PINK PILIHANNYA

in , by Nadia Johari, 01:08:00
hai assalammualaikum

Pink Pilihannya - Sebenarnya warna adalah penting dalam kehidupan seharian kita. Dimana-mana kita berada warna sentiasa menemani kita.. Betul tak? Cuba pandang kiri, kanan, belakang, depan, atas, bawah..semua berwarna..begitu juga alam semulajadi kita yang Allah ciptakan..Sekarang nad nak cerita warna yang nad tak berapa suka iait warna pink atau merah jambu. Warna Pink atau merah jambu dengan perempuan memang tak dapat dipisahkan..Walaupun perempuan itu suka warna lain selain pink..dan dia tersangatla anti pink pasti akan ada terselit sedikit warna pink..kan dah cakap pink dengan wanita tak dapat dipisahkan..

Maksud warna pink atau merah jambu ialah melambangkan romantik, feminim. Warna ini mempunyai sifat mendorong ke arah kepasrahan, penyerahan, kesempurnaan, keayuan dan kesantunan. Pink adalah warna kasih-sayang dan warna kesucian. Ia mempengaruhi keceriaan dan semangat setiakawan. Bila melihat dalam aura, ia menunjukkan kesunyiaan, kasih-sayang dan kecantikan.. Ia juga menunjukkan seorang yang amat amanah,juga seorang yang mempunyai rasa kasih-sayang dan juga seorang yang berwawasan..

Adakah nad pun akan terjebak dengan menyukai warna pink..adudududu...mayb atau tak..ermm..dah ku bilang wanita takkan lepas dengan warna pink..pasti akan ada terselit punya..nak taknak kene la terima..lagi-lagi kalau benda tu pemberian orang..walaupun dia tau kita suka warna biru, die tetap bagi pink..ku senyum sajalah..hahaa...dan selepas nad kawin, si jejaka mafia lagi dah menyuruh nad untuk mencuba semua benda dengan warna pink..oh noo..ade benda nad boleh terima ada benda tak..kalau sikit-sikit tu okla..kalau dah melampau..sory mulut pasti mencebik atau memuncung..hahaa


Ini kisahnya..bila nad terlupa bawak balik kasut sukan nad dekat rumah meru, then terpaksa cari kasut sukan lain disebabkan nak masuk treasure hunt berama blogger ni..Cari dengan suami pastilah tak boleh menolak bila barang yang dia pandang dah cantik..yela dah guna duit dia..huaaaa...penat buat muaka sedih , dia tak hirau..hahhaa..oh suamiku..silalah memamhami isterimu...okla..kali ni je cek terima..sebab pinknya sedikit..hahhaa..ok..pasni nak biru..ok biruuuuuuuuuuu..k daa..eh dah june erkk..lagi beberapa hari nak puasa...pikir masak..pikir masak..
SHARE 11 comments

Add your comment

  1. pasrah lah ye dengan encik suami. hihi :)

    ReplyDelete
  2. jiwa i pon meronta2 nk kan pink jugak.. :D

    ReplyDelete

  3. hahaaa,comel je buat muka sedih kan..hihii!
    miza suke pink!jom jadi geng miza..hihiii :ppp!

    ReplyDelete
  4. haha..walaupun suka warna lain pink pasti ada gak..

    ReplyDelete
  5. lalalaal..kesiannya dia..takpe, warna pink pun cantik juga.. xD

    ReplyDelete
  6. Semangat. Hehehe tak mengapa, biar mahal, janji boleh pakai bila bila kan. Lain kali tak payah beli dah. Tunggu sampai rosak baru boleh beli lagi

    ReplyDelete
  7. dlu tegar yui pink tp skg kurang dh..huhu

    ReplyDelete
  8. memang ramai wanita suka pink termasuk ibu tapi kalau semua warna pink bosan juga kan..

    ReplyDelete
  9. Okay la tu tak kisah la warna apa janji selesa n suka nak pakai dan tahan lama.

    ReplyDelete
  10. Pink melambangkan kelembutan hati

    ReplyDelete
  11. muja sangat pink addict tau,, tapi dulu,, sebab crush suka pink,, haha

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2