hai assalammualaikum
 
Pembasmi Kuman Germ Killer: Cara Nad Membas Kuman Di Dalam Rumah Dengan Mudah - Bila tengok angka covid meningkat sampai 4 ribu,memang menakutkan wei!! Risau? Mestilah risau gila. Dahla virus ni tak nampak, entah mana dia datang, entah mana dia dah tersebar. Walaupun kita dah duduk dalam rumah, belum tentu akan selamat dari virus covid ni. Sebab tu kena selalu bersihkan rumah, pastikan rumah bersih dan guna pembasmi kuman untuk elakkan virus dan bakteria dalam rumah ni. 
 


Nad bukan setakat jaga diri sendiri dan keluarga, malah nad kongsi benda ni sebab #kitajagakita. Korang kene ada rangkaian produk pembasmi kuman Germ Killer ni dekat rumah. Salah satu cara untuk membasmi kuman dalam rumah dengan mudah.

Pembasmi Kuman Germ Killer

Memang banyak produk pembasmi kuman di luar sana, tapi nad memilih untuk menggunakan produk rangkaian Germ Killer Malaysia ni sebab setiap produk GK-GermKiller® mempunyai formula berasaskan air eksklusif yang memenuhi penggunaan khusus. Formulasi ini sangat selamat di semua permukaan dan tidak membahayakan pengguna. Sangat selamat untuk seisi keluarga.
 


GK-GermKiller®  menggunakan campuran sebatian amonium kuarter (QUATS) sebagai bahan aktif utamanya. QUATS adalah agen kuman yang cepat bertindak dan tidak beracun kepada manusia atau haiwan.  
 
 

Paling tiga produk rangkaian Germ Killer ni sudah lulus testing untuk membunuh 99.9% virus SARS-COV-2 ( sumber www.einpresswire.com ) . Nampak tak badge tu. So tanpa was-was dan yakin dapat gunakan produk Germ Killer ni. Produk Germ Killer juga telah disyorkan oleh Singapore NEA sebagai pembasmi kuman rumah yang berkesan bakteria dan kuman.
 
Disebabkan sekarang waktu PKP, dan kita banyak menghabiskan masa di rumah. Jadi, nad kena pastikan rumah sentiasa bersih. Disebabkan risau, nad bukan pakai satu produk je, nad ambil 4 produk terus yang sesuai digunakan untuk semua permukaan rumah dan isi rumah iaitu GK Hand Sanitiser, GK Concentrate, GK Surface dan GK Air.

GK Hand Sanitiser

 
Semestinya benda pertama yang akan dipandang ialah hand sanitizer ni. Semua tau kan hand sanitiser benda yang sangat penting sekarang. Pergi mana-mana mesti kena bawa hand sanitiser ni. Tangan tempat kita menyentuh semua tempat. Jadi tangan ni anggota penting untuk dijaga dan dibersihkan. 


Memang banyak hand sanitiser dekat luar tu, tapi ada tu tak sesuai dengan tangan kita. Ada hand sanitiser yang sebabkan tangan kering dan mengelupas bila pakai terlalu kerap. Berbeza dengan hand sanitiser Germ Killer ni. 


GK Hand Sanitiser bebas alkohol. Berkesan dan mudah untuk membunuh 99 99% bakteria di tangan. Formulasi bebas alkohol, tidak kering dan sesuai pada kulit sensitif, pada baby dan pets, memang selamat untuk digunakan. Walaupun takde alcohol, tapi dia guna bahan aktif benzalkonium chloride (QUATS) dan sangat berkesan apabila digunakan. Bau dia pun wangi je macam bau bedak baby..hehe. Anak-anak pun suka.

GK Hand Sanitiser ada lock dia dekat bahagian tengah. Jadi, kalau nak gunakan boleh tolak untuk buka lock tu, bila taknak gunakan tolak semula untuk unlock. Selamat kan. Sekarang, kerap guna adalah suami, sebab dia keluar masuk rumah beli barang. Kitaorang pun kadang pakai bila rasa perlu.

