Beroden kita di rumah, guna perencah King Oden je

 hai assalammualaikum

Beroden Kita Di Rumah, Guna Perencah King Oden Je - Ada hari kita akan malas makan nasi, jadi kita makan yang simple-simple je. Haritu nampak kawan jual pes oden, hah!!, terus nak order. Nad pun dah lama tak makan oden ni, nak keluar sekarang malas walaupun dah dibenarkan. Yela, kena ikut SOP semua. Pastu kalau beli, macam tak cukup pulak kan. Beli beberapa batang je dah boleh cecah RM10 untuk satu mangkuk..huhu. Tak puas makan. Jadi, kita buatla oden sendiri dekat rumah.
 
Nak keluar makan steamboat kat kedai pun tak sempat-sempat. Sebab ada je kerja suami atau kerja nad yang tak sempat nak pergi. So, kitaorang cadang makan steamboat dekat rumah jela..hehee.. Bila dekat rumah, kita boleh beli bahan sendiri, banyak mana kita nak bubuh kan. Banyak bahan kita boleh letak, memang puas makan satu keluarga. Takdala membazir, makan macam-macam.
 

Beroden Kita Di Rumah, Guna Perencah King Oden Je

Sebenarnya banyak orang kongsi buat oden ni senang, tapi lagi senang beli dah siap memang kuah oden..hahaha. Takyah beli banyak-banyak pes, beli satu pes, tuang je, dah siap. Haritu beli pes dengan kawan nad ni, harga RM10 sepaket dengan berat 100g. Tak include postage, masuk postage harga lain la kan. Ada dua pilihan sama ada pedas atau lebih pedas. Nad ambil pedas, sebab fikir anak-anak, kang lebih pedas, diaorang tak tahan pulak.

Pastu nad tinggal beli bahan-bahan oden, macam fishball, ketam, hotdog, sayur semua tu la. Hah beli banyak-banyak, makan sampai kenyang..hehee.

Masa nak masak kuah dia, dekat belakang kotak ada dibagi sukatan, jangan risau. Ikut je, supaya takda la rasa tawar oden tu. Takut terlebih kang tawar pulak..Tak sedap la kan. Bila dah dibagi sukatan, senangla kita nak ikut.


Meriah makanan kitaorang malam tu. Makan oden dengan menggunakan pes King Oden. Sedap sangat rasa dia. Memang ada rasa pedas tapi takde pedas sangat. makan panas-panas kuah oden ni, memang rasa nyaman ye badan..hehee. Puas hati juga, rasa memang umpphh, terbaik. Duk menambah je.

Lagi kita beli bahan sendiri, rasa nak makan, masukkan la bahan-bahan yang dibeli. Sambil makan, sambil tengok tv. Dah kenyang, melepek kat depan tv..hahaha. Tu syoknya makan dekat rumah.

Ok korang kalau nak rasa King Oden ni, boleh beli denagn kawan kita ni, 
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Famous King oden ni sekarang. Memudah kan buat oden.

    ReplyDelete
  2. Menarik ni. Mudah ada perencah oden. Anak suka makan oden

    ReplyDelete