hai assalammualaikum

22 Ogos 2014 Hari Berkabung Malaysia -   Belum reda kes tragedi kehilangan MH370 , terbaru seluruh dunia sekali lagi dikejutkan dengan tragedi yang begitu dahsyat buat kali kedua melibatkan negara Malaysia apabila pesawat MH17 terhempas di Ukraine (Sempadan Rusia). Pesawat Boeing 777 itu berlepas dari Amsterdam pada 12.15 tengahari (waktu tempatan) dan sepatutnya tiba di Kuala Lumpur pada pukul 6.10 pagi Jumaat. Pesawat terbabit membawa 280 penumpang dan 15 anak kapal. Semua rakyat Malaysia berasa turut beras sedih tentang kejadian ini.




Esok akan diadakan Hari Berkabung Malaysia demi memperingati tragedi pesawat MH17. Pada hari tersebut sebahagian mayat mangsa nahas MH17 warga Malaysia akan tiba dan solat jenazah hadir dan solat jenazah ghaib bagi mangsa MH17 yang beragama Islam akan dilakukan serentak di seluruh negara selepas solat Jumaat esok.Rakyat semua di minta bertafakkur walaupun dimana mereka berada. Waktu bertafakkur selama seminit bagi menghormati jenazah mangsa nahas,  Jumaat antara 10.45 hingga 11.15 pagi.

Al-fatihah 

SHARE 3 comments

Add your comment

  1. al-fatihah...

    p/s : Salam. Terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #7. (^_^). Blog ini telah tersenarai di http://www.mialiana.com/2014/08/senarai-url-blog-7.html

    ReplyDelete
  2. Al-Fatihah buat semua arwah mangsa MH17, semuga rohnya bersama-sama dengan orang-orang yang beriman.

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2