hai assalammualaikum

Hong Leong Bank Tawarkan Peluang Memenangi Hadiah Berupa Pakej Ubah Suai Rumah Pereka Bernilai RM33,000 - Ramai yang berhasrat untuk mengubah suai rumah yang diidamkan tetapi terpaksa di tangguhkan akibat beberapa perintah kawalan pergerakan yang dilaksanakan akibat pandemik dalam tempoh dua tahun lepas. Tapi, sekarang, SOP telah dilonggarkan, dan ramai yang memulakan semula projek pengubahsuaian rumah. 

Mesti ramai yang berhasrat untuk ubahsuai rumah kan, lagi best bila dapat ubahsuai rumah dengan percuma. Hah!!, best kan. Ada caranya kalau korang nak dapatkan hadiah hebat ni tau.


Hong Leong Bank Tawarkan Peluang Memenangi Hadiah Berupa Pakej Ubah Suai Rumah Pereka Bernilai RM33,000

Untuk memberi peluang kepada rakyat Malaysia, Hong Leong Bank tawarkan peluang memenangi hadiah berupa pakej ubah suai rumah pereka bernilai RM33,000 kepada tiga pemenang bertuah serta diskaun dan pulangan tunai untuk beri wajah dan sentuhan baharu kepada rumah mereka.

Hong Leong Bank (“HLB” atau “Bank”) dan Dresid, platform penambahbaikan rumah sehenti digital, telah bekerjasama untuk membolehkan pelanggan bank memberi wajah baharu kepada rumah mereka dengan tiga pakej pengubahsuaian rumah impian bernilai RM33,000 setiap satu.

“Dalam tempoh dua tahun lepas, rakyat Malaysia telah meluangkan banyak masa mereka di rumah dan ramai yang perlu menyediakan ruang di rumah mereka untuk stesen kerja memandangkan sebahagian besar daripada mereka terpaksa bekerja dari rumah. Oleh kerana kita kini beransur-ansur kembali ke pejabat, dan sudah boleh menerima pengunjung, ramai yang mahu mencantikkan lagi ruang di rumah. Sama ada mereka bentuk semula seluruh rumah, atau menambah perhiasan yang menceriakan ruang bilik, kami mahu pelanggan mengubah suai rumah mereka menjadi rumah impian dengan memberi peluang kepada mereka menyerlahkan kreativiti masing-masing tanpa membebankan mereka dari segi kewangan,” ujar Andrew Jong, Pengarah Urusan Bahagian Perkhidmatan Kewangan Peribadi HLB. 

Menurut Kwek Kon Hao, Ketua Pasukan Dresid, salah satu daripada isu paling umum yang dihadapi dalam mana-mana projek pengubahsuaian rumah ialah perbelanjaan melebihi bajet kerana pemilik rumah lazimnya tiada perancangan jelas tentang apa yang mahu dilakukan dan mereka sering menambah projek sampingan yang mungkin nampak menarik tetapi menelan kos dan melengahkan kerja yang dilakukan. 

“Terdapat beberapa cara mudah yang boleh membantu sesiapa sahaja berbelanja mengikut bajet tanpa menjejaskan kecantikan rumah impian. Para pemilik rumah boleh mula membayangkan saiz projek yang ingin dilaksanakan, sama ada penambahbaikan kecil atau kerja pengubahsuaian besar dan menyediakan bajet yang tepat dengan mendapatkan tiga atau empat sebut harga daripada pembekal berbeza. Jangan tersasar daripada pelan induk dengan menetapkan keutamaan dan juga masa untuk mencapai matlamat anda. Tindakan mendokumenkan rancangan dan idea anda juga akan memastikan anda sekeluarga fokus dan menepati rancangan, tetapi lebih penting, berbelanja mengikut bajet,” kata Kon Hao. 

Kon Hao berkata menyediakan pelan pengubahsuaian terperinci menggunakan lembaran kerja dengan mencatatkan semua kos yang dijangkakan akan membantu pemilik rumah melihat sama ada rumah impian mereka boleh direka mengikut bajet. 

Antara sebab pemilik rumah gagal menepati bajet ialah kegagalan memasukkan harga benda kecil seperti kos pembersihan, perbelanjaan hidup semasa pengubahsuaian, masalah kawalan haiwan perosak, kerosakan besar kepada pendawaian atau paip dalam rumah yang lebih lama dan anggaran kurang tepat bagi kos bahan, buruh dan perabot. 

Cara Merebut Peluang Hadiah Pakej Ubah Suai Rumah

Bermula sekarang sehingga 8 Ogos 2022, pelanggan baharu dan sedia ada HLB berpeluang boleh merebut peluang memenangi pakej pengubahsuaian rumah oleh pereka bernilai RM33,000 daripada Dresid. 

Pelanggan hanya perlu melakukan transaksi untuk melayakkan diri seperti yang dinyatakan dalam jadual di bawah menerusi laman web HLB dan / atau HLB Connect untuk mendapatkan penyertaan dan terpilih sebagai satu daripada tiga pemenang bertuah untuk membawa pulang hadiah pengubahsuaian rumah yang indah. 

Bukan itu sahaja, pelanggan juga boleh menerima diskaun eksklusif sehingga 30% dan pulangan tunai tambahan sebanyak 7% di gedung runcit Guocera terpilih apabila berbelanja menggunakan kad HLB masing-masing. 

Transaksi Layak

Buka Akaun Semasa dan Simpanan/Akaun-i Semasa dan Simpanan (“CASA/CASA-i”)

CASA/CASA-i dilindungi oleh PIDM sehingga RM250,000 untuk setiap pendeposit.

Memohon Kad Kredit

Memohon Pinjaman/Pembiayaan-i Peribadi

Memohon Pindahan Baki

Memohon Tunai Segera

Memohon Pelan Pembayaran Fleksibel


Menarik kan, hah, jangan tunggu lagi, rebut peluang hadiah ni. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang cara anda boleh memenangi hadiah pengubahsuaian rumah pereka HLB, layari www.hlb.com.my/dreamhome 

SHARE 7 comments

Add your comment

  1. Wow... best nyer contest yg Hong Leong anjurkan nie. Sgt lumayan. Will check it out. Thank you for sharing, Nad.

    ReplyDelete
  2. Wahhh terbaik la Hong Leong bank buat tawaran untuk peminjam ubahsuai rumah.. memang rakyat malaysia rancak ubahsuai rumah sejak terkurung akibat covid19

    ReplyDelete
  3. I think I can apply for this too so that I can renovate my old home in Seremban. Thanks sharing the info with us.

    ReplyDelete
  4. Menarik la campaign ni! Siap boleh menang pakej makeover worth more than RM30K kan... best prizes campaign ni...

    ReplyDelete
  5. Kempen yang sangat menarik! Bolehlah lepas ni sesapa nak renovate rumah dengan pakej hong leong bank ni! :)

    ReplyDelete
  6. Wah this is good new to those who wish or going to move into new house.

    ReplyDelete
  7. wah menarik yer kalau dapat hadiah untuk ubah suai rumah tu. berita baik utk mereka yang nak pindah rumah

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2