hai assalammualaikum

Menu Berbuka Di Bulan Ramadhan: Seafood - Nad memang suka sangat-sangat dengan seafood. Orang cakap hantu seafood la. Lagi-lagi udang dan ketam. Tapi tak pernah lagi makan lobster..teringin oo..dengan isinya yang banyak..penuh..dapat makan memang tak hingat benda lain dah..hehhe..Nampaknya bukan nad sorang je suka seafood, laki den juga suka..hahha..senang hidup sebab suami isteri jenis melantak..hahhaa..kalau makanan seafood seperti udang dan ketam kami berdua memang suka bergoreng, kalau masak berlauk guna ikan dan  makanan seafood yang lain.



Amboi banyaknya lauk..duduk berdua tapi macam duduk beramai je..hehe..nak bagi suami kenyang..hehhe...Hari ini berbuka nad masak ikan masam manis, udang berempah, ketam goreng dan sayur. Ayam percik tu en jejaka mafia pergi beli dekat bazar sebab semalam isterinya cakap nak ayam percik tapi semalam tak dapat jadi die carila hari ni..oh sweetnyer my husband..sejak jadi isteri ni best pulak main masak-masak..hahaha..tu lebih masak ni..kihkih..Kami berdua ni kuruih je tapi makan banyak pulak..hahaha.a.da sakanke..kihkih..takdokla..lauk ni kalau lebih boleh buat untuk sahur..tak membazir..

Alhamdulillah..kenyang sudah...


Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

12 comments so far,Add yours

  1. OMG!! Okay I see the crab first!! Huaaaa paling favourite tuuuu. Bestnyaaa makan seafood!! Terliur!

    ReplyDelete
  2. Bestnya makan ketam... Kalau isinya penuuh lagi best... Goreng pun sodap...

    ReplyDelete
  3. hamboiii..kemain lagi..ecah kalau beli seafood xboleh beli bnyak..asben tak makan seafood..lobster ecah pon xpenah makan..tringinnn..

    ReplyDelete
  4. Byk juga tu utk 2 org... sedap nampaknya

    ReplyDelete
  5. nad pandai masak buat suami tambah syg laa :)

    ReplyDelete
  6. ketam goreng.. ermm terbaek tuh..

    ReplyDelete
  7. Ketam saya tak brapa pandai makan. tapi kalau dah ada isi ketam siap memang sedapla...udang pon nampak menarik tu
    barulah terpikat hati suami

    ReplyDelete
  8. sedapnye tapi fyna alergik ngn seafood. so, mampu tgk je. sobs... sobs...

    ReplyDelete
  9. Perghh meriahnya masakan Nad.... tapi bro tak leh makan macam ni dah .. kena jaga kolesterol ... hoho ..

    ReplyDelete
  10. Wah wah wah ..meriah sungguh masakan Nad ..Tumpang dua kaki boleh hehehe

    ReplyDelete