hai assalammualaikum

Minum SeraiMas Kurma Hidayah Plus Beri Tenaga Sepanjang Hari - Jenama SeraiMas ni memang dah lama di pasaran dan nad tau ramai kenal dengan jenama ini. Keluarga nad sendiri  pernah mengambil salah satu produk mereka. Sekarang, nad sendiri amalkan minum SeraiMas Kurma Hidayah Plus untuk kesihatan tubuh badan dan tenaga sepanjang hari.



SeraiMas Kurma Hidayah Plus Beri Tenaga Sepanjang Hari

Kenapa nad pilih SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni?

Kalau korang nak tau, SeraiMas Kurma Hidayah sinonim dengan jus mampu milik yang menggabungkan 6 Formulasi lengkap nutrisi yang kaya dengan bahan semulajadi iaitu Madu, Kurma, Buah Tiín, Kismis, Goji dan Delima. Formulasi terbaik bagi membekalkan nutrisi yang mencukupi untuk tenaga, meningkatkan tahap kesihatan serta kecergasan tubuh badan.


Tengok sahaja tekstur dia,  pekat dan nampak sedap.

Apa yang bagusnya dengan SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni, kandungan bahan di dalamnya bebas daripada gula sintetik. Kita boleh tau kan beza rasa gula tu manisnya dia macam mana. Bila nad minum jus Kurma Hidayah ni,  memang tau,  rasa manis jus ni bukanla dari gula tapi rasa tu datang dari manisan campuran bahan semulajadi. Sangat sedap sampai anak-anak pun suka dengan tekstur rasa dia.

Kelebihan Seraimas Kurma Hidayah Plus
Meningkatkan tenaga
Bebas kolestrol
Melindungi bakteria baik
Penyelenggaraan kesihatan Keseluruhan untuk organ anda
Mudah untuk mengambil dan larut dalam bentuk cecair
Penghadaman dan penyerapan nutrisi yang cekap
Peningkatan keselamatan untuk mengekalkan keaslian produk


Cara mengambilnya
1. Diambil 1jam sebelum makan atau ketika perut kosong.

2. Goncang dahulu sebelum minum.

3. Untuk orang dewasa
-  2 kali sehari iaitu 2 sudu besar (30ml)
- Sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari
- Sebelum makan malam

4. Untuk Kanak-kanak
- 2 kali sehari iaitu 1 sudu teh (5ml)
- Sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari
- Sebelum makan malam

5. Simpan ditempat yang kering dibawah 30 celcius.

6. Jika ada mengambil sebarang ubat atau makanan tambahan lain, jarakkan pengambilan selama satu jam.

7. Untuk mendapatkan keberkesanan yang efektif, amalkan 8 gelas air putih sehari.


SeraiMas Kurma Hidayah Plus Sesuai Untuk Semua Peringkat Usia.

Seeloknnya, cari minuman berkhasiat ni, cari yang boleh diminum seisi keluarga. SeraiMas Kurma Hidayah Plus memang sangat sesuai untuk seisi keluarga. Sesuai diamalkan oleh semua peringkat usia. Jus ini boleh diambil oleh lelaki dan wanita, kanak-kanak seawal usia 2 tahun dan ibu mengandung. Ibu mengandung lagi elok ambil, yela bahan pun sangat elok untuk kesihatan ibu dan anak.



Tengok, Artis Diana dan keluarga pun minum SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni.


Perubahan Nad Alami

Nad ni surirumah, jadi kerja surirumah ni memang boleh dikatakan kerja yang sentiasa ada. Uruskan rumah, layan anak, masak dan macam-macam lagi. Jadi,  badan tu kurang berehat dan cepat letih,  tenaga pun dah tak kuat. Korang tau tak antara faktor kekurangan tenaga ni disebabkan dehidrasi Dehidrasi dapat membuatkan kita rasa lesu dan letih untuk konsentrasi. Bahkan dehidrasi juga menyebabkan penurunan berat badan sehingga 3 peratus dari berat badan sebenar. Adakah sebab ni,  badan nad tak naik-naik.. Haahahha..

Bila dah siang layan anak, malam la masa untuk tengok handphone. Selalunya memang sebelum tidur nad akan tengok handphone dulu,  tengok facebook,  instagram semua la. Memang susah nak tidur juga la. Sebab tu esoknya akan letih dan tak bertenaga. Nad baru tau cahaya dari skrin telefon bimbit juga dapat mengganggu hormon tidur melatonin dan membuatkan kita keletihan keesokan harinya.

