hai assalammualaikum

Bawak Anak-anak ke Zoo Negara Jom - Sebelum ni nad ada buat entry pasal Zoo Negara..ni la hasil entry tu..part satu jalan-jalan sekitar Zoo Negara dan part 2 dapat jumpa panda. Jadi cuti sekolah pun dah nak dekat, kalau tak tau nak bawak anak-anak pergi mana, bawak jela ke Zoo Negara. Dapat jaar anak-anak tentang haiwan. Entry kali ni banyak gambar je..hehee..gambar diambil oleh Kerex Art Studio..


https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

Mengenai Zoo Negara
Zoo Negara Malaysia diuruskan oleh Persatuan Zoologi Malaysia, sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang ditubuhkan untuk mewujudkan zoo tempatan pertama bagi rakyat Malaysia. Zoo Negara telah dibuka secara rasmi pada 14 November 1963 dan telah menjadi zoo terkenal di seluruh dunia. Kami mempunyai sejumlah lebih 5137 spesimen daripada 476 spesies mamalia, burung, reptilia, amfibia dan ikan.

 
Zoo Negara merangkumi 110 ekar tanah yang terletak hanya 5 km dari bandaraya Kuala Lumpur. Selama ini, zoo telah mengubah dirinya kepada konsep zoo terbuka dengan lebih 90% daripada haiwan yang disimpan dalam pameran yang luas dengan landskap bersesuaian dengan sifatnya. Kami sedang berusaha dalam memastikan bahawa konsep zoo lama ditukar sepenuhnya.VisiMenjadi salah satu perdana taman zoologi di dunia dan akuarium khusus untuk pemuliharaan, rekreasi, pendidikan, latihan dan penyelidikan pelbagai haiwan dan tumbuhan spesies.

 
Mission
-
Untuk menyediakan habitat yang cemerlang dan dinamik untuk haiwan dan tumbuhan dan menggabungkan berkualiti tinggi penjagaan kesihatan haiwan dan penternakan.
 -
Untuk menjadi pemimpin dan inovator dalam pemuliharaan hidupan liar, rekreasi, pendidikan, latihan dan penyelidikan

- Untuk bekerjasama dan menyebarkan pengetahuan saintifik kepada zoo tempatan, serantau dan seluruh dunia melalui pendekatan berasaskan sains kepada pihak pengurusan hidupan liar.

Ada beberapa tempat dekat Zoo Negara ni..boleh tengok di http://www.zoonegaramalaysia.my/exhibits.html





Taman Rama-raam dan sekitar Zoo Negara

'serangga' perkataan sering menggelikan orang. Namun invertebrata ini sering salah faham namun mereka memainkan peranan yang penting untuk survival vertebrata . The Garden Butterfly telah dibuka secara rasmi pada 28 Jun 2009 sebagai sebahagian daripada tarikan baru di Zoo Negara. Ia adalah yang pertama seumpamanya di negara ini dan yang terbesar di rantau ini. Melihat dengan lebih dekat pada binatang-binatang mini atau membawa kamera DSLR anda untuk menangkap keindahan rama-rama di taman rama-rama itu.

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio


Children's world
Dunia kanak-kanak adalah tempat di mana anda boleh membiarkan anak-anak anda berjalan di sekitar tempat itu manakala mendapat deria mereka dirangsang. Ia adalah tempat di mana anak anda (Ren) haiwan rusa, kambing, dan kuda kecil. Menghabiskan masa pembelajaran 1, 2. 3 dengan mengira arnab atau kura-kura dalam pameran mereka dengan anak anda (ren). Explore gua mini juga terletak di Dunia Kanak-kanak. Bandingkan saiz kaki gajah dan gigi atau mengetahui warna telur emu ini. Bersedia untuk terkejut!

Pameran baru - Gua
Ia merupakan satu penghormatan untuk Zoo Negara untuk mengumumkan kepada semua orang bahawa Dunia Kanak-kanak taraf salah satu sudutnya -known sebagai 'gua', untuk menarik minda ingin tahu kedua-dua orang dewasa dan orang-orang muda. Sila datang dan meneroka Gua melihat artifak di dalam. Bandingkan tengkorak yang berbeza daripada primat atau daftar keluar bahagian-bahagian badan pelbagai haiwan!


https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

Tunku Abdul rahman Aquarium
Tunku Abdul Rahman Aquarium merupakan salah satu akuarium awam tertua di negara ini. Ia merupakan pameran yang pernah pertama di negara ini di Sungai Journey Malaysia yang menekankan kepada fauna akuatik dan flora dari bahagian atas kawasan tanah tinggi sampai ke laut. Akuarium ini bukan sahaja memaparkan ikan yang biasa dilihat di sungai-sungai di Malaysia tetapi ia juga menunjukkan spesies langka dan terancam seperti ketam, udang, serangga akuatik dan flora akuatik sebagai sebahagian daripada sistem air tawar akuatik.

