hai assalammualaikum..

Umrah ialah Haji kecil, ia diambil dari perkataan al-I'timar iaitu (ziarah). Orang yang mengerjakan Umrah akan berniat Ihram Umrah dari miqat, mengerjakan Tawaf Qudum, bersaie dan seterusnya bertahallul dari Ihramnya dengan bercukur atau bergunting..sesiapa yang berkemampuan dan telah cukup kewangan bolehla mengerjakan umrah..nad pun terasa nak pergi ke sana..nad pasti semua orang pun nak ke sana kan..hehehe..



masa ari khamis 23.5.13 nad amik cuti keje..unpaid leave lagi..hohoho...yela x confirm lagi kerja tu..percubaan..tapi sekarang alhamdulillah..dh confirm dh sebagai staff kaifah..hehe..kaifah is my compny name..(wah speaking lagi)..demi keluarga unpaid leave pun takpe...hehe..pada hari tu, mak ayah nad nak berangkat bersama saudara-mara pergi mengerjakan umrah..pada pukul 10 pagi kami bertolak dari rumah..pada pukul 11 mereka perlu berkumpul bersama jemaah yang lain..sampai di airport..nad mengambil masa untuk bermanja bersama dengan ayah dan mak..yela selalu dh bermanja..nant rasa sedih bila mak ayah dah pergi..yang pkai kopiah putih ayah nad..dan dak kecik tu adalah si bambam..die dah pandai jalan..hehe..lama tak buat entry pasal dak bambam ni..dak bambam tu rapat dengan atuknyer..yang tudung oren nadla...hahah


ni la mereka yang akan pergi mengerjakan umrah..my cousin..my mum..my cousin lelaki dua orang dan my dad..semasa menuggu kami pergi menjamah sedikit makanan..Mcdonald..makanan paling murah dekat airport..yang lain mahal..hahaa..jejaka mafia yang belanja..hehe...nad suka beg mereka..sebb warna biru..hahaha...(giler biru betul)


pada pukul 4 mereka nak berangkat dah..sedih dan pilu..sentiasa mendoakan mereka selamat sampai..diberikan kesihatan yang baik dan selamat mengerjakan umrah...sebelum berangkat mak berpesan..kucing jangan lupa..bagi makan..ok pesanan mak kami ikutkan..

dah seminggu mereka disana..selasa ni 3hb mereka akan pulang ke tanah air..la ni baru nak wat entry..hohoho..sadis betul aq..nak wat macam mana..masa takde...rindunyer dengan mereka..semoga ari selasa ni selamat pulang hendaknyer..nak peluk nak cium...huhuhu..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

11 comments so far,Add yours

  1. semoga mak dan ayah nad selamat sampai..

    ReplyDelete
  2. semoga mereka selamat pergi dan selamat pulang yer...

    ReplyDelete
  3. moga family nad selamat pergi dah balik,,, amiin :D

    ReplyDelete
  4. moga family nad selamat pergi dah balik,,, amiin :D

    ReplyDelete
  5. assalam,

    harap famili selamat pergi dan selamat kembali...moga dipermudahkan segala urusan...

    ReplyDelete
  6. hope ena dapat jejak kaki kat tanah suci suatu hari nanti.. amin... exroomate ena pergi masa 26.5 ritu... rasa dah balik kot..

    apapun, semoga selamat pergi dan selamat sampai..amin... insyaAllah

    ReplyDelete
  7. Mereka dah pulang ye.. Moga lepas ini kita juga berpeluang ke sana..

    ReplyDelete
  8. alhamdullilah..smeogha selpeas ini kita juga berkesempatan..aamin

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum...

    moga semuanya selamat..diberi kesihatan yg baik supaya dpt menunaikan ibadah sepenuhnya...

    ReplyDelete
  10. Semoga pulang dgn selamat...ehhhhhh..dah pulang lah...
    Insyaallah...ada rezeki. .pun pi sana

    ReplyDelete
  11. ai tu pon insan tersyg BK pergi umrah.seyes sedih then kena duduk sorg2 kat umah.asyik rindu je

    ReplyDelete