hai assalammualaikum

Pelancaran Produk Kesihatan Seisi Keluarga, Figura Coffee Latte - Baru-baru ni syarikat pengeluar produk kesihatan iaitu Figura ( M ) Sdn Bhd, ( Figura International ), sebuah syarikat milik penuh bumiputera telah melancarkan produk kesihatan terbaru mereka iaitu Figura dan Figura Coffee Latte, produk yang sesuai untuk seisi keluarga di Hotel Flamingo, Ampang, Kuala Lumpur. 

Dalam kehidupan seharian kita, memang memerlukan makanan tambahan untuk kesihatan dalaman dan luaran. Lagi-lagi waktu pandemik sekarang, kesihatan amat penting untuk kita jaga. Untuk memilih makanan tambahan yang bagus, bahan kandungan yang digunakan dalam sesuatu produk itu amat penting. 


FIGURA INTERNATIONAL LANCAR PRODUK KESIHATAN SEISI KELUARGA, FIGURA COFFEE LATTE

Pelancaran Produk Kesihatan Seisi Keluarga, Figura Coffee Latte

Produk pertama Figura International ialah Figura, dan terbaru ialah Figura Coffee Latte.

Figura

Seperti Figura, ia adalah produk kesihatan dan kecantikan yang berasaskan buah-buahan tempatan dan import di mana sangat elok untuk tubuh badan kita. Nampak simple je kan bekas dia, tapi penuh khasiat dan elok untuk di amalkan. 

FIGURA INTERNATIONAL LANCAR PRODUK KESIHATAN SEISI KELUARGA, FIGURA COFFEE LATTE

Banyak manfaat Figura ni, iaitu dapat hilangkan jerawat dan jeragat pada wajah, membuang toksin dalam badan, melancarkan sistem perkumuhan, mengatasi masalah sembelit dan membantu menurunkan berat badan.

Selain itu, Figura mempunyai 7 kali ganda sumber antioksidan lebih tinggi berbanding Vitamin C, hasil penyelidikan Pakar Penyelidik iaitu Profesor Dr. Wan Aida Wan Mustafa selaku Ketua Kluster Penyelidikan Makanan Fungsian, Fakulti Sains dan Teknologi UKM dan Profesor Emeritus Fakulti Sains dan Teknologi UKM, Dato' Dr Abdul Latiff Mohamad.

Antioksidan yang tinggi penting untuk meningkatkan imunisasi dalam badansekali gus dapat mengawal atau mencegah pelbagai serangan penyakit.

Kerjasama Figura Bersama Tiga Pakar Penyelidik

Ya, Figura International menjalinkan kerjasama akademik dengan tiga pakar penyelidikan dari Universiti Kebangsaan Malaysia ( UKM ) dan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia ( HUKM) bagi menghasilkan  produk berkualiti ini berbanding harga yang ditawarkan.

Ia juga mencatatkan sejarah di mana Figura Inernational menjadi syarikat networking yang pertama di Malaysia yang mempunyai tiga pakar perunding dan penyelidikan dari UKM dan HUKM. 

FIGURA INTERNATIONAL LANCAR PRODUK KESIHATAN SEISI KELUARGA, FIGURA COFFEE LATTE

" Potensi industri herba di negara ini amat tinggi. Berdasarkan statistik Kementerian Pembangunan Usahawan, nilai pasaran industri herba tempatan dianggarkan mencapai angka RM32 billion pada tahun lalu dengan kadar pertumbuhan antara lapan hingga 15 peratus setahun ". Profesor Emeritus dato' Dr Abd Latiff Mohamad

Pertumbuhan pesat ini adalah berdasarkan peningkatan penerimaan produk herba dalam pelbagai bentuk seperti produk ubatan tradisional, makanan fungsian, makanan kesihatan tambahan, produk penjagaan diri dan pelbagai lagi.

Prof. telah terlibat dalam bidang penyeldikan lebih 40 tahun tentang flora dan fauna di Malaysia, plant taxanomy dan biodiversity. Melalui pengalaman yang beliau memiliki sangat membantu syarikat Figura International untuk sama-sama menerokai produk makanan kesihatan berasaskan tumbuhan herba di Malaysia.

