DECO-DECO RAYA DI PEJABAT

in , by Nadia Johari, 01:00:00
hai assalammualaikum..

Alhamdulillah sudah 25 Ramadhan kita berpuasa dan lagi 5 hari kita hendak menyambut Aidilfitri. Aidilfitri disambut sebagai suatu kemenangan bagi orang yang dapat mengerjakan ibadah puasa Ramadan dengan sempurna. Kemenangan itu bukan saja menang kerana berjaya mengawal nafsu makan dan minum selama sebulan pada siang hari sepanjang Ramadan, malah kejayaan menghalang diri daripada melakukan perkara dilarang, di mana jika dilakukan akan terbatal puasanya. Kerana itu Allah menganugerahkan satu hari untuk kita sama-sama meraikan kejayaan daripada kemenangan itu.Perginya Ramadhan datangnya Syawal.

Selalunya seminggu sebelum perayaan menjelma, suasana persiapan menjelang Aidilfitri telah dirasai. lagi-lagi pusat membeli-belah. semestinya akan mengadakan jualan murah dan masa tu la korang akan mula bershoping sampai tak hingat dunia..hahah..Pusat membeli belah juga akan dihiasi dengan tema Aidilfitri. Lagu-lagu raya juga akan diputarkan di radio dan di televisyen. Tak lupa juga di pejabat..semestinya pekerja ingin merasaihari raya ini seperti aku..hhhaha..

 
semangat nak beraya tu dah ada..nak kerja pun hati senang bila tengok dekorasi raya ni..(senang ke macam tak sabar je nak cuti bila tengok dekorasi raya ni). Nak amik mood raya dulu, amikla dekat tempat keje. Masing-masing bertukus lumus membuat dekorasi ni..hah yang ni depan pintu..orang masuk je mesti ucap SELAMAT HARI RAYA...hahaa...sebab dah nampak lambang tu dekat pintu..nah belum masuk opis lagi..

 
tadaaa,,ni pintu masuk bilik bos dan bilik meeting..kad raya di hias ditepi-tepi dinding bagi mencantikkan lagi dinding yang kosong tu..hahha..kalau boleh nak lekat keliling pintu..tapi macam over plak..hahaha...Semangat raya tu dah semakin membuak-buak..masa dekorasi ni siap pasang lagu raya lagi..sambil nyanyi lagu ramai-ramai..syiookkk ooo


hah..ni port yang paling best..dekorasi yang paling cantik...siap ada pelita lagi..tapi tak boleh bakar..habis terbakar opis gua nanti oiii...si john tu dakh mula main mercun..selalu buat orang terkejut je..best kan..tak sabar nak raya...huhu..isnin ni ada majlis berbuka puasa dekat opis..yeeahahh...makan..makan..dan makan...
SHARE 2 comments

Add your comment

  1. Amboi, dah tak sabar no. Di pejabat sekolah saya pun dah gantung lampu lip lap dan kad raya. Memang terasa kemeriahannya.

    ReplyDelete
  2. Hamboi tak sabar ni nak raya. Siap dah hias2 bagai! ^^

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2