hai assalammualaikum

Bagaimana 6 Nutrisi Utama Eskayvie i-Qids ini boleh bantu anak-anak kekal fokus dalam pembelajaran? - Bila dah jadi ibu ni , banyak benda yang perlu dirisaukan dekat anak terutama sekali  tentang tumbesaran dan perkembangan anak-anak. Bermula dari diaorang bayi sampaila dewasa banyak yang perlu dititiberatkan seperti perkembangan fizikal mereka, daya ketahanan badan, pembelajaran mereka, perkembangan mata, keupayaan untuk fokus dalam membuat sesuatu, perkembangan sosial, melihat perkembangan emosi dan mempunyai persekitaran usus yang baik. 

Setiap kanak-kanak membesar dan berkembang secara berlainan. Contohnya dalam pembelajaran, ada budak selalu fokus dan paham ada setengah budak susah nak fokus dan paham dalam pembelajaran. Seorang ibu mana tak risau kan bila anak tak fokus dalam pembelajaran. Dah habis cara nak bagi dia fokus tapi masih lagi sama. Bukan setakat tak fokus tapi memori sangat lemah. Setengah budak ada yang cepat letih, lesu, tantrum, dan belajar lambat. Lagi teruk bila anak tu terkena covid, kesannya anak tak fokus.



Bagaimana 6 Nutrisi Utama Eskayvie i-Qids ini boleh bantu anak-anak kekal fokus dalam pembelajaran?


Penting bagi mereka untuk cukup vitamin dan nutrisi dalam badan bagi memastikan kesihatan yang optimum dan mereka membesar dengan baik serta fokus dalam pembelajaran. Untuk mendapatkan vitamin dan nutrisi sebenarnya mudah kerana ia ada dalam kebanyakan makanan yang kita ambil seperti sayur-sayuran, buah-buahan, namun disebabkan ada kanak-kanak yang terlalu sukar untuk makan itu semua, jadi  makanan tambahan atau suplement diperlukan untuk perkembangan mereka. 



Tak semua suplement yang mempunyai semua kebaikan dalam satu tablet, tapi Eskayvies i-Qids mempunyai 6 bahan utama yang membantu tumbesaran dan perkembangan anak-anak. 

Eskayvies i-Qids dihasilkan oleh formulator Dr Syid Ayob. Ia mempunyai 6 nutrisi yang boleh membantu anak-anak kekal fokus dalam pembelajaran. 

Eskayvie i-Qids berbentuk tablet yang mudah dikunyah oleh kanak-kanak dengan rasa coklat yang enak. Semestinya mudah diambil dan digemari oleh anak-anak.



Kelebihan Eskayvie i-Qids BERBANDING PRODUK LAIN
● Menggunakan bahan-bahan semula jadi.
● Diformulasikan oleh Doktor Perubatan, Dr Syid Ayob Syid Mustafa AlQudri.
● HALAL, selamat dan berkesan.
● Sedap dan rasa coklat.
● Mudah diamalkan.

6 bahan utama di dalam Eskayvie i-Qids
Bahan Nutrisi Utama Untuk Otak Yang Sihat dan Minda Yang Cerdas:


1) Phosphatidylserine (Serine)- super brain booster dan menjadi kunci utama kepada penghantaran signal maklumat yang lebih laju di dalam otak

Kalau nak tahu, sebenarnya masih ramai kanak-kanak Malaysia yang kekurangan pengambilan Phosphatidylserine setiap hari. Untuk membantu fungsi otak yang baik, kanak-kanak disarankan untuk
mendapatkan sekurang-kurangnya 100mg Phosphatidylserine sehari tetapi sayangnya, kanak-kanak
kita hanya mengambil sekitar 1/3 sahaja dari jumlah ini!

Phosphatidylserine ni bukan sahaja penting untuk bantu sel-sel otak berhubung, tapi juga boleh meningkatkan penghantaran maklumat ke otak. Bila penghantaran maklumat jadi laju, semestinya kanak-kanak akan lebih mudah untuk mempelajari sesuatu yang baru! Malah pelbagai kajian yang dibuat di beberapa negara maju juga mendapati dengan corak pemakanan hari ini, ramai individiu terdedah dengan pengambilan Phosphatidylserine yang tidak mencukupi.

