hai assalammualaikum

Jamu Asam Kunyit Aswanish

Khasiat Air Jamu Asam Kunyit Aswanish

Khasiat Air Jamu Asam Kunyit Untuk Lelaki Dan Perempuan -Nad ingat lagi masa mengurut waktu berpantang, makcik urut tu suruh nad minum air kunyit. Ya, dia yang buatkan air kunyit tu dari kunyit asli ok. Dia bubuh madu sikit bagi air kunyit tu sedap dan nad boleh telan..hahaa. Yela, ada madu, jadi manisla sikit. Banyak kelebihan kunyit ni tau, bukan sahaja untuk masakan dan kecantikan, malah boleh dibuat air, untuk kesihatan tubuh badan .Minum air kunyit ni ada kebaikannya, dia cakap untuk mengecutkan rahim. Kalau rajin buatla sendiri ye, tapi kalau tak rajin, senang je, beli yang dah siap dalam botol. Ada je orang jual sekarang, banyak dah. Yup, nad minum air Jamu Asam Kunyit dalam botol ni.

Bagusnya, minuman Jamu Asam Kunyit ni bukan sahaja boleh diminum oleh perempuan malah orang lelaki pun boleh ok. Ibu berpantang dan anak dara pun boleh ambil. Macam nad, baru lepas berpantang, memang wajibla kena ambil jamu kan. Nak jaga badan katanya. Selain tu, nak sentiasa cergas. Ada jamu tu, kita tak boleh telan, sebab pahit dan bau yang kurang menyenangkan..hahaa. Ada tu pulak, nampak ok, tapi harganya, mak aih, takpela, lupakan. Tapi yang ni memang mampu milik, murah pun murah. Bolehlah tahan seminggu lebih, kalau minum sikit-sikit, bukan seteguk botol kau minum.

Airnya warna kuning kunyit

Nad dah mula minum air Jamu Asam Kunyit ni masa anak pertama lagi. sekarang dah masuk anak kedua pun ambil minuman Jamu Asam Kunyit ni. Sebab jamu ni je yang boleh masuk tekak. Kata orang kalau tak cuba tak tau, dah cuba, dah rasa baru lah kita tau keberkesanannya. Rasanya memang sedap dan ramuan yang digunakan juga dari bahan-bahan seperti kunyit, halia, cekur, sireh, asam jawa, gula batu dan lain-lain bahan.

Bila rasa memang taknak berhenti, sebab sedap sangat..haha. Tapi kenalah minum seperti yang disarankan ye. Minum dua kali sehari sebelum sarapan dan sebelum tidur. setengah cawan je ok. Boleh diminum suam atau sejuk. Tapi nad lebih suka minum sejuk-sejuk, baru segar tekak ni. Minum Jamu Asam Kunyit ni, memang angin kerap keluar. Badan rasa ringan je. Lagipun, nad sekarang tengah menyusu dua orang anak, jadinya memang sesuai ambil Jamu Asam Kunyit ni sebab dia memperbanyakkan susu badan.

Banyak kelebihan minum Air Jamu Asam Kunyit Aswanish

Kelebihan Jamu Asam Kunyit

- Mengurangi lemak dalam badan
- Melambatkan proses penuan
- Memgecilkan/mengempiskan perut
- Memberi tenaga
- Membuang angin dalam badan
- Awet muda
- Menyegarkan tubuh badan
- Melancarkan darah haid & nifas
- Menaikkan seri wajah
- Merapatkan miss v
- Merawat keputihan & masalah senggugut
- Menghilangkan bau-bau badan
- Memberi kecergasan tubuh
- Menambahkan keintiman
- Melawaskan pembuangan
- Membanyakkan susu badan
- Menghilangkan sakit-sakit badan
- Mengawal berat badan
- Antibakteria/mempercepatkan sembuh luka dalaman
- Melancarkan peredaran darah
- Warna kulit menjadi cerah

Bagus kan, semua bahan adalah semulajadi dan homemade buatan orang Malaysia, orang kita sendiri. Jadi sokongla buatan orang Melayu ni.

Berpuasa Dengan Air Jamu Asam Kunyit Aswanish

Tadi baru je diumumkan tarikh hari puasa, hah puasa-puasa ni tubuh memerlukan lebih banyak tenaga,vitamin dan mineral untuk membantu tubuh sihat supaya dapat menjalankan aktiviti meskipun berpuasa sepanjang hari.

Salah satu cara yang mudah,murah serta sihat adalah dengan mengamalkan jamu asam kunyit setiap hari.Ia boleh diminum ketika bersahur atau berbuka puasa.

Fungsi:-
1) Memberi tenaga dan stamina tubuh
2) Menghindari masuk angin
3) Mengawal nafsu makan
4) Menghilangkan keletihan dan lesu-lesu badan

Suka sangat dengan jamu moden ni, Jamu Asam Kunyit Aswanish

Hah, jomla kita amalkan minum Jamu Asam Kunyit ni, harga RM15/500ml dan RM30/1ltr. Boleh whatsap teru ke www.wasap.my/60163361335 facebook , https://www.facebook.com/sitinoraini.misbah
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

13 comments so far,Add yours

  1. ptt lawa..ni rahsianya..hhihi

    ReplyDelete
  2. boleh ke minum cam gitu jus kunyit ni...aduh, kalau akak minum tak tahu dapat telan atau luah balik..hehehehe

    ReplyDelete
  3. kunyit memang elok untuk wanita,buat sendiri pun boleh tapi malas la kan hahahhah baik la beli kikiki

    ReplyDelete
  4. jamu mmg elok tuk laki dan pompuan..kena selalu amalkan..el pun ada gak minum..

    ReplyDelete
  5. Kunyit biasa pernah jugak la minum...ade indon kat depan rumah dulu selalu bg...lepas tuu dah lama x amalkan sejak dia meninggal..huhu...best pulak ade yg dah siap

    ReplyDelete
  6. rase die mcmane sis?teringin nk try tapi takut x kene tekak..hhehe

    ReplyDelete
  7. Bagusnya kak nad amalkan jamu, ada kelulusan tak jamu ni biasa orang indon je amalkan jamu untuk dalaman kan

    ReplyDelete
  8. Eh murahlah harganya..macam naknje..sebelum nih try juga air kunyit lain tapi tekak tak boleh masuk.rasa tajam di bahagian tekak..yg nih kunot campur madu in shaa Allah boleh telan

    ReplyDelete
  9. This is memang very good, I tried jus asam kunyit before and its give many benefits for our overall health.

    ReplyDelete
  10. Air jamu asam kunyit? Dia asam jawa & kunyit ke cmne.. Serius xpnh minum jamu... Rasa dia cmne..klo air serai tu penahla minum..huhu..sedap tak?

    ReplyDelete
  11. TB suka minum air kunyit ni tapi kalau nak buat sendiri tu malas sangat rasanya. huhu.. tapi ada yang kata x bole minum selalu takut menopause cepat yeke?? just nak tahu je.. betul ke..

    ReplyDelete
  12. Uiihhh taklrh imagine la cane rasa air asam kunyit, haha. Tak tahu la tekak ni boleh terima atau tak

    ReplyDelete
  13. nak kuruihhhhh mcm kak nad jgkkkk
    hehehe

    ReplyDelete