hai assalammualaikum


Resepi Mudah Sup Daging - Beberapa hari ni makan daging jela ye. Banyak sangat daging korban dapat ni ha. Tapi nad paling suka makan sup daging, sebab dia berkuah. Pastu boleh hirup-hirup kuah dia. makan panas-panas pun sedap. Nak buat sup bukan susah, mudah je..Ni pun resepi mak bagi..hahaa..Simpan baik-baik dalam blog, nak cari senang..nad pun nak kongsi ngan korang..

Bahan-bahan
- Bawang putih ***
- Bawang merah ***
- Halia ***
- Lada hitam atau lada putih ***
- Bunga lawang
- Kayu manis
- Buah pelaga
- Daun sup
- Bawang goreng
- Kentang
- Garam
- Gula

*** Bahan yang bertanda perlu ditumbuk terlebih dahulu

Cara membuatnya
- Tumis bahan yang ditumbuk bersama bunga lawang, kayu manis dan buah pelaga.
- Kemudian tambah air setelah bahan yang ditumis naik bau.
- Masukkan garam dan gula secukup rasa. Gaul bagi sebati.
- Masukkan daging bersama tulang
- Setelah daging empuk, air mendidih, masukkan kentang.
- Dah rasa macam dah nak masak tu, bubuh pula daun sup dan bawang goreng.

Sebenarnya resepi ni mak nad masak tak guna kiub sup pun, tapi kalau nak kuah pekat, mak nad cakap masukkanla kiub sup tu..ok..selamat mencuba/
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

5 comments so far,Add yours

  1. Craving sangat sub daging fresh2 ni... Huaarrrgghh... Esok nak suruh mak buat la.. Sendiri buat belum pro lagi.. Thanks kak share

    ReplyDelete
  2. saya sangat berterima kasih banyak MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan pesugihan dana ghaib nya kini kehidupan kami sekeluarga sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ternyata apa yang tertulis didalam blok MBAH RAWA GUMPALA itu semuanya benar benar terbukti dan saya adalah salah satunya orang yang sudah membuktikannya sendiri,usaha yang dulunya bangkrut kini alhamdulillah sekaran sudah mulai bangkit lagi itu semua berkat bantuan beliau,saya tidak pernah menyangka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan kebaikan MBAH,,bagi anda yang ingin dibantu sama MBAH RAWA GUMPALA silahkan hubungi MBAH di 085 316 106 111 insya allah beliau akan membantu anda dengan senang hati,pesugihan ini tanpa resiko apapun dan untuk lebih jelasnya buka saja blok mbah PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

    ReplyDelete