hai assalammualaikum

Natugee Dan Mrs Malaysia World Didik Wanita Agar Sihat Dengan Gembira - Cakap pasal masalah tekanan, depressi, anxiety ni, kita memang tak boleh lari daripada semua masalah ini. Mungkin dulu, kurangnya penyakit seperti ini, tapi sekarang, ramai yang mengalami tekanan disebabkan faktor persekitaran dan kehidupan yang jauh beza dan lebih mencabar, lagi-lagi bagi wanita.

Tidak kira, mereka yang surirumah atau yang bekerjaya, pasti mengalami masalah tekanan depressi ni. Nad juga kadangkala alami masalah tekanan ini disebabkan terlalu penat denagn rutin harian. Tapi nad buat keputusan untuk lawan supaya tak menjadi bertambah teruk. Korang juga boleh buat.. Kalau tak mampu nak kendalikan sendiri, korang boleh luahkan kepada sesiapa yang dipercayai.


Natugee Dan Mrs Malaysia World Didik Wanita Agar Sihat Dengan Gembira

Baru-baru ni, nad pergi ke majlis Natugee X Mrs Malaysia World di Furama Bukit Bintang bersempena Pinktober iaitu bulan istimewa untuk memperingati dan memberi kesedaran mengenai kanser payudara. Demi tanggungjawab sosial korporat, ‘Healthy Is The New Happy! A Better You Today’ diadakan untuk memperkasakan kesihatan wanita. Ia sebagai dorongan untuk meningkatkan kualiti hidup wanita serta memberdaya peranan penting mereka dalam membentuk pemimpin masa depan demi kehidupan yang aman dan harmoni.

Masalah kesihatan mental dalam kalangan wanita yang jumlahnya semakin hari bertambah angka dan sebab tu kita ni perlu ambil tau bagaimana nak mengatasi masalah ini.


Sesi Pertama
Pada hariti itu, Dr. Linda Mat Hassin telah  memberi pendedahan kepada kami semua mengenai simptom ketidakseimbangan hormon yang memberi kesan kepada kesihatan dan gaya hidup. Dalam badan kita banyak sangat hormon yang akan berubah-ubah. Jadi perasaan, tingkahlaku kita pun akan turut berubah.




Katakanlah bahagian yang paling sukar Pertama
"Beri perhatian dan Rawat Kami"

Hormon boleh menjadi keseimbangan. Bukan Hanya Melakukannya, tetapi lakukanlah Betul

Apa-apa pun, kita kene tau, kita dalam situasi yang macam mana. Sebolehnya rawat dan lakukan dengan betul.


Sesi Kedua
Sesi kedua bersama Puan Rena Rifaee.Merupakan  Ketua Pegawai Eksekutif Natugee Sdn. Bhd yang ditubuhkan beliau pada 2016, kini berpengkalan di Kuala Lumpur, Malaysia dan Singapura. Beliau berusia 37 tahun dan ibu kepada lima cahaya mata.

Puan Rena mendidik wanita mengenai salah tanggapan mengenai produk penjagaan wajah. Walaupun ia bersifat kosmetik namun tidak dinafikan ia antara penyumbang kepada permasalahan wanita. Puan Rena Rifaeeada menceritakan pengalaman dia mengalami depressi dahulu, dan akhirnya beliau bangkit dan kini berjaya mencipta satu produk organik iaitu Natugee.

Menurut Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Natugee Sdn Bhd, Puan Rena Rifaee, seorang wanita memikul peranan yang besar hingga mengabaikan kesihatan diri sendiri.

“Bukan sahaja sebagai isteri dan ibu tetapi dalam masa yang sama mereka juga anak kepada orang tuanya, pekerja atau juga dia memiliki perusahaannya sendiri, dia adalah majikan. ‘Topi’ mereka kerap kali bertukar pakai bererti tanggungjawab yang perlu dilaksanakan juga semakin bertambah. Jika mereka tidak tahu cara untuk mengendalikan emosi dengan baik, ia menyebabkan depresi,” katanya.

