hai assalammualaikum

Buffet Ramadhan 2019 : Rasai Makanan Thailand di Chakri Palace Sky View - Tanpa kita sedar, hanya sebulan lebih sahaja lagi kita akan berpuasa. Begitu cepat ye masa berlalu. Selalunya bulan puasa, selain berbuka puasa di rumah, mesti akan teringin berbuka puasa dengan pelbagai menu makanan berbentuk buffet. Mudah dengan hidangan dari makanan berat sampai ke pencuci mulut, makan beramai-ramai bersama keluarga dan kawan-kawan di luar. Antara lokasi iftar yang korang boleh cuba nanti ialah di Chakri Palace. Untuk korang yang gemar dan teringin makan makanan Thailand ketika berbuka puasa nanti, boleh la makan di Chakri Palace Royal Thai Cuisine.


Ramadhan ini, Chakri Palace sekali lagi mengadakan hidangan buffet masakan Thai dan tempatan dengan bertemakan "Tastalizing Thailand" yang akan diadakan di Chakri Palace Sky View
Dorsett Hotel Hartamas, dan dua lagi cawangannya iaitu di Imperial Chakri Palace KLCC dan Chakri Palace Pavilion KL dari 13hb Mei 2019 dan seterusnya.




Haritu, nad pertama kali datang ke Chakri Palace Sky View Dorsett Hotel Hartamas untuk merasai sendiri makanan buffet yang disediakan di bulan puasa nanti. Lokasinya berada di dalam hotel Dorsett Hartamas di tingkat 27, paling atas, memang buat nad teruja sangat melihat keindahan pemandangan dari atas dengan lampu-lampu di jalan dan bangunan.





Waktu tu, dipasang pula dengan lagu raya, memang buat kita terasa nak dekat dah dengan suasana dan persiapan raya..hehee..bayangkan korang berbuka puasa di sini, memang woww sangat tau. Di Chakri Palace, terdapat 50 jenis hidangan masakan yang akan disediakan dari makanan moden, local Thai dan makanan tempatan. Suasana dalam restoran memang sangat selesa, boleh makan di dalam atau di luar. Nad lebih suka makan di luar, sebab dapat tengok pemandangan sambil menikmati makanan.



Ok, untuk bulan puasa nanti, siapa yang teringin makan makanan Thailand atau penggemar makanan Thailand, masa ni la korang boleh rasa makanan tu, antaranya Mieng Kham, pembuka selera popular yang selalu orang nak cuba rasa. Ni la makanan yang pertama kali nad rasa. Selama ni tengok kawan makan, ingat pelik rasa dia, tapi sedap rupanya..Bahan yang ada seperti kacang, sayur, bawang, cili bagi pedas sikit, bahan lain ada juga dan diletak sambal. Kemudian bungkus daun tersebut dan terus makan. Woww, memang sedap ok..Takde rasa pelik..hahaa. Nad makan dalam 4 daun juga la tanpa sedar..hahaaa..



Selain itu, pembuka selera yang unik yang nad pernah tengok ialah  Pumpkin Custard, Tapioca Cake,.Nampak unik, tapi rasa dia memang sedap giler ok..










Lain makanan yang pernah rasa tapi tak boleh lepaskan pelaung untuk makan juga, ialah  Pulut Mangga, kerabu, Thai Mango Salad, Thai Papaya Salad, Crispy Morning Glory, Samosa, Crispy Thai Spring Rolls, Thai Crispy Fried Noodles dan banyak lagi pembuka selera Thai  ada kat sini.











Untuk hidangan utama, tetamu boleh menikmati hidangan lamb in Thai green curry. Ni pertama kali tengok kari berwarna hijau. Rasa dia macam masak lemak je..hehee., prawn with butter sauce topped with salted egg, stir fried squid with salted egg, Tomyam seafood, and beef with black pepper sauce and fish with sweet & spicy sauce. Tomyam seafood sedap..celur-celur dalam air panas bahan-bahan dia, kemudian tuang kuah Tomyam..perghh..