FIGURA INTERNATIONAL LANCAR PRODUK KESIHATAN SEISI KELUARGA, FIGURA COFFEE LATTE

"Penyelidikan dan pembangunan ( R&D) terhadap setiap produk yang dikeluarkan amat penting kerana ia mempengaruhi kualiti produk untuk berdaya saing dari sudut tingkat prestasi, kebolehpercayaan, rekabentuk, keselamatn dan kos serta ciri-ciri produk yang dapat memenuhi kehendak dan keperluan pengguna." kata Profesor Dr hajah Wan Aida Binti Wan Mustapha , Perunding Teknikal UKM

Katanya lagi, "Kerjasama strategik ini amat penting bagi memastikan setiap produk yang dihasilkan mempunyai nilai tambah yang terbaik hasil analisa yang dilakukan serta mengekalkan piawaian tinggi keselamatan produk selaras dengan keperluan untuk penjgaan kesihatan"

FIGURA INTERNATIONAL LANCAR PRODUK KESIHATAN SEISI KELUARGA, FIGURA COFFEE LATTE

Profesor Dr Noor Hisham Ismail dari HUKM pula menjadi pakar penyelidik ketiga bersama Figura International, di mana kajian beliau mengesahkan Sacha Inchi sebagai bahan utama mampu membantu meningkatkan kesihatan ke tahap yang lebih baik.

Bahan Sacha Inchi ni terkandung di dalam produk Figura Coffee Latte.

Figura Coffee Latte

Bagi penggemar kopi, korang kene cuba Figura Coffee Latte ni. Minuman kopi ni adunan 2 kopi premium, robusta dan arabica bersama ekstrak Sacha inchi, kunyit hitam, ekstrak maca, garam bukit dan stevia yang ideal untuk memperkasa kesihatan khusunya jantung. Sangat sesuai diminum oleh segenap lapisan usia.

FIGURA INTERNATIONAL LANCAR PRODUK KESIHATAN SEISI KELUARGA, FIGURA COFFEE LATTE

Kajian yang dijalankan, terbukti bahan utama iaitu Sacha Inchi yang digunakan dalam kopi tersebut mengandungi kandungan antioksidan yang tinggi iaitu Omega 3, 6,9, Vitamin A dan E. 


Ni bukan kopi kosong, yang hanya sedap sahaja bila diminum, tapi kopi sihat, kopi yang banyak khasiat.

Menurut Pegawai Eksekutif Figura International, Mohd Hafiz Mohd Khalid, syarikat yang bermula tahun 2018 itu, kini mengorak langkah sebagai jenama global dalam industri networking melalui platform produk pemakanan kesihatan dan kecantikan.


" Figura International komited untuk muncul sebagai lima pemain utama dalam industri networking menjelang 2025".

" Pendekatan networking secara dalam talian yang kami dedahkan depada agen-agen Figura juga sejajar dengan usaha kerajaan untuk mnggalakkan para usahawan menggunakan platform digital, supaya lebih berjaya dalam perniagaan."


Walaupun dalam keadaan pandemik, mereka berjaya mencatatkan jualan RM1 juta dan telah berjaya melahirkan 120 ejen yang mempunyai pendapatan 4-5 angka sebulan. 

Melalui pendekatan serta perancangan pemasaran terbaik pihak syarikat dijangkakan dapat melahirkan lebih ramai ejen Figura yang memiliki pendapatan yang hebat. 

Satu pendekatan Gen Y akan diperkenalkan khususnya bagi perniagaan secara atas talian yang menjadi pilihan Gen Y untuk berniaga secara Dropship dan sebagainya.


Mereka percaya, produk yang dihasilkan bukan sahaja boleh terjual di pasaran tempatan malah boleh ke antarabangsa, melihat kepada gabungan ramuan terbaik dan berkualiti. 

Nad dah cuba rasa kedua-dua produk ni, Figura dan Figura Coffee Latte. Rasanya sedap. Mudah disediakan, cuma campur air sahaja dan sedia diminum.

Untuk maklumat lanjut boleh layari

#FiguraInternational #FiguraS #FiguraCoffeeLatte
SHARE 2 comments

Add your comment

  1. wah.. ada sacha sinchi.. derang kata bagus kan

    ReplyDelete
  2. This looks like a good coffee which can also double up as supplement right? would love to try it.

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2