Oleh sebab itu, penting untuk setiap wanita memastikan kesihatan sentiasa baik, bukan sahaja fizikal tetapi juga kesihatan mental kerana ia memberi impak ke atas diri sendiri dan mereka di sekelilingnya.

“Besar harapan kami, acara ini dapat mendidik wanita untuk tidak mengambil ringan terhadap kesihatan diri. Contohnya penggunaan produk penjagaan wajah. Kita mungkin tidak tahu bahawa ada sesetengah kandungan di dalam produk kecantikan yang boleh mengganggu hormon, seterusnya boleh menjejaskan kesihatan dalaman mahupun luaran.

Puan Rena ada memberitahu bahawa prdouk kecantikan yang ada di farmasi bukan semuanya organik dan elok untuk kulit. Kalau sebelum nad fikir apa yang ada di farmasi sangat elok untuk kulit tapi rupanya tidak. Jadi seeloknya la kita kene pakai produk natural, organik bagi menjaha kesihatan diri.

“Kami ingin membantu para wanita dengan mencipta kesedaran mengenainya dan seterusnya membina keyakinan dan kekuatan diri dalam menempuh cabaran dunia hari ini,” tambahnya.



Beliau juga ada memberitahu bagaimana cara yang betul nak cek label produk kita tu.



Seterusnya, kene tahu kulit kita jenis yang macam mana.

Sebagai pengasas produk, beliau berkepakaran dalam bidang ini setelah memiliki Diploma in Organic Skincare daripada Formula Botanica, United Kingdom. Puan Rena amat menitikberatkan bahan dan formulasi, seiring dengan matlamatnya untuk menghasilkan produk yang ringkas tetapi berkesan dan selamat digunakan.


Dan akhirnya terhasil la produk Natugee. Natugee, jenama produk penjagaan wajah berasaskan organik, dilancarkan pada Ogos 2017, tanpa pewarna buatan, serta tidak ada paraben, SLS & SLES, dan juga tiada wangian buatan supaya terdapat kesan berbahaya sambil meningkatkan tekstur dan nada kulit dari semasa ke semasa. Mereka komited untuk menghasilkan produk berkualiti tinggi. Sangat selamat untuk digunakan. produk ni ada empat, iaitu Deep Cleansing Lotion, Advanced Vitamin C Treatment, Anti aging Power Moisturizing dan Happy Skin Mask.


Mereka juga ada jenis kecil, jenis sample produk. Kot kalau nak cuba, boleh cuba yang sample dahulu.

Nad ada try masa tu, memang sangat menarik produk ni.


Macam pencuci dia, tidak berbuih dan lembut pada tangan. Pencuci yang elok sebenarnya pencuci yang kurang buihnya.

A creamy, silky, emulsion-based cleanser carefully formulated with a blend of powerful age spot reduction, skin lightening and barrier repair vitamin B3 to boost the production of ceramides and fatty acids.

It melts into pores, gently exfoliates and remove daily grime, lifting out the impurities and soothing the skin.

- No more dryness or tight feeling after cleansing.
- Skin feel exceptionally clean, smooth and soft.
- Your skin will have a dewy healthy glow.
- Rebalances skin’s natural pH.
- Replenish skin’s natural oil and combat hyperpigmentation.
- Brighten and even skin tone.



Kemudian, pakai Vitamin C. elok untuk kurangkan kedut, masalah di muka, dan macam-macam lagi.

This advanced multi-action serum treatment is formulated with skin-brightening, pigment-lightening and anti-aging botanical extracts, actives and potent doses of Vitamin C to target uneven skin tone, spots, scars or other types of hyperpigmentation.

This treatment works in a three-step approach: Brighten, Regenerate and Protect.

- Lighten hyperpigmentation, spots, and scars.
- Skin will be supple and have a youthful radiance.
- Improve skin tone, red marks, and skin texture.
- Improve the appearance of enlarged and congested pores.
- Skin feels smoother, more precise and looks younger.


Jangan lupa pakai Moisturizing dia.

