haii assalammualaikum..

sedapnya si techik ni tdo..sape si techik erk..spe lg my niece lor..zehra safiyyah ( meh tengok muka die )..lena dia tdo kat bilik aq..mak die cmpak die kat bilik miszrockers sebb abg ngn kakk die tgh demam..so banyak la perangainyer..so bile akknyer terjg die pun akn turut terjaga..so jalan penyelesaiannyer die tido bilik aq..yela makciknyer rjin jaga die..sanggup bngun pagi2 kalo die terjaga..hahaha..ade penh jumpe mkcik mcm miszrockers..hohoho..ok biarkan die tido..

oo..tadi tengah layan drama kat tv3..tajuk citer REBAH TAUBAT..mengisahkan seorang suami bernama Halim ditinggalkan isterinya Watie lakonan Nabilah huda..Halim lah yang menjaga anak mereka Aina sehinggalah pada suatu hari si Watie pulang ke rumah..punca Watie meninggalkan rumah disebabkan dia tidak mahu terus hidup dalam keadaan miskin..dan akhirnya die telah mendapat balasan yang diberikan Allah..

daripada cerita ini kita dapat pengajaran bahawa miskin atau kaya adalah sesuatu kehidupan yang beza..namun jika gunakan secara betul..kita akan dapat manfaatnya suatu hari..Jika Allah dah jodohkan kamu dengan lelaki miskin..kamu sebagai pasangan seharusnya sentiasa support pasangan kamu untuk terus berjaya (cayok2)..hehe..sentiasa disampingnyer ketika susah atau membantunyer bagi mengubah hidup kamu..walaupun miskin namun kehidupan sentiasa bahagia kalo pikir positif..mksud pikir positif ialah menganggap miskin itu tidak membebankan..lagi2 kalo dapat suami atau isteri yang saling sayang menyayang..

manakala kalau jodoh kite dengan yang kaya..seboleh-bolehnyer kita bersyukur dan tidak tamak mahupun bongkak..Allah sentiasa menguji hamba-hambanya..bila senang janganla lupa yang susah..sentiasa tolong menolong antara satu sama lain..jangan ingt banyak duit  korangla berkuasa..ingat ade yang lebih kuasa iaitu Allah s.w.t.


Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

0 comments so far,add yours