Disini juga ada pelbagai menu kegemaran Malaysia iaitu Rendang Daging Tok, Masak Lemak Gulai
Daging, Ayam Kapitan dan Nasi Beriani.




Pencuci mulut Red Ruby Waterchestnut, beras Thai mangga dan juga kegemaran tempatan seperti kuih-muih melayu, bubur jagung, buah-buahan, pisang dan banyak makanan lain. Jangan risau, memang disediakan makana melayu juga ye..heheh.


Bagi korang yang berminat nak berbuka di Imperial Chakri Palace KLCC & Imperial Chakri Palace Pavilion, menu "Tantalizing Tastes of Thailand" akan disediakan setiap hari bermula dari 9th May 2019. Menu hidangan buffet bertukar dari tiga menu yang berbeza yang disediakan khas untuk bulan Ramadhan dan buka dari jam 7.00 pagi seterusnya.

Harga Buffet Ramadhan Imperial Chakri Palace
Chakri Palace Sky View Dorset Hotel Hartamas
Dewasa : RM128 ++
Kanak-kanak ( > 6 tahun ) dan warga tua ( >60 Tahun ) : RM64 ++
kanak-kanak di bawah umur 6 tahun secara percuma.

Chakri Palace KLCC
Dewasa : RM108.80 ++
Kanak-kanak ( > 6 tahun ) dan warga tua ( >60 Tahun ) :  RM54.40 ++
kanak-kanak di bawah umur 6 tahun secara percuma.

Chakri Palace Pavilion
Dewasa : RM98.80 ++
Kanak-kanak ( >6 tahun) dan warga tua ( >60 Tahun ) :  RM49.40 ++
kanak-kanak di bawah umur 6 tahun secara percuma.

Korang boleh nikmati 20% off dengan dapatkan voucher sebelum 9 Mei.


Promosi Early Bird
Rancang dan menempah awal untuk penjimatan mewah yang hebat!
(Pesanan minimum 4 orang)

Muat turun App Chakri di http://bit.ly/20F3M34 pada telefon untuk menikmati pembelian awal  sebanyak 20% sebelum 9 Mei 2019. Harga adalah RM102.40 ++ Untuk Dewasa (Dorsett Hotel Hartamas) RM87 ++ Untuk Dewasa (KLCC) RM79 ++ Untuk Dewasa (Pavilion) Tawaran awal boleh digunakan untuk tempoh dari 11 Mac 2019 - 9 Mei 2019 sahaja.

Tempahan Kumpulan BELI 5 PERCUMA 1.

Untuk pertanyaan dan tempahan, sila hubungi Imperial Chakri Palace
Dorsett Hotel Hartamas : 03 26021031
KLCC ; 03 23827788
Pavilion : 0321431141
Contact; 016 2277182
Email ; marketing@chakri.com.my atau kunjungi kami secara online di https://www.chakri.com.my/shop/

SHARE 24 comments

Add your comment

  1. Pertama sekali nak cakap, cantik nad! Hehe view dekat tingkat 27 memang wow! Awesome kot dapat berbuka dekat view tinggi dan cantik mcm ni. Makan pon seronok dan tenang sambil menikmat keenakan hidangan. Mcm2 juga masakan thai dia ya. Menarik!

    ReplyDelete
  2. Chakri Palace memang sedap, Yum yum. Boleh dikatakan one of the authentic Thai food and flavour restaurant. Bella suka makan kat Chakri Palace kalau nak makanan Thai. And wow view tu amazing. Will definitely go here bulan Ramadan nanti!

    ReplyDelete
  3. Bestnya nad.. dah plan nanti buka puasa dimana..
    Menu yang disajikan pun tengok semua best-best..
    Menarik sangat, pelbagai pilihan pulak tu..
    Kalau dekat, nak juga merasa berbuka disana nanti..

