MADU B SERIES MADU YANG TERBAIK

in , , by Nadia Johari, 14:35:00
hai assalammualaikum


Madu B Series Madu Yang Terbaik - Madu ialah sejenis manisan dihasilkan oleh lebah menggunakan nektar bunga. Penggunaan madu dalam sejarah manusia sudah berlaku sejak dahulu kala lagi. Ia digunakan dalam pelbagai jenis makanan dan minuman sebagai pemanis dan (bahan) perisa. Rasa madu berbeza berdasarkan sumber nektar yang dipungut. Hari ini madu lebah dianggap penting dalam industri penjagaan kesihatan yang meliputi setiap lapisan masyarakat tanpa mengira usia.

Seperti yang korang tahu, madu lebah mempunyai khasiat yang sangat tinggi dan berupaya mencegah pelbagai jenis penyakit. Nak cari madu yang bagus dan asli, Madu B Series la jawapannya. Kelebihan Madu B Series tidak perlu dipertikaikan lagi. Madu B Series ini ada yang asli dan ada yang campuran. Madu B Series adalah madu buatan Malaysia.Terdapat tiga jenis madu dalam Madu B Series ini iaitu
1) Madu B Asli (tanpa campuran)
2) Madu B Asli dengan herba Zafaran
3) Madu B Asli dengan herba Zafaran & Habatus Sauda ( 3 dalam 1)

Ingin mendapatkan Madu B Series boleh hubungi/ whatssup
Faizul-  01115354445
Siti-  01137943782


MADU B ASLI ( tanpa campuran )

RM 9.80
Asli bermaksud tidak dicampur dengan apa-apa bahan lain. Madu bukan sahaja enak dimakan begitu sahaja, tetapi juga madu boleh digunakan di dalam hidangan mahupun minuman sebagai pengganti gula. Oleh yang demikian, pengamalan madu lebah boleh memberikan khasiat kepada pengamalnya. Pengamalan Madu B Series yang berterusan dapat mencegah penyakit.

 Khasiat Madu B Asli
1. Menambahkan stamina
2. Menjadi sumber tenaga
3. Meningkatkan metabolisme tubuh
4. Mengandungi agen antioksidan yang tinggi
5. Melancarkan peredaran darah
6. Mengurangkan kadar kolesterol dalam darah
7. Melancarkan sistem pencernaan
8. Meningkatkan semangat seksual / tenaga batin
9. Mengubati luka
10. Menjadikan kulit lebih licin dan halus


MADU B ASLI DENGAN HERBA ZAFARAN

RM 21.00
Zafaran merupakan salah satu rempah yang paling mahal di dunia yang diperoleh daripada stigma kering daripada bunga saffron juga dikenali sebagai Kesar atau Kumkumapoo (di India). Rempah ini dianggap sebagai rempah emas kerana ia tidak hanya digunakan dalam masakan untuk menambah aroma kepada makanan, ia juga boleh memberi manfaat kepada beberapa masalah kesihatan. Ia digunakan sebagai ubat dari zaman purba. Rempah ini adalah istimewa dan berharga kerana ia mempunyai banyak manfaat kesihatan yang boleh membantu dalam meningkatkan keseluruhan kesihatan seseorang.

Saffron, dalam kira-kira 100 gram kuantiti mengandungi 310 kilokalori, 65.37 gram karbohidrat, 11.43 gram protein, 5.85 gram lemak dan 0mg kolesterol. Kandungan serat adalah 3.9 gram dengan mineral lain seperti kalsium 111mg, tembaga, 0.328mg, 11.10mg besi, magnesium 264mg dan 28mg mangan menyumbang kepada asas mineral.


Kelebihan Zafaran ( saffron)   

1)  Zafaran untuk Penggunaan (Memasak / Makan) - 
Saffron adalah rempah serba boleh yang boleh menambah satu dimensi baru kepada kedua-dua hidangan manis dan tidak manis. Bukan sahaja ia memberikan rasa yang berbeza dan aroma, ia juga membuat penampilan hidangan anda lebih rapi. Saffron boleh digunakan dalam thread atau bentuk tanah bergantung kepada resipi. Hanya Madu B Series Asli dengan herba Zafaran sahaja yang amat sesuai dicampurkan dalam makanan.


2) Penghadaman   
Zafaran membantu dalam peningkatan penghadaman dan selera makan, kerana ia membantu dalam meningkatkan peredaran darah ke organ-organ pencernaan. Ia membran perut dan usus yang membantu dalam pencernaan kolik menenangkan dan keasidan. Zafaran juga membantu merawat buah pinggang buah pinggang, pundi kencing dan gangguan hati .Zafaran dianggap sebagai pembersih darah

3) Gas dan keasidan 
 Saffron adalah berkesan untuk memberikan kelegaan daripada gas dan masalah keasidan yang berkaitan.
 

4) Athritis 
Ia membantu dalam melegakan keradangan artritis. Saffron juga memberikan kelegaan dari sakit sendi. Ia amat berguna untuk atlet kerana ia memudahkan keletihan dan keradangan otot dengan membantu tisu untuk menghilangkan asid laktik yang mendapat dibina selepas senaman berat

5) Insomnia 
Dikatakan bahawa kunyit juga sedatif ringan yang boleh digunakan untuk insomnia dan juga merawat kemurungan. Dengan mengambil secubit kunyit dengan susu sebelum tidur membantu dalam gangguan tidur seperti insomnia.  

6) Demam
 Saffron juga mengandungi sebatian "crocin", di mana saintis percaya ia membantu dalam
mengurangkan demam. Crocin ditemui dalam Saffron dimana ia menggalakkan pembelajaran, daya ingatan, dan keupayaan penarikan balik.

  
7) Masalah mata
 Saffron memperbaiki penglihatan mata dan kesihatan. Dalam satu kajian penyelidikan baru-baru ini, setiap peserta yang mengambil Saffron mempunyai peningkatan penglihatan. 
 

8) Gusi 
Mengurut gusi dengan kunyit dapat membantu mengurangkan kesakitan dan keradangan mulut dan lidah.

9) Manfaat Kulit
Selain daripada menyampaikan rasa eksotik dan aroma kepada beberapa resipi, kunyit mempunyai manfaat kecantikan juga. Ia mempunyai kulit semula jadi kualiti mencerahkan. Saffron boleh memberi manfaat untuk kulit anda

- Untuk Kulit berseri dan cerah
- Menghilangkan jerawat
- Saffron sebagai Toner
- Rawatan Kulit Kering 



MADU B ASLI DENGAN ZAFARAN SERTA HABATUS SAUDA ( 3 DALAM 1 )


RM 28.00
Habbatussauda merupakan herba alternatif perubatan
Biji hitam (Habbatussauda) adalah salah satu daripada tumbuh-tumbuhan perubatan yang merangkumi rawatan Nabi Muhammad (SAW).  Habbatus Sauda dikenali beribu-ribu tahun yang lalu dan digunakan secara meluas oleh orang-orang India, Pakistan, Mesir dan negara-negara Timur Tengah yang lain untuk merawat pelbagai penyakit.Tidak kurang daripada 150 kajian telah diterbitkan dalam pelbagai jurnal saintifik mengukuhkan bukti manfaat yang luar biasa Habbatus Sauda.
 
Khasiat yang boleh diperolehi dari Madu B Series Asli dengan herba Zafaran dan Habatus Sauda: 
 1) Memelihara jasmani dan kesihatan manusia dimana dia membantu pembentukan sel-sel(tisu) baru, madu dapat membaiki tisu-tisu yang rosak dimana madu kaya dengan glukos, bahan makanan yang berperanan membentuk sel-sel.
2) Berperanan mencergaskan otak, mengilap dan menambah daya ingatan keran terdapat enzim dan vitamin-vitaman utama didalamnya
3) Menambah dan memperkembangkan glikolen dalam hati. Ia berfungsi membersihkan hati daripada segala racun dan kuman serta dapat memberi tenaga kepada tubuh badan untuk melawan penyakit.
4) Ianya mampu mengeluarkan/membersihkan segala kekotoran yang ada dalam darah
5) Ianya mampu menyerap lembapan dalam badan
6) Memberi tenaga dalam darah
7) Membersihkan perut
8) Membuang angin
9) Membaiki sel-sel yang rosak
10) Memelihara kesihatan
11) Ia juga dapat menjaga sistem dalaman badan manusia dengan
12) Melancarkan perjalanan darah
13) Mengimbangkan diet badan
14) Menguatkan tenaga dalaman
15) Meningkatkan kecergasan dan daya ingatan serta hafalan anak-anak
16) Melawaskan usus


