haii..assalammualaikum...
arini semua family aq berkumpul..biasalah..sok dah weekend..blik umh mak la..
meriah la..kecoh riuh..sume de..tunggang terblik pun da...
lagi2 dgn adanya ank-ank buah ku..yang semkin membesr..dengan perngai yang berlainn..
yang penting HapPy...hhhehee..tu yang syok..kalo sunyi je mn syok kaann..
kira smela family aq dengan family IskanDar...

ooppssss..spe family iskandar tu erk..heheehhe..
fmly iskandar ni bukannyer sedra mara aq..tapi ia adalh sebuah cerita di astro prima..
ni la cerita kedua yang aq suke tgk..family ni besr..mcm fmly aq...
tapi fmly iskndar ni lg bgus...ade ape2 hal je diaorg msti blik umh mak diaorg..
kisahnyer mak jah iaitu mak kepada 5 orang ank dan mempunyai 4 menntu..tapi isteri abng long dah xde..tinggal la 3 menntu..setiap hari ceritanyer lain-lain..cerita ni mcm x gune skrip..sebb diaorg mcm men ckp je..huhu..sporting..mcm perkara tu benar2 berlaku..cerita ini diarahkan oleh Syed Khairul Fariz Syed Khairuldin.



pelakon-pelakonnya

Mak Jah/ Kismah Johar
Mak yang tegas dalam semua aspek tapi sangat menyayangi anak-anaknya. Jika ada anak yang tidak penuhi kemahuannya,mak akan cepat merajuk.

Abang Long/ Aziz Iskandar(Hilal Azman)
seorang duda. Anak perempuannya berusia 9 tahun tinggal bersamanya.Tinggal bersama maknya atas desakan adik-adiknya yang risau akan rumah maknya yang tiada lelaki."Abang Long selalu beralah dan dia sanggup berkorban tinggal bersama Mak Jah kerana adik-adiknya yang lain mempunyai keluarga sendiri.
 
Abang Ngah/ Azman Iskandar( Sobri Anuar)
  seorang Pendiam, ikut sahaja kata mak. Anak kesayangan Mak katakan.dia berkahwin dengan  minah salleh -Kamariah Abdullah dan tak tamat belajar dan tidak disukai mak jah..untuk menambat hati mak mertua kay terpksa menurut segala arahan maknya.Kay atau Kak Ngah adalah seorang wanita yang sensitif serta hyper dalam kehidupan sehariannya baik sebagai isteri, wanita bekerjaya mahu pun menantu.Mempunyai dua orang anak lelaki.

 Achik/ Azura Iskandar/ Kak Teh(Anita Baharom)
 Seorang Peguam.Suami bernama Kamal(Azhar Sulaiman).Mempunyai sepasang cahaya mata. . Suka bertanya apa sahaja kepada suaminya.

 Alang/Azlan Iskandar (Zain Ruffedge)
Berkahwin dengan janda anak 1 iaitu Nur.dia masih cuba memenangi hati anak tirinya  Jojo yang tidak suka akan kehadiran bapa baru disisi mamanya.

 Acu/ Adibah Iskandar(Hiera Hassan)
Anak bongsu. Agak garang dengan anak-anak buahnya. Sebab tu,abang-abangnya selalu rujuk kepada dia untuk mendisplinkan anak-anak mereka yang degil. Paling memahami dan mengenali sikap ibunya. Sering membuatkan maknya merajuk namun segala hujahnya akhirnya disetujui oleh abang dan kakaknya.




Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

0 comments so far,add yours