Our Anti-Aging Power Moisturizer is an elixir of youth, harnessing remarkable anti-aging ingredients from all over the world to reverse time on your skin. It is packed with doses of potent anti-aging ingredients so powerful to rehydrate tired, dull skin and to reduce signs of aging.

- Skin looks and feels supple, firm and radiant.
- It helps preserve skin’s moisture content for a youthful appearance.
- Hydrates dry and dehydrated skin.
- Skin looks healthier and glowing.

Produk ni memang kurang bau, tak berapa wangi. Tapi memang best. Kulit rasa lembut je.


Ada juga mask. Mask boleh diguna dua atau tiga kali seminggu.

You can often tell the state of your health by looking at your skin because the appearance of your skin and your state of health are tied together. Every day your skin may be bombarded with airborne pollution, which can contain heavy metals, radiation, and harmful chemicals. These pollutants can clog your skin, causing the formation of free radical cells, blackheads, pimples and enlarged pores.

One of our main ingredient Zeolite can draws, traps and removes these pollutants. The bitter, astringent taste in green tea comes from the tannins it contains. These compounds can shrink your pores and reduce your sebum (natural skin oil) production and leads to a less oily complexion without the harshness of chemical ingredients in the most commercial product.

The mask will help to:
- Improve firmness and elasticity
- Shrink enlarged pores, tone, tighten and refine
- Clear blackheads, pimples, and acne
- Lighten and brighten skin


Natugee menggabungkan bahan terbaik tanpa memberi kesan sampingan untuk kesan jangka panjang. Hasilnya ia dapat memperbaiki tekstur kulit, menjadikan wajah lebih berseri dan tona wajah lebih serata

Untuk maklumat lanjut berkenaan produk ni korang boleh ke
Facebook: https://www.facebook.com/natugee/
Instagram: https://www.instagram.com/natugee/
Website : www.natugee.com




Nad diberi dua produk pada haritu untuk dicuba..Terima Kasih Natugee

Acara Kemuncak ‘A New Formula For Happiness!’  

Acara kemuncak ialah forum ‘A New Formula For Happiness!’  yang membincangkan mengenai kesihatan kulit, hormon, pengurusan stres dan kesihatan mental. Ia melibatkan empat ahli panel iaitu Puan Rena Rifaee, Dr Linda, Datin Harveen Kaur ( Mrs Malaysia World 2017 yang kini adalah Pengarah Kebangsaan Mrs Malaysia World 2019 ) dan Datin Diana Danielle seorang artis yang popular.


Banyak yang dikongsi semua panel berkenaan isu mental wanita ni. Lagi rasa terkesan bila mendengar cerita Puan Rena Rifae dan Artis Datin Diana Danielle. Mereka berdua ni pernah mengalami depressi, dimana penyakit ini semakin hari semkin meningkat di kalangan wanita.

Seperti Artis Diana Danielle, dia menceritakan kisahnya, bagaimana beliau mengalami masalah penyakit kemurungan atau Anxiety Disorder. Ingat jadi artis senang, tak ya, banyak sangat kerja yang dilakukan. Disebabkan kesibukan kerja, dan dan pada masa yang sama, waktu itu beliau sertai lumba kereta. Keadaan dalam kereta yang panas, takda aircond, udara tak cukup, menyebabkan dia sukar tidur, susah untuk bernafas. Lagi dengan urusan rumahtangga menyebabkan dia menjadi semakin tertekan. Sehingga terpaksa merujuk ke hospital. Mujur, kesihatan Diana semakin pulih kerana mendapat sokongan dari keluarga, anak-anak dan rakan rapat.

Nad paling suka apa yang dikatakan oleh Datin Harveen Kaur ( Mrs Malaysia World 2017 yang kini adalah Pengarah Kebangsaan Mrs Malaysia World 2019 ) dimana, beliau ada berkata, kalau kita nak jauhkan daripada masalah tekanan, depressi, masalah mental ni, keluarlah daripada zon yang selesa yang selalu kita buat. Buat perkara lain, yang boleh menceriakan hidup kita.

