hai assalammualaikum


Resepi Muffin Dan Air Smoothie Blueberry Yang Mudah Dan sedap - Entry sebelum ni, nad ada cerita manfaat tentang Highbush Blueberry tu, kalau terlepas pandang, korang boleh klik ( manfaat tentang Highbush Blueberry ) ni..Macam tak sangka, buah yang kecil tapi banyak khasiat dia. Selalunya, buah blueberi ni kita suka buat kek dan air. Jadi ni nad nak kongsi, resepi kek muffin dan air smoothie yang menggunakan buah blueberi ni. Resepi ini dikongsi oleh Linora Low, Malaysian fitness icon and health advocate.

Resepi Cauliflower Blueberry Muffin

Bahan-bahannya
- 1/4 cup of bluberrries fresh or frozen.
- 1 1/2 cups tepung manis tanpa gula
- 100g ( weighed ) raw cauliflower florets
- 3 biji telur
- 1 1/2 cups tepung almond
- 1 sudu baking powder
- 4 sudu PB butter
- 1/3 cup coconut sugar
- 2 sudu cinnamon
- 2 sudu chia seed


Cara membuatnya
- Panaskan oven 350F-180C
- Masukkan kesemu bahan kecuali bluberries dalam food processor. Blend sehingga lembut.
- Susun muffin cups. Sapu muffin cups dengan olive oil. Masukkan bahan ke dalam muffin cups dan letak sama rata.
- Akhir sekali, letakkan beberapa buah bluberi ke dalam muffin cup , likes 4-5 blueberi. Kalau nak lebih boleh, tapi nanti tak lawa..hehe
- Bakar dalam oven 20-22 minit.


Tada ni la hasil dia..boleh makan..


Resepi Blueberry Flavored Milk

Bahan-bahan
- 2 cawan blueberi
- 1-2 cawan penuh fat milk/almond milk/coconut milk
- 2 sudu madu
- 1  sudu chia seed

Cara membuatnya
- Campur ke semua bahan dan belnd sehingga galus.


Tadaaa..siaaapp..


Senang kan..boleh cuba..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Sedapnya! Blueberry milk tu nampak sedappp

    ReplyDelete
  2. HELLO


    Sama ada anda seorang usahawan atau pekerja kerajaan, dan anda mahu menjadi bebas dari segi kewangan dan mengembangkan perniagaan anda, inilah peluang anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman jangka panjang dan jangka pendek, proses kami sangat mudah dan mudah. Anda tidak perlu terus bertanggungjawab secara kewangan kepada semua orang, hari ini anda boleh memutuskan bahawa anda mempunyai kebebasan kewangan dan kehidupan yang lebih baik untuk anda dan keluarga anda, kami sangat bersedia memberi anda pinjaman apa pun yang anda perlukan, Kami akan memberikan anda. Jangan merasa seperti menonton orang lain yang berjaya secara kewangan jika anda mahu pinjaman anda ditambah ke ekuiti anda atau memulakan perniagaan anda sendiri, ini adalah peluang anda untuk menghubungi kami hari ini.



    Syarikat: CREDIT FINANCIAL GROUP
    E-mel: (creditfinancialgroup01@gmail.com)
    Whatsapp: +447480724786
    BBM INVITES: {DDA46523}

    ReplyDelete