GK Concentrate

 
Hah!!, yang ni paling nad suka. Senang sangat nak sanitiser baju, pinggan mangkuk, mainan anak, lantai dan macam-macam lagi. Senang sangat membasmi kuman dalam rumah ni dengan GK Concentrate. Ia boleh digunakan di semua permukaan, supaya sentiasa bersih. GK Concentrate telah diperakui NSF (National Sanitisation Foundation) dan merupakan produk Singapore Green Label.
 
GK Concentrate ™  adalah disinfeksi berasaskan air premium dengan tindakan bakteria spektrum luas yang membunuh sehingga 99,99999% kuman. Sangat berkesan dalam perlindungan 24 jam.


 
Bila tengok lantai ni, 24 jam la kita pijak, dan anak-anak pun main dan baring kat lantai. Memang setiap masa nad vakum dan sapu, tapi tu tak memadai dah bersih ye. Jadi, nad gunakan GK Concentrate untuk pembersihan lantai dengan menghapuskan bakteria dan kuman sekali. Nad masukkan 60ml dalam air dan mop macam biasa.


Bukan tu je, mainan anak pun nak sanitiser. 


 
Baju suami pun nad rendam. Yela, dia paling kerap keluar masuk rumah cari barang. Bila dia balik je, terus nad suruh buka baju dia dan masukkan dalam besen. Bagi sanitiser dulu baju dengan rendam dalam air dan masukkan 60ml GK Concentrate dalam rendaman baju tu. Nak guna dekat mesin basuh pun boleh. 

GK Concentrate juga sangat berkesan dengan high dilution rate 1:80 ( 1ml GK Concentrate campur 80ml air ) untuk soaking  dan ia berkesan untuk membunuh virus dan bakteria. Kalau sekadar nak cuci tanpa soaking macam lantai, tandas, tingkap atau apa-apa boleh guna rate 1:40, 1:20 atau 60ml GK Concentrate.
 
 

Banyak kegunaan GK Concentrate ni sebenarnya. Boleh digunakan dekat tandas, dijadikan sabun basuh pinggan. Hah!!, macam-macam la. Bagus kan!! 

Paling best ia bukan sahaja membersihkan dan membasmi kuman semua permukaan, malah meninggalkan wangian yang menyegarkan. Ia tidak merengsakan kulit, menjadikannya selamat untuk penggunaan harian.

GK Surface


GK Surface ™ mengandungi formula pelbagai tindakan yang membersihkan, membasmi kuman dan melindungi dalam satu langkah mudah. Dengan tindakan bakterisida dan virucidal spektrum luas yang membunuh hingga 99,9999% bakteria, produk ini mudah digunakan dan siap digunakan tanpa perlu dicairkan. 

Kalu bab sembur-sembur memang senang kan kerja..hehee. GK Surface ni bukan setakat sembur je, tapi sembur yang boleh membunuh bakteria dan kuman. Keberkesanan GK Surface sehingga 24 jam kesan anti mikroba, menghilangkan bau dan melindungi dari kuman,bakteria, gram-negative bacteria (P.Aeruginosa), gram-positive bacteria (Staph. Aureus), MRSA, HFMD, H1N1 Influenza A.
 
GK Surface ™ memenuhi standard penilaian keberkesanan ASTM untuk agen virucidal yang ditujukan untuk permukaan persekitaran mati mengikut panduan ujian prestasi produk EPA A.S.
 
Baunya yang wangi, memastikan tiada bau busuk dan berfungsi melawan cendawan pada permukaan. Hah, so selamat untuk sembur di mana sahaja.



Macam nad, nad akan sembur dekat tombol pintu, tempat pemegang yang selalu disentuh. Pintu peti ais, suis, remote control. Dah sembur kita lap. Dekat tempat yang rasa tinggi tu pun kita boleh sembur. 
 

