ternampak satu tempat permainan yang menarik berdekatan dengan bowling dekat situ.. Hehee. Tempat yang nad pernah main sebelum ni,  memang best dan gempak permainan dia. Jadi nak bagi anak buah rasa pulak. Future Land Fun Zone permainan virtual reality dari alam fantasi dan kita sendiri akan nampak seperti real, depan mata kita,  macam kita rasai sendiri.

Future Land Fun Zone,  Permainan VR Sesuai Untuk Seisi Keluarga

Apa yang buat nad tertarik nak masuk sini,  sebab ada permainan pusing-pusing.. Hahaha. .Lagi gempak ooo. .Bila lagi dapat rasa kan.. Terus ajak mr mafia masuk, nak main ni. Dia pun on je.. Hehehe..


Tempat dia luas,  tak sempit,  jadi orang masuk tak berlanggar sesama sendiri.

Harga Tiket Masuk Ke Futureland Fun Zone Sunway Pyramid


1 game: RM20
2 game: RM 35
3 game: RM50
6 game perseorangan: RM95
6 game dua orang atau lebih: RM85 seorang

Tiket Expired Seminggu
Ok, bila korang dah tiket,  korang kena simpan tiket tu elok,-elok,  sebab setiap permainan, dia akan tanda dekat tiket tu,  mainan mana yang korang dah main.

Korang boleh keluar masuk taman permainan. Maksudnya,  korang ambil 4 permainan,  korang baru main 2 permainan,  kemudian korang nak pergi makan dulu. Lepas makan boleh datang semula. Atau pun,  korang nak datang hari lain pun boleh untuk habiskan 2 mainan lagi.. Hah,  bagus kan.  Yela, mainan macam ni kadang ada orang tak tahan,  pening,  muntah.. Hah ni kelonggaran dia bagi..



Meh layan dulu video ni.. Hehehe.. Tengok seronok ke tak seronokla. .Menjerit,  bergelak ketawa main dalam ni. Pastu baca info setiap permainan. .Hehehe. .

Enam Jenis Permainan Di Future Land Fun Zone

Dalam ni ada 6 games yang berbeza. Permainan virtual reality simulators yang menyeronokkan,  ada racing kereta,  menunggang roller costers,  terbang pandu jet dan banyak lagi.. Haritu,  semua permainan nad main. .Hahaha.. Memang syok sangat. Release tebsion dekat sini..Hilang semua masalah..hahaha..

Exo Jet Simulator
Hah,  sebab permainan Exo Jet Simulator ni la, yang nad nak masuk ke Futureland Fun Zone ni.. Hahaha. Tengok dari luar,  orang main,  berpusing-pusing, macam best je,  macam seram pun ada. .Hahaha. .Tapi nak rasa,  kita main jela...




Permainan ni boleh naik dua orang atau seorang. Permainan ni,  kita naik roller coster, ada tembak,  kita kena tembak burung dan tengkorak.  Kalau roller coster tu berpusing,  hah,  kita oun ikut berpusing.. Masa berpusing tu,  ya ampun,  rasa tergantung kita tau.. Hahaha..Nad ni dahla kurus,  rasa terbang je. Mujur ade benda yang tahan kita tu dekat bahu. .hahahha.. Terjerit-jerit nad dengan anak buah..Pedulik apa. .Hahaha. .Yang penting, kena fokus tembak burung tu..sebab ade score nanti.. Kalau main berdua,  tengokla siapa berjaya ye. .Kihkih. .

Fighter  Jet Simulator
Permianan Fighter Jet Simulator ni pun jenis pusing-pusing juga,  tapi ia akan berpusing apabila kita sendiri yang pusingkan. Bukan pusing sendiri.


Fighter Jet Simulator ni permainan seperti kita memandu jet sedang berlawan dengan musuh. Macam pilot,  bawah kapal terbang. .Hah gitu.. Staff akan ajar, mana nak ke kanan,  ke kiri, ke depan,  ke belakang dna berpusing.. Hahahhaa.

Nad ni tau pandu je ke depan, ke belakang je,  kiri kanan je,  bab berpusing, haishh cuak pulak.. Tapi nak rasa macam mana,  hah kita kasi pusingla. .Ada button dia untuk kita berpusing. Kalau musuh kejar,  nak lari dari musuh,  nak rasa macam mana dalam kapal terbnag berpusing,  hah pusingla button grey tu. .hehehee.

VR Family.
VR Family ni bentuk macam kereta. Ada enam tempat duduk. Boleh naik ramai-ramai. Permainan ada yang ekstrem dan tak ekstrem untuk kanak-kanak.. Permainan ni kena pakai spek besar tu.




