hai assalammualaikum

GoMini Elektrik Double Breastpump Pigeon ber Keselesaan Kepada Ibu Menyusu - Bagi mereka yang bergelar ibu, semestinya tau bahawa susu ibu adalah susu yang terbaik sekali untuk anak. Susu ibu sememangnya susu yang lengkap dengan nutrisi dalam memberi antibodi yang kuat kepada anak. Breastpump ni memang salah satu barang yang patut ada dalam senarai keperluan setelah menjadi ibu.

Bagi mommy yang duduk di rumah, tiada masalah untuk pam susu tu, tapi yang menjadi masalah ialah mommy yang bekerja. Ramai nad dengar masalah mereka yang bekerja ni, sukar untuk mengepam susu kerana tiada tempat yang specific dan terpaksa menyorok-nyorok. Lagi satu brastpump tu sendiri yang sangat besar dan memerlukan beg lain untuk membawanya.



GoMini Elektrik Double Breastpump Pigeon ber Keselesaan Kepada Ibu Menyusu

Disebabkan memahami situasi mommy yang bekerja, yang memilih untuk bekerja dan menjadi ibu, Pigeon telah mencipta GoMini Electric Double Breast Pump, alat susu ekspres susu yang disesuaikan untuk menjadikan penyusuan susu lebih mudah dan lebih mudah. Nad sendiri tertarik dengan produk terbaru Pigeon breastpump GoMini ni sebab ia sangat padat, ringan, dan mudah alih. Dengan bentuknya yang kecil, GoMini mudah dimasukkan ke dalam apa jenis beg seperti beg tote dan beg tangan dan juga mudah dibawa ke mana sahaja walaupun dalam penerbangan.


Memang kecil GoMini ni, bentuknya seperti powerbank..hehee... Berat hanya 145g 9 bersamaan dengan 8 biji buah strawberi ), GoMini membenarkan ibu-ibu yang menyusu yang bekerja untuk pergi kesesuatu tempat sambil mengepam dengan selesa. GoMini mudah beralih antara Mod Stimulasi dan Expression dan mempunyai operasi satu tangan intuitif untuk kebolehgunaan yang lebih besar.


Walaupun kecil, tapi GoMini boleh digunakan sama ada untuk satu pam atau dua pam sekaligus.

GoMini Electric Double Breast Pump ini telah memenangi 3 anugerah cemerlang diatas inovasi produk breast pump. Antara Red Dot Design Award (dianugerahkan di German), Good Design Award (Japan) dan Good Design Award (Singapura).


Menurut Mr. Gouichi Koizumi. Pengarah Urusan Pigeon Malaysia:
'Established in Japan since 1957, Pigeon has constantly been a forerunner in the production of innovative, high quality products to help mothers enjoy every step of motherhood. GoMini is the result of Pigeon's efforts to enhance a mother's milk expressing experience while helping her to achieve better work life balance'

'Pigeon is constantly innovating to develop better and more efficient ways to help nursing mothers enjoy their breastfeeding journey. GoMini is a multi-award winning product that will play a critical role in helping working mums on the go sustain breastfeeding beyond six months'Jed Chow, Marketing Manager of Pigeon Malaysia.


Event dimeriahkan dengan dua orang mommy yang bekerja dan menyusu ibu. Nad kenal seorang je, iaitu Sarah, seorang pelakon. Tak sangka dah nak masuk empat orang anak..huhu. Dua orang mommy ni telah menggunakan GoMini Electric Double Breast Pump dan berkongsi tentang kehebatan breast pump ni. Mereka berkata dengan menggunakan GoMini, mereka dapat pam susu dengan cepat dan pam di mana sahaja walaupun di dalam kereta.

Lawak diaorang ni, berlawanan masing-masing, bercerita betaap bagusnya GoMini ni.


Program diteruskan dengan perbincangan antara Puan Indra Balaratnam (Diet Konsultansi) dan Mr Paul Jambunathan (Consultant Clinical Psychologist - Maternal Mental Health).




Seterusnya, demo masakan dari Puan Indra Balaratnam. Makanan sesuai untuk ibu menyusu. Makanan yang sangat berkhasiat. Makanan yang dibuat ialah Bircher Mule, Wholegrain Salmon Casserole dan Avocado & Bean Dip With Tempeh Chips.


GoMini Electric Double Breast Pump ini dijual pada harga RM429 seunit. Ianya boleh didapati di semua Outlet Happikiddo, kedai barangan bayi serta kanak-kanak dan juga farmasi.




