hai assalammualaikun

Jajan Butang legend - Kalau dulu, kita kecik-kecik, selalu beli jajan macam dindong, dalam ada mainan, tora, gula-gula susu yang boleh dimakan plastiknya, eh banyak la lagi. Dulu kita habiskan duit dengan belanja jajan ni semuala. Tunggu bas sekolah, pergi kedai dulu beli jajan.

Sekarang, orang jual jajan depan sekolah pelik-pelik weii. Kadang anak buah bawak balik, apa ntah jajan yang dibelinya. Macam tak best je, macam ntahla..Macam merbahaya pun iya juga..haha..


Walaupun dah bertahun, jajan legend ni masih ada lagi, tapi tak semua ada. Macam jajan butang ni, nad beli dekat Tesco. Jajan butang, atasnya manis gula. Panggil jajan butang sebab dia bentuk butang..hehe..kiut je. Mula beli mr mafia la, sebab Fariza suka makan manis dia tu..Sana macam kita dulu, makan jajan butang ni, akan makan manis dulu, baru makan bawah dia..hehe..


Tengok dia tu, belek-belek sebelum makan.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

5 comments so far,Add yours

  1. wahhh sedap ni.. selalu makan yg gula dia je, biskut simpan tepi..hahaaha Sedap!

    ReplyDelete
  2. heee teringat zaman kecik-kecik dulu. mak selalu belikan ni 😆😆😆

    ReplyDelete
  3. Haida panggil biskut aiskrim gula..hehehe

    ReplyDelete
  4. IQ panggil biskut cotek..hehehehe

    ReplyDelete
  5. hehehe kite panggil beskot eskrim hehe.. tapi memang sangat klasik =D

    ReplyDelete