hai assalammualaikum

Saraapn Pagi, Mee Goreng Bodoh Je - Haritu sarapan buat nasi lemak, buat jemput-jemput, dah buat apa lagi erk.. Hahhaa.. Kalau malas giler, sarapan air dan biskut jela. Yela tengahari masak lagi. Selalunya tengok kerajinan la nak masaknya ni. Haritu u suami beli mee, jadi kita lun kenala buat mee goreng. Bahan pun apa yang ada jela. Okla jadila sarapan mee goreng bodoh dan telur mata.. Sedap juga.


Oh lupa, yang ada cuma fish cake tu je. Jadi kita tambahla dalam mee goreng ni. Kosong je, takda sayur sebab sayur dah habis.. Tu yang tambah telur mata tu.. Aummm..

Senang je buat mee goreng. Masing-masing dengan cara masing-masing
- 1 biji bawang merah
- 3 ulas bawang putih
- 3 sudu cili kisar
- Fish cake
- Kicap
- Sos tiram
- Garam
- Mee

Cara membuatnya
- kisar bawang merah dan bawang putih, kemudian tumiskan bawng sehingga naik bau
- masukkan cili kisar, gaul lagi sehingga masak.
- masukkan fish cake, kalau ade bebola ke, udang ke, ayam ke, hab masukkan la. Gaul sebati
- masukkan kicap dan sos tiram
- masukkan garam dan tuang air sedikit. Gaul sebati.
- kemudian masukkan mee dan gaul.

Siap...
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

7 comments so far,Add yours

  1. Suka mee goreng cam ni,senang nak makan dengan telur goyang,kicap cili hehehhe

    ReplyDelete
  2. Bodo bodo pun, yang macam ni ler sedap uiii...

    ReplyDelete
  3. senang..bodo2 pun sedap.hahaha. Klau ida kadang ltk carrot je ngn syur swi. malas dh nk bw kluar ayam

    ReplyDelete
  4. Bodo ke x..yg penting air tgn sendiri masuk tekak sendiri..sedap aja..kankan..haha

    ReplyDelete
  5. walaupun diberi nama bodo, tetapi tetap nampak menyelerakan.. acane? pos la sikit.. haha

    ReplyDelete