Tenaga kurang juga disebabkkan kekurangan zat besi. Mineral zat besi berfungsi membawa dan menyalurkan oksigen ke seluruh tubuh serta membantu membersihkan sisa dari sel-sel tubuh anda. Jika kekurangan zat besi iaitu kurang dari 18 miligram sehari, tubuh akan merasa keletihan.Kadar zat besi yang terlalu rendah juga dapat menyebabkan anemia, kekurangan zat besi.

Semenjak nad amalkan SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni,  alhamdulilah,  badan sentiasa bertenaga. Setiap pagi, badan rasa cergas je nak mulakan aktiviti harian. Selalunya bdan cepat letih lepas buat beberapa kerja, sekarang, nak buat apa pun tak rasa penat.

Boleh tengok bahan didalamnya memang bagus untuk beri kita tenaga. 
Kurma - kerana ia mengandungi kandungan nutrien yang tinggi. Antaranya gula semula jadi (fruktosa, glukosa, sukrosa) yang tinggi dalamnya, serat, kalsium, zat besi, serta vitamin.  
Madu - satu sudu besar madu mengandungi 64% kalori dan bebas dengan kolestrol, lemak dan sodium. madu membantu dalam pengedaran darah dengan lebih baik dan bertindak sebagai penambah sel darah merah dan kadar oksigen di dalam badan seseorang. Dan sudah tentu, oksigen yang tinggi bermakna tenaga yang tinggi. 
Goji - Vitamin B Komplex, perlu untuk menukarkan makanan kepada tenaga. Goji berry mampu meningkatkan tenaga dan menjadi ramuan alternatif bagi mengembalikan tenaga dan mengurangkan keletihan.


Korang pun boleh cuba.. Jangan risau, produk ni selamat dan boleh diambil tanpa was-was. Disebabkan jenama ni dah lama di pasaran,  nad tak ragu-ragu nak ambil. SeraiMas Kurma Hidayah telah diiktiraf mencapai standard kebersihan, kualiti, keberkesanan & keselamatan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) & Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Produk ni disahkan Halal JAKIM,  Amalan Perkilangan Baik dan telah mendapat
Asia Pacific Super Health Brand 2018-2020.

Kalau korang nak rasa SeraiMas Kurma Hidayah Plus ni,  untum kesihatan tubuh badan, korang boleh dapatkan produk Kurma Hidayah Plus di Caring dan kedai-kedai jamu berdekatan.  Kalau ada sebarang pertanyaan, boleh hubungi , whatsup +60 13 782 5282 ( Seraimas) atau layari https://kurmahidayahplus.seraimas.my
SHARE 33 comments

Add your comment

  1. Masa zaman zaza keje kedai jamu, mmg jus ni yg ramai orang cari..ada yg size besar sikit.. Paling byk permintaan kat kedai dulu

    ReplyDelete
  2. I pun ada satu botol kat rumah, its taste quite good and not too sweet

    ReplyDelete
  3. SAYA MENGHARGAI ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
    INI ADALAH CERITAKU

    Saya MURNI SANTI, wanita Aa, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang MANAJER ESTATE NYATA dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan baru-baru ini, tidak ada yang mau meminjam uang kepada kami untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dalam konstruksi beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan pinjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya merasa frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN HUTAN GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan menghubungi perusahaan, petugas pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya tidak khawatir bahwa perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua saya bisa memberi mereka persyaratan yang merupakan informasi pribadi, yang saya lakukan.

    Saya telah melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengkonfirmasi saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman dimasukkan ke dalam akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Kami perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya berterima kasih kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI KU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Bagus amalkan seraimas kurma ni untuk kesihatan kita juga. Kena ada sebotol di rumah

    ReplyDelete
  5. Jus hidayah ni kan memang kita amalkan tau dulu. Masa duduk gemas. Sekarang dah tak minum dah sejak sakit hritu. Nanti mcm nak minum balik la. Sebab sedap.

    ReplyDelete
  6. Ada kawan CR yang ambil seraimas kurma ni. Dia lun ade syorkan pd CR. Mmg bagus

    ReplyDelete
  7. Wah. Nampak menarik khasiat dia kan. Dah la diakui halal dan selamat. Ok. Nak try sebotol la - mana tau serasi dengan badan kan

    ReplyDelete
  8. Dah hampir Ramadhan ni, boleh lah cuba jus kurma Hidayah ni. Amal minum dari sekarang untuk biasakan dan tambah tenaga. Dah banyak feedback positif jadi buat sis rasa nak cuba.

