hai assalammualaikum..

setiap petang msti keluar depan umah nak amik angin petang..kecuali kalu hujan x keluar la..kang nak siht jadi skit plk sebb mandi hujan..setiap petang selain bwk keluar ank-ank buah..miszrockers akn cycling..hehe..dah lama x naik basikal..dulu mse sekolah..p naik basikal..kayuh la se habis boleh..blik umh je tdo sebb pent berkyuh..hahaha..memori time sekolah...sekrng cycling kat halamn umh je..hehe..ok gak..x slh pun..mn2 kite leh buat aktiviti tuk bdn sihat..ooo miszrockers cysling gune basikal ank buah..haha..tapi tahan lasak..


tau basikalnyer nmpk buruk..hahaha..ade aq kisah..yang penting tahan dan mmpu menmpung bert miszrockers (bukn bert sgt pun x smpai 40)..ahahhahaa..bsikl ni dh nmpk jahanam sebb ank buah miszrockers membnting2 basikal ni..biasalah lelaki..selain pick up mcm2 die leh wat ngn basikal..huhuhu..basikal ni bnyak kebaikannyer..xyah bli senmn mahal2..dgn cycling pun leh sihatkan tubuh badan..

tadi google kejap..so dptla sikit kelebihan berbasikal..
1. Kaedah senaman kedua terbaik selepas renang, tidak mempunyai impak kepada otot dan sendi..
2. Mengurangkan berat badan secara sihat dan membantu anda untuk membakar kalori
3. Menguatkan otot dan jantung- dapat mengelakan serangan jantung, tekanan darah tinggi dan diabetis
4. Meningkatkan stamina.
5. Menghilang/mengurangkan tekanan/stress.
6. Membantu untuk memberikan tone kpd kekuatan & bentuk otot di bhgn kaki,peha dan tangan.
7. Antara aktiviti yang paling mudah dilakukan dan menyeronokkan jika bersama kawan-kawan dan   keluarga.
apelagi jom2 berbasikal
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

6 comments so far,Add yours

  1. same la,tiap petang mesti nak kluar punye..hahaha..
    jemput join segmn saye:http://gagamiami12.blogspot.com/2012/12/segmencer-tekacer-teka.html

    ReplyDelete
  2. memang best berbasikal mase kecik dulu.. time tu banyak kawan.. boleh ajak lumbe sume.. sekarang masing masing dah besar.. huu

    ReplyDelete
  3. yui..jom2..berbsikl para blogger..msti syok..hehe

    ReplyDelete
  4. kay are..dah besr pun leh berbasikl..dgn mmber2 kje ke..member sekolah..dgn keluarga..

    ReplyDelete