 
Dekat meja makan, dapur, sofa, langsir, mangkuk tandas pun boleh. Tapi bukan sembur selalu. Sembur bila perlu sahaja.
 

Gk Surface ni ada dalam bentuk wipes, mudah untuk dibawa kemana-mana.  GK Surface ™ wipes dibuat dengan formula pelbagai tindakan yang mempunyai tindakan bakteria, virucidal dan fungicidal, membunuh sehingga 99,9999% kuman.  
 
 
GK Surface ™ wipes tidak mengandungi bahan kimia yang keras, dan selamat digunakan setiap hari untuk membersihkan semua permukaan persekitaran yang keras dan tidak berpori bila-bila masa, di mana sahaja.

GK Air

Kalau diikutkan, udara segar dalam rumah ni memang tak cukup. Yela, rumah bukan macam dekat kampung, rumah bandar, paham-paham jela. Depan rumah dah jalan raya. Bila bau yang kurang menyenangkan menusuk dalam hidung, rasa tak selesa. Lagi suami seorang yang hisap rokok, bau rokok dalam bilik kerja dia tu buat nad tak tahan. Asal nak masuk bilik kerja dia je, mesti nad akan suruh dia buat sesuatu hilangkan bau rokok tu. 


Kita ni dahla kene duduk dalam rumah, mestilah nak bau yang segar dan menyenangkan. Duduk rumah pun takda la stress. Kalau dah bau busuk, bau hapak, bau sampah, siapa yang suka kan. Boleh sesak nafas..huhu. Jadi, penyelesaiannya, nad guna GK Air. Bau sangat harum tau, bau teh hijau, memang rasa tenang je bila bau.
 
GK Air ™ mempunyai sifat bakteria spektrum luas yang dapat membunuh hingga 99,9999% bakteria. Ia juga membantu menghapuskan bau yang kurang menyenangkan dan beri keharuman di setiap tempat.

GK Air ™ memenuhi standard penilaian keberkesanan ASTM untuk agen virucidal yang ditujukan untuk permukaan persekitaran mati mengikut panduan ujian prestasi produk EPA A.S.
 
Semburan menggunakan GK Air selamat dan ia tidak mudah terbakar.



Nad selalu sembur dalam toilet, dekat sampah, dekat bilik husband, sebab dia merokok dalam bilik dia. Sembur dekat bilik tidur, dekat ruang tamu. boleh juga sembur dekat penapis penghawa dingin. Jadi udara yang keluar akan ditapis dari bakteria berbahaya dan keluarkan bau wangi teh hijau. Memang sedap bau dia, rasa segar je. 
 

Oh Gk Air ni boleh juga disembur di dalam kereta. Yela, orang keluar masuk dalam kereta, mestila ada kuman, bakteria, virus melekat. Jadi kita sembur untuk bunuh virus dan kuman dan bagi kesegaran dalam kereta.

Bagi nad, semua produk Germ Killer  Malaysia ni memang bagus dan memudahkan kita untuk membasmi kuman di dalam rumah. Produk yang berasaskan air dan selamat digunakan untuk seisi keluarga. Sentiasa jaga kebersihan di dalam dan di luar rumah. Lindungi keluarga kita daripada sebarang kuman , virus dan penyangkit berjangkit dengan produk disinfeksi Germ Killer. Wajib ada dalam setiap rumah tau!!.


Korang boleh dapatkan produk Germ Killer ni di website mereka www.gkgermkiller.com.my . Masa membeli tu jangan lupa pakai code GKNADIA. Ada hadiah misteri menanti you all.

Code Untuk Hadiah Misteri  : GKNADIA
 
Untuk info lebih lanjut berkenaan Germ Killer Malaysia boleh layari
SHARE 24 comments

Add your comment

  1. Ai suka jenis yang spray2. Tak payah nak buka tutup bila selalu guna.

    ReplyDelete
  2. Wahhh bertambah rajin Nad mengemas rumah. Produk dah bagus ni memang akan buat ibu ibu seronok jaga rumah. Anak pun boleh turut sama membantu. Well done mummy!

