hai assalammualaikum


Fernleaf , Mmmmm Sedapnya!! Susu Nutrisi Lengkap Seisi Keluarga

Susu Fernleaf, 100% Susu Dari New Zealand, Susu Untuk Seisi Keluarga - Setiap kali keluar, mesti Fariza akan pergi ke tempat air. Dekat rumah ni, memang akan ada stok minuman UHT ni, jenis terus minum. Biasalah, kitaorang ni memang kuat minum air susu..hehee. Susu kan bagus untuk kita semua, tidak kira kanak-kanak, dewasa dan warga tua. Kalau kita jadikan minuman susu sebagai minuman harian, kita akan dapat sumber nutrisi yang cukup untuk membantu kanak-kanak dalam tumbesaran dan perkembangannya selain memperkukuhkan tulang serta otot untuk golongan dewasa. Salah satu pilihan susu nad dan anak ialah susu Fernleaf. Susu 100% daripada lembu dari New Zealand. Susu yang sangat bagus untuk seisi keluarga.


Sihat Dan Ceria Minum Susu

Nak minum susu pun mestilah kena ceria..hehee..Minum dengan gaya hipster. Takkan nak minum guna straw je. Buat lain daripada lain, macam Fariza minum ni. Siap dengan kaca mata kau..haha. Minuman tu, dia sedut dan dia lalu dekat mata terus ke tekak. Memang " fun " tau macam ni..hehee..Fariza pun enjoy je minum.

Kalau sebelum ni, kita tau, susu Fernleaf, dalam bentuk tepung, kena bancuh semua kan. Jadi macam leceh je. Sekarang susu Fernleaf dah ada dalam pek UHT, jenis minum terus. Bila ada pek UHT ni, lagi orang suka minum susu, sebab tinggal cucuk dengan straw dan minum tanpa perlu bancuh. Susu Fernleaf UHT dibungkus dengan 100% Trusted GoodnessTM dari New Zealand.


Susu Fernleaf, minuman yang berkhasiat dan mempunyai pelbagai zat yang diperlukan tubuh seperti kalsium, protein, vitamin A dan vitamin D, boleh diminum dalam pelbagai bentuk dan boleh dinikmati dengan segera bersama seisi keluarga dan rakan-rakan. Tidak ada alasan untuk mengelak minum susu bagi mendapatkan nutrisi diperlukan badan tidak kira kanak-kanak mahupun golongan dewasa. Tidak kira, korang sedang membuat kerja, bersantai atau apa sahaja, korang boleh nikmati susu Fernleaf ini di mana sahaja.

Memang banyak pilihan susu jenama Fernleaf di Malaysia. Boleh baca tips di blog IBUSYURGA untuk tips memilih produk yang sesuai untuk keluarga.

Fernleaf Dihasilkan 100% Susu Dari New Zealand

Kalau korang nak tau, rasa susu Fernleaf ni bukan sahaja sedap, malah ia tak terlalu manis dan tak terlalu tawar. Sebab apa? Hah!!, ni sebabnya nad nak bagitau dekat korang semua. Korang mesti tak tau, korang tau minum je..hahaa..


Siapa pernah pergi New Zealand, taula cuaca dia macam mana, dan apa yang ada dekat sana. Yang tak tau baca apa nad tulis ni..hehe. Dekat New Zealand, apa yang ada mestila lembu, moo moo..hehee..Lembu warna hitam putih tu. Macam nad kata tadi, susu Fernleaf dihasilkan daripada 100% susu lembu dari New Zealand. New Zealand adalah sebuah negara dengan tanah yang subur, hujan yang sangat baik dan cahaya matahari bagus, menjadikannya salah satu tempat terbaik di dunia menghasilkan susu. Sebab iklimnya yang selesa, udara dan air yang bersih, rumput menjadi segar dan elok. Lembu di sana, bebas sebebasnya meragut rumput yang hijau sepanjang tahun. Lembu yang dijaga dengan baik, yang diberi makan rumput semula jadi akan menjadikan lembu yang sihat; dan seterusnya menghasilkan susu berkhasiat berkualiti tinggi.




