hai assalammualaikum

Kekal Lincah Dan Aktif Dengan Susu Anlene - Susu adalah sumber nutrisi penting dan paling lengkap untuk seisi keluarga kerana membantu tumbesaran dan perkembangan kanak-kanak serta memperkukuhkan tulang dan otot untuk orang dewasa. Malangnya, rakyat Malaysia dikatakan tidak minum susu yang mencukupi walaupun ia mempunyai banyak kelebihan.

Seperti kita tahu, tulang ni memainkan peranan penting dalam tubuh badan kita untuk kita bergerak. Semakin kita meningkat usia, semakin kita memerlukan susu untuk membantu menguatkan tulang dan otot kita. Pernah terfikir, walau pun usia kita sudah menginjak ke 50 ke atas, tapi kita masih kekal aktif dan lincah seperti mereka yang muda. Masih kuat dan mampu membuat kerja seperti orang muda. Oleh sebab itu, sangat penting bagi kita untuk sentiasa menjaga kesihatan organ-organ ini agar tubuh dapat bergerak dengan bebas dan tetap aktif. Anlene adalah salah satu produk tenusu yang menawarkan manfaat ini, di mana produk tenusu Anlene dirumus khas untuk mengekalkan kesihatan tulang.


Anlene UHT Baru Dengan 50% Lebih Nutrien 

Kalau korang nak tau, Anlene kini keluar dengan pek ready to drink. Mungkin sebelum ni korang tak berapa rajin nak pergi bancuh, nah!!, sekarang dah ada dalam kotak terus minum. Susu Anlene UHT baru dengan 50% lebih banyak nutrien . Ia datang dengan kolagen, protein dan tinggi kalsium dimana, ia dapat membantu dalam penjagaan tulang, sendi dan otot anda. Susu Anlene UHt ni terdapat dalam dua perisa iaitu coklat dan susu.Nad dah rasa, memang sedap dan lazat, lemak berkrim gitu. Memang boleh dijadikan susu harian.

Kempen Susu Anlene ON-THE-GO

Haritu, Anlene ada buat satu kempen, iaitu Anlene ON-THE-GO dimana, ia merupakan kempen untuk  menggalakan seluruh rakyat Malaysia untuk minum susu Anlene bagi sentiasa aktif, lincah dan cergas dalam melakukan sesuatu perkara harian kita.


Kempen ini bermula di setiap KTM yang telah ditetapkan mereka seperti di KTM Wangsa Maju, Hang Tuah, Bandaraya, Pasar Seni dan KTM Mid Valley pada 27 dan 28 Ogos 2018 dan KTM Masjed Jamek, Ampang Park, Bandar Tasek Selatan, Taman Melati dan KL Sentral pada 30 dan 31 Ogos setiap jam 8 pagi sehingga 11 pagi.



Kempen " Dapatkan Sarapan Pagi RM1 Anda " di setiap KTM, bagi menggalakkan seluruh rakyat Malaysia supaya mengambil sarapan sebelum memulakan kerja. Dengan minum susu Anlene, dan roti 7 days croissant mampu memberi anda bertenaga untuk memulakan kerja. Bagus kan, RM1 je dan boleh bersarapan pagi. Untung mereka yang menggunakan KTM di tempat Anlene ada tu. Sarapan ni sangat penting untuk kita, bukan sahaja dapat tulang yang kuat malah bersemangat untuk melakukan sesuatu. Perut kenyang, hati pun senang, pemikiran pun tenang..hehee..

Sangat mudah bila ada Anlene ON-THE-GO, dimana-mana sahaja boleh minum.


Seterusnya, Anlene membuat pula roving truck di beberapa lokasi di Klang Valley. Tempat di Shah Alam, Bukit Bintang, Rawang dan TTDI PJ bermula dari 5 hingga 13 September 2018. Masa ni nad sempat kejar Roving Truck Anlene ni di Bukit Bintang..hehee.. Taknak lepaskan peluang..hehee..sebab masa ni dia ada buat promosi untuk susu Anlene.




