hai assalammualaikum..

pejam celik pejam celik dah nak masuk bulan Ramadhan..esok dah puasa weii..ni lah first time berpuasa time bekerja..tapi bila kita bekerja sekejap je masa berlalu..takdalah kita membuang masa kan..masa berpuasa ni la kita perlu melakukan aktiviti yang berfaedah..kerja tetap kerja..puasa kene juga..tiada alasan tidak berpuasa disebabkan penat bekerja..puasa itu wajib kecuali hal-hal tertentu..bagi yang berupaya..silalah jangan bagi alsan..nak dapat puasa penuh adalah sesuatu yang diinginkan oleh semua orang lagi-lagi bagi perempuan..heheh..

apa itu puasa erk??..meh kita study balik..." Puasa menurut bahasa adalah menahan. Menurut syariat islam puasa adalah suatu bentuk aktifitas ibadah kepada Allah SWT dengan cara menahan diri dari makan, minum, hawa nafsu, dan hal-hal lain yang dapat membatalkan puasa sejak terbit matahari / fajar / subuh hingga matahari terbenam / maghrib dengan berniat terlebih dahulu sebelumnya".


 selamat bersahur..jangan lupa baca niat 


Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

11 comments so far,Add yours

  1. Assalamualaikum nadia, selamat berpuasa ye. hehe

    ReplyDelete
  2. sheila..selamat berpuasa...jom sahur sok pagi..hehe

    ReplyDelete
  3. Selamat berpuasa, Nadia..

    ReplyDelete
  4. Salam Ramadhan dan selamat berpuasa akak.. ^^

    ReplyDelete
  5. Salam Ramadhan kepada semua..jangan tinggal- pose..bagi perempuan ada sebab-sebab tertentu..hehe

    ReplyDelete
  6. selamat berpuasa nad,,, saya sayang nad. so nak kena belnja mcd utk saya berbuka. lalalaa

    ReplyDelete
  7. selamat berpuasaaaaa dearrr! :)))

    ReplyDelete
  8. selamat berpuasa nad :)
    lambat wish..hehe

    ReplyDelete
  9. Salam Ramadhan Nad ^^ tak lama lagi nak raya dah! Hehe~

    ReplyDelete