Dengan rumput yang berkualiti tinggi, dan cuaca yang elok, lembu pulak dijaga dengan rapi dan baik, mereka dapat menghasilkan susu secara semula jadi tanpa memerlukan apa-apa bahan lain dan ia merupakan 100% susu lembu itu sendiri. Dengan lebih daripada 140 tahun pengalaman dalam pertanian tenusu, warisan dan kepakaran petani, mereka telah menjadikan New Zealand sebagai peneraju dunia dalam tenusu hari ini. Itulah sebabnya rasa susu Fernleaf UHT adalah 100% Mmmmm ...


Kesimpulannya
- Lembu tenusu yang diberi makan rumput - merumput di luar rumah dengan bebas
- Rumput segar berkualiti tinggi
- Menghasilkan susu secara semulajadi
- Pakar tenusu
- 100% Mmmmm
- Dibuat dengan 100% Susu dari New Zealand


Jadi, pilihan susu korang yang mana?? Pilihlah susu yang terbaik untuk seisi keluarga. Dapatkan susu UHT Fernleaf untuk diri sendiri dan keluarga anda, jadikan kebaikan tenusu dari New Zealand memastikan  100% bersedia dalam membuat sesuatu aktiviti. Susu Fernleaf didatangkan dengan tiga variasi iaitu Full Cream, Low Fat dan Chocolate, memenuhi setiap cita rasa yang berbeza dalam keluarga. Ada dua saiz iaitu kotak kecil (200ml) dan kotak besar (1L). Susu ini didapati di pasar raya hiper, pasar raya dan kedai-kedai di seluruh negara dengan harga yang sangat murah. Jmeput minum..100%Mmmmm sedapnyaaa...
SHARE 38 comments

Add your comment

  1. cantik spek..rabia sorang je tertinggal bas.tak dpt.tak apply.bestnya dpt susu fernleaf.

    ReplyDelete
  2. Sedapnya susu ni zira tak puas minum kena beli lagi

    ReplyDelete
  3. Sedapp.. Zaza suka yg full cream tu.. First time jgk lah minum jenama ni

    ReplyDelete
  4. k.azni dah 3 kali p beli utk iman... suka bebenor dia nih

    ReplyDelete
  5. dedua sedap ! hahaha full cream atau coklat pon sedap

    ReplyDelete
  6. Kami sekeluarga suka yg coklat tu sgt creamy..kena buat stok kat rumah

    ReplyDelete
  7. Sedapnya susu Uht Fernleaf. Kita suka yang perisa coklat. Bahagia betul bila dah sedut tu. Sedappp sangat rasanya.

    ReplyDelete
  8. Boleh beli untuk anak-anak. Susu coklat ni kalau buat kek pun sedap tau..Buat waffle, buat pancake..

    ReplyDelete
  9. Anak² akak yang besar pun suka susu Fernleaf ni.

    ReplyDelete
  10. Comel la prop spec tu.. Hehe.. Wawa pon suka sgt dgn susu fernleaf ni.. Dlu mse kcik & sek ren arwah mak bg susu ni...

    ReplyDelete
  11. Suka susu fernleaf nak nak perisa coklat. Tuh je lah yang bileh masuk tekak..susu plain anak anak memang suka

    ReplyDelete
  12. sedapkan..pernah try jugak susu ni lagi2 yg coklat...kreatifla straw die sis

    ReplyDelete
  13. suka rasa susu dia...akak siap buat resipi omelette guna susu fernleaf ni, anak2 pun suka..hari2 diorang rekues

    ReplyDelete
  14. comelnya pakai spek tu minum susu hehe

    ReplyDelete
  15. Lucu spek mata tu tapi comel la bila mnum pakai straw unik tu.