    ReplyDelete
  3. Complete semua. Keje sanitize kat rumah jadi mudah

    ReplyDelete
  4. menarik la produk ni. lengkap untuk kegunaan seisi rumah. palibg rasa nak cuba gak air tu

    ReplyDelete
  5. Rawlins pun dah start kumpul produk GK nie. Dah ada kat ofis dan juga dalam kereta - senang nak be safe kan

    ReplyDelete
  6. bBgus Nad sebab rajin dan ambik berat pasal kebersihan di rumah ...lagipun anak2 Nada masih kecik so memang kena rajin sikit nak membasmi kuman ...macam akak pun guna air panas dengan dettol jer ....nanti nak cuba produk ni sebab lagi senang nampaknya spray2 dah bersih

    ReplyDelete
  7. I understand that this brand is quite reliable and good. Thanks for the recommendation.

    ReplyDelete
  8. Wah baguslah semua barangan dari GermKiller ni. Boleh dikatakan smua nya set lengkap dalam satu rumah wajib ade. Nk beli lahhhh nanti

    ReplyDelete
  9. Betul tu, nad. Bila tgk jumlah kes covid smpai nk dekat 6,000, runsing juga. Kena sentiasa rajin nyahkuman di mana2.

    ReplyDelete
  10. Okay bagus ni, bolehlah try yang ini pulak, sebab nampak ada pelbagai jenis dan kegunaan.. mudah beli yang serba serbi boleh guna kan..

    ReplyDelete
  11. Menarik laaaa... Tertarik part spray spray jer. Mudah handle dan anak-anak pun boleh bantu mengelap sebab gentle to skin kannnn... Nanti nak cari

    ReplyDelete
  12. Banyak jenis rupanya, ingatkan 1 je. Bagus ada pembasmi kuman sebab kita sentiasa terdedah dengan kuman yang tak nampak

    ReplyDelete
  13. bagus lah produk ni Nad. wajib beli ni lagi2 time sekarang ni kan. hikmah covid ni semua orang jadi pembersih kan

    ReplyDelete
  14. mudah sangat aktiviti membersih bila ada produk yang sesuai macam ni kan. Rasa lega kan serba-serbi bersih dan bebas kuman

    ReplyDelete
  15. Mmg tgh tercari cari pun produk bunuh kuman macam ni.

    ReplyDelete
  16. memang kena ada semua ni kat rmah sekarang. tapi berkenan dengan sanitizer tu sebab ada button lock

    ReplyDelete
  17. musim2 wabak nie mmg rumah paling penting nk kene jaga, biar bersih dah selamat..

    ReplyDelete
  18. Hand sanitizer dia siap ada lock. Nice betul packaging dia. Boleh try hand sanitizer yang ni sbb tangan nur kalah dgn banyak brand. Habis mengelupas

    ReplyDelete
  19. uish.. complete jugak produk range dia . semua ada erk

    ReplyDelete
  20. thank you for all the useful and helpful tips on sanitising the home! i love how this product is water-based too, it makes cleaning so much easier!

    ReplyDelete
  21. Bagus ni, i pun nak cari sanitizer brand ni harus simpan stock kat rumah.

    ReplyDelete
  22. Memang bila kita dah kena duduk rumah semedtinya nak lihat rumah bersih, bebas kuman lg2 skrg vovid jd nak kena jaga kebersihan untung ada produk Germ Killer dptlah kita gunakannya

    ReplyDelete
  23. tersentak pulak bila tengok kaknad basuh mainan sbb fd tak pernah basuh. baru terfikir kuman2 kat mainan. bahaya ni. thanks ingatkan

    ReplyDelete
  24. tersentak pulak bila tengok kaknad basuh mainan sbb fd tak pernah basuh. baru terfikir kuman2 kat mainan. bahaya ni. thanks ingatkan 안전놀이터

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2