Selalunya kalau nak beriadah, atau bawak anak-anak main taman permainan, nad dengan mr mafia akan pergi ke Tasik Ampang, sebab dekat dengan rumah. Kalau rasa nak pergi lain sikit, ke Tasik Titiwangsa. Tapi, memamg port kitaorang Tasik Ampang jela. Anak-anak kalau dapat keluar pergi taman permainan mestila dia suka, tak kisah mana tempat pun. Selain boleh beriadah, bersenam, lepak-lepak dekat situ pun boleh.

hai assalammualaikum

Bawa Anak-Anak Bersenam Di Tasik Ampang - Selalunya kalau nak beriadah, atau bawak anak-anak main taman permainan, nad dengan mr mafia akan pergi ke Tasik Ampang, sebab dekat dengan rumah. Kalau rasa nak pergi lain sikit, ke Tasik Titiwangsa. Tapi, memamg port kitaorang Tasik Ampang jela. Anak-anak kalau dapat keluar pergi taman permainan mestila dia suka, tak kisah mana tempat pun. Selain boleh beriadah, bersenam, lepak-lepak dekat situ pun boleh.

Masa PKP sampaila PKPB memang tak dibenarkan keluar atau bermain dekat taman permainan tu. PKPP ni la berani sikit bawak anak-anak ke Tasik Ampang ni bila dah diberi kelonggaran. Tapi SOP peelu dijaga atas tanggungjawab diri sendiri, ibu bapa. So, haritu ajak mr mafia pergi bersenam dekat Tasik Ampang. Nak bagi anak-anak ambil udara segar juga. Dari malam tu bagitau kakak, malam ni tidur awal, esok nak pergi bersenam. Diaorag drngar kata. Pagi tu, boleh bangun awal, sebab ingat dalam kepala.. Haaha.. Kalau tak memang bangun lambat la.


Masa separuh perjalanan, tiba-tiba hujan pulak. Aduh.. Tapi nasib baik sekejap je.

Ingatkan sampai sana, nak bagi anak-anak main taman permainan dekat situ, tapi rupanya masih ditutup. Muka Fariza dan Farhanah dah teruja dah tapi tak dapat main. Nad cakap elok-elok dengan Fariza, " Alamak kakak, tak dapat main la, tempat main kene tutup".. Kakak dah sedih, kemudian nad sambung " ada kuman, tak boleh main".. Fariza terus mulut muncing tapi dia cakap " okkkkk"... Adik dah tunjuk-tunjuk.. Cakap benda sama, dia paham sikit.. Sampai kakak pun pujuk adik sama, cakap " adik tak boleh main, kuman. Nanti adik akit".. Ni la kakak yang sweet.


Kemudian nad ajak diaorang lari satu tasik ni untuk pertama kali.. Hahaha..selalu lari separuh jala je. Hah ni bagi diaorang bebas, menikmati pemandangan, satu tasik pusing. Alhamdulillah.. Diaorang gembira..

Dah lama juga tak menikmati angin macam ni. Udara segar macam ni. Tengok ikan dekat tasik. Memang lain ye rasanya. Selama ni nad pergi ke supermarket je beli barang, ni bila dapat menikmati pemandangan pagi dekat Tasik Ampang, memang otak rasa segar je.. Hahahah..


Bila dah dibenarkan buat aktiviti PKPP ni, sesekali keluar bersenam dekat luar. Tapi nad tetap jaga jarak dengan orang. Lagipun kat tasik tu tak ramai orang sangat. Memang haritu tenang je. Yang penting dapat gembirakan anak-anak.
Nanti nad share pasal baju sukan muslimah nad ni, best sangat baju ni, sesuai buat untuk beriadah, bersenam atau swimmimg. Ok..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

8 comments so far,Add yours

  1. Bestnya dpt riadah dengan anak2.. tasik, taman mmg sesuai utk anak2 musim2 sekarang nie

    ReplyDelete
  2. Bestnya pagi2 ada masa untuk keluar riadah begini..minda pun segar. Dan pastinya lepas beriadah badan sihat otak [pun cergas ..seronok kan.... opss lawanya baju Nad..rekemen pls

    ReplyDelete
  3. Anak-anak lama duk terperap dalam rumah. Bawa dorang beriadah macam ni mesti happy dorang.

    ReplyDelete
  4. bestkan dpt bwk ank2 beriadah..
    kesian bdk2 lama sgt berkurung..

    sy aritu bwk g pantai.. kemain seronok ank.. smpai xnk blk.. haha

    ReplyDelete
  5. Di RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu, kadar faedah kami adalah 2% setiap tahun. Kami juga memberikan nasihat dan bantuan kewangan kepada kami pelanggan dan pemohon Sekiranya anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayai dengan segera, kami dapat membincangkannya, menandatangani kontrak, dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk anda bersama-sama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

    Kategori Perniagaan

    Perniagaan Merchandising.
    Perniagaan pembuatan
    Perniagaan Hibrid.
    Perniagaan tunggal
    Perkongsian.
    Syarikat.
    Syarikat terhad.
    pinjaman peribadi.
    pinjaman pelaburan.
    Pinjaman Pinjaman.
    Kredit pemilikan rumah.

    HUBUNGAN SYARIKAT PINJAMAN:
    Laman web: rikaandersonloancompany.webs.com
    E-mel: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Panggilan Pelanggan: +1 (323) 689-3663
    Sembang Whatsapp: + 1-323-689-3663
    Facebook: Rika Anderson Alfreda
    Instagram: Rikaandersonloancompany.alfred
    Twitter: @LoanRika
    Ibu pejabat: 228 Park Ave S, New York, NY 10003-1502, Amerika Syarikat
    Cukai / CAC /: 1095/0730/2028
    Mahkamah Agung Daerah New York, NY9016 34001

    ReplyDelete
  6. Yeah~akhirnya dapat juga keluar untuk bersenam kan. Dah berbulan terkurung kat rumah.

    ReplyDelete
  7. Seronok ank2 dapat keluar kn...bju tu nmpk menarik...cepat la up entry baru

    ReplyDelete
  8. Lama tak keluar beriadah. Tggu baby besar sikit baru boleh bawa sekali.

    ReplyDelete