hai assalammualaikum

Sambal Cili Ikan Bilis Sukahati Aku - Semalam tiba-tiba teringin makan sambal. Tengah dok fikir, nak buat sambal belacan macam tak sedap, jadinya nak buat sambal lain la. Tiba-tiba dalam kepala, nak baut sambal ikan bilis. Paham-paham jela , bila idea nak buat tu datang, kita cuba jela buat..huhuhu. Terfikir ada ikan bilis, hah cuba buatla sambal ikan bilis.

Sambal Cili Ikan Bilis

Ni la rupa dia. Mudah je nak buat dia. Makan dengan telur je pun sedap ni.

Bahan-bahan
- Ikan bilis sikit je
- 2 biji bawang merah
- 2 biji bawang putih
- 8 biji cili padi. Nak lagi pedas tambah la..
- 2 biji cili hijau besar
- Belacan sedikit
- Garam
- Gula

Cara buatnya
- Ikan bilis digireng dan diketepikan
- Potong bawang merah, bawang putih, cili padi, cili hijau dan goreng sekejap je bersama belacan.
- Lepas tu amik lesung, ketuk semua bahan tu sekali dengan ikan bilis.
- Letak garam sedikit dan gula 3 sudu.
- Siap untuk dihidang.

Sodappp

Simple je. Ni sukahati nad buat macam ni..hahahaa. Idea ntah apa-apa datang..kihkih. Tapi sodap..rangup sambalnya, sebab ikan bilis digoreng..kihkih.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. sedap jgk ni makan dgn nasik... kalau ada petai ke..pehhh

    ReplyDelete
  2. Adakah anda memerlukan pinjaman. Kami sah dan memberi jaminan pinjaman pemberi pinjaman. Kami adalah sebuah syarikat dengan bantuan kewangan. Kami meminjamkan dana kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada anda bahawa kami memberikan bantuan benefisiari yang boleh dipercayai seperti Kami akan senang menawarkan pinjaman Anda Hubungi kami melalui E-mel: davis_credit100@yahoo.com

    Perkhidmatan Rendered termasuk

    * Penyatuan Hutang ...
    * Pinjaman Perniagaan ...
    * Pinjaman Peribadi ...
    * Pinjaman Kereta ..
    * Sewa dan Pinjaman Rumah ..

    Tulis kembali jika berminat dengan kadar faedah tahunan kami sebanyak 4%. Hubungi kami melalui E-mel: davis_credit100@yahoo.com

    Sila ambil perhatian: Semua individu yang berminat mesti menghantar mesej ke e-mel kami untuk maklum balas segera dan butiran untuk mendapatkan Pinjaman.

    Selamat sejahtera.
    E-mel: davis_credit100@yahoo.com

    ReplyDelete