Pigeon menawarkan kedua-dua elektrik (GoMini Double Breast Pump, Pro Breast Pump Pro & Electric Portable Breast Pump) dan pam payudara manual untuk memenuhi keperluan ekspresi ibu yang berbeza. Untuk memastikan tidak ada susu yang membazir, Milk Saver Pump yang baru dilancarkan supaya susu ibu yang berlebihan dapat ditampung supaya tiada pembaziran susu.


Nikmati kemudahan menyimpan susu ibu yang dinyatakan dalam Pigeon's Storage bags, Slim and Wide-Neck Storage Bottles, or Cooler Bag hich acts as a portable fridge. Apabila masanya untuk memberi makan bayi anda, ambil kesempatan daripada Pigeon's Bottle dan Food Warmer Pigeon untuk memanaskan susu dan makanan bayi. Pigeon juga menjaga puting anda dengan Krim Perawatan Nipples yang dibuat dari lanolin tulen 100% untuk melegakan kulit retak, Niplle Puller mengeluarkan puting beliung rata atau terbalik, Nipple Shield untuk melegakan puting beliung, dan Honeycomb Breast Pads yang memenangi anugerah untuk mencegah kebocoran.
SHARE 20 comments

Add your comment

  1. ibu2 mnyusu elok join program mcm ni..utk support mereka. best!

    ReplyDelete
  2. ibu2 mnyusu elok join program mcm ni..utk support mereka. best!

    ReplyDelete
  3. Akk pn dulu pkai double pump.. Thn smpai ank 3..

    ReplyDelete
  4. Comel breastpump dia..harga pun reasonable sgt.

    ReplyDelete
  5. tu nadia aqilah kan....suka dia...comel ngat breast pump punnnn...heheheh

    ReplyDelete
  6. Menariknya goMini gini. Senang aih nak bawa kemana². Penting sgt ntk ibu²

    ReplyDelete
  7. Cantik alatan ni. Memamng bagus utk membantu ibu2 kan.harga pun kira ok jgk tu

    ReplyDelete
  8. Satu kemudahan oleh para ibu di luar sana. Harga pun boleh tahan juga. hehe

    ReplyDelete
  9. Wow! Boleh tahan juga harganya ya sebab branded la katakan. Piqeon memang terkenal keluarjan produk berkualiti.

    ReplyDelete
  10. Eh. Boleh la nak share dengan kengkawan Rawlins yang masih menyusu baby. Depa siap bawa beg asing untuk breast pump. Dah ada nie, mudah dan senang nak bawa ke mana2 kan

    ReplyDelete
  11. Comel breastpump go mini ni kan? Harga pon berpatutan dengan pasaran sekarang. Lagipun produk keluaran Jepun selalu tak menghampakan.

    ReplyDelete
  12. Before ni tak pernah guna breastpump sebab direct je tapi sangat penting utk yg bekerjaya, cute and comel je breatspump ni

    ReplyDelete
  13. Breast pump nie mmg unik malahan mudah dibawa ke mana sahaja.. Nnti AM nak rekomen pd adik ipar AM.. Dia pun tgh breast feed.. Jadi mmg sesuai n dia mmg dok tercari pump yg sesuai

    ReplyDelete
  14. makin trendy sekarnag ni breastpump. dulu2 punya besar gedabak. sesuailah kalau kecik2 je sekarang ni, mudah nak bawa. saya setia dengan medela je selama 10 tahun ni. tapi ok juga kalau ada pigeon ni pun bagus

    ReplyDelete
  15. Makin kecik breast pump sekarang. Mmg mudah nak pump. Dh xde complain kata berat lagi. Igt dulu masa anak 1st, budget takde g beli yg besar berat tu.. walaupun compaint berat tapi gagah jugak bawa g ofis..

    ReplyDelete
  16. Bagus info mcm ni . Sesuai utk suami jgk baca, supAya senang nk bantu isteri dptkn susu utk anak. Memang susu ibu jgk terbaik dari susu segera tu kan

    ReplyDelete
  17. Alahai... Comey nya! Beruntung nya MakMak zaman sekarang. Banyak sungguh peralatan yang cantik comel boleh bawak ke mana-mana. Buh dalam handbag pun muat jerr

    ReplyDelete
  18. bagus lah. dulu nak cari breastpump yang sesuai tidak semudah hari ini. yang betul betul ada brand mahal pula. kalau yang murah cepat sangat rosak. thanks pigeon.

    ReplyDelete
  19. Penting ya breastpump nie rupanya. Dulu jarang lah dengar pasal breast pump tp makin lama makin ramai yg guna and mmg kena ada. Kne banyak belajar lg nie

    ReplyDelete
  20. Semakin hari semakin banyak penambahbaikkan produk breastpump ni...dulu2 susah nak dptkan yang sesuai...nice sharing..boleh juga cadangakan pada kawan-kawan yang menyusu baby...

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2