hai assalammualaikum

Resepi rendang : Pertama Kali Maak Rendang Ayam - Sejak dah berkahwin ni keinginan suami mesti diturutkan..yela kalau tak buat kang dia majuk.. Setiap tahun Aidilfitri , rendang menjadi keutamaan sisi keluarga, tapi bukan nad, keluarga nad tak pernah masak rendang.. Mak nad selalu masak ayam kicap, sambal kacang, sayur lemak dan lontong.. Lepas tu selalu munjung..tradisi orang jawa.. Berlainan dengan jejaka mafia, setiap tahun Hari Raya rendang menjadi kwajipan santapan mereka sekeluarga..jadi jejaka mafia suruhla nad buat..

Dalam hati..makk aih cek tak pernah masak rendang..seriuss oiitt..tak pernah.. Nak taknak kene buat jugak.. Sebab dia akan rasa lain kalau takde rendang.. Jadi taknak hilangkan mood dia, nad pun masakla..sayangbsuamii oitt..hehehe.. Mulalah cari resepi dekat youtube..dekat en google..last-last resepi mintak dekatbisteri adik ipar..isteri adik ipar pun bagi...nasib baik lengkap..senang dan mudah..


Inilah rndang pertama buatan ku..bahan-bahan semua jejaka mafia yang pergi beli..nad tukang masak je.. Nad buat lepas berbuka puasa sebab takut nanti tawar sebab tak dapat rasa masa puasa..hehehe.. Dah siap bagi jejaka mafia rasa..pergh terseyum nad bila dia cakap sedap..alhamdulillah..menjadi gak rndang aku yang pertama ni..hehe.. Sok raya uitt..

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

1 comments so far,Add yours

  1. kan bila dah kawin ni semuanya pertama kali nad.
    alhamdulillah
    lama lama nnti dah biasa la tu,,
    ooo.. nad jawa ye..

    ciksu kemarin buat rendang pedas ayam tua. buat lepas zhor.
    garam gula campak je masak masa berbuka baru rasa.alhamdulillah. cukup rasa.. :)

    ReplyDelete