Perjalanan melalui Tunku Abdul Rahman Akuarium membawa anda dari Upper Stream Zone kepada Stream Zon Mid, Tanah Bencah Zone dan turun ke Sungai Zon Rendah. Kemudian, anda akan melalui Paya Gambut Zon, Zon Bakau dan akhir sekali ke Zon Marine dengan terumbu karang dan pameran laut dalam. Semua pameran telah dijadikan seni taman sehampir yang mungkin kepada keadaan semula jadinya di hutan, jadi anda akan dapat melihat bagaimana organisma akuatik berkelakuan dalam persekitaran semula jadi mereka


https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

Zoo Negara Show Amphiteatre


https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

 Muzium Lebah sedunia

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

 Savannah Walk
Cuba bayangkan diri anda di Afrika di mana semua haiwan di negara ini berkeliaran bebas di sekeliling anda.
Savannah Walk, konsep pameran terbuka terbesar di dalam zoo, adalah rumah yang dikongsi oleh pelbagai haiwan Afrika seperti antelop Sable, Scimatar bertanduk Oryx, zirafah, burung unta, kuda belang, dan badak putih.Walaupun tidak terdapat banyak pokok di sekitar ke tempat yang teduh pameran, Savannah Walk hampir menyerupai dataran Savannah sebenar di Afrika



https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio
https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

Giant Panda 


Peraturan sebelum masuk kawasan panda ni..sila amik perhatian
- tak boleh bising nanti panda menyorok
- tak boleh bawak stroller, so siapa ada anak kene dukung
- tak boleh bawak masuk makanan dan minuman
- tak boleh amik gambar guna flash
- jaga anak-anak dalam ni suapaya tak memanjat


https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio
 Tahi panda

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio
 Kek panda

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

https://www.facebook.com/Kerex.Studio?fref=ts
credit pic kerex studio

 Maafla entry banyak bergambar..hehhee..so kalau nak buat apa-apa event bolehla paggil Kerex Art Studio ni..
 
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

10 comments so far,Add yours

  1. best nya.
    mmg sabar la nk bawa rania ke sana.
    skrg msim hujan
    kena tunggu masa yg sesuai.in shaa Allah :)
    nice sharing tenkiu nad..

    ReplyDelete
  2. syoknyaaaaaa

    ika belom pernah lagi masuk zoo negara . heee

    ReplyDelete
  3. aktif mak buyong ni.. bagus, senang beranak nanti.. jumpa di agrotek pulak yea.

    ReplyDelete
  4. sakan si ibu mengandung ni berjalan. hihi

    ReplyDelete
  5. bestnyer..
    thanks tau pilih kita sebagai pemenang hadiah yang awak sponser..^_^

    ReplyDelete
  6. sangat best kan..tambahan tgk panda..comel jew..

    ReplyDelete
  7. Syok tgk gambar berbicara..gambar kita pun terselit gak hehehe

    ReplyDelete
  8. ngeh3.. abg panda tu pegi tengok panda hehehe..
    bestnya outing ramai2..

    ReplyDelete


  9. GLOBAL FUND FOUNDATION : PEMIMPIN DALAM LAYANAN KEUANGAN

    GLOBAL FUND FOUNDATION adalah penyedia layanan keuangan berskala nasional, tetapi kami melihat diri kami sedikit lebih dari itu.

    LEBIH DARI SEKEDAR PENYEDIA LANYANAN KAMI ADALAH MITRA ANDA
    Untuk individu: Ketika datang ke pembiayaan, kami melampaui. Kami tidak hanya melihat angka-angka, kami membangun hubungan yang panjang dan berkelanjutan dengan klien kami. Pendekatan "pelanggan pertama" kami adalah alasan yang membuat pelanggan datang kembali.

    Untuk bisnis: Kami melihat diri kami sebagai mitra bisnis Anda. Baik Anda memerlukan hipotek komersial untuk pembelian lahan baru atau uang muka kecil untuk memfasilitasi persyaratan arus kas Anda, kami adalah jaringan layanan keuangan yang masuk ke Kanada.

    KAMI TAHU APA ITU MENGAMBIL.
    Bank tidak melihat Anda apa adanya, mereka bekerja demi keuntungan dan memperlakukan Anda seperti komoditas perdagangan. Kami tahu apa yang diperlukan untuk membuat klien kami senang dan itulah sebabnya kami menjamin layanan VIP untuk semua pelamar kami. Lupakan janji dan jadwal perbankan yang tidak fleksibel; kami selalu tersedia dan siap membantu Anda.

    KITA MENYELESAIkAN PEKERJAAN
    Ada alasan mengapa klien kami terus datang kembali. Kami memiliki layanan pelanggan terbaik di negara ini, reputasi terbaik dan waktu perputaran tercepat. Kenapa pergi ke tempat lain?

    KAMI MEMILIKI SEMUA KEUNGGULAN.
    Volume, keahlian, layanan pelanggan, berbagai mitra pemberi pinjaman dan hubungan yang tak tertandingi: persyaratan untuk tingkat persetujuan aplikasi tertinggi - semuanya dimanfaatkan hanya untuk Anda.

    Setiap orang disambut untuk melakukan bisnis dengan kami, kami tidak keberatan dengan nilai kredit Anda, semua orang diperlakukan sama

    GMAIL:: globalfundfoundation9@gmail.com

    sama sama


    ReplyDelete