hai assalammualaikum

Jualan Barangan Raya Festival Ramadan Putrajaya 2018 - Bulan puasa bulan depan, lepas tu raya. Sekarang semua persiapan kena buat awal, lagi-lagi baju raya. Kalau boleh taknak kelam kabut. Taknak bersesak-sesak beli akhir-akhir Ramadhan. Biar cepat, semua senang. Takyah fikir dah. Fikir nak raya je..heheheh. Hah, korang tak tau nak shopping raya dekat mana, ni nad nak bagitau.


Bersempena dengan ketibaan Ramadan yang saban tahun dinantikan oleh seluruh umat Islam khususnya, bakal berlangsung JUALAN BARANGAN RAYA FESTIVAL RAMADAN PUTRAJAYA 2018 bermula 17 Mei 2018 (1 Ramadan 1439) selama sebulan bertempat di Dataran Putrajaya, Presint 3. Dengan objektif untuk menyatukan ukhuwah rakyat Malaysia yang berbilang agama dan budaya, penganjuran festival ini juga membuka peluang perniagaan kepada usahawan muda yang pada hari ini seakan menjadi satu senario menarik setiap kali tibanya Ramadan.

Festival Ramadan Putrajaya 2018 disasarkan untuk mereka yang berada di kawasan seperti Bangi, Kajang serta kejiranan yang berhampiran bagi memudahkan mereka merancang masa untuk persiapan raya sepanjang Ramadan.

Di samping itu, festival tersebut turut menawarkan pelbagai aktiviti menarik sepanjang Ramadan untuk para pengunjung.


Selain itu, turut disediakan hadiah utama yang berupa sebuah biji kereta ataupun motosikal untuk cabutan bertuah, persembahan ‘busking’ para artis popular masa kini, penampilan artis-artis istimewa yang akan diumumkan dari masa ke masa serta akan diserikan lagi dengan gerai para selebriti terkenal seperti Ella, Hanez Suraya, Kaka Azraff, Ekin, Leez Rosli, Sofi Jikan, Haiza, Saiful Apek, Siti Sarah, Shuib dan ramai lagi. Program ini menggabungkan seramai 30 selebriti terkenal tanahair.

Malah, turut diberikan perhatian khusus dalam penganjuran festival ini adalah program kerohanian. Tazkirah Ramadan bersama selebriti pilihan dan ceramah agama dari penceramah jemputan bakal menghiasi kalendar sepanjang bulan tersebut. Sebelah petang pula, program bubur lambuk akan memeriahkan lagi festival tersebut. Hujung minggu pula, direncanakan majlis iftar bersama anak-anak yatim yang terpilih.

Tumpuan juga akan diberikan kepada barisan gerai daripada pelbagai jenama terkenal dari kalangan hijabista dan lain-lain. Penjualan di gerai akan merangkumi tawaran pakaian muslimin  dan muslimah terkini, alat solek, perhiasan rumah serta kuih raya untuk persediaan Syawal kelak.
Pastinya Festival Ramadan Putrajaya 2018 akan memudahkan persiapan keluarga mahupun individu kerana di sinilah bakal tertumpunya pelbagai aktiviti menarik dari segi intelektual dan kerohanian, penawaran jenama terkenal yang mampu milik dan juga ruang untuk beramah mesra dengan personaliti popular tanahair.

Untuk maklumat dan informasi terkini, sila hubungi;
Unit Publisiti Jualan Barangan Raya Festival Ramadan Putrajya 2018
(TEL:  Izainil: 017-3031 953/ Ashraf 017-8892909)
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

12 comments so far,Add yours

  1. Jom pakat pergi! Bagus jugak shopping awal untuk raya, takdelah kelam kabut nanti.

    ReplyDelete
  2. Bagus juga ada festival mcmni kan.. Dpt la juga hrga murah...dan dpt shopping awal2..

    ReplyDelete
  3. Lama gila zaza tak pi putrajaya..ada festival raya ni mmg syok..siap ade cabutan btuah kereta tuu 😍😍 kalau ada masa zaza pi

    ReplyDelete
  4. Bestnya ,tapi jauh pula nanti kos abis kat tol, minyak dgn parking ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi yang dekat jangan lepaskan peluang shopping barang murah untung duduk dekat kan

      Delete
  5. seronoknya festival mcm ni.lagi2 bila ade artis buka booth. leh selfie smbil membeli . hee

    ReplyDelete
  6. mesti meriah ni ramai artis yang akan terlibat nanti.. bestnya kalau dekat boleh g ni

    ReplyDelete
  7. Wahhh raya x lama lg boleh lah grab peluang ni..mcm2 ada retis turun skli...cabutan bertuah..meriah

    ReplyDelete
  8. Best nya..tapi harap vendors jangan la letak harga barang melampau mahal macam jual kat kedai sendiri...kan??..bagi la diakaun sikit..heheh

    ReplyDelete
  9. Meriah klu ada festival mcm ni. Nanti boleh la ke sana beli persiapan raya

    ReplyDelete
  10. Confirm meriah nih.. Nak nak ada artis juga terlibat kan

    ReplyDelete
  11. Festival ya.. erm.. meriah tu.. kalau bab jualan, pasti rambang mata.

    ReplyDelete