hai assalammualaikum

Suara Dan Wajahnya Mirip P Ramlee, Fairuz Misran Dari Sabah - Haritu, mr mafia tunjukkan satu video, orang yang suaranya dan wajahnya mirip pelakon P. Ramlee. Bila nad tengok, serius memang hampir sama, eh macam sama habis weii..hahaa..Raut wajah dan kelunakan suaranya saling tak tumpah seperti seniman tersohor, Tan Sri P Ramlee. Siapa dia? Fairuz Misran yang berasal dari Sabah suka menyanyikan lagu P Ramlee dan sering buat persembahan.


Lepas satu video tengok, nad layan video lain juga..hehee..Sebab sebijik macam arwah Tan Sri P Ramle..Nad baca komen-komen tu pun semua cakap sama. Tengok bentuk badan pun hampir sama. Bila Fairuz Misran bernyanyi, nad boleh rasa seperti P Ramlee sebenar yang nyanyi. Kadang dalam fikiran, mujur ada orang masih sama seperti beliau, sekurangnya tak akan lupa siapa P Ramlee. cerita P Ramlee pun selalu nad layan setiap hari Isnin. Semua cerita tak pernah jemu ditonton. Sampai hafal skrip sesetengah bahagian..hehee..

Hampir sama kan wajah mereka.


Video pertama yang mr mafia tunjukkan..masa ni tengok muka dia pun dah cakap "sama la macam P Ramlee"..Nad suka layan youtube si apak ni..tu pun mr mafia yang tunjuk..gila-gila je..hahaa..Dia buat lagu raya untuk Fairuz Misran..Lagu raya pun dah keluar..korang boleh tengok dekat youtube..


Kemudian, penyanyi terkenal kita Si Nurhaliza, bernyanyi pulak dengan Fairuz Misran ni.Selalunya ramai yang nak bernyanyi denagn Siti, ni Siti yang nak bernyanyi dengan Fairuz Misran..hehee..




Lepas tu layan lagi, ternampak dia berlakon untuk iklan pulak. Cerita Musang Berjanggut versi modern..hahaa..

Banyak lagi la..korang boleh tengok dekat youtube..semoga Fairuz Misran terus suksess..


Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

12 comments so far,Add yours

  1. Mmg hampir sgt dgn p.ramlee...

    ReplyDelete
  2. aah la.. hampir sama... wahhh menarik..

    ReplyDelete
  3. I used to watch so much about P RaMlee. Those days without astro

    ReplyDelete
  4. 1st time tgok n dgr lagu dia ni..mmh sebijik serupa dgn arwah tspr..rasa lepas rindu nak dgr lagu2 arwah

    ReplyDelete
  5. Memang suka tengok dia ni sebab persis Allahyarham Tan Sri P. Ramlee. Muka dia, suara dia memnag sama kan.kadang tak boleh tengok muka dia sebab sedih bila ingat p.ramlee

    ReplyDelete
  6. sama la.. tapi tetap xleh sama dengan p remlee sebenar.. boleh la mengubat kerinduan dengan arwah

    ReplyDelete
  7. Aah la ada iras...teringat dekat legend kita

    ReplyDelete
  8. Alamak.. tertengok video dia sampai abes.. yea.. nak sama dah.. ada iras2.. hee. video kopi musang king tu pun kelakar

    ReplyDelete
  9. Alahaiii.. Kita minat sangat dengan arwahyarham p.ramlee.
    Bila tengok ni rasa macam beliau muncul balik je..
    Suara dia pun sama. Rupa pun.. Alahai..

    ReplyDelete
  10. Oh wow! when i look carefully he memang look very alike and his voice too.

    ReplyDelete
  11. Sebijik sama rupa parasnya. Bonde mmg suka filem dan lakonannya tak jemu. Bolehlah pegang watak P.Ramlee versi moden

    ReplyDelete