    ReplyDelete
  9. Saya juga minum ni.. memang rasa berkesan

    ReplyDelete
  10. mula-mula kita ingatkan ada serai dalam bahan-bahan dia, rupanya tu brand dia je ek..kurma ni memang membantu dalam memberi tenaga kan, sebab tu kita kalo sahur pun disunnahkan makan kurma...

    ReplyDelete
  11. Sebagai seorang ibu n wanita memang kena jaga dalaman supaya tidak mudah letih dan mudah uruskan semua perkara. Nak makan cukup zat mmg agak susah. Hehe. So memang perlukan supplement tambahan.

    ReplyDelete
  12. Kita dah tengok produk ni memang bagus dari segi bahan dan juga kualiti yang ada dalam semua campuran cuma mungkin kita tengok part pakaging tu boleh ditambah baik gunakan botol yang lebih nampak elegent kota hehehehe...

    ReplyDelete
  13. wah. aida sangka kan kurma biji tu.
    cecair rupanya :)
    tiap pagi memang anak2 aida makan kurma sorang 3 biji.
    makanan sunnah, kan nad, wajib la kita amalkan.

    ReplyDelete
  14. Dah dekat nak puasa ni, elok ni minum, buat persediaan tambah tenaga kan...

    ReplyDelete
  15. Saya pun memang mencari supplement untuk menambah tenaga, asyik kepenatan je especially bila petang... habis segala tenaga! Nanti saya cuba Seraimas ni juga, harap berhasil!

    ReplyDelete
  16. pemakanan macam ni kena cek kandungan dan nutrition dia. sebaiknya elakkan tinggi gula.

    ReplyDelete
  17. Bagus ni sebab memang pati kurma. Kurma memang makanan sunah yg penuh khasiat

    ReplyDelete
  18. Setahu saya banyak produk pemberi tenaga macam ni tapi tak sesuai untuk ibu mengandung. Tapi Seraimas Kurma Hidayah ni lain la. Jadi para ibu mengandung menambah tenaga sebab selalu penat kan time mengandung ni... *Eh,komen ni berdasarkan pengalaman kakak kite ye, kesian tgk dia selalu nampak penat masa mengandung.. hehe

    ReplyDelete
  19. Bagus produk no. Ramuannya banyak bahan2 sunnah. Sesuai utk seisi keluarga

    ReplyDelete
  20. Ramuannya bagus. Macam nak amalkan juga la.

    ReplyDelete
  21. Lama bertahan brand serai mas ni.

    ReplyDelete
  22. mcam menarik jer jus seraimas hidayah ni..nak try jugak lah yelah sejak 2 menjak ni penat semacam..kena mnm just seraimas lah mcm gitu

    ReplyDelete
  23. Pernah nampak juga produk ni macam bagus tapi tak pernah try lagi

    ReplyDelete
  24. Menarik nak cubalah kita lepas balik keje selalu lesu jer rasa!

    ReplyDelete
  25. Wawa pon skrg kurang tenaga . . Perlukan juga benda cmni...menambahkan tenaga kita kan

    ReplyDelete
  26. I ada satu botol juga, the taste sedap juga.

    ReplyDelete
  27. Bagus nie Nad, bahan pun makanan sunah kan.. sesuai untuk dewasa dengan kanak-kanak pulak tu. Senang boleh sama-sama makan..

    ReplyDelete
  28. Bagus jus ni. Mak cx pon consume. Elok badan dia. Segar.

    ReplyDelete
  29. Belum pernah try. Teruja nak cuba, nampak khasiatnya banyak!

    ReplyDelete
  30. Pernah cuba..mmg sedap. Byk khasiat..nanti nak beli balik lah

    ReplyDelete
  31. tak pernah cuba lagi ni.. tapi nmpk mcm best! khasiat pun banyak :D

    ReplyDelete
  32. Sedapnyaaa jus hidayah ni. Dulu kita amalkan minum. 2minggu tahan sebotol. Hehe

    ReplyDelete
  33. 1st time dengar ni. mmg x pernah cuba lg.. dr apa yg ada kat sini mcm bagus.. bnyk khasiat tu

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2