Melalui perkongsian ini, nad banyak ambil tahu, sebab nad sendiri mengalami masalah itu. Penyakit mnetal, dpressi atau anxiety jika tidak dirawat boleh menjadi bahaya. Sokongan dari orang sekeliling amatla penting dan sesekali lakukan perkara yang diluar zon selesa kita. Bila rasa tekanan tu, cepat-cepat fikir benda yang menggembirakan atau mencari seseorang yang boleh dipercayai. Jangan pendam..Banyak sangat input yang nad dapat haritu.


Video event pada masa itu..


The Asian Parent 
Rasa bertuah dapat pergi event seperti ini. Terima kasih kepada The Asian Parent, jemput nad datang ke event ini. Event seperti ini memang bagus untuk wanita di luar sana, mengambil tahu berkenaan penyakit Anxiety, Depressi yang kita sendiri kadang mengalaminya tanpa kita sedar. Dan lagi penting, dapat mengenali produk penjagaan muka menggunakan bahan semulajadi. Semua ni perlu diambil tahu untuk gaya hidup yang sihat sepanjang masa.


Korang boleh download apps The Asiant Parent My, sbeab dekat situ banyak info menarik, contest, perkongsian ibu-ibu dan banyak lagi.


Terima kasih juga kepada semua sponsor yang lain. Banyak juga dapat hadiah haritu. Antaranya
1. Natugee Deep Cleansing Lotion 20ml & Natugee Happy Skin Mask
2. Narinar Aromatheraphy Oils
3. BondaHaven Spa
4. Jamu Tun Teja MEKAR Breast Herbal Firming Cream (For Moms only)
5. Lovera Magic Jelly Baby - Multipurpose Gel for baby skin
6. Wirdora Rivoli Swarovski Brooch Set
7. Eori Eczema Wonder Skin Oil
8. SnowDrop Dry Flux Thin Liner
9. CHIIO by The Nitty Gritty - Decoration redeemable for a birthday, anniversary or event

BondaHaven Spa Relaxing Aromatheraphy Rollers
Suka sangat dengan Bondahaven Relaxing Aromatheraphy Rollers. Bau lavender yang menyenangkan. Nad pernah pergi ke spa Bondahaven, korang boleh baca dekat SINI. Best sangat pengalaman dekat situ.


Bondahaven Relaxing Aromatheraphy Rollers formula aromaterapi ini menggunakan 100% minyak pati tulen untuk yang menenangkan dengan bauan lavender, menaikkan suasana dan mengimbangi sekeliling. Setiap minyak yang dipilih untuk keberkesanan dan keupayaannya untuk mengimbangi suasana hati dan emosi sambil meningkatkan semangat.

Nak tau lebih anjut boleh layari https://bondahaven.com/

Wirdora Rivoli Swarovski Brooch Set
Wirdora Rivoli Swarovski Brooch Set ni memang membuat nad tersenyum.hehee. Mana taknya tak sangka dapat brooch dibuat dari batu swarovski.. berkilau dari jauh. Siap ada warranty. Nad dapat Set Daisy Fuschia.



Wirdora ™ adalah jenama aksesori tudung terkemuka di Malaysia, menggunakan kristal Swarovski tulen yang diimport dari Austria. Ditubuhkan oleh Wirdalina Tauhed pada tahun 2016 di bawah Amishary Sdn Bhd. Wirdora menawarkan pelbagai reka bentuk yang berpatutan untuk melengkapkan jenama tudung premium di pasaran. Selain itu,mereka menawarkan pelbagai aksesori tudung termasuk pin tudung, bros, dan cincin.

Info lanjut boleh layari http://shop.wirdora.com/

Narinar Aromatheraphy Oils
Narinar Sidrie telah memenangi 2018 Readers' Choice Award for Best Baby Therapy Essential Oil oleh Majalah Baby Talk & Mama Papa!


Aroma yang menenangkan sangat sempurna untuk tidur yang berkualiti. Juga terbaik untuk menenangkan perasaan anak-anak dalam kenderaan dalam perjalanan panjang yang meletihkan. Aroma epal hijau & bunga Chamomile yang diadun dalam Narinar Sidrie ini mampu melegakan pening kepala yang kronik dan menyeimbangkan emosi.