    ReplyDelete
  16. Memang rasa lain dan sedap susu fernleaf ni compare susu brand lain kan.

    ReplyDelete
  17. Susu choc choc dia ni sedap kan..x cukup 4 kotak..terpaksa top up..minum sejuk2 atau dijadikan aiskrim pun sedap...

    ReplyDelete
  18. sedap la fernleaf ni dah try beli ��

    ReplyDelete
  19. Sedapm sekotak besar tu sekali hadap ja anak beranak. Hihi

    ReplyDelete
  20. susu ni bagus utk tulang..bdk2 kalo ada perisa coklat sure akan minum..jrg nk minum yg perisa original yg putih

    ReplyDelete
  21. kemain lagi si fariza menyedut ek, habis ke tak tuh, memang susu ni sedap lah anak-anak pun suka hah

    ReplyDelete
  22. Nampak sedap sangat la susu ni. Bukan sedap je. Menjaga tulang kita supaya sihat dan sekaligus menguatkannya. Anak2 dan ibu pun bagus minum susu.

    ReplyDelete
  23. MooMoo! nak kena ada sound sambil minum susu -) kat Sabah, pun kami ada tempat pelancongan yg ala-ala New Zealand dekat gunung kinabalu... Fernleaf juga terbaik...original dari New Zealand

    ReplyDelete
  24. sedap susu ini.. anak2 memang suka sangat

    ReplyDelete
  25. mmg sedap susu fernleaf uht ni kan, qeela dh pernah try yg full cream milk dengan chocolate, mmg niceee lemak berkrim rasanya hehe.

    ReplyDelete
  26. Spec straw viral lagi :-)
    Lembu yg cute.
    Aida suka ni.
    Kerap beli yg full cream milk.
    Bagus utk tulang & gigi.

    ReplyDelete
  27. We always love to drink fernleaf uht chocolate... i bought so many and store it at home, ready to be consume anytime.. hahahah~

    ReplyDelete
  28. Frenleaf memang best. Saya pun memang selalu jugak minum susu ni. Paling best yang coklat

    ReplyDelete
  29. Suka minum susu fernleaf. Dulu ada dalam pek je. Nasib baik sekarang dah ada dalam kotak macam nI. Mudah nak minum, hehe.

    Comey je tengok spek straw tu

    ReplyDelete
  30. Kita pun suka sangat susu ini terutama yang coklat tu memang best boleh minum hari-hari kat rumah dalam peti memang ada susu ini hehehe orang dewasa wajib minum susu setiap hari...

    ReplyDelete
  31. Susu fernleaf ni unik sebab susu dia pekat betul. Kalau campur air pun masih pekat lagi.

    ReplyDelete
  32. Kalau susu mmg anak-anak suka sgt. Wajib bg anak minum susu setiap hr utk tumbesaran tulang dan gigi diaorg. Liez pun suka

    ReplyDelete
  33. Comelnye Fariza minum susu pakai straw hipters tu... susu fernleaf Chocolate memang sedap sekali Bonde pon suka!

    ReplyDelete
  34. Fernleaf is my favourite drink. Pack with nutrition that needed by our body.

    ReplyDelete
  35. Comelnya fariza. Excited dia minum susu fernleaf, hehe. Emi jarang minum susu fernleaf, tapi tengok ramai betul yg suka susu dari jenama fernleaf ni.

    ReplyDelete
  36. Belum pernah cuba Fernlear sebab kuat bau susunya.Amni pulak sejenis susah nak telan susu haha.Time pregnant shj paksa minum susu utk anak.

    ReplyDelete
  37. ACtually akak memang jenis yg suka minum susu..so akan consume je tak kira jenama tapi bila tau tentang susu yg terhasil dari lembu tenusu diaorg terus rasa teruja sebab lembu tenusu diaorg tak diberi sebarang penggalak susu

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2