Ni la dia Roving Truck Anlene tu. Lokasi di sebelah Lot 10, tempat orang ramai kehulu hilir jalan..hehee..Bagus lokasi ni. Masa datang sini, bukan sahaja promosi susu Anlene, malah ada yogurt Anlene.


Masa datang sini, bukan saja dapat merasa susu Anlene, malah dapat melakukan aktiviti " Jump" yang diadakan. Tengoklaaa..kita dapat jump siap dokong anak lagi ok. Hey, budak ni bukan ringan, tapi sebab minum susu Anlene, dapatla kekuatan tu sikit..hehee.. Nampak, tulang kita masih kuat tau. Jadi selalu la amalkan minum susu Anlene untuk kekal lincah macam nad ni ha..hehee..




Korang nampak video di atas, orang tu melompat. Melompat bukan suka-suka,  tapi dia tengah mengisi susu Anlene yang berada di skrin besar tu. Ini adalah cabaran Anlene " Stay Active Stay Agile" dengan membuat lompatan tinggi. Melompat sampai susu tu penuh. Selesai melompat, korang boleh redeem untuk dapatkan susu..


Bestnya, waktu ni ada Stacy Anam tau..Rugi korang tak pergi. Nasib nad terjah Anlene Roving Truck ni dekat Lot 10. Dapat jumpa Stacy Anam..hehe. Korang tau, Stacy Anam ni seorang ibu, isteri, penyanyi dan penari yang hebat. Nampak dia sentiasa kekal aktif dan lincah. Macam mana dia lakukan semua tu, mestilah dia minum susu Anlene. Memang jenis seorang yang peramah dan murah dengan senyuman. Suka kita tengok tau.


Aksi melompat dia, woww sangat..hehee..Lagi bila tengok dia menari dalam tv sambil menyanyi..hebat kan.



Sejak ada Anlene On-The-Go ni, nad dah amalkan minum susu ni. Setiap pagi dan sebelum tidur minum susu Anlene ni. Masyarakat perlu berubah demi kesihatan diri sendiri dan seisi keluarga.Walau berapa pun usia anda, susu yang mengandungi kandungan kalsium serta pelbagai lagi nutrisi penting untuk tubuh perlu diambil dengan secukupnya untuk tulang dan tubuh badan kita. Jadikan minum susu sebagai amalan dalam diet harian seperti minum segelas pada waktu pagi dan segelas lagi pada waktu malam. Namun, yang penting jangan berhenti minum susu kerana ia adalah pemakanan lengkap dan seimbang.


JOM MINUM SUSU ANLENE!!!

Untuk keterangan lanjut, boleh layari
Website: https://www.anlene.com/my/ms.html
Facebook: https://www.facebook.com/AnleneMalaysia/





SHARE 32 comments

Add your comment

  1. I perhati je anak nadia terhimpit time mommy dia lompat.. apalagi marilah kita amalkan minum susu uht anlene ni konpem nampak siaht dah bertenaga senantiasa

    ReplyDelete
  2. Haida mmg minum susu dan yogurt dua. Yogurt dicampur dengan buah.. sedappp. Susu memang standby je dlm fridge.

    ReplyDelete
  3. Wow! Gigih melompat dgn anak! Mcm komen aida di entri yg lain, aida peminum anlene jugak. Kerap beli. Prefer susu putih dari coklat. Coklat kan manis!

    ReplyDelete
  4. Lisa pun suka mnum susu anlene. almaklumlah dah nak tua ni tulang kena jaga

    ReplyDelete
  5. Saya pun suka minum anlene ni nad. Tapi saya lagi prefer flavor chocolate tu. Tapi tu lah, masa pregnant ni tetiba aje tak boleh nak telan susu. Yang boleh telan pun susu soya. Pelik pelik betul sindrom pregnant ni

    ReplyDelete
  6. Suka susu tapi tak suka perisa asli hehee.coklat je boleh telan hahaha.pasni nk try coklat anlene la pulak.