Phosphatidylserine boleh didapati daripada makanan harian walaupun kebiasaannya jumlahnya tidak
mencukupi. Jadi, sangat penting untuk ambil Phosphatidylserine daripada sumber makanan tambahan.


2) Alpha Linolenic Acid (ALA) - bahan asas kepada pembentukan EPA dan DHA untuk merangsang sel-sel otak berhubung

Kalau nak tahu sebenarnya ikan mengandungi sejenis nutrisi yang dipanggil sebagai Omega 3
dan penting untuk kesihatan otak. Omega 3 boleh dipecahkan kepada EPA dan DHA yang mempunyai tugas tersendiri dalam merangsang sel-sel otak untuk berhubung.

Sayang sekali, pemakanan yang tidak seimbang boleh menyebabkan kanak-kanak kekurangan nutrisi ini sehingga mengganggu perkembangan minda mereka. Selain daripada makanan semula jadi, sumber EPA dan DHA juga boleh didapati dalam minyak ikan, namun akibat rasa dan baunya yang sedikit hanyir menjadikan kanakkanak kurang gemar untuk mengamalkannya.

Sebab itu pengambilan Alpha Linolenic Acid (ALA) amat digalakkan untuk menjadi sumber
EPA dan DHA kepada otak si kecil memandangkan rasanya yang lebih lazat.


3) 22 Buahan & Sayuran - gabungan 22 jenis buahan dan sayuran untuk mengisi jurang nutrisi daripada diet harian

Kalau nak tahu, sebenarnya sayur-sayuran dan buahbuahan merupakan sumber antioksidan utama dalam pemakanan harian kita.

Lebih daripada 90% rakyat Malaysia tidak mengambil sayuran dan buahan secara mencukupi termasuklah kanak-kanak. Tapi apa nak buat kalau anak kita jenis tak suka makan sayur dan kurang gemar mengambil buahan?

Sebab itu, pengambilan makanan tambahan dalam bentuk ekstrak sayuran dan buahan amat diperlukan buat masa ini untuk memanfaatkan kebaikan antioksidan di dalam sayuran tersebut.

Ekstrak sayuran dan buahan ni bukan saja mempunyai kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding 5 hidangan buahan dan sayuran, tetapi juga mempunyai penyerapan bahan fenolik dan polifenol yang optima untuk memenuhi keperluan nutrisi kanak-kanak, lebih-lebih lagi yang kurang makan sayur. 



4) Moringa - bertindak sebagai perangsang otak dan melindungi otak dari kesan stres dan kerosakan

Kebiasaannya tumbuhan ini turut dikenali sebagai 'daun kelor', 'Murungai' atau 'Rumungai' yang merupakan sejenis Superfood kerana kandungan nutrisinya yang amat hebat.

Khasiat moringa yang anda perlu tahu:
1) 3x zat besi berbanding bayam
2) 4x kalsium berbanding susu
3) 3x potassium berbanding pisang
4) 7x vitamin C berbanding oren
5) Kaya dengan vitamin A, B kompleks, Copper,
Manganese dan Zinc.
6) Menyokong kesihatan organ
7) Meningkatkan tenaga dan sistem imun badan

Malah, ia dikaji boleh meningkatkan memori dan pembelajaran kanak-kanak. Tidak dinafikan lagi, manfaat daun moringa ini amat sesuai untuk situasi selepas pandemik di mana banyak kajian mendapati kanak-kanak yang dilahirkan pasca pandemik mengalami impak negatif terhadap perkembangan verbal, motor dan daya pemikiran mereka.

Walaupun khasiat daun Moringa luar biasa hebatnya, ada ibu bapa yang mengalami kesukaran untuk mengajar anak mereka mengamalkan superfood ini. 


5) Prebiotik - menggalakan pembiakan bakteria baik untuk usus yang sihat dan penyerapan nutrisi yang efisien

Kalau nak tahu, prebiotik merupakan baja yang menyuburkan kehidupan probiotik atau bakteria-bakteria baik di dalam usus. Apabila kesihatan usus terjaga, ia akan membentuk satu ekosistem usus yang sihat dan meningkatkan penyerapan nutrisi dengan lebih efisien.

Disebabkan bakteria probiotik lebih mudah terjejas dan rosak akibat persekitaran, ramai yang gemar
mengamalkan makanan tambahan prebiotik sebagai alternatif untuk memastikan kesihatan usus.

