hai assalammualaikum

Angin Ribut Di Pandamaran Klang - Musim hujan sekarang, korang dekat luar sana, berhati-hati tak kira dimana. Jaga diri dan jaga kesihatan. Hari ni whatsuup penuh dengan video angin ribut yang melanda Pandamaran Klang. Ya Allah, haritu baru sahaja berlaku di Kedah, kali ni di Klang. Allhuakbar..Allahuakbar...adakah ini petandanya...

Ribut seakan-akan puting beliung berserta hujan lebat kira-kira 30 minit itu mencemaskan kebanyakan penduduk di kawasan Pandamaran Jaya dan di sepanjang Jalan Banting serta Jalan Besar Pandamaran kerana ia turut menyebabkan pokok tercabut dan tiang tumbang.


Hujan setiap petang hingga November - Jabatan Meteorologi

17 Oktober yang lalu, Jabatan Meteorologi telah mengeluarkan kenyataan rasmi agar orang ramai dinasihati tidak berada di kawasan lapang ketika musim hujan sekarang yang berlaku disebabkan peralihan monsun.

Hujan lebat berserta ribut petir dan angin kencang akan sering berlaku semasa tempoh berkenaan selain boleh menyebabkan berlakunya puting beliung.

Walaupun tempoh hujan dan ribut petir berlaku antara setengah jam hingga tiga jam namun sebarang aktiviti luar adalah merbahaya.


Video Angin Ribut Di Pandamaran Klang
 
Video ni seperti di sebuah kilang. allahuakbar melihat bumbung tu tercabut dan seakan ade puting beliung kecil disitu

Di kawasan sekolah, ternampak atap terbang

satu lagi korang boleh tengok dekat SINI

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

5 comments so far,Add yours

  1. risau keadaan skg mcm2 berlaku..apa pun ini semua ketentuan allah...ada hikmah setiap kejadian..

    ReplyDelete
  2. ya allah... allah maha kuasa...
    baru lepas jadi kt kg saya pendang...

    ReplyDelete
  3. bila Allah nak ianya berlaku . sbb itu jgn persendakan hukum allah . nanti ada ' kemurkaan' dr Allah ... teringat bab sentuh anjing .

    ReplyDelete
  4. Nasib tidak ada apa2x yang terjadi pada penduduk di sana.

    ReplyDelete
  5. Allah... memang takut tengok...

    ReplyDelete