hai assalammualaikum

Sabun Manjabath, Sabun Homemade Yang Natural - Korang mesti suka kan guna barang yang natural, takde chemical atau sebarang bahan lain dalam sesuatu produk. Kalau boleh nak natural je, lagi sihat dan elok digunakan, serta selamat untuk kulit kita. Pertama kali nad tengok sabun handmade ni, iaitu sabun dari Manjabath. Comel sangat bentuk sabun ni.


Nampak tak bentuk dia, macam kuih pun ada..ehhee.. Tapi sebenarnya sabun. Seni kan diaorang buat bentuk macam ni. Cara mereka memanipulasi warna, bentuk dan wangian untuk menghasilkan bar yang kelihatan cantik untuk digunakan dan dipamerkan amat mengagumkan.


Meh tengok dekat, apa yang korang nampak..Ya, ada nampak oat kan. Yang ni Lavender Oat Soap. Bau dia wangi sangat. Tau kan oat memnag elok dekat kulit kita. Kreatif kan diaorang buat sabun homemade macam ni. Nampak sangat oat dia. Nad dah guna yang ni..memang best. Lembut je kulit nad pakai sabun ni.


Yang ni pulak Calendula dan Charcoal Soap. Yang ni nad tak guna lagi, tapi tau mesti best juga ni..

Banyak kelebihan pakai sabun homemade ni. Wangian yg digunakan utk sabun homemade adalah dari minyak esensial . Ini memberikan kesan aromaterapi yang besar dan santai untuk minda dan tubuh. Minyak esensial juga memiliki sifat antibakteri yang baik untuk tubuh, dan juga bagi mereka yg mempunyai masalah penyakit kulit

Sabun biasa menggunakan warna sintetik yang berbahaya bagi kulit dalam jangka masa panjang. Manakala sabun homemade mengandung warna-warna semulajadi yg diperoleh dari sumber aslinya dan bertaraf "food gred". Contohnya, sabun biru karena telah dibuat dari ekstrak lavender.

Buih yang banyak bila menggunakan sabun biasa boleh menyebabkan kerosakan pada kulit kerana mengandung beberapa bahan kimia berbahaya. Sabun organik bila digunakan buihnya halus dan sedikit , tidak memedihkan mata dan kulit rasa segar , lembab dan halus jika diguna berterusan.

Pemilihan sabun organik/ homemade adalah TERBAIK kerana tidak mengadungi bahan chemicals terlarang dan berlebihan yg boleh merosakan kulit dlm jangka masa panjang.

Kornag nak cuba sabun homemade ni, boleh ke
Facebook; https://www.facebook.com/manjabath/
Instagram: https://www.instagram.com/manjabath/

SHARE 7 comments

Add your comment

  1. rasa nak makan je bila tengok sabun macam ni

    ReplyDelete
  2. Baguslah produk natural dan organik tanpa bahan2 terlarang mmg ramai pengguna pilih..dan cari sekarang ni.. Good info tq Nad

    ReplyDelete
  3. Rasa nak makan je tgk sabun ni sebab nmpk mcm kuih. Hehe. Mmg bagus pakai sabun natural mcm ni. elok utk kulit kita utk jangka masa pjg kan.

    ReplyDelete
  4. Macam best je, kadang kat rumah pakai juga sabun buku

    ReplyDelete
  5. Rasa macam nak makan pulak tengok sabun homemade ni. Dah macam puding roti akak tengok

    ReplyDelete
  6. Geram tengok sabun tu tau. Dah rupa macam seketul kuih pun ada. 😄😄

    ReplyDelete
  7. Tak pernah tahu ada sabun ni, nampak cam menarik n nampak sedap cam nak makan..hehehe. Nanti boleh le sis cuba

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2