hai assalammualaikum

Cara Tingkatkan Pengeluaran Susu Badan Yang Para Ibu Boleh Cuba -  Teringat nad masa lahirkan anak pertama, pengalaman pertama menjadi ibu, gembira bila anak depan mata. Masa mengandung, memang niat nak susukan anak sampai 2 tahun. Bila lahir je anak pertama, terus excited bagi susu badan.  Ingatkan, lepas lahirkan anak, susu ni memang sentiasa ada, penuh, cukup untuk baby, tapi, rupanya, tak!! Sebelum-sebelum tu pernah nampak kakak susukan anak diaorang, tengok macam senang je, tapi rupanya menyusukan anak ni struggle ya, susu badan nad sikit.

Bila susu merundum, emosi pulak tak stabil, dengan anak yang menangis selalu sebab laparkan susu. Memang waktu tu niat memang nak susukan anak dengan susu badan, so nad bagi je susu badan ni, walaupun tau susu merudum. Anak pulak, hisap tak berhenti sampaila puting melecet. Bukan senang ye jadi ibu menyusu ni, susu merudum, melecet pulak puting. Sakit dia, ya ampun, tak terkata!! Anak pulak tetap nangis sebab lapar nak susu. Nak taknak bagi je dengan puting melecet tu. Tahan jela!!

Lepas tu nad mula baca bab nursing ni. Usaha cari jalan penyelesaian untuk tingkatkan susu badan. Alhamdulillah, ramai yang kongsi cara untuk tingkatkan susu badan dan penghasilan susu ni. Yang ni nad jumpa lain sikit dari biasa orang buat. Selalunya kita nampak milk booster ni dengan cara minum, makan pil, tapi yang nad jumpa ni dengan hanya sapuan sahaja, tak perlu minum dan makan. Hah, percayalah, dengan sapuan sahaja dapat tingkatkan susu badan.


Cara Tingkatkan Pengeluaran Susu Badan Yang Ibu Boleh Cuba

Melkful Breast oil dari Pump It, essential oil untuk milk booster dan tingkatkan pengeluaran susu badan. Kalau essential oil, mestila tau jenis minyak, tapi bukan letak dalam air, kemudian bau..hehee. Melkful Breast Oil ni caranya dengan sapuan di payudara kita. Mudahla, untuk ibu-ibu di luar sana tidak kira ibu bekerja atau pun tidak bekerja. Macam nad, walaupun tak bekerja, tapi memerlukan bantuan juga untuk tingkatkan susu badan ni. Biasalah, persekitaran dekat rumah pun boleh buat emosi tak menentu tau..huhuhu.

Sebagai seorang ibu yang breastfeeding, yang masih lagi menyusukan anak, bila dapat tau ada produk jenis sapuan macam ni, mestila teruja nak cuba. Tertanya juga macam mana cara guna? macam mana ia berfungsi?



Melkful ni 100% semulajadi minyak berasaskan tumbuhan, herba dan bunga yang digunakan secara tradisional. Kalau dah tiga gabungan ni semula jadi ni, memang nad percaya ia dapat menyokong sistem hormon untuk menggalakkan Prolaktin bagi membekalkan pengeluaran susu dan meningkatkan lebih banyak susu.

Bagi ibu yang menyusu anak, tekanan tu mesti ada. Emosi ni la yang akan menyebabkan susu merudum. Jadi Melkful membantu mengimbangi hormon dan pengaliran susu dengan lancar. Melakful ni berangin, jadi bila pakai tu, rasa tenang sekejap.


Tengok saiz botol sangat kecil dan ringan, sangat mudah dibawa kemana sahaja. Cara pemakaian pun bukan hari-hari, pakai bila perlu sahaja bukan pakai hari-hari ye!!


Bila susu banyak, anak pun kenyang dan gembira. Part ni paling ibu-ibu gembira..hehee. Lagi-lagi kalau dengar anak sendawa.

Melkful Breast Oil Pump it, item yang perlu ada setiap ibu yang menyusu. Memang sangat membantu untuk meningkatkan pengeluaran susu dan pengaliran susu dengan lancar. Bila susu lancar, stok susu pun sentiasa ada untuk anak kita.

Susu ibu adalah susu yang terbaik untuk anak. Setiap ibu mesti nak sediakan makanan yang berkhasiat ingin menyediakankhasiat yang terbaik dan sihat untuk bayi mereka.


Nursing ni bukan sesuatu yang mudah, tapi kalau kita tau cara, dan usaha, mesti ia akan jadi sesuatu yang indah. Alhamdulillah, dari anak pertama, sambung anak kedua, nad dapat bagi susu badan dekat anak. Setakat ni tak berhenti lagi susu badan nad. Melkful ni pun nad dah ada dekat rumah. Walaupun kita ambil produk milkbooster ni, jangan lupa untuk lakukan teknik penyusuan susu dengan betul juga, buat demand supply, pemakanan yang sihat dan kawal emosi kita ok.

Untuk lebih lanjut, boleh layari
Website: www.pumpit.com.my
Facebook: https://www.facebook.com/pumpitmalaysia
Instagram: https://www.instagram.com/pumpit.malaysia/
SHARE 26 comments

Add your comment

  1. Bagus la milk booster macam sapu gini. Hehe

    ReplyDelete
  2. semoga nnt adik amuzz dpt banyak susu .. hehe

    ReplyDelete
  3. nursing bukan perkara mudah. kalau org lain susu banyak tu mungkin rzki anak die. stiap org tak sama. sama la ida dlu..alhamdulillah dua2 anak boleh susukan smpai 2thun. struggle jgk nak tambahkan susu bdn tu..skrg ada produk mcm ni baguslah utk ibu2 menyusu kan

    ReplyDelete
  4. Macam-macam cara ada sekarang nak banyakkan susu badan.

    ReplyDelete
  5. Teringin nak cuba, sbb susu badan macam tak berapa nak meriah

    ReplyDelete
  6. Dulu gigih la duk makan , now boleh sapu je haa

    ReplyDelete
  7. Kenyanglah dia...untung anak. Un dulu.tak tahu ada produk mcm ini.

    ReplyDelete
  8. milkbooster lah kan..bgs ni untuk ibu2

    ReplyDelete
  9. wow milkbooster. ibu ibu mesti nak guna produk ni untuk kesihatan si kecil. tak tahu plak ada produk mcm ni

    ReplyDelete
  10. baru tahu susu ibu akan berkurang kalau stress. Bagus juga ada oil dari bahan semulajadi macam ni.

    ReplyDelete
  11. Tq share info ni.. kaum adam pun kena tahu semua ni.. boleh share dgn wife nanti

    ReplyDelete
  12. Menarik jugak dengan cara sapuan camni, pastu botolnya yg comel tu senang nak bawak ke mana saja.

    ReplyDelete
  13. wow Melkful Breast oil from Pump It brand is new to me. I wish I knew about this when I breastfed last time hehe

    ReplyDelete
  14. wahh simpan dulu la info ni . nanti kalau dah ada anak boleh cuba hehehe

    ReplyDelete
  15. Jakunnya Nur tengok milk booster sapu sapu je. Selama ni yg popular mesti makanan atau minuman. Macam ni lagi best & senang. Sapu2 je in shaa Allah susu melimpah. Natural pulak tuu

    ReplyDelete
  16. Ehh bagus benda ni.. esp kalau wanita tu masih menyusu badan anak dia

    ReplyDelete
  17. Boleh masuk dalam list kalau mengandung nanti.hehe bukan senang nak kawal emosi kalau duduk rumah kan. Mujur ada produk yang dapat membantu ibu-ibu kat luar tu

    ReplyDelete
  18. thanks share semoga entry ini bermanfaat buat semua org yg membaca :) ini ilmu ni hee

    ReplyDelete
  19. Macam tak caya aje ek, sapu je boleh banyakkan susu, bagus dan simple sangat penggunaannya...

    ReplyDelete
  20. Thanks for sharing this information. Boleh share dengan kawan2 yang tengah preggy or mommy yang masih menyusukan anak ni.

    ReplyDelete
  21. Nak susu jugak., ehekk! doakan saya ye kakak

    ReplyDelete
  22. Menariknya milk booster ni sebab sapu dkt luar je. Bahan2 pun semua semulajadi.

    ReplyDelete
  23. Satu yang bagus untuk ibu baru tambah yang pertama kali baru dapat anak kan hurmm satu bahan yang berguna dan tips yang baguslah boleh share...

    ReplyDelete
  24. Jap. Nak tanya nak pakai oil tu kat payudara ibu atau letak dalam essential oil diffuser?

    ReplyDelete
  25. Dulu selalu ingat bekalan susu ibu nie selalu ada once dah bersalin. Rupanya ada yg struggle sbb xbanyak produce susu. Bagus lah tips dan cadangan tu, boleh amalkan

    ReplyDelete
  26. menarik ni boleh share dengan kawan kawan yang ade masalah susu kurang ni. Boleh dorang cuba. Thanks for sharing :)

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2