Pati minyak bidara dalam Narinar Sidrie ini pula meningkatkan kualiti tidur kerana baunya sungguh menenangkan. Sangat mudah di bawa kemana-mana dan mudah di gunakan hanya dengan terapi urutan di titik tertentu dan aroma segar yang menenangkan.

Info lanjut boleh layari https://narinar.com/

Lovera Magic Jelly Baby - Multipurpose Gel for baby skin 
Dirumus khas untuk bayi dengan kulit sensitif.



Bahan-bahan semulajadi: Aloe Vera, Cucumber, Chamomile & Almond Sweet

- Melegakan kulit sensitif
- Rawat cap cradle
- Serbaguna dari kepala ke kaki
- Kurangkan ketidakselesaan pada kulit
- Membasmi kegatalan, ruam, kekeringan
- Rawat mozzie
- Kurangkan kemerahan
- Mencegah dan melegakan ruam lampin
- Bahan-bahan hipoalergenik
- Juga sesuai untuk orang dewasa dengan kulit sensitif super

 maklumat lanjut boleh layari https://www.lovera.com.my


Eori Eczema Wonder Skin Oil
Selain itu ada juga EORI telah merumuskan kuasa merapikan minyak terapeutik semulajadi untuk mewujudkan lapisan pelindung yang sangat melembapkan dan membantu melegakan kulit kering, gatal, meradang. Tidak berminyak, membantu menguatkan fungsi penghalang semulajadi kulit, dan untuk memulihkan keadaan kulit secara serentak, untuk menenangkan, dan memperbaiki kulit merah seperti ekzema. Ia ringan dan mudah diserap. Lebih detials boleh ke www.eorigroup.com

Dan lain seperti Jamu Tun Teja iaitu MEKAR Breast Herbal Firming Cream. Nak tau lebih lanjut boleh tengok di https://www.instagram.com/jamutunteja_hq/?hl=en

Ada juga  SnowDrop Dry Flux Thin Liner ( https://www.snowdrop.com.my/products/dry-flux-thin-liner-145662 ) dan


CHIIO by The Nitty Gritty Decoration redeemable for a birthday, anniversary or event Plant. Kalau nak cari palnt untuk majlis boleh ke https://www.facebook.com/chiiobythenittygritty/

Tidak lupa juga, jutaan terima kasih kepada Furama Hotel Bukit Bintang menyediakan tempat event dan makanan yang sedap


Tak lupa juga kepada Waka Waka Playland. Anak happy dapat bermain dekat situ. Nad ada buat entry berkenaan Waka Waka Playland. Korang boleh baca di https://www.miszrockers.com/2019/10/hari-minggu-yang-ceria-di-waka-waka.html . Bolehla bawak anak-anak ke sini..mesti diaornag enjoy.

Hari tu memnag hari anak bergembira dan mommy relaks kejap..hehee

#theAsianparentMY #furamahotel #Natugee #HappyHealthy #MrsMalaysiaWorld #wirdora #jamutunteja #takkanjamuhilangdidunia #BetterSkinLovera #bondahaven #eoriwonderskin #weareunitedagainsteczema #dropoflove #wakawakaplayland
SHARE 6 comments

Add your comment

  1. Macam best je produk natugee ni sb guna bahan organik, boleh cuba nanti ni..maklum makin umur meningkat makin byk kedut kat muka ni.:)

    ReplyDelete
  2. Menarik produk nie Nad.. bestnya dapat cuba..

    ReplyDelete
  3. Mcm2 produk ada ye, siap ada talk lg

    ReplyDelete
  4. Sekarang senang nk dptkn produk yg organik dan bebas dr bhn merbahaya kan..

    ReplyDelete
  5. Wah macam best je semua produk Natugee ni. Yang penting bebas bahan kimia merbahaya dan ia organik

    ReplyDelete
  6. Great artcile, however it would be better if in future you can share more about this subject. Continue posting. If you're looking for the best things to do in the world, Things to do has something for everybody! From adventure to culture, food to history .

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2