hai assalammualaikum..

ari ahad adalah ari waktu rehat untuk nad..tapi nad rasa macam bukan ari rehat je..haishhh...yela..nama dah anak dara..bakal menjadi isteri orang lagi..so nak taknak..ari cuti duduk rumah mak ayah ni kerjanyer perlula mengemas rumah..kang kalau tido je di cop sebagai PEMALAS...ohh no...pagi je bangun..p kemas rumah..lepas tu sidai kain..tengok luar ingatkan asap pagi yang boleh ku hirup dengan sebaiknya..tapi jerebu rupanya..alahaiii..udara jerebu pulak yang ada...makin teruk jerebu sekarang..sebelum ni kat Indonesia..sekarang dah melarat ke Malaysia...

comelnyer la...errrr..sebab tu tak keluar rumah pun takpe..tapi penat sebb jaga si tecik ni...heheh..

disebabkan cuaca tidak elok dirumah jadi tiada aktiviti di luar rumah...hanya duduk di dalam rumah..alahaii guna kipas pun tiada sejuknya..dah pasang lima pun terasa panasnya..tiada angin yang bertiup...last solution pegi peti ais..oohh nikmatnyerr...hahaha..tapi nikmat hanya sementara..ohh no..nak pasang aircond tak mampu lagi nak bayar bil..jadi redha jela...menerima cuaca yang semakin panas dan berharap hujan akan turun...dahla nad tengah batuk..baru lepas je demam..nak bernafas pun sukar..harini hanya bermain dengan si bambam dan si tecik...bolehla..ade gak aktiviti kan dari takda..hehee..




Orang ramai dinasihatkan agar memakai penutup mulut dan hidung ketika hendak keluar rumah atau pergi membeli-belah. Sebarang aktiviti pembakaran di kawasan halaman rumah tidak digalakkan kerana risiko kebakaran boleh berlaku dengan serta-merta. 

tadi terbaca sesuatu yang Johor dah semakin teruk..Perdana Menteri dah mengisytiharkan kat Johor sekolah kene ditutp sebab jerebu...
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

1 comments so far,Add yours

  1. untung la sapa yg dapat cuti jerubu.heheh

    http://sendiri.net/semangat-melayu-boleh/

    ReplyDelete