    ReplyDelete
  4. Rugi sangat tak dapat join uoll hari tu..masalah perut..huhuhu. Tapi makanan diorg memang best..tempat pun menarik, boleh lah sis cuba nanti berbuka kat sana

    ReplyDelete
  5. sedapnya menu iftar cakri tahun ni. tak sabar nak berbuka puasa kat sini. dah la view belakang tu cantik, sambil tunggu waktu azan magrib masuk boleh tengok sunset dulu kan..

    ReplyDelete
  6. wow! so many nice food... time really flies... sekejap je, buffet ramadhan dah out dah..

    ReplyDelete
  7. Wahhh buffet Ramadhan Thai food. Lain dari yg lain. Zaman dulu semua tempat berebut nak sediakan makanan kampung Malaysia kan.

    ReplyDelete
  8. Tertelan liur Rawlins tengok juadah Thai kat sini. Dah la makanan sedap, view pula menarik. Memang kenyang mata dan perut la menjamu selera kat sini.

    ReplyDelete
  9. Wah nampak sedap2 nya terliur tengok. Chakri hidangan berbuka puasa dia mmg sedap2 dan best

    ReplyDelete
  10. Buffet ramadhan di sini mmg xdapat dinafikan sangat sedap dan bermacam2 jenis. Paling best dessert dia. Suka dessert kat sni sebab Thailand cuisine kan. View dia pon nampak menarik dan indah kalau waktu malam

    ReplyDelete
  11. Fuh..stress tengok semua makanan sedap2 kat sini. Takde rezeki nak join haritu sebab jauh yer nak ke KL... serius banyak betul pilihan juadah berbuka yang sedap2 kat sini. Best yer kalau ada rezeki berbuka kat sini , dah la memang favourite makanan Thailand ni..

    ReplyDelete
  12. wa so fast already start Buffet Ramadhan 2019 review haha. I like the Rasai Makanan Thailand di Chakri Palace Sky View. plus, the place looks so beautiful

    ReplyDelete
  13. Tb suka tengok pemandangan atas bangunan tu.. nampak lampu-lampu dan bangunan kat bawah tu cantik cantik kan.. menenangkan mata.. hehehe.. eh.. nak komen pasal makanan dia.. tengok dalam gambar nampak sedap-sedap semuanya tu.. bilalah dapat mai sini.. hehehe

    ReplyDelete
  14. Menarik menu untuk Ramadan akan datang. Sedap-sedap belaka. Kalau berkesempatan, Qiss nak bawa family berbuka kat sini. Memang terbaik view dia.

    ReplyDelete
  15. CHAKri ni mmg best dan tempat pun lawa. Haritu masa opening i dah ke sini mmg lawa view dia

    ReplyDelete
  16. Best kan the view up there. It's so windy and relaxing. I like the food varieties at Chakri Palace also plus semua nyer sedap sedap la.

    ReplyDelete
  17. Wahh.... Cantiknya pemandangan dari atas sana! Tengok pun dah terasa ketenangan nya. Aduhhh... Thai food memang sedap, tapi pedas tak? Risau bulan puasa makan pedas kot nanti perut meragam. Harga pun not bad ♥

    ReplyDelete
  18. wow! banyak giler menu dia. harga pun boleh tahan. paling suka view outdoor tu ha. seronoklah berbuka kat sini nad

    ReplyDelete
  19. byknye makanan dia.. menarik lak tu.. view pun cantik..

    ReplyDelete
  20. Cantiknya pemandangan.. Sambil tunggu waktu buka puasa boleh tengok langit. Makanan pun nampak sedap2 semuanya..

    ReplyDelete
  21. Belum bulan Ramadhan lagi dah macam-macam menu TB nampak sedap2 belaka ni.. adoii..

    ReplyDelete
  22. ya ampun! teringat kat red ruby waterchestnut Sally!

    ReplyDelete
  23. Ya Allah Nad banyak menu Rambang mata dibuatnya. Semua nampak sedap sedap

    ReplyDelete
  24. Sedapnya tgok menu2 kt sini.. Pulak mknn ala2 thai. Mmg lazat.. Wawa suka buffet yg ada ala2 kmpung & juga thai..

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2