hai assalammualaikum

Kebaikan Aromatic Virgin Coconut Oil ( AVCO ) D'Aura Untuk Kecantikan - Sebut minyak kelapa dara, mesti semua orang tau banyak kebaikannya untuk tubuh badan dan kulit kita. Salah satu jenama yang nad pernah ambil minyak kelapa dara semasa mengandung ialah D'Aura. Produk yang nad ambil ialah minyak kelapa dara softgel dalam bentuk kapsul. Banyak produk D'Aura ni, dan baru-baru ni D'Aura, jenama minyak kelapa dara No 1 di Malaysia telah mengeluarkan satu produk AVCO ( Aromatic Virgin Coconut Oil ) untuk kegunaan luaran sahaja, tak perlu minum atau makan dan sesuai untuk seisi keluarga. Bila tau produk ni untuk luaran sahaja, nad teruja nak mencubanya.





Aromatic Virgin Coconut Oil atau AVCO merupakan minyak kelapa dara 100% asli tanpa bahan kimia, tiada SLS, plumbum dan tiada paraben. AVCO ni kaya dengan antioksidan dan Vitamin E.


Kalau tengok pada teksturnya,nampak macam berminyak tapi jangan risau, teksturnya sangat lembut, dan cepat meresap ke dalam kulit. Ya betul, ni nad tak tipu, AVCO ni takkan buat kulit kita berminyak dan melekit pun.


Menariknya, AVCO ni dicampur denagn bauan semulajadi. Jadi takda la bau minyak kelapa sahaja. AVCO ada dua bauan, Floral Fresh, dan Morning Dew. Bauan AVCO ni tak terlalu kuat, hanya 1% sahaja bauan tu. Bila korang pakai, dalam masa 10 saat, bauan haruman segar tu akan keluar.


Banyak sangat kebaikan Aromatic Virgin Coconut oil ni untuk kecantikan. Boleh diguna dari rambut sampai hujung kaki. Jimat sangat satu botol tu tau!! Nad ni memang suka kalau produk yang mempunyai pelbagai fungsi..hehee.


Nad kongsi dengan korang apa kebaikan AVCO ni untuk kecantikan.

1) Merawat Rambut
- Selepas mandi, nad akan sapu AVCO di rambut dan kulit kepala. Bukan rambut nad sahaja, rambut anak pun nad sapu. Rambut kitaorang ni kadang-kadang kering, bercabang, jadi sapu AVCO ni dapat menyihatkan dan rambut mudah diuruskan.

2) Melembapkan kulit tangan dan kaki
- Selain rambut nad akan sapu di tangan dan kaki supaya sentiasa lembap dan lembut. AVCO ni boleh digunakan sebagai hand lotion dan body oil. Sesiapa yang mengalami kulit kering, tumit merekah dan bekerja di tempat yang beraircond, elokla pakai AVCO ni. Kulit sensitif pun boleh guna AVCO ni.

3) Pelembap wajah dan Agen anti penuaan
- Nad pakai AVCO di muka sebagai pelembap muka. AVCO ni sangat selamat sebab 100% menggunakan minyak kelapa dara, jadi ia dapat melembapkan, menganjalkan serta mengurangkan parut dan kdutan di kulit wajah. Ia juga mampu mengawal jerawat dan memudarkan jeragat.


4) Pelembap bibir
- Kadang bibir ni akan kering dengan cuaca yang tak tentu. Jadi nad sapu AVCO ni di bibir. Nampak la bibir tu lembap dan shining

5) Mencantikkan kuku
- Untuk kuku pun nad pakai AVCO ni. Kuku jadi sihat dan bersinar

6) Sebagai double cleansing dan makeup remover
- Ni paling best, tak sangka AVCO ni boleh dibuat sebagai double cleansing dan makeup remover. Ia mampu membersihkan kotoran di wajah dengan sempurna. Nad pakai AVCO ni, memang tanggal makeup di wajah. Muka bersih sebersihnya.

Video nad review dan cara nad guna AVCO sebagai kegunaan harian

Bagus kan AVCO ni, satu botol banyak sangat kebaikan dan kegunaanya.
- 100% semula jadi tanpa campuran bahan kimia
- Pengunaan minyak kelapa dara yang paling berkualiti
- Campuran estrak tumbuhan menghasilkan haruman yang menenangkan menjadikan hari-hari anda sentiasa ceria!


Saiz botol yang kecik dan ringan ni, mudah nad nak bawak ke mana sahaja. 

Nad pakai AVCO ni setiap hari sebab ia tidak meninggalkan minyak dan selamat dipakai tanpa kesan sampingan. Memang sangat sesuai untuk kegunaan harian. Tengokla video cara nad guna setiap hari.

 AVCO keluaran D'Aura ni dihasilkan dari sumber organic dan mempunyai kelulusan KKM. Jadi, nad tak was-was untuk menggunakannya. Lagipun ia produk buatan Malaysia, semestinya kita sokong produk tempatan ni.


Korang pun kena cuba tau, satu botol ni hanya RM22.90 sahaja.

Untuk ketahui lebih lanjut, boleh layari
Website: www.daura.com.my
Facebook: www.facebook.com/daura.hq.official
Instagram: www.instagram.com/daura_hq
SHARE 13 comments

Add your comment

  1. perlbagai gunaan and easy travel ni... bgosnya

    ReplyDelete
  2. VCO mmg dah lama dah terbukti berkesan... Sally dulu-dulu je pernah guna... Tp yg jenama ni baru je first time dgr, tp dgr kata mmg dah lama and well known kan...

    ReplyDelete
  3. Memang baik kan sebab 100% natural so pakai pun rasa selamat.

    ReplyDelete
  4. mmg byk kegunaan avco.. tanggal make up pun senang

    ReplyDelete
  5. Pelbagai kegunaan kan AVCO ni... kiranya satu badanlah dapat kita gunakannya... wangi, segar dan seterusnya melegakan... banyak kebaikannya ni, lagipun bahannya pun semulajadi gitu... nanti nak cuba jugalah produk AVCO D'Aura ni...

    ReplyDelete
  6. dah cuba!memang best pakai boleh guna seluruh badan dan seisi keluarga

    ReplyDelete
  7. Minyak kelapa dara mmg bagus khasiatnya. Samada utk kegunaan luar dan dalam

    ReplyDelete
  8. Baru terbaca review minyak kelapa dara ni boleh guna di rambut ek, nanti nak cuba gak lerr... memang bagus ni ..

    ReplyDelete
  9. bgs avco ni ada ekstrak bauan pakai dekat rambut pun selesa ja rasa

    ReplyDelete
  10. AVCO D'aura ni semulajadi. Marsha suka produk semulajadi

    ReplyDelete
  11. I juga try this AVCO from D'Aura and like the scent & its benefits also

    ReplyDelete
  12. Now i know.. Bila ramai yang recommend dis product sure bagusss terbaikkks ni. Wishlist of my own. Syukran sist great stuff shared.

    ReplyDelete
  13. bagusnya ada banyak kelebihan dalam satu botol. Sekarang ni boleh guna untuk skincare jugak ye. Nice!

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2