Haritu, nad naik dengan anak-anak buah nad, kitaorang pilih yang hantu.. Hahaha. .Menyeramkan sungguh. Hantu tu macam betul-betul depan kita. Kereta ni akan bergerak ikut virtual yang ditunjuk. Kita pun akan rasa getaran tu. .Hahaha. .

VR Car Simulator
Yang ni kereta racing. So sebelum main akan pakai spek besar tu, nak bagi kita rasa seperti kita ni pelumba. Kita boleh pilih kereta sendiri,  ada banyak pilihan. Ada tiga view,  dalam kereta,  luar kereta dan ok kita lupa. .Heehe. .Semestinya pilih view dalam kereta.




Memang rasa macam pelumba dah. .tapi kalau ko jadi pelumba betull mesti kemalangan jela.. Pastu kalah. .hahahhaa.. Habis gegar badan ni.

VR Skateboard
Yang ni nad pernah main. Permainan roller coster. Memang seramla roller coster dia. Ada part paling tinggi tu, bila turun,  fuh, boleh tercabut jantung.



Jangan tipu nak pejam mata ye.. Hahaha. .Buka mata sentiasa,baru la dapat rasainya sendiri. Nak pergi roller coaster yang ekstrem, yanng real punya entah bile kan,  so kita main vr je la dulu.

VR Interactive
Yang ni permainan jenis pedang atau pemukul.  Nad tengok permainan ni memang best,  siap ade lagu rancak lagi.. Kalau orang dewasa mesti la bermain yang ekstrem punya. Kena pukul benda kiri kanan,  tunduk la. .Hehehe

Yang ni,  anak kita yang main,  Fariza....heehe.. Nad ingatkan kanak-kanak tak boleh main, rupanya boleh. Sebab Fariza memang nak main sangat yang ni. Dia tenngok orang duk pukul kan.




Tak sangka boleh dia main. Suka la dia. Jadi permainan untuk dia pukul buah la. .Hahaha. .lawak je tengok dia..

Sesuai Untuk Seisi Keluarga/Family Friendly
Nad suka dengan konsep tempat ni, walaupun permainan nampak macam orang besar je boleh main,  tapi sebenarnya kanak-kanak pun boleh main. Untuk kanak-kanak sebenarnya bermula 5 tahun ke atas,  Fariza 4 tahun,  tapi tengok ada permainan dia boleh main,  so kita main la kan.


Pengalaman pertama dia main VR,  punya enjoy dia main. Nad ingat dia takut ke,  nangis ke,  taknak naik dah,  tapi,  nak main je. .Lagipun memang ade permainan yangvtakk ekstrem untuk kanak-kanak,  macam nampak dinosaur,  roller cister budak2..macam tu la.

Yang cermin mata tu,  memangbbesar dekat dia. Ada yang boleh ketatkan,  ade yang tak ngam dengan kepla dia yang comel tu,  jadi kenala pegang.. Hahaha. .Dalam VR Family,  gigih dia pegang. .Hahaha. .Msa VR Skateboard, daddy dia tolong pegangkn spek besr tu.


Antara permainan yang dia boleh main, VR Family,  VR Skateboard dan VR Interactive. Permainan yang skateboard tu,  siap terlompat-lompat dia,  tapi relaks je. .hehhehe. Yang VR interactive, lepas habis siap cakap berjaya,  berjaya. .Hahhaha. .Seronok sangat dia. .

Kawasan Rehat
Dekat sini ade tempat kawasan rehat, ada tempat kerusi untuk lepak kejap. Yela,  ada tu main pusing-pusing,  pening,  jadi boleh rehat.



Ada juga tempat minum kopi. Makanan takda. .Hehehe..

Special Rate For Big Event
Dekat sini,  boleh juga buat event seperti event Harijadi, Corporate team building dan group. Sebab tempat dia besar,  memang sesuai buat event dekat sini,  dan main permainan dekat sini.


Harga dapat murah sikit dari harga package sebenar,  dan boleh main sepuasnya,  unlimited ok.. Syok oo. .Tapi,  kene booking dahulu. Oh,  dia buat hari weekdays je untuk event-event ni.


Best giler weiii.. Datang la sini, have fun dengan keluarga,  kawan-kawan. .Release tension habis. Tempat best untuk hiburan seisi keluarga, bergelak ketawa dengan kawan-kawan dengan bermain teknologi modern sekarang ni.  Kalau korang nak pergi,  boleh ke Sunway Pyramid,
Future Land Fun Zone
F1.20 Sunway Pyramid Mall,
3,Jalan PJS 11/15, Bandar Sunway
47500 Petaling Jaya,  Selangor.
Contact: 012 606 7550

Nak tengok apa yang menarik lagi di Futureland Fun Zone, boleh Layari
Facebook: Future Land Fun Zone
Instagram: Future Land Fun Zone
Twitter: Future Land Fun Zone