hai assalammualaikum


Sambutan Hari Raya Di Sekolah - Hari Jumaat haritu, nad tengok anak-anak buah nad pakai baju raya nak pergi sekolah. Nad pun tanay diaorang " cantiknya..ada sambutan raya ek dekat sekolah" ..si rizmi pun cakap" ahak..kene pakai baju cantik-cantik..cikgu suruh".. Hehehe..terkenang balik masa nad dulu macam ni gak bila ada sambutan hari raya dekat sekolah.

Ingat lagi masa sekolah rendah..kalau ada sambutan hari raya je mesti seronok..pertamanya sebab tak belajar..hahaah...yela bila ada sambutan apa-apa je mana ada belajar..jalan sana-sini jumpa kawan..lepak dengan kawan..keduanya mesti nak pakai cantik-cantik..hahaha..konon kita la pakai baju raya paling cantik..padahal ada lebih cantik daripada kita..hahaha..masa tu pakai tudung pun lawa-lawa..lagi satu yang penting kasut tu..hah!! Kasut tu heel ok..tumit tinggi..hahaha..walaupunergi sekolah naik basikal..ada aku kisah asalkan nak melawa...hahaha...

Lepas tu suruh mak bungkus siap-siap kuih raya. Nad akan nangis bila mak tak sediakan kuih raya sebab nanti nad pikir nad sorang je tak bawak kuih raya..haaha..sampai sekolah susun meja dengan kawan-kawan..pastu tengok kuih masing-masing..heheh..meriah betul..conteng dekat papan hitam tulis " SELAMAT HARI RAYA".. Meriah kau...tengok kelas sebelah macam mana persediannya..hahaa..kenangan betul.

Sampai sekrang sambutan tu masih ada.....
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

11 comments so far,Add yours

  1. best kan sambut raya masa sekolah dulu..:)

    ReplyDelete
  2. rindu zaman2 sekolah dulu... setiap class akan ada menu masing2...

    ReplyDelete
  3. alolo...suka dorg eh,..semangat

    ReplyDelete
  4. jamuan raya kelas dapat pakai baju raya...time tu la nak melaram..hehee

    ReplyDelete
  5. Singgah dari segmen "Senarai URL blog Mia Liana

    jemput singgah blog Wawa - KLIK

    ReplyDelete
  6. Blogwalking dari segmen URL Blog kak mia
    Jom singgah irrayyan.com

    ReplyDelete
  7. Samalah dengan ena... Rindunyaa zaman budak budak.. hurmmmm... Dapat duit raya, sekarang dah tak dapat langsung

    ReplyDelete
  8. masa sekolah rendah la zaman paling seronok bila tiba hari raya..sanggup berjln berbatu2 semata2 nk beraya..hehe


    ReplyDelete
  9. assalamualaikum nadia...mmg seronok kalau ada sambutan hari raya kat sekolah..masing2 boleh pakai baju raya n kasut raya...:)

    ReplyDelete