 Cara Minum Madu B Series 
- Baca Bismillah dan Selawat
- Amik 1 sudu besar setiap hari selepas bangun tidur dan sebelum tidur
- Boleh diminum terus atau dicampur ke dalam apa jua air atau hidangan

Cara Menyimpan Madu
Berikut ini, diberikan beberapa cara yang sesuai untuk penyimpanan madu. Hasilnya ia dapat disimpan dalam jangka waktu yang lebih panjang dan tidak kehilangan manfaatnya:-
  • Jangan biarkan madu disimpan ditempat yang terbuka, apatah lagi di udara yang lembap. Madu bersifat mudah menarik air yang memungkinkan madu berkurang kualitinya.
  • Simpan madu di dalam bekas berkaca. Pastikan penutupnya ditutup dengan rapat. Jangan sesekali menyimpan madu di dalam bekas logam atau plastik kerana asid pada madu dibimbangi akan bereaksi pada bekas logam dan boleh menjadi racun jika dimakan.
  • Simpan madu dalam suhu bilik, di dalam bekas kaca yang kedap udara. Jangan simpan di dalam peti sejuk untuk menghindari berlakunya pengkristalan. Madu jernih lebih baik di simpan di tempat yang sejuk dan dingin.
  • Hindarkan daripada terdedah kepada sinar matahari. Ini kerana nutrisi di dalam madu akan menjadi rosak dan seterusnya boleh mengurangkan manfaat madu.
  • Jangan menyimpan madu bersama makanan dan bahan yang berbau (durian, tempoyak, petai, belacan dan sebagainya). Ini kerana madu menyerap bau-bauan di sekelilingnya.

Berminat menjadi dealer

Sesiapa yang ingin menjadi dealer untuk menjual bagi mendapatkan pendapatan sampingan boleh contact/sms/whatsuup Faizul-  01115354445

 Dengan manfaat dan amalan perubatan dari dunia moden dan alternatif seperti perubatan Islam, madu tidak syak lagi adalah makanan yang bermanfaat untuk kesihatan kita. Inilah masanya kita mendapatkan kebaikan daripada khazanah alam ciptaan Allah SWT yang tidak ternilai harganya.
Madu memang dijadikan ubat dalam perubatan Islam berdasarkan dalil di dalam al-Quran dan hadis Nabi.

Firman Allah SWT yang bermaksud: “Dan Tuhanmu memberi ilham kepada lebah: Hendaklah engkau membuat sarangmu di gunung-ganang dan di pokok-pokok kayu, dan juga di bangunan-bangunan yang didirikan oleh manusia,” (Al-Nahl 16:68)
Sabda Rasulullah SAW “Barang siapa minum madu setiap bulan dengan niat mengikut nasihat al-Quran, maka Allah SWT akan menyembuhkannya daripada 77 penyakit.  


SHARE 10 comments

Add your comment

  1. madu memang banyak khasiat dan manfaatnya...

    ReplyDelete
  2. khasiat yg terlelu banyak . sis suka tepek kat muka campur dgn masker ... lembap kulit dik non ...

    ReplyDelete
  3. wow ..madu memang bagus untuk kesihatan kita

    ReplyDelete
  4. nad nak try madu yg asli biasa tu...pm fb nah

    ReplyDelete
  5. Aktiviti blogwalking http://atrix96.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Salam, wah..madu yg tanpa campuran tu berapa ml? Kalau beli dalam 10 botol,cmpur postage berapa ya? hehe

    ReplyDelete
  7. lynndamya - nak tau lebih lanjut boleh email rockers.sakura@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. Nak bermadu juga...ehhh salah..nak madu juga..hehe

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2