    ReplyDelete
  7. Bagus anlene ni. Adanya perasa coklat tu akn menarik orang yang tak suka minum susu untuk minum susu juga

    ReplyDelete
  8. Susu Anlene mmg susu fav since kecik lg now dh ad chocolate flavor. Lagi sukelah. Btw kite pergi taw truck Anlene di Lot 10 haritu . Main lompat2 dapat susu Anlene . hehehe

    ReplyDelete
  9. Nanti zaza nak try beli lah yg kotak tu.. Xpernah rasa lagi susu anlene ni

    ReplyDelete
  10. sy suk susu perisa coklat tu memang sedap rasa die, aktiviti macam bagus buat utk semua...lagi satu sesuai utk kita dekatkan diri utk sentiasa sihat...

    ReplyDelete
  11. we always on the go, glad to have this type of package to drink. Its easy and ocnvenient for us to travel and be healthy.

    ReplyDelete
  12. Kita pon minum susu anlene ni sjk jatuh tangga.. Doc suh amalkan anlene utk yg umur 20an tu.. Klo rse tulang xkuat... Suka smua falvor dia..hehe

    ReplyDelete
  13. Tak pernah try lagi minum susu Anlene ni, sekarang tekak boleh terima susu Dutch Lady je.

    ReplyDelete
  14. sedap susu anlene lagi2 yg perisa coklat..baik utk tulang dan sedap pulak tu

    ReplyDelete
  15. Susu bagus untuk tulang.. TB dah lama tak minuk susu.. kena start minum balik ni

    ReplyDelete
  16. Anlene is a good brand. I would say we shouldnt stop drinking milk even dah tua. huhuhu... It good for body. Yg penting jgn stop exercise too.

    ReplyDelete
  17. Comelnya dia lompat heheh. Tapi susu Anlene ni mmg bagus untuk tulang, tisu dan otit. Sgt rekomen :-)

    ReplyDelete
  18. Oh Yeah! I like the coklat flavor its so sedap and sihat to drink this.

    ReplyDelete
  19. Wahhh kak nad pon join jugak ye aktiviti lompat2 tu. sy terlepas utk jumpa stacy. Mesti meriah kn. plus susu anlene yg coklat tu sedap betul !

    ReplyDelete
  20. Bagus susu ni..FIL mmg minum susu ni..Eirna x pernah cuba lg sbb tekak Eirna x lalu susu tepung ni..Tp klau susu tu dipek mcm ni,blh Eirna cuba....

    ReplyDelete
  21. Kagum dengan nad, kecil2 cili padi orang kata. patut lah aktif jer, baby dalam carrier pun boleh lompat lagi! Rupenya amalkan susu anlene. Nak beli juga lah susu ni

    ReplyDelete
  22. Susu baru untuk sarapan pagi ya sis. bagulah tu sebab susu ada banyak khasiat yang di perlukan badan. Cuma ada orang perut tak tahan dengan susu

    ReplyDelete
  23. Bagus Anlene ni terutama utk..abam! Hahaa..

    ReplyDelete
  24. Takutnya AM tgk nadia melompat sambil dukung anak.. apa2pun minuman susu Anlene nie mmg bagus & sgt berkhasiat utk diminum terutamanya d awal pagi..

    ReplyDelete
  25. terliur plak tengok orang dok pakat minum susu anlene ni. nak pergi boronglah nanti. benda bagus tak rugi kalau nak beli banyak2 pn kan

    ReplyDelete
  26. Memang sedap susu Anlene ni kalau diminum semasa sejuk. Tak pernah cuba yang berperisa minum yg original shj. Bestlah Nad jumpa Stacy.. Stacy nampak lincah bertenaga nak follow mcm dia klu boleh

    ReplyDelete
  27. Sy pun minum susu Anlene, siap ada kalsium dan collagen. Bagus utk mouse mommy jugak! Jom Stay Active!

    ReplyDelete
  28. kak jenis tak minum susu... seriau juga bila fikirkan tulang ni... jawabnya kena paksa juga minum demi kebaikan.

    ReplyDelete
  29. Wah Ika sukakan susu Anlene. Sedap dan lazat. Bagus untuk tulang. Bila mereka nak buka promosi booth ni dekat Penang. Kami perluka susu Anlena untuk tulang kuat dan sihat.

    ReplyDelete
  30. Dulu pernah beriya nak minum susu anlene. Tapi sampai ke sudah tak pernah rasa pun.

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2