Macam-macam sebenarnya fungsi prebiotik ni. Kebiasaannya didapati dalam pelbagai bentuk seperti
inulin, fructooligosaccharide, galactooligosaccharide dan banyak lagi. Disebabkan rasanya yang sedikit manis, menjadikannya satu nutrisi mudah untuk diamalkan oleh kanak-kanak! Apabila usus anak menjadi sihat, penyerapan nutrisi ke dalam badan juga menjadi lebih mudah.


6) Multivitamin & Mineral - gabungan vitamin dan mineral penting untuk melengkapkan keperluan nutrisi kanak-kanak

Kalau nak tahu, sebenarnya ramai kanak-kanak di Malaysia tidak mempunyai nutrisi yang mencukupi untuk tumbesaran yang sihat. Lebih-lebih lagi sejak pandemik bermula, beberapa siri perintah berkurung telah dilakukan dan ini banyak mengganggu pengambilan nutrisi anak anda. Pemakanan yang tidak terjaga, banyak terdedah dengan makanan segera, makanan terproses, makanan atas talian, jajan dan pelbagai lagi makanan yang tidak sihat menyebabkan wujudnya jurang nutrisi dalam pemakanan si kecil.

Sebab itu pengambilan gabungan vitamin dan mineral amat penting untuk melengkap dan mengisi jurang nutrisi harian kanak-kanak.

Ibu bapa harus sentiasa peka dengan pemakanan anak anda. Untuk menjamin tumbesaran yang lebih
sempurna, amalan mengambil multivitamin dalam bentuk makanan tambahan semestinya boleh membantu.

Manfaat  ESKAYVIE I-QIDS 
●  Merangsang sel-sel otak untuk berhubung.
● Menguatkan memori & daya ingatan.
● Meningkatkan fokus & daya tumpuan.
● Memperbaiki mood dan mengurangkan stres.
● Menyokong prestasi sekolah & pembelajaran.
● Melengkapkan keperluan nutrisi dengan 22 jenis vitamin dan mineral serta 22 jenis ekstrak buahan dan sayuran



CARA PENGAMBILAN Eskayvie i-Qids
1) i-Qids adalah tablet kunyah yang lazat dan sesuai diambil tanpa air
2) Kanak-kanak berumur 2-12 tahun disyorkan untuk mengambil 1-2 biji sehari selepas waktu makan.

Testimoni Pengguna Eskayvie I-Qids

Anak yang hyper kini semakin under control. Seronok dan bersyukur dibuatnya. Anak pun dah semakin rajin buat kerja sekolah.


Anak berumur 12 tahun ada masalah gagap tapi lepas seminggu cuba Eskayvie i-Qids mengaji dah kurang gagap dan bacaan semakin baik. Anaknya 7 tahun semakin lancar mengira nombor.


Anak dah kurang melekat dengan telefon dan semakin minat dengan pembelajaran dan bermain. Korang yang ada masalah anak terlalu leka dengan telefon tu boleh cuba bagi mereka Eskayvie i-Qids ni.  


Bagus kan Eskayvie i-Qids ni. Banyak sangat kelebihan dia, dan bahan dalam Eskayvie i-Qids ni. Inikan impian ibu ayah untuk melihat anak membesar dengan sihat dan cerdas? Ibu ayah tak perlu susah mencari kerana Omega 3 dan Phosphatidylserine ada di dalam Eskayvie i-Qids. Kunyah-kunyah 2 kali sehari dah cukup untuk memberikan manfaat yang luar biasa buat anak-anak.

Eskayvie i-Qids ni bukan saja sedap dan disukai kanak-kanak. Malah, ia boleh bantu menguatkan daya ingatan anak-anak untuk menjadi lebih fokus. Eskayvie i-Qids juga merupakan mood booster yang boleh bantu tenangkan anak-anak yang kerap tantrum. Kunyah-kunyah 2 kali sehari dah cukup untuk memberikan manfaat yang luar biasa
buat anak-anak.

Untuk ketahui lebih lanjut,boleh layari

#EskayvieiQids #BoosterUntukMindaCerdas #EskayvieKitaIkhtiar
SHARE 4 comments

Add your comment

  1. waahh...vitamin anak pun dah habis ni..bole la cuba nanti

    ReplyDelete
  2. Eskayvie best !

    ReplyDelete
  3. Eskayvie terbaik, saya pun ambik supplement saya bagi kat anak buah saya 😊

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS