hai assalammualaikum

Shoping Raya Dan Persiapan Raya - Alhamdulillah hampir sebulan kita berpuasa..esok adalah hari terakhir kita berpuasa dan Isnin kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri. Macam mana dengan persiapan korang semua..semua dah settle ke..? nad alhamdulillah settle semua..esok tinggal nak masak je..hehe..nad suka siapkan awal..jadi malam raya boleh la berehat..tengok tv tak pun menyibuk tengok orang shoping..hahaa.. Dengar -dengar ada yang sampai berbelanja lebih..huishh tahun ni meriah hangpa semua naa..Nad pulak berbelanja untuk rumah baru ni..banyak nad ubah untuk raya ni..biar jejaka mafia rasa macam mana nak raya..hehee..


Dah jadi suami isteri ni senang nak gerak sana sini bersama. Tahun ni persiapan memang berbeza.. Selalu raya kita yang dahulukan dulu barang kita, tapi tahun ni bagi nad dan jejaka mafia, rumah yang diutamkan dahulu..habis semua shoping untuk barang dalam rumah je..mana yang boleh guna dan cantik, kita guna, mana nak tukar dah lama, kita tukar..barulah rasa nak raya. Nampak sikitla perubahannya


Tahun ni memang berbeza, sebab apa, sebab nad yang uruskan semua, jejaka mafia hanya mendengar arahan..hahaa..Sebelum kawin mak ayah yang sediakan semua.. Macam kuih, kek mak yang sediakan..dah siap-siap beli..malam raya nad tinggal masuk dalam bekas je.. Sekarang nak pikir kuih ape je nak beli..berapa banyak..sebab kalau terlebih dah membazir kan.. Isteri kontrol pembelian..suami ikut je..dan tolong bawak barang..hahaha


Hahaha..tahun ni nad dera dia pasang langsir..nak taknak kene tolong jugak..yela takut jadi apa-apa dekat isteri.terjatuh ke..kan naya...kahkahkah..Nak tanggalkan langsir memang die cepat..Nak pasang langsir memang lama..hahaa..jadi nad tolong la sikit..


Ni barunya syok nak raya..orang nak datang rumah pun senyum je sebab rumah dah kemas sikit..Huish letih-letih..shoping pun banyak tempat..dari IKEA, ke Putrajaya lepas tu Chowkit road..Jalan tar belum lagi..hahaa..kot2 tu saja nak menyibuk tengok orang bershoping kot..hahaa..

Ok la..korang jemput datang rumah nad dekat kl ye..ape-apa roger dulu..daaa..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

1 comments so far,Add yours

  1. wah meriah raya nya
    kl kat mana tu?
    kasik alamat .hihi
    ciksu raya di kl je ni.teman cik abe khoje'hukhuk

    ciksu minta maaf ye andai ada pernah terkasar bahasa atau komen yg mngguris perasaan sepanjang mengomen di sini

    0-0 ye :)

    ReplyDelete