Resepi, Makanan, Tauhu, Resepi Tauhu

hai assalammualaikum

Tauhu Goreng Berintikan Ayam Dan Udang

Hah!!! harini cuti, korang buat apa??. Nad tengok ada yang pergi bercuti, ada yang duduk rumah je, ada juga yang balik kampung. Macam nad, harini semua keluarga berkumpul dekat rumah mak ayah. Apa lagi, main masak-masakla. Aktiviti macam ni memang best, masak ramai-ramai.

Bila dah semua bercampur, adalah sorang ni yang akan bawa resepi baru..hehehe. Macam akak kitala, dia memang suka buat resepi baru ni. Jadi kita pun dapatla rasa menu baru ni..hahaha..


Kali ni, kakak buat tauhu goreng berintikan ayam dan udang. Bahannya mudah je disediakan.

Bahan
- Tauhu putih
- Tauhu goreng atau tauhu susu..eh yeke..ala jenis panjang tu warna kuning.
- Ayam ambil daging sahaja.
- Udang dikupas kulit
- Sayur Kuchai
- Cili besar
- Sayur Sup
- Garam
- Gula
- Sedikit perasa
- Lada hitam
- Telur

Cara membuatnya



- Sediakan semua bahan, bersihkan dan letakkan atas pinggan.
- Potong kecik-kecik semua bahan supaya senang nak diblender.


- Blender semua bahan yang disebut seperti di atas  sehingga lumat.


- Setelah lumat, bubuh dalam loyang dan ratakan.
- Kukus bahan sehingga 15 minit.


- Setelah 15 minit, angkat loyang dan terbalikkan bahan elok-elok di pinggan lain untuk disejukkan sementara. Dia jadi macam terbentuk cantik gitu lepas kukus.


- Potong empat segi seperti tauhu dan celupkan dengan telur.


- Goreng dengan minyak yang panas.
- Bila dah kuning, dan masak , boleh angkat.


Hah macam ni la rupa dalam dia..aumm..sedapp..kalau banyak isi udang dan ayam lagi terbaikkk..huhu..Nampak je macam rumit sebab nak kene kukus bagai, tapi mudah je

Selamat mencuba.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

6 comments so far,Add yours

  1. Hello, Adakah anda memerlukan pinjaman dari syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya maka hubungi kami sekarang untuk kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau untuk kegunaan kakitangan. kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 3%, Hubungi kami melalui e-mel:
    mrwilliam751@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Adakah anda memerlukan pinjaman segera kami menawarkan pinjaman di seluruh dunia untuk yang memerlukan pinjaman peluang perniagaan yang anda mempunyai yang cari adalah di sini lagi. e-mel kami di: mohanmendcompany01@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Hello Semua orang
    syarikat IRENE FERNANDEZ Pinjaman kembali di sini dan kini memberi pinjaman untuk semua jenis aktiviti pada tahun 2017 dan pinjaman ini untuk memulakan tahun baru. Anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Anda memerlukan penyatuan atau gadai janji pinjaman?
    Kami berada di sini untuk memberi semua masalah kewangan anda, kami meminjam wang kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, dan untuk melabur dalam perniagaan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. julat pinjaman kami dari 20,000 Ringgit 50, 000,000.00, Ringgit juga kita meminjam dalam dolar, Rupiah dan mana-mana mata wang lain pilihan anda.

    Hubungi kami hari ini melalui e-mel; (irenegironfernandez@gmail.com) untuk memohon.

    ReplyDelete