hai assalammualaikum 

Pantun Seloka Minyak Naik 20 sen - Malam ni semua media sosial penuh dengan cerita minyak naik. Berapa banyak kali minyak nak naik daaa, nad pun tak tau..haishh..kesiankan la kami para pengguna ( walaupun nad tak guna kereta lagi, tapi kesian dengan laki cek )...Cukup-cukupla naikkan harga tu. Duit bukan banyak, lainla kalau orang kaya, takkisah pun depa. Kami yang cukup-cukup makan ni, haishhh..20 sen je pun..haishh 20 sen kalau dikumpul boleh jadi banyak..20 sen pun berguna tau..tau..tauuu..ohohohohoho...tetibe nak berpantun pulokkkk

Pantun Seloka Minyak Naik 20 sen
 
Minyak naik 20 sen saja,
Tapi rakyat hidup menderita,
Nak jimatkan duit di mana,
Kalau barang semuanya naik belaka.

Minyak naik 20 sen saja,
Tapi kerajaan jangan lupa,
Elaun menteri kena potong juga,
Barulah adil sama-sama

 Minyak naik 20 sen saja,
Tetap kena bayar juga,
Walaupun belanjawan belum tiba,
Tak semena-mena naik tak di duga

 Minyak naik 20 sen saja,
Tapi banyak juga jika dikira,
Itu dihitung 1 liter cuma,
Jika 10 liter berapa jadinya.

 Minyak naik 20 sen saja,
Tapi kehidupan kene terus juga,
Takkan nak makan batu saja,
Segala belanja kene jimat sentiasa.

(dapat dari group whatssup family )

bersaborrr jelaaaa...





Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

7 comments so far,Add yours

  1. Kami laki bini pun dok cerite psl minyak..sabor jela..lps ni x tau ape lgi naik..terpikir ade mslh disebalik minyak naik..sy ank felda..lately mk ngadu abh lambat dpt pyment dri amek upah kontrak angkt buah sawit..bkn nk serkap jarang atau besangka buruk..tpi ikut cerita diorg..mcm ade konspirasi berlaku..x bole ckp lbih2..bahaya..hihi

    ReplyDelete
  2. Oh ye nak tambah..ape kaitannye minyk msk sawit dgn minyak petrol? Due2 ade persamaan tertentu..eehee

    ReplyDelete
  3. hehhe ingat Nadia yang berpantun...

    minyak naik,,,,bertabahlah....kene usaha lebih lagi la kan

    ReplyDelete
  4. Huhuhu naik lgi...sabor jer laaa..Ini Malaysia Kita

    ReplyDelete
  5. Hambui siap berpantun lagi kak nad kitaaaa ^^

    ReplyDelete